Ποιο καύσιμο συμφέρει και γιατί
Τι γράφει το insider.gr :
Η βενζίνη ως το πιο δημοφιλές καύσιμο εδώ και χρόνια στην Ελλάδα χάνει μέρα με την ήμερα μερίδιο της αγοράς της, λόγω των διαρκών ανατιμήσεων και της «τσουχτερής» τιμής που έφτασε τα υψηλοτέρα επίπεδα όλων των εποχών το τελευταίο διάστημα, παραμένοντας μέχρι και σήμερα στο 1,60€/lt στην Αττική.
Σε σύγκριση με το diesel, βεβαίως, υπερτερεί ως προς κάποια σημεία, όπως το υψηλότερο ενεργειακό δυναμικό, την καλύτερη αίσθηση στην σπορ οδήγηση και την απόδοση στους κινητήρες χαμηλού κυβισμού, ωστόσο η δυσφορία που προκαλεί στην τσέπη των οδηγών την καθιστούν απρόσιτη και καθόλου ελκυστική ως επιλογή καυσίμου, πλέον.
Απαγορεύσεις στις πρωτεύουσες των αναπτυγμένων Ευρωπαϊκών χωρών που καταφθάνουν άμεσα και στην Ελλάδα και επιπλέον φορολογία αποτελούν μερικούς μόνο από τους λόγους που το δημοφιλέστερο καύσιμο στην Ευρώπη αποφεύγεται ολοένα και περισσότερο από τους σύγχρονους οδηγούς.
Με βάση τα πρώτα στοιχεία των προπαραγγελιών μεγάλων αντιπροσωπειών της Ελλάδας, διαπιστώνεται ότι μόνο ένας στους πέντε οδηγούς στην Ελλάδα ζητάει να αγοράσει ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο.
Σίγουρα, το diesel έναντι της βενζίνης έχει το πλεονέκτημα της χαμηλότερης κατανάλωσης και της καλύτερης τιμής ανά λίτρο, δεν παύει όμως μακροπρόθεσμα να γίνεται πολύ πιο κοστοβόρο, αφού το 2020 προβλέπεται η τιμή του diesel να έχει αυξηθεί, θα εφαρμόζονται απαγορεύσεις και επιπλέον φορολογία και οι ιδιοκτήτες των οχημάτων αυτών θα βρίσκονται σε δύσκολη θέση, καθώς τα αυτοκίνητά τους θα πωλούνται σε χαμηλές τιμές.
Η έντονη στροφή στα εναλλακτικά καύσιμα
Είναι πλέον γνωστό πως η υγραεριοκίνηση αποτελεί μία από τις φθηνότερες και πλέον αξιόπιστες λύσεις μετακίνησης που έχουν επιλέξει έως σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες με στόχο τη μείωση των εξόδων τους.
Το υγραέριο είναι έως και 20% πιο οικονομικό από το Diesel και έως 50% πιο οικονομικό από την βενζίνη. Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι τα οχήματα με υγραέριο έχουν πλέον αυξημένη μεταπωλητική αξία, καθώς είναι μακροπρόθεσμα πιο οικονομικά για τον αγοραστή τους.
Πέραν της τεράστιας οικονομίας που προσφέρει, το υγραέριο είναι πολύ ελκυστικό για τους οδηγούς, τόσο λόγω της μικρής επένδυσης που απαιτείται για την μετατροπή του οχήματος, όσο και λόγω της ανάπτυξης του δικτύου διανομής του σε όλη την Ελλάδα.
Σχετικά με τη συντήρηση - ή και την επιδιόρθωση πιθανής βλάβης - όταν αφορά σε ένα όχημα diesel, είναι περισσότερο περίπλοκη και κοστοβόρα. Εν αντιθέσει, τα υγραεριοκίνητα οχήματα, λόγω της καθαρότητας του καυσίμου τους είναι πολύ πιο οικονομικά στη συντήρησή τους.
Όσο για το περιβάλλον, το υγραέριο κίνησης έχει 70% λιγότερες εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, 60% λιγότερους υδρογονάνθρακες και 20% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Οι βενζινο/ντιζελοκινητήρες από την άλλη, εκπέμπουν πολύ περισσότερους ρύπους, ιδιαίτερα σοβαρούς και άμεσα επιβλαβείς.
Το φυσικό αέριο αντίστοιχα, είναι σήμερα το πιο οικονομικό καύσιμο. Έως 25% πιο οικονομικό από το Diesel και ως 60% πιο οικονομικό σε σχέση με την βενζίνη!
Είναι σημαντικό επίσης να θυμόμαστε ότι ένα κιλό ΦΑ περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Πιο συγκεκριμένα, 1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα βενζίνη και 1,3 λίτρα πετρέλαιο.
Το κέρδος για κάθε οδηγό φυσικά, εξαρτάται από τα χιλιόμετρα που διανύει ετησίως, αλλά είναι βέβαιο ότι με το υγραέριο και το φυσικό αέριο μπορεί να εξοικονομεί ένα αρκετά μεγάλο ποσό κάθε χρόνο.
Μειονέκτημα βεβαίως αποτελεί το ζήτημα του μικρού δικτύου τροφοδοσίας, που ίσως είναι και ο σημαντικότερος λόγος που το CNG δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί ακόμη ευρέως στη χώρα μας.
Πέραν όλων των άλλων, το φυσικό αέριο είναι και το πιο φιλικό καύσιμο για το περιβάλλον με τις εκπομπές ρύπων του να είναι οι χαμηλότερες όλων των καυσίμων της αγοράς και τους υδρογονάνθρακες έως και 80% λιγότερους από αυτούς του diesel!
Λόγω όλων των παραπάνω κοινωνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που φέρει το υγραέριο και το φυσικό αέριο, αποτελούν πλέον αδιαμφισβήτητα την πιο συμφέρουσα επιλογή των οδηγών που κινούνταν μέχρι χθες με βενζίνη ή diesel.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ανταποκρινόμενες στις νέες απαιτήσεις της αγοράς επενδύουν συνεχώς στη τεχνολογία των εναλλακτικών καυσίμων, παράγοντας αυτοκίνητα με φυσικό αέριο ή υγραέριο. Τα πιο γνωστά μοντέλα των αυτοκινητοβιομηχανιών κυκλοφορούν πλέον και σε LPG-CNG εκδόσεις, ενώ η γκάμα τους διευρύνεται συνεχώς με νέα μοντέλα να κάνουν τη εμφάνισή τους στη διεθνή αγορά.
Φυσικά, όσοι ιδιοκτήτες δεν έχουν τη δυνατότητα για αγορά νέου αυτοκινήτου, εξίσου αποδοτική λύση τους προσφέρει και η μετατροπή του υπάρχοντος οχήματός τους σε υγραέριο! Σε αυτό το σημείο θα πρέπει μόνο να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή του εγκαταστάτη, στην ποιότητα και την αξιοπιστία του.
Πολλά ακούγονται και γράφονται το τελευταίο διάστημα για τα καύσιμα, τις τιμές τους και τις περιβαλλοντικές συνέπειές τους. Ποια είναι όμως η αλήθεια και τι τελικά συμφέρει τους οδηγούς των αυτοκινήτων;
- Το θρίλερ με την τιμή της βενζίνης
Η βενζίνη ως το πιο δημοφιλές καύσιμο εδώ και χρόνια στην Ελλάδα χάνει μέρα με την ήμερα μερίδιο της αγοράς της, λόγω των διαρκών ανατιμήσεων και της «τσουχτερής» τιμής που έφτασε τα υψηλοτέρα επίπεδα όλων των εποχών το τελευταίο διάστημα, παραμένοντας μέχρι και σήμερα στο 1,60€/lt στην Αττική.
Σε σύγκριση με το diesel, βεβαίως, υπερτερεί ως προς κάποια σημεία, όπως το υψηλότερο ενεργειακό δυναμικό, την καλύτερη αίσθηση στην σπορ οδήγηση και την απόδοση στους κινητήρες χαμηλού κυβισμού, ωστόσο η δυσφορία που προκαλεί στην τσέπη των οδηγών την καθιστούν απρόσιτη και καθόλου ελκυστική ως επιλογή καυσίμου, πλέον.
- Το diesel και τα χαράτσια
Απαγορεύσεις στις πρωτεύουσες των αναπτυγμένων Ευρωπαϊκών χωρών που καταφθάνουν άμεσα και στην Ελλάδα και επιπλέον φορολογία αποτελούν μερικούς μόνο από τους λόγους που το δημοφιλέστερο καύσιμο στην Ευρώπη αποφεύγεται ολοένα και περισσότερο από τους σύγχρονους οδηγούς.
Με βάση τα πρώτα στοιχεία των προπαραγγελιών μεγάλων αντιπροσωπειών της Ελλάδας, διαπιστώνεται ότι μόνο ένας στους πέντε οδηγούς στην Ελλάδα ζητάει να αγοράσει ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο.
Σίγουρα, το diesel έναντι της βενζίνης έχει το πλεονέκτημα της χαμηλότερης κατανάλωσης και της καλύτερης τιμής ανά λίτρο, δεν παύει όμως μακροπρόθεσμα να γίνεται πολύ πιο κοστοβόρο, αφού το 2020 προβλέπεται η τιμή του diesel να έχει αυξηθεί, θα εφαρμόζονται απαγορεύσεις και επιπλέον φορολογία και οι ιδιοκτήτες των οχημάτων αυτών θα βρίσκονται σε δύσκολη θέση, καθώς τα αυτοκίνητά τους θα πωλούνται σε χαμηλές τιμές.
Η έντονη στροφή στα εναλλακτικά καύσιμα
- Υγραέριο
Είναι πλέον γνωστό πως η υγραεριοκίνηση αποτελεί μία από τις φθηνότερες και πλέον αξιόπιστες λύσεις μετακίνησης που έχουν επιλέξει έως σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες με στόχο τη μείωση των εξόδων τους.
Το υγραέριο είναι έως και 20% πιο οικονομικό από το Diesel και έως 50% πιο οικονομικό από την βενζίνη. Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι τα οχήματα με υγραέριο έχουν πλέον αυξημένη μεταπωλητική αξία, καθώς είναι μακροπρόθεσμα πιο οικονομικά για τον αγοραστή τους.
Πέραν της τεράστιας οικονομίας που προσφέρει, το υγραέριο είναι πολύ ελκυστικό για τους οδηγούς, τόσο λόγω της μικρής επένδυσης που απαιτείται για την μετατροπή του οχήματος, όσο και λόγω της ανάπτυξης του δικτύου διανομής του σε όλη την Ελλάδα.
Σχετικά με τη συντήρηση - ή και την επιδιόρθωση πιθανής βλάβης - όταν αφορά σε ένα όχημα diesel, είναι περισσότερο περίπλοκη και κοστοβόρα. Εν αντιθέσει, τα υγραεριοκίνητα οχήματα, λόγω της καθαρότητας του καυσίμου τους είναι πολύ πιο οικονομικά στη συντήρησή τους.
Όσο για το περιβάλλον, το υγραέριο κίνησης έχει 70% λιγότερες εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, 60% λιγότερους υδρογονάνθρακες και 20% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Οι βενζινο/ντιζελοκινητήρες από την άλλη, εκπέμπουν πολύ περισσότερους ρύπους, ιδιαίτερα σοβαρούς και άμεσα επιβλαβείς.
- Φυσικό αέριο
Το φυσικό αέριο αντίστοιχα, είναι σήμερα το πιο οικονομικό καύσιμο. Έως 25% πιο οικονομικό από το Diesel και ως 60% πιο οικονομικό σε σχέση με την βενζίνη!
Είναι σημαντικό επίσης να θυμόμαστε ότι ένα κιλό ΦΑ περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Πιο συγκεκριμένα, 1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα βενζίνη και 1,3 λίτρα πετρέλαιο.
Το κέρδος για κάθε οδηγό φυσικά, εξαρτάται από τα χιλιόμετρα που διανύει ετησίως, αλλά είναι βέβαιο ότι με το υγραέριο και το φυσικό αέριο μπορεί να εξοικονομεί ένα αρκετά μεγάλο ποσό κάθε χρόνο.
Μειονέκτημα βεβαίως αποτελεί το ζήτημα του μικρού δικτύου τροφοδοσίας, που ίσως είναι και ο σημαντικότερος λόγος που το CNG δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί ακόμη ευρέως στη χώρα μας.
Πέραν όλων των άλλων, το φυσικό αέριο είναι και το πιο φιλικό καύσιμο για το περιβάλλον με τις εκπομπές ρύπων του να είναι οι χαμηλότερες όλων των καυσίμων της αγοράς και τους υδρογονάνθρακες έως και 80% λιγότερους από αυτούς του diesel!
Λόγω όλων των παραπάνω κοινωνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που φέρει το υγραέριο και το φυσικό αέριο, αποτελούν πλέον αδιαμφισβήτητα την πιο συμφέρουσα επιλογή των οδηγών που κινούνταν μέχρι χθες με βενζίνη ή diesel.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ανταποκρινόμενες στις νέες απαιτήσεις της αγοράς επενδύουν συνεχώς στη τεχνολογία των εναλλακτικών καυσίμων, παράγοντας αυτοκίνητα με φυσικό αέριο ή υγραέριο. Τα πιο γνωστά μοντέλα των αυτοκινητοβιομηχανιών κυκλοφορούν πλέον και σε LPG-CNG εκδόσεις, ενώ η γκάμα τους διευρύνεται συνεχώς με νέα μοντέλα να κάνουν τη εμφάνισή τους στη διεθνή αγορά.
Φυσικά, όσοι ιδιοκτήτες δεν έχουν τη δυνατότητα για αγορά νέου αυτοκινήτου, εξίσου αποδοτική λύση τους προσφέρει και η μετατροπή του υπάρχοντος οχήματός τους σε υγραέριο! Σε αυτό το σημείο θα πρέπει μόνο να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή του εγκαταστάτη, στην ποιότητα και την αξιοπιστία του.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου