ΕΝΩ ΟΥΤΕ ΤΟ 10% ΤΩΝ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ ΔΕΝ ΕΙΣΠΡΑΤΤΕΤΑΙ...
Την ίδια στιγμή, ελάχιστα από τα πρόστιμα που έχουν επιβάλει τα Κλιμάκια έχουν εισπραχθεί, μένοντας έτσι στο απυρόβλητο... οι επιτήδειοι που νοθεύουν τη βενζίνη και το ντίζελ κίνησης.
Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά και δείχνουν ουσιαστικά την κατάρρευση ενός σημαντικού μηχανισμού για την αντιμετώπιση της νοθείας και της λαθραίας διακίνησης των καυσίμων. Προκύπτουν από έγγραφο του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη, το οποίο ζήτησε με ερώτηση ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννης Μανιάτης.
Πιο συγκεκριμένα, το 2014 είχαν ελεγχθεί 4.018 πρατήρια και εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων. Το 2015 ο αριθμός υποχώρησε στις 3.240 και το 2016 ο αριθμός των ελέγχων συρρικνώθηκε στους 1.875. Πρόκειται για μία μεγάληπτώση της τάξης του 53% από το 2014 έως και το 2016.
Τα δείγματα βενζίνης που ελήφθησαν το 2014 ήταν 7.335, την επόμενη χρονιά καταμετρήθηκαν σε 5.987, για να υποχωρήσουν θεαματικά στα 3.608.
Μειωμένα ήταν και τα δείγματα πετρελαίου που πήραν τα ΚΕΔΑΚ για να τα ελέγξουν. Το 2014 ήταν 5.072, το 2015 έπεσαν στις 4.681 και το 2016 ήταν μόλις 3.082.
Αποτέλεσμα της μείωσης των ελέγχων των συνεργείων του υπουργείου ήταν και οι λιγότερες παραβάσεις που εντοπίστηκαν. Το 2014 εκδόθηκαν 40 αποφάσεις με πρόστιμα συνολικού ύψους 1,7 εκατ. ευρώ. Το 2015 οι αποφάσεις υποχώρησαν στις 12, με πρόστιμα μόλις 13.921 ευρώ, ενώ το 2016 οι σχετικές αποφάσεις ήταν 10, με πρόστιμα ύψους 178.191 ευρώ. Η μείωση ξεπέρασε το 90%.
Τι απέγινε όμως με τα ποσά; Εισπράχθηκαν; Τα στοιχεία είναι άκρως απογοητευτικά. Από το 1,7 εκατ. ευρώ του 2014 οι αρμόδιες ΔΟΥ έβαλαν στα ταμεία μόλις 125.543 ευρώ!
Όσον αφορά τις επόμενες δύο χρονιές, η διεύθυνση των ΚΕΔΑΚ ακόμη προσπαθεί να συγκεντρώσει στοιχεία από 24 ΔΟΥ!
Γιατί περιορίστηκαν οι έλεγχοι; Η απάντηση του κ. Σταθάκη είναι αφοπλιστική: «Είναι γεγονός ότι οι έλεγχοι έχουν ατονήσει τον τελευταίο ενάμιση χρόνοκαθώς η ανά έλεγχο αμοιβή των ΚΕΔΑΚ που καθοριζόταν με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και ΠΕΝ, από την 1η Ιανουαρίου του 2016 καταργήθηκε».
Ο υπουργός αναγγέλλει την προσωρινή επαναφορά της αμοιβής: «Το ΥΠΕΝ, αντιλαμβανόμενο το πρόβλημα, προωθεί τροπολογία του άρθρου 21 του ν. 4354/2015 με την οποία επαναφέρεται προσωρινά η ανά έλεγχο αμοιβή των ΚΕΔΑΚ, ώστε να δοθεί ο χρόνος για τον σχεδιασμό ενός νέου μηχανισμού ελέγχων με τη δημιουργία ενός μητρώου, το οποίο θα χρηματοδοτείται από τα έσοδά του και δεν θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό».
Ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και πρώην υπουργός ΠΕΝ Γιάννης Μανιάτης ασκεί δριμεία κριτική, κατηγορώντας την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για «πλήρη ανικανότητα στην πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων».
Απορείς ακόμα γιατί χτυπάει κόκκινο το λαθρεμπόριο και η νοθεία στα καύσιμα ;;;
Χειρόφρενο... στους ελέγχους για την πάταξη του λαθρεμπορίου υγρών καυσίμων έχουν τραβήξει τα ειδικά εξοπλισμένα οχήματα των ΚΕΔΑΚ, που εποπτεύονται από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Την ίδια στιγμή, ελάχιστα από τα πρόστιμα που έχουν επιβάλει τα Κλιμάκια έχουν εισπραχθεί, μένοντας έτσι στο απυρόβλητο... οι επιτήδειοι που νοθεύουν τη βενζίνη και το ντίζελ κίνησης.
Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά και δείχνουν ουσιαστικά την κατάρρευση ενός σημαντικού μηχανισμού για την αντιμετώπιση της νοθείας και της λαθραίας διακίνησης των καυσίμων. Προκύπτουν από έγγραφο του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη, το οποίο ζήτησε με ερώτηση ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννης Μανιάτης.
Πιο συγκεκριμένα, το 2014 είχαν ελεγχθεί 4.018 πρατήρια και εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων. Το 2015 ο αριθμός υποχώρησε στις 3.240 και το 2016 ο αριθμός των ελέγχων συρρικνώθηκε στους 1.875. Πρόκειται για μία μεγάληπτώση της τάξης του 53% από το 2014 έως και το 2016.
Τα δείγματα βενζίνης που ελήφθησαν το 2014 ήταν 7.335, την επόμενη χρονιά καταμετρήθηκαν σε 5.987, για να υποχωρήσουν θεαματικά στα 3.608.
Μειωμένα ήταν και τα δείγματα πετρελαίου που πήραν τα ΚΕΔΑΚ για να τα ελέγξουν. Το 2014 ήταν 5.072, το 2015 έπεσαν στις 4.681 και το 2016 ήταν μόλις 3.082.
Αποτέλεσμα της μείωσης των ελέγχων των συνεργείων του υπουργείου ήταν και οι λιγότερες παραβάσεις που εντοπίστηκαν. Το 2014 εκδόθηκαν 40 αποφάσεις με πρόστιμα συνολικού ύψους 1,7 εκατ. ευρώ. Το 2015 οι αποφάσεις υποχώρησαν στις 12, με πρόστιμα μόλις 13.921 ευρώ, ενώ το 2016 οι σχετικές αποφάσεις ήταν 10, με πρόστιμα ύψους 178.191 ευρώ. Η μείωση ξεπέρασε το 90%.
Τι απέγινε όμως με τα ποσά; Εισπράχθηκαν; Τα στοιχεία είναι άκρως απογοητευτικά. Από το 1,7 εκατ. ευρώ του 2014 οι αρμόδιες ΔΟΥ έβαλαν στα ταμεία μόλις 125.543 ευρώ!
Όσον αφορά τις επόμενες δύο χρονιές, η διεύθυνση των ΚΕΔΑΚ ακόμη προσπαθεί να συγκεντρώσει στοιχεία από 24 ΔΟΥ!
Γιατί περιορίστηκαν οι έλεγχοι; Η απάντηση του κ. Σταθάκη είναι αφοπλιστική: «Είναι γεγονός ότι οι έλεγχοι έχουν ατονήσει τον τελευταίο ενάμιση χρόνοκαθώς η ανά έλεγχο αμοιβή των ΚΕΔΑΚ που καθοριζόταν με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και ΠΕΝ, από την 1η Ιανουαρίου του 2016 καταργήθηκε».
Ο υπουργός αναγγέλλει την προσωρινή επαναφορά της αμοιβής: «Το ΥΠΕΝ, αντιλαμβανόμενο το πρόβλημα, προωθεί τροπολογία του άρθρου 21 του ν. 4354/2015 με την οποία επαναφέρεται προσωρινά η ανά έλεγχο αμοιβή των ΚΕΔΑΚ, ώστε να δοθεί ο χρόνος για τον σχεδιασμό ενός νέου μηχανισμού ελέγχων με τη δημιουργία ενός μητρώου, το οποίο θα χρηματοδοτείται από τα έσοδά του και δεν θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό».
Ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και πρώην υπουργός ΠΕΝ Γιάννης Μανιάτης ασκεί δριμεία κριτική, κατηγορώντας την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για «πλήρη ανικανότητα στην πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων».
πηγη: euro2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου