ΑΝΤΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟΝ ΕΙΔΙΚΟ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΑΠΟΣΒΕΣΕΩΝ 48.800.000€, ΥΠΗΡΧΑΝ ΜΟΛΙΣ...614 ΕΥΡΩ !!!
Ο εισαγγελέας Διαφθοράς Θεσσαλονίκης παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης (έρευνας) για τα πεπραγμένα των προηγούμενων διοικήσεων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.
Αφορμή για την εισαγγελική παραγγελία αποτέλεσε μήνυση που κατέθεσε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Με την έρευνα, που ανατέθηκε στον Πταισματοδίκη Θεσσαλονίκης, έχει στόχο να διαπιστώσει την τυχόν διάπραξη των κακουργημάτων της απιστίας, της υπεξαίρεσης και της απάτης, όλες οι πράξεις σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου 1608/50 περί καταχραστών του δημοσίου.
Οι καταθέσεις στα πλαίσια της έρευνας αναμένεται να ξεκινήσουν από αύριο Τρίτη και ανάμεσα στους μάρτυρες που έχουν κληθεί είναι ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς και μέλη της σημερινής διοίκησης του Οργανισμού, που αναμένεται να προσκομίσουν στον Πταισματοδίκη στοιχεία για την οικονομική διαχείριση των προηγούμενων ετών.
Μήνυση
Μεταξύ όσων αναφέρονται στη μήνυση του υπουργείου και θα αποτελέσουν αντικείμενο της δικαστικής έρευνας, είναι 399 λεωφορεία που εκποιήθηκαν ως… παλιοσίδερα (σκραπ).
Στη μήνυση επισημαίνεται πως τα συγκεκριμένα λεωφορεία πουλήθηκαν αντί συνολικού τιμήματος 860.000 ευρώ, όταν το κόστος αγοράς τους ήταν 42,3 εκατ. ευρώ, ενώ δεν απεικονίστηκαν στις οικονομικές καταστάσεις ως έσοδα της χρήσης, ώστε έτσι να μειωθούν οι δαπάνες τους και να μην υποχρεωθεί το Δημόσιο να τους καταβάλλει το ισόποσο του κέρδους τους ως αντισταθμιστική καταβολή.
Επίσης, στη μήνυση γίνεται αναφορά σε χρηματικό ποσό 1,3 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ποσό το οποίο φέρεται να εισέπραξε ο πρώην «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ από κατάπτωση εγγυητικών επιστολών της ΕΛΒΟ ΑΕ, κι ενώ ο Οργανισμός όφειλε – πάντα σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών – να εμφανίσει το ποσό αυτό στις οικονομικές καταστάσεις ως έσοδα, μειώνοντας τις δαπάνες του, τα εμφάνισε ως «αποθεματικό ειδικής χρήσης», με αποτέλεσμα το Δημόσιο να ζημιωθεί το ισόποσο που του κατέβαλε ως αντισταθμιστική καταβολή.
Ο εισαγγελέας Διαφθοράς Θεσσαλονίκης παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης (έρευνας) για τα πεπραγμένα των προηγούμενων διοικήσεων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.
Αφορμή για την εισαγγελική παραγγελία αποτέλεσε μήνυση που κατέθεσε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Με την έρευνα, που ανατέθηκε στον Πταισματοδίκη Θεσσαλονίκης, έχει στόχο να διαπιστώσει την τυχόν διάπραξη των κακουργημάτων της απιστίας, της υπεξαίρεσης και της απάτης, όλες οι πράξεις σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου 1608/50 περί καταχραστών του δημοσίου.
Οι καταθέσεις στα πλαίσια της έρευνας αναμένεται να ξεκινήσουν από αύριο Τρίτη και ανάμεσα στους μάρτυρες που έχουν κληθεί είναι ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς και μέλη της σημερινής διοίκησης του Οργανισμού, που αναμένεται να προσκομίσουν στον Πταισματοδίκη στοιχεία για την οικονομική διαχείριση των προηγούμενων ετών.
Μήνυση
Μεταξύ όσων αναφέρονται στη μήνυση του υπουργείου και θα αποτελέσουν αντικείμενο της δικαστικής έρευνας, είναι 399 λεωφορεία που εκποιήθηκαν ως… παλιοσίδερα (σκραπ).
Στη μήνυση επισημαίνεται πως τα συγκεκριμένα λεωφορεία πουλήθηκαν αντί συνολικού τιμήματος 860.000 ευρώ, όταν το κόστος αγοράς τους ήταν 42,3 εκατ. ευρώ, ενώ δεν απεικονίστηκαν στις οικονομικές καταστάσεις ως έσοδα της χρήσης, ώστε έτσι να μειωθούν οι δαπάνες τους και να μην υποχρεωθεί το Δημόσιο να τους καταβάλλει το ισόποσο του κέρδους τους ως αντισταθμιστική καταβολή.
Επίσης, στη μήνυση γίνεται αναφορά σε χρηματικό ποσό 1,3 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ποσό το οποίο φέρεται να εισέπραξε ο πρώην «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ από κατάπτωση εγγυητικών επιστολών της ΕΛΒΟ ΑΕ, κι ενώ ο Οργανισμός όφειλε – πάντα σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών – να εμφανίσει το ποσό αυτό στις οικονομικές καταστάσεις ως έσοδα, μειώνοντας τις δαπάνες του, τα εμφάνισε ως «αποθεματικό ειδικής χρήσης», με αποτέλεσμα το Δημόσιο να ζημιωθεί το ισόποσο που του κατέβαλε ως αντισταθμιστική καταβολή.
Από 48,8 εκατ. ευρώ βρήκαν στον λογαριασμό… 614
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ένα ακόμη ζήτημα που θα απασχολήσει τη δικαστική έρευνα είναι ο ειδικός αποθεματικός λογαριασμός αποσβέσεων για τη μελλοντική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Σύμφωνα με την κατατεθείσα μήνυση, ενώ ο συγκεκριμένος λογαριασμός εμφάνιζε ότι το αποθεματικό ανερχόταν, κατατεθειμένο σε λογαριασμό όψεως, στο ποσό των 48,8 εκατ. ευρώ, εντούτοις η διοίκηση του ΟΑΣΘ μετά την αποϊδιωτικοποίηση φέρεται να βρήκε στο λογαριασμό μόλις το ποσό των 614 ευρώ. Όπως επισημαίνεται στη μήνυση, είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ ο νόμος απαγόρευε στους μετόχους να εισπράττουν μέρισμα στην περίπτωση που δεν τηρείτο το ειδικό αποθεματικό αποσβέσεων, αυτοί εισέπρατταν ανελλιπώς μερίσματα. Σύμφωνα δε με τα στοιχεία που επικαλείται το υπουργείο, για το διάστημα 1990 έως 2016 ο «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ εισέπραξε από το Δημόσιο χρηματικό ποσό που υπερβαίνει τα 2 δισ. ευρώ και μοίρασε ως …κέρδος στους πρώην μετόχους, το ποσό των 324.454.565 ευρώ.
Μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών
Την ίδια ώρα που διενεργείται η προκαταρκτική εξέταση, υπάρχουν δέκα δικογραφίες εις βάρος της προηγούμενης διοίκησης του ΟΑΣΘ, συνδεόμενες με οφειλές ασφαλιστικών εισφορών που για το διάστημα από το 2014 έως τον Ιούλιο του 2017 ανέρχονται σε 29,5 εκατ. ευρώ.
Η υπόθεση της μη καταβολής ασφαλιστικών εισφορών, για την οποία κατηγορείται πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ, έχει ήδη φθάσει στο ακροατήριο, αναβλήθηκε προ ημερών και αναμένεται να εκδικαστεί τον προσεχή Απρίλιο.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ένα ακόμη ζήτημα που θα απασχολήσει τη δικαστική έρευνα είναι ο ειδικός αποθεματικός λογαριασμός αποσβέσεων για τη μελλοντική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Σύμφωνα με την κατατεθείσα μήνυση, ενώ ο συγκεκριμένος λογαριασμός εμφάνιζε ότι το αποθεματικό ανερχόταν, κατατεθειμένο σε λογαριασμό όψεως, στο ποσό των 48,8 εκατ. ευρώ, εντούτοις η διοίκηση του ΟΑΣΘ μετά την αποϊδιωτικοποίηση φέρεται να βρήκε στο λογαριασμό μόλις το ποσό των 614 ευρώ. Όπως επισημαίνεται στη μήνυση, είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ ο νόμος απαγόρευε στους μετόχους να εισπράττουν μέρισμα στην περίπτωση που δεν τηρείτο το ειδικό αποθεματικό αποσβέσεων, αυτοί εισέπρατταν ανελλιπώς μερίσματα. Σύμφωνα δε με τα στοιχεία που επικαλείται το υπουργείο, για το διάστημα 1990 έως 2016 ο «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ εισέπραξε από το Δημόσιο χρηματικό ποσό που υπερβαίνει τα 2 δισ. ευρώ και μοίρασε ως …κέρδος στους πρώην μετόχους, το ποσό των 324.454.565 ευρώ.
Μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών
Την ίδια ώρα που διενεργείται η προκαταρκτική εξέταση, υπάρχουν δέκα δικογραφίες εις βάρος της προηγούμενης διοίκησης του ΟΑΣΘ, συνδεόμενες με οφειλές ασφαλιστικών εισφορών που για το διάστημα από το 2014 έως τον Ιούλιο του 2017 ανέρχονται σε 29,5 εκατ. ευρώ.
Η υπόθεση της μη καταβολής ασφαλιστικών εισφορών, για την οποία κατηγορείται πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ, έχει ήδη φθάσει στο ακροατήριο, αναβλήθηκε προ ημερών και αναμένεται να εκδικαστεί τον προσεχή Απρίλιο.
Από directnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου