ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ:
https://www.kinima-ypervasi.gr/2019/02/blog-post_56.html
https://www.kinima-ypervasi.gr/2019/02/blog-post_381.html
https://www.kinima-ypervasi.gr/2019/02/blog-post_56.html
https://www.kinima-ypervasi.gr/2019/02/blog-post_381.html
Από τα συνολικά 4.017 πλοία του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου, μόνο τα 671 είναι γραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο. Στις σημαίες Λιβερίας και Νήσων Μάρσαλ οι προτιμήσεις των εφοπλιστών μας...
Σημαντική απώλεια σημειώθηκε το τελευταίο 12μηνο για την ελληνική σημαία στα ποντοπόρα ελληνόκτητα πλοία, καθώς 52 από αυτά την κατέβασαν, με αποτέλεσμα σήμερα τα εμπορικά πλοία υπό ελληνική σημαία να ανέρχονται μόλις στα 671.
Ετσι το ελληνικό νηολόγιο παρουσίασε σοβαρή συρρίκνωση συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα, καθώς τότε τα εμπορικά πλοία με ελληνική σημαία έφταναν τα 723.
Μικρή μείωση παρουσίασε και ο ελληνόκτητος στόλος, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε tonnage. Σήμερα 4.017 πλοία διαφόρων κατηγοριών, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 339.549.357 τόνων, ανάμεσά τους και 156 πλοία που βρίσκονται υπό παραγγελία σε διάφορα ναυπηγεία, ανήκουν σε εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, ενώ το αντίστοιχο περσινό 12μηνο ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 4.148 πλοία διαφόρων κατηγοριών, μεταφορικής ικανότητας 341.925.357 τόνων. Δηλαδή μειώθηκε κατά 131 πλοία και κατά 2.376.000 τόνους. Παραμένει ωστόσο στην πρώτη θέση παγκοσμίως.
Τα στοιχεία αυτά καταγράφει η 32η ετήσια στατιστική έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) για τον ελληνόκτητο στόλο ποντοπόρων πλοίων κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, το 12μηνο που ολοκληρώθηκε στις 6 Μαρτίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης:
● Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε τα περισσότερα πλοία το 2008 με 4.173 και το 2009 με 4.161, ενώ σε μεταφορική ικανότητα η καλύτερη χρονιά ήταν το 2018 με 341.925.357 τόνους.
● Η μεγαλύτερη μείωση το τελευταίο 12μηνο παρατηρείται στην κατηγορία των φορτηγών χύδην ξηρού φορτίου (bulkers) κατά 55 φτάνοντας στα 1.859 πλοία από 1.894 πέρυσι και στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου, που μειώθηκαν κατά 26 φτάνοντας στα 523 πλοία από 549 πέρυσι.
● Οι Ελληνες εφοπλιστές δείχνουν προτίμηση στις σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ, καθώς το 21% των πλοίων τους φέρει σημαία Νήσων Μάρσαλ και άλλο 21% σημαία Λιβερίας. Συγκεκριμένα 840 πλοία έχουν σημαία Λιβερίας και 838 σημαία Νήσων Μάρσαλ. Ακολουθούν οι σημαίες από Μάλτα (17%), Ελλάδα (17%), Παναμά (8%), Κύπρο (6%), Μπαχάμες (6%) κ.α. Το τελευταίο 12μηνο στη Λιβερία προστέθηκαν 16 πλοία και 14 στις Νήσους Μάρσαλ. Εκτός όμως από το ελληνικό νηολόγιο απώλειες σημειώθηκαν και στην κυπριακή και μαλτέζικη σημαία, καθώς οι Ελληνες εφοπλιστές κατέβασαν τη σημαία της Κύπρου σε 26 πλοία τους και σε 7 τη σημαία της Μάλτας.
● Από τα 156 πλοία ελληνικών συμφερόντων που βρίσκονται σε ναυπηγεία, 36 είναι δεξαμενόπλοια, 20 δεξαμενόπλοια χημικών και προϊόντων, 39 δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου, 49 φορτηγά και 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
● Η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε κατά 2,5 χρόνια σε σύγκριση με το προηγούμενο διάστημα, ωστόσο παραμένει κάτω από τον μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου. Η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται σήμερα στα 11,2 χρόνια έναντι 13,7 της μέσης ηλικίας για τον παγκόσμιο στόλο. Στα υπό ελληνική σημαία πλοία ο μέσος όρος ηλικίας αυξήθηκε στα 13,4 έτη από 12,2 το 2018.
Σημαντική απώλεια σημειώθηκε το τελευταίο 12μηνο για την ελληνική σημαία στα ποντοπόρα ελληνόκτητα πλοία, καθώς 52 από αυτά την κατέβασαν, με αποτέλεσμα σήμερα τα εμπορικά πλοία υπό ελληνική σημαία να ανέρχονται μόλις στα 671.
Ετσι το ελληνικό νηολόγιο παρουσίασε σοβαρή συρρίκνωση συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα, καθώς τότε τα εμπορικά πλοία με ελληνική σημαία έφταναν τα 723.
Μικρή μείωση παρουσίασε και ο ελληνόκτητος στόλος, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε tonnage. Σήμερα 4.017 πλοία διαφόρων κατηγοριών, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 339.549.357 τόνων, ανάμεσά τους και 156 πλοία που βρίσκονται υπό παραγγελία σε διάφορα ναυπηγεία, ανήκουν σε εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, ενώ το αντίστοιχο περσινό 12μηνο ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 4.148 πλοία διαφόρων κατηγοριών, μεταφορικής ικανότητας 341.925.357 τόνων. Δηλαδή μειώθηκε κατά 131 πλοία και κατά 2.376.000 τόνους. Παραμένει ωστόσο στην πρώτη θέση παγκοσμίως.
Τα στοιχεία αυτά καταγράφει η 32η ετήσια στατιστική έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) για τον ελληνόκτητο στόλο ποντοπόρων πλοίων κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, το 12μηνο που ολοκληρώθηκε στις 6 Μαρτίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης:
● Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε τα περισσότερα πλοία το 2008 με 4.173 και το 2009 με 4.161, ενώ σε μεταφορική ικανότητα η καλύτερη χρονιά ήταν το 2018 με 341.925.357 τόνους.
● Η μεγαλύτερη μείωση το τελευταίο 12μηνο παρατηρείται στην κατηγορία των φορτηγών χύδην ξηρού φορτίου (bulkers) κατά 55 φτάνοντας στα 1.859 πλοία από 1.894 πέρυσι και στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου, που μειώθηκαν κατά 26 φτάνοντας στα 523 πλοία από 549 πέρυσι.
● Οι Ελληνες εφοπλιστές δείχνουν προτίμηση στις σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ, καθώς το 21% των πλοίων τους φέρει σημαία Νήσων Μάρσαλ και άλλο 21% σημαία Λιβερίας. Συγκεκριμένα 840 πλοία έχουν σημαία Λιβερίας και 838 σημαία Νήσων Μάρσαλ. Ακολουθούν οι σημαίες από Μάλτα (17%), Ελλάδα (17%), Παναμά (8%), Κύπρο (6%), Μπαχάμες (6%) κ.α. Το τελευταίο 12μηνο στη Λιβερία προστέθηκαν 16 πλοία και 14 στις Νήσους Μάρσαλ. Εκτός όμως από το ελληνικό νηολόγιο απώλειες σημειώθηκαν και στην κυπριακή και μαλτέζικη σημαία, καθώς οι Ελληνες εφοπλιστές κατέβασαν τη σημαία της Κύπρου σε 26 πλοία τους και σε 7 τη σημαία της Μάλτας.
● Από τα 156 πλοία ελληνικών συμφερόντων που βρίσκονται σε ναυπηγεία, 36 είναι δεξαμενόπλοια, 20 δεξαμενόπλοια χημικών και προϊόντων, 39 δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου, 49 φορτηγά και 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
● Η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε κατά 2,5 χρόνια σε σύγκριση με το προηγούμενο διάστημα, ωστόσο παραμένει κάτω από τον μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου. Η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται σήμερα στα 11,2 χρόνια έναντι 13,7 της μέσης ηλικίας για τον παγκόσμιο στόλο. Στα υπό ελληνική σημαία πλοία ο μέσος όρος ηλικίας αυξήθηκε στα 13,4 έτη από 12,2 το 2018.
Από τo efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου