ΕΝΩ ΠΡΙΝ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ Ο ΑΔΜΗΕ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙ ΤΗ ΔΕΗ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ ΑΝΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΙΣ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ...
Μια σειρά λανθασμένων (στην καλύτερη περίπτωση) χειρισμών που οδηγούν στην απώλεια ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων, όπως η καθολική ταχυδρομική υπηρεσία που φαίνεται να κοστίζει στον φορέα 100 εκατ. ευρώ περίπου, αλλά και η εξώδικη διαμαρτυρία της ΔΕΗ επειδή τα ΕΛ.ΤΑ. δεν αποδίδουν εγκαίρως τις εισπράξεις λογαριασμών ρεύματος, δημιουργούν εκρηκτικό μείγμα, με αποτέλεσμα πολλοί να μιλούν ακόμα και για παρέμβαση της Δικαιοσύνης.
Ειδικότερα, πρωτόγνωρα πολεμικό κλίμα μεταξύ δύο κρατικού ενδιαφέροντος φορέων που υπό κανονικές προϋποθέσεις όφειλαν να συνεργάζονται στενά έχει δημιουργήσει η διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. Συγκεκριμένα, με επιστολή του στις 5 Μαΐου 2017 προς τον διευθύνοντα σύμβουλο των Ελληνικών Ταχυδρομείων Γιάννη Ζαρολιάγκη, ο πρόεδρος της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης τον εγκαλεί για μια υπόθεση που θυμίζει ό,τι χειρότερο συνέβη προ ετών στον ιδιωτικό τομέα. Οταν δηλαδή η εταιρεία Energa δεν κατέβαλε τις εισπράξεις του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Ηλεκτρικής Ενέργειας και το ΕΕΤΗΔΕ στα κρατικά ταμεία. Μιλά δηλαδή ο πρόεδρος της ΔΕΗ για την καθυστερημένη απόδοση οφειλομένων ποσών από την είσπραξη των λογαριασμών ρεύματος.
Οπως αποκαλύπτουμε, ο διορισμένος από τον ΣΥΡΙΖΑ κ. Παναγιωτάκης αναφέρει στον επίσης διορισμένο από την κυβέρνηση κ. Ζαρολιάγκη: «Μας προκαλεί πολύ δυσάρεστη εντύπωση η μη ανταπόκρισή σας στις συνεχείς οχλήσεις μας και στην από 7 Απριλίου 2017 εξώδικη πρόσκληση αναφορικά με την οριστική τακτοποίηση της απόδοσης των εισπραχθέντων λογαριασμών ρεύματος πελατών της ΔΕΗ μέσω του δικτύου καταστημάτων σας». Και ο κ. Παναγιωτάκης, σε οξύ ύφος που δεν συνηθίζεται μεταξύ κρατικών φορέων, συνεχίζει: «Το υπόψη πρόβλημα άρχισε να παρουσιάζεται στις αρχές Μαρτίου 2017 και εντείνεται με το πέρας των ημερών. Λόγω της συνεχιζόμενης και κυλιόμενης καθυστέρησης καταβολής των εισπραχθέντων, σταδιακά η οφειλή διογκώνεται, με αποτέλεσμα σήμερα να ανέρχεται στο ποσό των περίπου 19,5 εκατ. ευρώ (αφορά στη μη απόδοση εισπράξεων μετά τις 20/04/2017). Συνακόλουθη συνέπεια είναι να εμφανίζονται με καθυστερούμενες οφειλές πελάτες μας, να χάνουν την έκπτωση συνέπειας του 15%, να υπάρχει κίνδυνος διακοπής λόγω οφειλής και εντέλει να θίγεται η εικόνα της Επιχείρησης (ΔΕΗ)». Η δραματική σε ύφος επιστολή καταλήγει: «Η παρούσα αποτελεί ύστατη προσπάθεια συνεννόησής μας για το θέμα. Εάν δεν συμμορφωθείτε θα λάβουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα που είμαστε υποχρεωμένοι από τον Νόμο, προκειμένου να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα της ΔΕΗ και των πελατών της, όπως έκδοση Διαταγής Πληρωμής, καθώς και άλλα ένδικα μέσα».
Ερωτηματικά και για άλλες ΔΕΚΟ
Σε επικοινωνία του «newmoney.gr» με τη διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. δεν υπήρξε καμία απάντηση, προφανώς διότι το πρόβλημα δεν έχει λυθεί, ενώ κανένας δεν γνωρίζει εάν τέτοιου είδους αργοπορίες σε αποδόσεις οφειλών που τα ΕΛ.ΤΑ. εισπράττουν έχουν υπάρξει και με άλλες ΔΕΚΟ. Πηγές πάντως αναφέρονται σε ένα φαινόμενο που λαμβάνει πλέον μορφή χιονοστιβάδας, καθώς και στους λογαριασμούς των ΕΥΔΑΠ-ΕΥΔΑΘ αλλά και σε άλλες ΔΕΚΟ θα πρέπει να υπάρξουν αντίστοιχες αποδόσεις που καθυστερούν. Πηγές εκ μέρους της ΔΕΗ πάντως συνδέουν το πρόβλημα με την ανάγκη των ΕΛ.ΤΑ. να καταβάλλουν τους μισθούς των εργαζομένων τους εγκαίρως και με τους γνωστούς ως λογαριασμούς GIRO.
Πρόκειται για τους ταχυδρομικούς λογαριασμούς που λειτουργούν ως καταθετικοί και δεν έχουν κάποιο επιτόκιο. Αυτοί οι λογαριασμοί άγγιζαν στα προηγούμενα χρόνια της πιο εύρυθμης λειτουργίας των ΕΛ.ΤΑ. τα 60 εκατ. ευρώ. Κύκλοι της εταιρείας σήμερα δεν είναι σε θέση να προσδιορίσουν πόσα χρήματα υπάρχουν σε αυτό το αποθεματικό, με αποτέλεσμα να συνδέεται η καθυστέρηση απόδοσης των οφειλών προς τη ΔΕΗ και άλλες ΔΕΚΟ με αυτή τη συνθήκη και αυτού του τύπου τους λογαριασμούς, με τις ανάγκες δηλαδή των ΕΛ.ΤΑ.
Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, πληροφορίες αναφέρονται και σε απώλεια σημαντικών ποσών εξαιτίας ολιγωριών της διοίκησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Ενώ δηλαδή η προηγούμενη διοίκηση είχε καταφέρει τη χρηματοδότηση των λεγόμενων «καθολικών υπηρεσιών» από την Ε.Ε. (θέμα για το οποίο είχε ενημερωθεί και η ΕΕΤΤ), ολιγωρίες κοστίζουν την απώλεια αυτών των χρημάτων. Επρόκειτο για ποσά ύψους 49,9 εκατ. και 51,5 εκατ. ευρώ που εξασφαλίστηκαν αντίστοιχα για το 2013 και το 2014. Ωστόσο, η αργοπορία της διοίκησης των ΕΛ.ΤΑ. και του υπουργείου Μεταφορών και η εκπρόθεσμη επιστολή της διοίκησης Ζαρολιάγκη οδηγούν σε απώλεια. Μάλιστα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διά του διευθυντή της Χένρικ Μορχ διαμήνυσε τις αρνητικές αυτές εξελίξεις και την αργοπορία υποβολής από τις ελληνικές αρχές με αποτέλεσμα κανένας να μη γνωρίζει το μέγεθος της τρύπας που έχει δημιουργηθεί.
Εν ολίγοις ο καταναλωτής πληρώνει...κι εκείνοι παίζουν παιχνίδια εις βάρος του !!!
ΚΛΙΚ ΕΔΩ:
Ειδικότερα, πρωτόγνωρα πολεμικό κλίμα μεταξύ δύο κρατικού ενδιαφέροντος φορέων που υπό κανονικές προϋποθέσεις όφειλαν να συνεργάζονται στενά έχει δημιουργήσει η διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. Συγκεκριμένα, με επιστολή του στις 5 Μαΐου 2017 προς τον διευθύνοντα σύμβουλο των Ελληνικών Ταχυδρομείων Γιάννη Ζαρολιάγκη, ο πρόεδρος της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης τον εγκαλεί για μια υπόθεση που θυμίζει ό,τι χειρότερο συνέβη προ ετών στον ιδιωτικό τομέα. Οταν δηλαδή η εταιρεία Energa δεν κατέβαλε τις εισπράξεις του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Ηλεκτρικής Ενέργειας και το ΕΕΤΗΔΕ στα κρατικά ταμεία. Μιλά δηλαδή ο πρόεδρος της ΔΕΗ για την καθυστερημένη απόδοση οφειλομένων ποσών από την είσπραξη των λογαριασμών ρεύματος.
Οπως αποκαλύπτουμε, ο διορισμένος από τον ΣΥΡΙΖΑ κ. Παναγιωτάκης αναφέρει στον επίσης διορισμένο από την κυβέρνηση κ. Ζαρολιάγκη: «Μας προκαλεί πολύ δυσάρεστη εντύπωση η μη ανταπόκρισή σας στις συνεχείς οχλήσεις μας και στην από 7 Απριλίου 2017 εξώδικη πρόσκληση αναφορικά με την οριστική τακτοποίηση της απόδοσης των εισπραχθέντων λογαριασμών ρεύματος πελατών της ΔΕΗ μέσω του δικτύου καταστημάτων σας». Και ο κ. Παναγιωτάκης, σε οξύ ύφος που δεν συνηθίζεται μεταξύ κρατικών φορέων, συνεχίζει: «Το υπόψη πρόβλημα άρχισε να παρουσιάζεται στις αρχές Μαρτίου 2017 και εντείνεται με το πέρας των ημερών. Λόγω της συνεχιζόμενης και κυλιόμενης καθυστέρησης καταβολής των εισπραχθέντων, σταδιακά η οφειλή διογκώνεται, με αποτέλεσμα σήμερα να ανέρχεται στο ποσό των περίπου 19,5 εκατ. ευρώ (αφορά στη μη απόδοση εισπράξεων μετά τις 20/04/2017). Συνακόλουθη συνέπεια είναι να εμφανίζονται με καθυστερούμενες οφειλές πελάτες μας, να χάνουν την έκπτωση συνέπειας του 15%, να υπάρχει κίνδυνος διακοπής λόγω οφειλής και εντέλει να θίγεται η εικόνα της Επιχείρησης (ΔΕΗ)». Η δραματική σε ύφος επιστολή καταλήγει: «Η παρούσα αποτελεί ύστατη προσπάθεια συνεννόησής μας για το θέμα. Εάν δεν συμμορφωθείτε θα λάβουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα που είμαστε υποχρεωμένοι από τον Νόμο, προκειμένου να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα της ΔΕΗ και των πελατών της, όπως έκδοση Διαταγής Πληρωμής, καθώς και άλλα ένδικα μέσα».
Σε επικοινωνία του «newmoney.gr» με τη διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. δεν υπήρξε καμία απάντηση, προφανώς διότι το πρόβλημα δεν έχει λυθεί, ενώ κανένας δεν γνωρίζει εάν τέτοιου είδους αργοπορίες σε αποδόσεις οφειλών που τα ΕΛ.ΤΑ. εισπράττουν έχουν υπάρξει και με άλλες ΔΕΚΟ. Πηγές πάντως αναφέρονται σε ένα φαινόμενο που λαμβάνει πλέον μορφή χιονοστιβάδας, καθώς και στους λογαριασμούς των ΕΥΔΑΠ-ΕΥΔΑΘ αλλά και σε άλλες ΔΕΚΟ θα πρέπει να υπάρξουν αντίστοιχες αποδόσεις που καθυστερούν. Πηγές εκ μέρους της ΔΕΗ πάντως συνδέουν το πρόβλημα με την ανάγκη των ΕΛ.ΤΑ. να καταβάλλουν τους μισθούς των εργαζομένων τους εγκαίρως και με τους γνωστούς ως λογαριασμούς GIRO.
Πρόκειται για τους ταχυδρομικούς λογαριασμούς που λειτουργούν ως καταθετικοί και δεν έχουν κάποιο επιτόκιο. Αυτοί οι λογαριασμοί άγγιζαν στα προηγούμενα χρόνια της πιο εύρυθμης λειτουργίας των ΕΛ.ΤΑ. τα 60 εκατ. ευρώ. Κύκλοι της εταιρείας σήμερα δεν είναι σε θέση να προσδιορίσουν πόσα χρήματα υπάρχουν σε αυτό το αποθεματικό, με αποτέλεσμα να συνδέεται η καθυστέρηση απόδοσης των οφειλών προς τη ΔΕΗ και άλλες ΔΕΚΟ με αυτή τη συνθήκη και αυτού του τύπου τους λογαριασμούς, με τις ανάγκες δηλαδή των ΕΛ.ΤΑ.
Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, πληροφορίες αναφέρονται και σε απώλεια σημαντικών ποσών εξαιτίας ολιγωριών της διοίκησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Ενώ δηλαδή η προηγούμενη διοίκηση είχε καταφέρει τη χρηματοδότηση των λεγόμενων «καθολικών υπηρεσιών» από την Ε.Ε. (θέμα για το οποίο είχε ενημερωθεί και η ΕΕΤΤ), ολιγωρίες κοστίζουν την απώλεια αυτών των χρημάτων. Επρόκειτο για ποσά ύψους 49,9 εκατ. και 51,5 εκατ. ευρώ που εξασφαλίστηκαν αντίστοιχα για το 2013 και το 2014. Ωστόσο, η αργοπορία της διοίκησης των ΕΛ.ΤΑ. και του υπουργείου Μεταφορών και η εκπρόθεσμη επιστολή της διοίκησης Ζαρολιάγκη οδηγούν σε απώλεια. Μάλιστα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διά του διευθυντή της Χένρικ Μορχ διαμήνυσε τις αρνητικές αυτές εξελίξεις και την αργοπορία υποβολής από τις ελληνικές αρχές με αποτέλεσμα κανένας να μη γνωρίζει το μέγεθος της τρύπας που έχει δημιουργηθεί.
πηγη: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου