Το οποίο όμως αν και έχει κατατεθεί στην DG Comp από τον Φεβρουάριο περίπου, ακόμα εκκρεμεί η έγκριση του...
Τι γράφει το capital.gr :
Πλήρη επίγνωση του επείγοντος να αντιμετωπιστεί δραστικά το πρόβλημα των μη εξυπηρετούμενων δανείων για τις τράπεζες, ώστε αυτές να μπορέσουν να εξυγιάνουν τους ισολογισμούς τους και να απελευθερώσουν κεφάλαια για τη χρηματοδότηση της Οικονομίας, έχει η νέα κυβέρνηση.
Στο πλαίσιο αυτό, πρώτη προτεραιότητά της φαίνεται πως είναι η προώθηση της πρότασης του ΤΧΣ για τη μείωση των NPLs, η οποία έχει υποβληθεί στην DGComp και εκκρεμεί η έγκρισή της. Ζητούμενο φαίνεται πως είναι το "πράσινο φως" να δοθεί πριν από τις αλλαγές σε επίπεδο κορυφής της Κομισιόν και το ελληνικό Κοινοβούλιο να ψηφίσει την πρόταση μέσα στον Αύγουστο.
Με αυτό το χρονοδιάγραμμα, η πρόταση του ΤΧΣ θα μπορούσε να λειτουργήσει μέσα στο δ΄ τρίμηνο του έτους, δεδομένου ότι θα πρέπει να έχει υπάρξει προηγουμένως η κατάλληλη "μαγιά", δηλαδή η πρώτη τιτλοποίηση NPLs (πρόκειται για το project Pillar της Eurobank που αφορά στην τιτλοποίηση στεγαστικών μη εξυπηρετούμενων δανείων, ύψους 2 δις. ευρώ).
Το σχέδιο του ΤΧΣ προβλέπει τη μεταφορά 15 - 20 δισ. ευρώ "κόκκινων" δανείων σε Εταιρία Ειδικού Σκοπού (Asset Protection Scheme). Τα δάνεια θα τιτλοποιηθούν για να πουληθούν σε επενδυτές, συνοδευόμενα από κρατικές εγγυήσεις. Μέσω αυτών, το Δημόσιο θα εγγυάται το μεγαλύτερο μέρος της διαφοράς μεταξύ των προβλέψεων που καλύπτουν τα δάνεια και της τιμής αγοράς στην οποία θα αγοραστούν, προκειμένου να περιοριστεί δραστικά η ζημιά για τις τράπεζες.
Το Δημόσιο θα παράσχει εγγύηση μόνο στο κομμάτι των senior ομολόγων, εφόσον αυτά έχουν λάβει την απαιτούμενη βαθμίδα πιστοληπτικής αξιολόγησης από έναν ή δύο ανεξάρτητους οίκους (σημειώνεται ότι η επενδυτική βαθμίδα υφίστατο στην περίπτωση της Ιταλίας όπου εφαρμόστηκε το μοντέλο στο οποίο βασίζεται η πρόταση του ΤΧΣ). Σε αντάλλαγμα για την παροχή εγγύησης, το SPV (δηλαδή η "bad bank” των τραπεζών) θα καταβάλει στο Δημόσιο, με τη μορφή κουπονιού, ασφάλιστρο κινδύνου, ώστε η εγγύηση να μην θεωρηθεί κρατική ενίσχυση.
Πληροφορίες του Capital.gr αναφέρουν ότι το κόστος (επιτόκιο) της κρατικής εγγύησης για τις τράπεζες θα διαμορφώνεται κλιμακωτά, έτσι ώστε να καθίσταται απαγορευτικό για τη διακράτηση των senior ομολόγων από τις τράπεζες μετά το τρίτο – τέταρτο έτος της τιτλοποίησης και της μεταφοράς των NPLs στο SPV. Και αυτό διότι στόχος του σχήματος δεν είναι να δημιουργηθεί για τις τράπεζες ένα μόνιμο στοιχείο του ενεργητικού των τραπεζών με εγγύηση του Δημοσίου.
Η διαπραγματευτική τακτική που είχε ακολουθηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και την JP Morgan που έχει επεξεργαστεί το σχέδιο του ΤΧΣ, στόχευε στο να βρεθεί μία παραλλαγή του μοντέλου της Ιταλίας, ώστε να μην είναι ακραίο το κόστος της εγγύησης που θα πληρώσουν οι τράπεζες για τις εγγυήσεις του Δημοσίου και παράλληλα, η επίπτωση του σχεδίου στα σταθμισμένα στοιχεία ενεργητικού των τραπεζών να είναι μηδενική ή σχεδόν μηδενική.
Σημειώνεται ότι όσο πιο υψηλό θα είναι το rating των ομολόγων που θα κρατήσουν πάνω τους οι τράπεζες, τόσο χαμηλότερη θα είναι η επίπτωση στα σταθμισμένα στοιχεία ενεργητικού τους.
Η επίπτωση στα σταθμισμένα στοιχεία ενεργητικού αναφέρεται διότι οι τράπεζες θα διακρατήσουν τα senior ομόλογα, όπως φάνηκε από την εφαρμογή του μοντέλου στην Ιταλία, όπου οι τράπεζες διακρατούσαν το συγκεκριμένο tranche των τιτλοποιήσεων, επειδή δεν μπορούσε να πουληθεί σε τιμές αποδεκτές στην αγορά. Θεωρητικά, με σταθερά ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης και παράλληλα ανοδική κίνηση των τιμών των ακινήτων που είναι ενέχυρα σε καταγγελμένα δάνεια, οι τιτλοποιήσεις θα μπορούσαν να διακρατηθούν από τις τράπεζες και να πουληθούν σε μια τριετία.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου