Και πως να μην την βλέπουν, αφού το 70% προσπαθεί σε σταθερή βάση να μειώνει τις δαπάνες του, από αυτά που δεν περισσεύουν ούτε για να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες του...
Βελτιωμένος, αλλά σημαντικά χαμηλότερος σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, εμφανίζεται ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2019. Κι αυτό διότι, παρά το γεγονός ότι οι επίσημοι δείκτες δείχνουν ότι η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε ανάπτυξη, η πλειονότητα των ελληνικών νοικοκυριών εκτιμά ότι αυτή είναι ακόμη σε ύφεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες η εταιρεία ερευνών αγοράς Nielsen, o δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο δεύτερο τρίμηνο του 2019 στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στις 72 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση κατά δύο μονάδες σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019. Ωστόσο, παραμένει σημαντικά χαμηλότερος από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό δείκτη που διαμορφώθηκε κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2019 στις 87 μονάδες.
Σύμφωνα με τα επιμέρους στοιχεία της έρευνας της Nielsen για την κατάρτιση του δείκτη, 7 στους 10 Ελληνες (71%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση. Επιπλέον, το 63% των ερωτωμένων αμφιβάλλει ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την έβδομη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια, τρεις στους δέκα Ελληνες ανησυχούν για την οικονομία (34%), ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την εργασία (32%) και την προσωπική υγεία (22%).
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2019 η έρευνα έδειξε ότι δύο στους δέκα Ελληνες ανησυχούν για τα χρέη του νοικοκυριού τους, αναδεικνύοντάς την ως την τέταρτη σημαντικότερη ανησυχία, με πολύ υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσον όρο (10%).
Η μη σημαντική ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος έχει ως συνέπεια να συνεχίζουν οι Ελληνες να κάνουν σημαντικές περικοπές των δαπανών του νοικοκυριού τους. Σύμφωνα με τη Nielsen το 70% προσπαθεί σε σταθερή βάση να περικόψει δαπάνες. Αυτό το καταφέρνουν κυρίως μέσω των περικοπών των εξόδων για διασκέδαση εκτός σπιτιού (68%), μέσω της αγοράς φθηνότερων βασικών ειδών σούπερ μάρκετ (68%), και μείωσης των δαπανών για την αγορά ειδών ένδυσης. Η έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen πραγματοποιείται σε 64 χώρες με τη συμμετοχή 32.000 καταναλωτών, που πρόκειται για χρήστες του Διαδικτύου. Η τελευταία μέτρηση πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2019.
Ο βασικός δείκτης της έρευνας (Consumer Confidence Index) υπολογίζεται από τρεις επιμέρους μεταβλητές: α) εκτίμηση για την προσωπική οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, β) αξιολόγηση περιόδου για την αγορά αγαθών που χρειάζεται το νοικοκυριό και γ) εκτίμηση για την ανεργία τους επόμενους 12 μήνες.
Βελτιωμένος, αλλά σημαντικά χαμηλότερος σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, εμφανίζεται ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2019. Κι αυτό διότι, παρά το γεγονός ότι οι επίσημοι δείκτες δείχνουν ότι η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε ανάπτυξη, η πλειονότητα των ελληνικών νοικοκυριών εκτιμά ότι αυτή είναι ακόμη σε ύφεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες η εταιρεία ερευνών αγοράς Nielsen, o δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο δεύτερο τρίμηνο του 2019 στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στις 72 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση κατά δύο μονάδες σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019. Ωστόσο, παραμένει σημαντικά χαμηλότερος από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό δείκτη που διαμορφώθηκε κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2019 στις 87 μονάδες.
Σύμφωνα με τα επιμέρους στοιχεία της έρευνας της Nielsen για την κατάρτιση του δείκτη, 7 στους 10 Ελληνες (71%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση. Επιπλέον, το 63% των ερωτωμένων αμφιβάλλει ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την έβδομη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια, τρεις στους δέκα Ελληνες ανησυχούν για την οικονομία (34%), ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την εργασία (32%) και την προσωπική υγεία (22%).
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2019 η έρευνα έδειξε ότι δύο στους δέκα Ελληνες ανησυχούν για τα χρέη του νοικοκυριού τους, αναδεικνύοντάς την ως την τέταρτη σημαντικότερη ανησυχία, με πολύ υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσον όρο (10%).
Η μη σημαντική ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος έχει ως συνέπεια να συνεχίζουν οι Ελληνες να κάνουν σημαντικές περικοπές των δαπανών του νοικοκυριού τους. Σύμφωνα με τη Nielsen το 70% προσπαθεί σε σταθερή βάση να περικόψει δαπάνες. Αυτό το καταφέρνουν κυρίως μέσω των περικοπών των εξόδων για διασκέδαση εκτός σπιτιού (68%), μέσω της αγοράς φθηνότερων βασικών ειδών σούπερ μάρκετ (68%), και μείωσης των δαπανών για την αγορά ειδών ένδυσης. Η έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen πραγματοποιείται σε 64 χώρες με τη συμμετοχή 32.000 καταναλωτών, που πρόκειται για χρήστες του Διαδικτύου. Η τελευταία μέτρηση πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2019.
Ο βασικός δείκτης της έρευνας (Consumer Confidence Index) υπολογίζεται από τρεις επιμέρους μεταβλητές: α) εκτίμηση για την προσωπική οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, β) αξιολόγηση περιόδου για την αγορά αγαθών που χρειάζεται το νοικοκυριό και γ) εκτίμηση για την ανεργία τους επόμενους 12 μήνες.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου