ΔΕΝ ΦΤΑΝΟΥΝ ΟΙ ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΡΙΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΚΤΟΞΕΥΟΥΝ ΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΟ ΡΕΥΜΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ;;;
Αυξήσεις στα τιμολόγια με ταυτόχρονο άγριο κυνηγητό για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές ετοιμάζουν στη ΔΕΗ !!!
«Σαφάρι» για οφειλές
Στο μεταξύ, «σαφάρι» για την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών από κατανάλωση ηλεκτρικής Ενέργειας έχει αρχίσει η ΔΕΗ, με αποστολή εξωδίκων σε όσους έχουν οφειλές άνω των 3.000 ευρώ και με πρώτο στόχο την εξόφληση χρέους των λεγόμενων τελικών πελατών που διαμορφώνεται στο 1,05 δισ. ευρώ. Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού έχει τεθεί στόχος είσπραξης τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ.
Αναλυτικά, σε ότι αφορά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη ΔΕΗ τα δεδομένα έχουν ως εξής:
Σύμφωνα με τα στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών οι 65.000 με 70.000 τελικούς πελάτες χρωστούν πάνω από 3.000 ευρώ ο καθένας και συνολικά περισσότερα από 700 εκατομμύρια ευρώ. Στην κατηγορία αυτή θα δοθεί καταρχήν έμφαση για την είσπραξη των χρεών με τη δημιουργία ειδικού μηχανισμού, που είναι σε εξέλιξη. Ειδικότερα, θα προσληφθούν περίπου 40 εργολαβικοί εργαζόμενοι για να ετοιμάσουν τους φακέλους των οφειλών ανά περιοχή (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, υπόλοιπη Ελλάδα), και οι υποθέσεις θα ανατεθούν σε δικηγορικά γραφεία τα οποία θα αναλάβουν να διεκδικήσουν με κάθε ένδικο μέσο τις οφειλές.
Αυξήσεις στα τιμολόγια με ταυτόχρονο άγριο κυνηγητό για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές ετοιμάζουν στη ΔΕΗ !!!
Ενώ σε αυξήσεις θα προχωρήσουν και οι εναλλακτικοί πάροχοι !!!
Mονόδρομο για την διασφάλιση της βιωσιμότητας της ΔΕΗ θεωρούν την αύξηση των τιμολογίων στελέχη της επιχείρησης. Μάλιστα, τονίζουν στο economistas ότι οι αυξήσεις θα πρέπει να γίνουν το συντομότερο και να είναι σημαντικές, 10% - 15%, ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το οικονομικό πρόβλημα της ΔΕΗ.
«Η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου θα πρέπει τουλάχιστον επί ένα μήνα να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα της ΔΕΗ», αναφέρει χαρακτηριστικά υψηλόβαθμο στέλεχος, το οποίο επισημαίνει ότι, πέραν των γνωστών οικονομικών προβλημάτων, έντονο προβληματισμό προκαλεί η «αιμορραγία» πελατών της μέσης τάσης σε ιδιώτες προμηθευτές, που έχει φθάσει το 50% του πελατολογίου εμπορικών και βιομηχανικών πελατών.
Η αύξηση των τιμολογίων, σημειώνει η ίδια πηγή, δεν θα επηρεάσει σοβαρά την ανταγωνιστική θέση της ΔΕΗ στην αγορά, καθώς θα προχωρήσουν και οι εναλλακτικοί πάροχοι σε αυξήσεις.
Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της Κομισιόν, τα οικονομικά αποτελέσματα της ΔΕΗ για το 2018 έδειξαν μεγάλη μείωση κερδοφορίας και επιδείνωση των προβλημάτων με τις ταμειακές ροές, κάτι που σημαίνει ότι απαιτούνται αποφασιστικές προσπάθειες για να αντιμετωπιστούν δομικά προβλήματα, μεταξύ των οποίων η αναπροσαρμογή τιμολογιακής πολιτικής και η είσπραξη καθυστερούμενων οφειλών.
Το θέμα της αύξησης των τιμολογίων είναι ένα θέμα που έχει τεθεί αρκετές φορές από την διοίκηση της ΔΕΗ, ωστόσο μέχρι τώρα συναντούσε την άρνηση της κυβέρνησης.
Στις αρχές του έτους ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Μανόλης Παναγιωτάκης για μία ακόμη φορά χαρακτήρισε αδήριτη ανάγκη την αύξηση των τιμολογίων, έστω σε μονοψήφιο ποσοστό, σημειώνοντας χαρακτηριστικά «ότι η Eπιχείρηση δεν μπορεί να αντέξει άλλο χωρίς να μετακυλίσει ένα μέρος του αυξημένου κόστους λειτουργίας της στην κατανάλωση».
Mονόδρομο για την διασφάλιση της βιωσιμότητας της ΔΕΗ θεωρούν την αύξηση των τιμολογίων στελέχη της επιχείρησης. Μάλιστα, τονίζουν στο economistas ότι οι αυξήσεις θα πρέπει να γίνουν το συντομότερο και να είναι σημαντικές, 10% - 15%, ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το οικονομικό πρόβλημα της ΔΕΗ.
«Η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου θα πρέπει τουλάχιστον επί ένα μήνα να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα της ΔΕΗ», αναφέρει χαρακτηριστικά υψηλόβαθμο στέλεχος, το οποίο επισημαίνει ότι, πέραν των γνωστών οικονομικών προβλημάτων, έντονο προβληματισμό προκαλεί η «αιμορραγία» πελατών της μέσης τάσης σε ιδιώτες προμηθευτές, που έχει φθάσει το 50% του πελατολογίου εμπορικών και βιομηχανικών πελατών.
Η αύξηση των τιμολογίων, σημειώνει η ίδια πηγή, δεν θα επηρεάσει σοβαρά την ανταγωνιστική θέση της ΔΕΗ στην αγορά, καθώς θα προχωρήσουν και οι εναλλακτικοί πάροχοι σε αυξήσεις.
Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της Κομισιόν, τα οικονομικά αποτελέσματα της ΔΕΗ για το 2018 έδειξαν μεγάλη μείωση κερδοφορίας και επιδείνωση των προβλημάτων με τις ταμειακές ροές, κάτι που σημαίνει ότι απαιτούνται αποφασιστικές προσπάθειες για να αντιμετωπιστούν δομικά προβλήματα, μεταξύ των οποίων η αναπροσαρμογή τιμολογιακής πολιτικής και η είσπραξη καθυστερούμενων οφειλών.
Το θέμα της αύξησης των τιμολογίων είναι ένα θέμα που έχει τεθεί αρκετές φορές από την διοίκηση της ΔΕΗ, ωστόσο μέχρι τώρα συναντούσε την άρνηση της κυβέρνησης.
Στις αρχές του έτους ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Μανόλης Παναγιωτάκης για μία ακόμη φορά χαρακτήρισε αδήριτη ανάγκη την αύξηση των τιμολογίων, έστω σε μονοψήφιο ποσοστό, σημειώνοντας χαρακτηριστικά «ότι η Eπιχείρηση δεν μπορεί να αντέξει άλλο χωρίς να μετακυλίσει ένα μέρος του αυξημένου κόστους λειτουργίας της στην κατανάλωση».
«Σαφάρι» για οφειλές
Στο μεταξύ, «σαφάρι» για την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών από κατανάλωση ηλεκτρικής Ενέργειας έχει αρχίσει η ΔΕΗ, με αποστολή εξωδίκων σε όσους έχουν οφειλές άνω των 3.000 ευρώ και με πρώτο στόχο την εξόφληση χρέους των λεγόμενων τελικών πελατών που διαμορφώνεται στο 1,05 δισ. ευρώ. Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού έχει τεθεί στόχος είσπραξης τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ.
Αναλυτικά, σε ότι αφορά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη ΔΕΗ τα δεδομένα έχουν ως εξής:
- Το σύνολο του χρέους μαζί με τις οφειλές των μεγάλων βιομηχανιών (Υψηλής Τάσης) και τις οφειλές που έχουν διακανονιστεί διαμορφώνεται σε 2,7 δισ. ευρώ.
- Από τα 2,7 δισ. το 1,05 αφορά τους 890.000 τελικούς πελάτες, στους οποίους εντάσσονται τέσσερις κατηγορίες καταναλωτών: επιχειρήσεις που έχουν κλείσει και εξοχικά που δεν ηλεκτροδοτούνται πλέον, καταναλωτές που έχουν αλλάξει πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, επιχειρήσεις που συνεχίζουν να λειτουργούν με νέο ΑΦΜ και καταναλωτές που έχουν μεταπέσει στο καθεστώς της καθολικής υπηρεσίας (η ΔΕΗ τους έκοψε το ρεύμα, δεν βρήκαν άλλον προμηθευτή και ηλεκτροδοτούνται με αυξημένο τιμολόγιο) οι οποίοι εκτιμάται ότι κυμαίνονται στους 200.000.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών οι 65.000 με 70.000 τελικούς πελάτες χρωστούν πάνω από 3.000 ευρώ ο καθένας και συνολικά περισσότερα από 700 εκατομμύρια ευρώ. Στην κατηγορία αυτή θα δοθεί καταρχήν έμφαση για την είσπραξη των χρεών με τη δημιουργία ειδικού μηχανισμού, που είναι σε εξέλιξη. Ειδικότερα, θα προσληφθούν περίπου 40 εργολαβικοί εργαζόμενοι για να ετοιμάσουν τους φακέλους των οφειλών ανά περιοχή (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, υπόλοιπη Ελλάδα), και οι υποθέσεις θα ανατεθούν σε δικηγορικά γραφεία τα οποία θα αναλάβουν να διεκδικήσουν με κάθε ένδικο μέσο τις οφειλές.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου