ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΛΥΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΕΝΙΑΙΟΥ ΕΝΔΙΑΜΕΣΟΥ ΦΟΡΕΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΚΟΚΚΙΝΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΣΥΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ
Η ίδια πρόταση - την οποία διατύπωσε το Κίνημα ΥΠΕΡΒΑΣΗ από το 2013 - απορρίφθηκε στην Ελλάδα από δύο κυβερνήσεις, από την ΤτΕ και τους Έλληνες τραπεζίτες !!!
Μήπως τελικά δεν φταίνε για τα πάντα όλα οι δανειστές και μήπως οι προτάσεις τους αντιπροσωπεύουν τα θέλω της εγχώριας ελίτ και της διαπλοκής ;;;
Έρχεται η πανευρωπαϊκή bad bank
Η απειλή των κόκκινων δανείων δεν αφορά πλέον μόνον τις εύθραυστες οικονομίες του Νότου -Ελλάδα, Κύπρος, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία-, αλλά φαίνεται ότι γίνεται ορατή και για τις τράπεζες στη Γαλλία και τη Γερμανία. Ο όγκος των καθυστερούμενων δανείων ξεπερνά το 1 τρισ. ευρώ.
Μάλιστα η Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή (EBA) παρουσίασε σχέδιο για τη δημιουργία μιας εταιρείας διαχείρισης ενεργητικού, που θα διευκολύνει τη διαχείριση των πάνω από 1 τρισ. ευρώ κόκκινων δανείων που βρίσκονται στους ισολογισμούς των ευρωπαϊκών τραπεζών.
Έρχεται η πανευρωπαϊκή bad bank
Η απειλή των κόκκινων δανείων δεν αφορά πλέον μόνον τις εύθραυστες οικονομίες του Νότου -Ελλάδα, Κύπρος, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία-, αλλά φαίνεται ότι γίνεται ορατή και για τις τράπεζες στη Γαλλία και τη Γερμανία. Ο όγκος των καθυστερούμενων δανείων ξεπερνά το 1 τρισ. ευρώ.
Μάλιστα η Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή (EBA) παρουσίασε σχέδιο για τη δημιουργία μιας εταιρείας διαχείρισης ενεργητικού, που θα διευκολύνει τη διαχείριση των πάνω από 1 τρισ. ευρώ κόκκινων δανείων που βρίσκονται στους ισολογισμούς των ευρωπαϊκών τραπεζών.
Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία ενός φορέα που θα αναλάβει να αγοράσει δάνεια ύψους 250 δισ. ευρώ στην πραγματική τους αξία. Τα κράτη που θα συμμετέχουν στη δημιουργία του οργανισμού αυτού θα δίνουν εγγυήσεις προκειμένου οι τράπεζες να πωλήσουν τα «κόκκινα» χωρίς να «χτυπηθούν» οι ισολογισμοί τους.
Το σχέδιο το χαιρέτισε με ενθουσιασμό ο επικεφαλής του ESM, Κλάους Ρέγκλινγκ, ο οποίος, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters, δήλωσε πως «η συγκρότηση μιας ευρωπαϊκής bad bank για την απορρόφηση του τεράστιου όγκου μη εξυπηρετούμενων δανείων σε διάφορες χώρες της Ευρωζώνης θα είναι ένα πολύτιμο βήμα για τη βελτίωση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας της Ευρωζώνης».
Οι Έλληνες τραπεζίτες προς το παρόν κρατούν «μικρό καλάθι», καθώς, όπως λένε, η ανακοίνωση του σχεδίου της ΕΒΑ απέχει πολύ από την υλοποίησή του και ακόμα συμπληρώνουν πως οι ελληνικές τράπεζες έχουν δρομολογήσει σειρά ενεργειών ώστε τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα, που ήταν συνολικού ύψους 108 δισ. ευρώ πέρυσι τον Σεπτέμβριο, να έχουν υποχωρήσει κατά 40 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2019.
Όπως αναφέρει στο «Έθνος» υψηλόβαθμο τραπεζικό στέλεχος, «οι χώρες που θα εγγυηθούν για τη χρηματοδότηση του οργανισμού θα έχουν για τις τράπεζές τους οφέλη από δύο πλευρές: Πρώτον, από τις πωλήσεις των δανείων θα αποκτήσουν ρευστότητα, την οποία θα μπορέσουν να διοχετεύσουν στην πραγματική οικονομία. Δεύτερον, θα μειώσουν τις κεφαλαιακές τους υποχρεώσεις σε εποπτικά κεφάλαια».
Ο Νότος
Σημειώνεται πως με βάση τα στοιχεία της EBA, η Ελλάδα, η Ιταλία, η Κύπρος, η Πορτογαλία και η Ισπανία είναι μεταξύ των χωρών με τα υψηλότερα επίπεδα μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Σύμφωνα τώρα με όσα μετέδωσε το διεθνές πρακτορείο Reuters, o κ. Ρέγκλινγκ καλωσόρισε τα σχέδια της EBA, απευθύνοντας παράλληλα έκκληση για στήριξη της νέας πανευρωπαϊκής οντότητας από τα ευρωπαϊκά κράτη.
«Πιθανότατα θα χρειαστεί να αναλάβει κάποιον ρόλο ο δημόσιος τομέας», σημείωσε, προσθέτοντας πως η νέα οντότητα θα έχει ως στόχο την απόκτηση μη εξυπηρετούμενων δανείων 250 δισ. ευρώ από τις ευρωπαϊκές τράπεζες.
Ο επικεφαλής του ESM σημείωσε ακόμα πως τα σχέδια της EBA δεν προβλέπουν τον διαμοιρασμό του τραπεζικού ρίσκου μεταξύ των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΒΑ, Aντρέα Ενρία, παρουσίασε σχέδια για το πώς οι ευρωπαϊκές τράπεζες μπορούν να πουλήσουν ορισμένα από τα μη εξυπηρετούμενα δάνειά τους σε μια «εταιρεία διαχείρισης ενεργητικού».
Τα δάνεια θα αγοράζονται από την bad bank στην «πραγματική οικονομική τους αξία», ύστερα από due diligence. Στη συνέχεια θα πρέπει τα δάνεια να πωλούνται σε αυτή την τιμή μέσα σε διάστημα τριών ετών.
Ωστόσο η EBA δεν έχει την αρμοδιότητα να ξεκινήσει από μόνη της τις διαδικασίες για τη δημιουργία μιας ευρωπαϊκής bad bank. Για να υλοποιηθεί, λοιπόν, το συγκεκριμένο εγχείρημα, θα πρέπει να υπάρξει στήριξη από τον δημόσιο τομέα.
«Είναι χρήσιμη κάποιου είδους κρατική παρέμβαση για να ξεκινήσει η όλη διαδικασία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ενρία. Να σημειωθεί ότι για τη δημιουργία μιας τέτοιας δευτερογενούς αγοράς απαιτούνται κάποιοι δημόσιοι πόροι, ώστε στη συνέχεια να υπάρξει προσέλκυση και ιδιωτικών κεφαλαίων.
Το ζήτημα είναι η δημιουργία μιας δευτερογενούς αγοράς κόκκινων δανείων, ώστε τα δάνεια να μην αγοράζονται σε πολύ χαμηλή τιμή και οι τράπεζες εγγράφουν μεγάλες ζημιές.
Για παράδειγμα, για ένα δάνειο 100 ευρώ, που η τράπεζα έχει πάρει προβλέψεις 60 ευρώ, αν το δάνειο πωληθεί κάτω από τα 40 ευρώ, η διαφορά είναι η ζημία που θα γράψει στα βιβλία της η τράπεζα.
Το ζητούμενο, λοιπόν, είναι τα κράτη που θα συμμετέχουν στην πανευρωπαϊκή bad bank να δίνουν εγγυήσεις ώστε τα «κόκκινα» να αγοράζονται στην πραγματική τους αξία.
Κύκλοι της αγοράς, με καλή γνώση του θέματος, σχολίαζαν πως με δεδομένο ότι η Γερμανία παγίως αντιτίθεται σε ό,τι συνιστά τραπεζικό ρίσκο -καθώς οι Γερμανοί φορολογούμενοι είναι που επιβαρύνονται περισσότερο για τη διάσωση των τραπεζών-, γίνεται κατανοητό πως το εγχείρημα είναι επιθυμητό να υιοθετηθεί πριν από τις γερμανικές εκλογές.
ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΥΠΕΡΒΑΣΗ
Το Κίνημα ΥΠΕΡΒΑΣΗ είναι σήμερα είναι το μοναδικό όπλο αποτελεσματικής άμυνας των Δανειοληπτών, κόντρα στην αυθαιρεσία του τραπεζικού συστήματος !!!
Διαβάστε την πρότασή μας από το 2013, όπως ενσωματώθηκε στην Ιδρυτική μας Διακήρυξη :
Το Κίνημα ΥΠΕΡΒΑΣΗ είναι σήμερα είναι το μοναδικό όπλο αποτελεσματικής άμυνας των Δανειοληπτών, κόντρα στην αυθαιρεσία του τραπεζικού συστήματος !!!
6. Συλλογική Διεκδίκηση του Αιτήματος της Αναδιάρθρωσης του Τραπεζικού Συστήματος
6.1 Δημόσιος Έλεγχος της Τράπεζας της Ελλάδος
6.2 Ίδρυση Ελληνικής Επενδυτικής Τράπεζας
6.3 Ίδρυση Ελληνικής Τράπεζας Δεύτερης Ευκαιρίας
6.4 Συγχώνευση των 4 Συστημικών Τραπεζών
6.5 Ίδρυση Ελληνικής Ν.Α.Μ.Α.
6.6 Διάλυση της Τειρεσίας Α.Ε.
6.7 Κατάργηση των Εισπρακτικών Εταιρειών
6.1 Δημόσιος Έλεγχος της Τράπεζας της Ελλάδος
6.2 Ίδρυση Ελληνικής Επενδυτικής Τράπεζας
6.3 Ίδρυση Ελληνικής Τράπεζας Δεύτερης Ευκαιρίας
6.4 Συγχώνευση των 4 Συστημικών Τραπεζών
6.5 Ίδρυση Ελληνικής Ν.Α.Μ.Α.
6.6 Διάλυση της Τειρεσίας Α.Ε.
6.7 Κατάργηση των Εισπρακτικών Εταιρειών
6.1 Δημόσιος Έλεγχος της
Τράπεζας της Ελλάδος
Το Κίνημα οργανώνει,
διεκδικεί και συνδράμει τη συλλογική προώθηση, προβολή και υποστήριξη, στις
αρμόδιες εθνικές αρχές και την «Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα», του δίκαιου και
εθνικά συμφέροντος αιτήματος για τον δημόσιο έλεγχο της
καταστατικής πλειοψηφίας της «Τράπεζας της Ελλάδος», που μπορεί να πραγματοποιηθεί
χωρίς την ανάγκη τροποποίησης του καταστατικού της.
6.2 Ίδρυση Ελληνικής Επενδυτικής Τράπεζας
Το Κίνημα
οργανώνει,
διεκδικεί και συνδράμει τη συλλογική προώθηση, προβολή και υποστήριξη στις
αρμόδιες εθνικές αρχές, την «Τράπεζα
της Ελλάδος» και την «Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα», του δίκαιου και εθνικά
συμφέροντος αιτήματος για την ίδρυση ελεγχόμενης από το ελληνικό
δημόσιο «Ελληνικής Επενδυτικής Τράπεζας», κατά το επιτυχημένο πρότυπο της
γερμανικής «KfW Bankengruppe», για τη χρηματοδότηση των μεγάλων έργων, την υλοποίηση στρατηγικών
επενδυτικών σχεδίων εντός Ελλάδος και την παροχή ρευστότητας στις εξωστρεφείς
ελληνικές επιχειρήσεις, με τα απαραίτητα κεφάλαια να προέρχονται, μεταξύ
άλλων, από την εισφορά του συνόλου της
ιδιωτικής περιουσίας του δημοσίου που έχει ήδη μεταβιβαστεί στο «Ταμείο
Διαχείρισης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου» (ΤΑΙΠΕΔ), την εισφορά του
συνόλου της ακίνητης περιουσίας και την εκχώρηση των απαιτήσεων της «Κτηματικής
Εταιρείας του Δημοσίου» (ΚΕΔ), την εισφορά της ακίνητης περιουσίας των
ασφαλιστικών ταμείων και των ΔΕΚΟ, που αναλογεί στο ποσοστό συμμετοχής σε αυτές
του ελληνικού δημοσίου, την εκχώρηση και εισφορά των απαιτήσεων του ελληνικού
δημοσίου από τις εγγυήσεις που έχουν δοθεί στις ελληνικές τράπεζες, την
εκχώρηση και εισφορά ή την εισφορά του συνόλου των τίτλων, εφόσον
τιτλοποιηθούν, του συνόλου των απαιτήσεων του ελληνικού δημοσίου κατά του
αντίστοιχου γερμανικού, για το αναγκαστικό κατοχικό δάνειο και τις πολεμικές
επανορθώσεις και αποζημιώσεις, την εισφορά των οικοπέδων υδρογονανθράκων και
των πάσης φύσης επ ‘αυτών δικαιωμάτων, των εθνικών κοιτασμάτων και των
ενεργειακών τους αποθεμάτων, ή την εισφορά του συνόλου των τίτλων, εφόσον
τιτλοποιηθούν τα μελλοντικά τους έσοδα, καθώς και την εισφορά των μετοχών του
«Ινστιτούτου Γεωλογικών Μελετών» (ΙΓΜΕ) και του συνόλου των εθνικών κοιτασμάτων
σπανίων γαιών, έναντι ανταλλάγματος
ανάληψης μετοχών της «Ελληνικής Επενδυτικής Τράπεζας».
Το Κίνημα
υποστηρίζει ότι η «Ελληνική Επενδυτική Τράπεζα» μπορεί κατά τα ανωτέρω
να διαθέτει πιστοληπτική αξιολόγηση «ΑΑΑ» και να δανείζεται προνομιακά από την
«ΕΚΤ» και τις διεθνείς αγορές, προκειμένου να λειτουργεί ως κύριος
χρηματοδοτικός βραχίονας του ελληνικού δημοσίου και βασικός διαπραγματευτής
στην πρωτογεννή αγορά, στις δημοπρασίες
του «Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους» (ΟΔΔΗΧ), του εγχώριου τραπεζικού συστήματος και των
εξαγωγικών ελληνικών επιχειρήσεων, ως η τράπεζα προώθησης των ελληνικών επιχειρήσεων και εξαγωγών, κατά το επιτυχημένο πρότυπο της αντίστοιχης
εθνικής τράπεζας επενδύσεων της Κίνας «China Development Bank», για την ενίσχυση της ρευστότητας και τη χρηματοδότηση της ελληνικής
εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας και οι λοιπές δραστηριότητές της μπορούν να
περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη χρηματοδότηση των επενδύσεων εντός Ελλάδος για
τη δημιουργία ενεργειακού πυλώνα ελληνικών συμφερόντων, της ελληνικής ναυτιλίας
υπό ελληνική σημαία, του ελληνικού
τουρισμού, της αγροτικής οικονομίας,
κτηνοτροφίας και αγροτοβιομηχανίας, τις χρηματοδοτήσεις νέων επιχειρήσεων έρευνας, τεχνολογίας,
ευρεσιτεχνιών και καινοτόμων
τεχνολογιών, τη συμμετοχή σε κοινοπρακτικά δάνεια και σε διεθνείς στρατηγικές
επενδύσεις με τη μορφή της χρηματοδότησης και συμμετοχής σε μετοχικά κεφάλαια
εταιρειών ειδικού σκοπού, τις διεθνώς αποκαλούμενες «Special Purpose Vehicles» (SPVs).
6.3 Ίδρυση Ελληνικής Τράπεζας Δεύτερης Ευκαιρίας
Το Κίνημα οργανώνει,
διεκδικεί και συνδράμει τη συλλογική προώθηση, προβολή και υποστήριξη στις
αρμόδιες εθνικές αρχές και την «Τράπεζα της Ελλάδος», την «Ευρωπαϊκή Κεντρική
Τράπεζα», τον «ΟΗΕ» και την «Παγκόσμια Τράπεζα», του κοινωνικά δίκαιου
αιτήματος ίδρυσης και λειτουργίας «Ελληνικής Τράπεζας Δεύτερης Ευκαιρίας», κατά
το βραβευμένο με Νόμπελ πρότυπο της «Grameen Bank», με την τεχνικοοικονομική και
υλικοτεχνική συνδρομή και τη συμμετοχή
στο μετοχικό κεφάλαιο κατά την ίδρυσή της, μεταξύ άλλων, του Κινήματος, των
μελών και των φίλων του, προκειμένου να καταστεί δυνατή η δανειοδότηση για την επανεκκίνηση και την αποκατάσταση της οικονομικής και επαγγελματικής
δραστηριότητας των δανειοληπτών και των μικροφειλετών του δημοσίου και των
ασφαλιστικών ταμείων και η χρηματοδότηση των αγορών των μικρών και πολύ μικρών
επιχειρήσεων, με τη μέθοδο του αλληλέγγυου
μικροδανεισμού με ρήτρα αλληλοβοήθειας στην αποπληρωμή ανά ομάδες
μικροδανειοληπτών – εγγυητών, μελών του Κινήματος και άλλων αντίστοιχων
συλλογικών φορέων, φυσικών μόνο
προσώπων, που δεν πληρούν ατομικά τις
τυπικές, συμβατικές προϋποθέσεις πιστοληπτικής αξιολόγησης, ικανότητας και
φερεγγυότητας του τραπεζικού συστήματος, δεν έχουν πρόσβαση στον τραπεζικό
δανεισμό και υποφέρουν από τη μάστιγα των λουκέτων, της ανεργίας, της διακοπής της επαγγελματικής τους
δραστηριότητας, του κοινωνικού και οικονομικού αποκλεισμού και της επιχειρηματικής
απομόνωσης και περιθωριοποίησης.
6.4 Συγχώνευση των 4 Συστημικών Τραπεζών
Το Κίνημα οργανώνει,
διεκδικεί και συνδράμει τη συλλογική προώθηση, προβολή και υποστήριξη στις
αρμόδιες εθνικές αρχές, την «Τράπεζα της Ελλάδος» και την «Ευρωπαϊκή Κεντρική
Τράπεζα», της πρότασης για τη συγχώνευση των 4 συστημικών ελληνικών
τραπεζών σε μία νέα εμπορική τράπεζα, αμιγώς ελληνικών συμφερόντων, η οποία,
μετά την ανωτέρω συγχώνευση θα σπάσει σε καλή και κακή τράπεζα, τη
διεθνώς αποκαλούμενη «good και bad bank», με την κακή τράπεζα είτε να τίθεται σε
εκκαθάριση από το ελληνικό δημόσιο, είτε να μετεξελίσσεται σε Ελληνική Ν.Α.Μ.Α.
(Δράση 6.5.), προκειμένου το εγχώριο τραπεζικό σύστημα να αναδιαρθρωθεί, να
μεταρρυθμιστεί και να απαλλαγεί από τις επισφάλειες, τις υποχρεώσεις και τα
συσσωρευμένα προβλήματα των τεσσάρων συστημικών τραπεζών, των βασικών μετόχων
και των διοικήσεών τους, που θα υποχρεωθούν σε παραίτηση και θα κληθούν σε
λογοδοσία για τα πεπραγμένα τους, ιδιαίτερα δε για τη διαχείριση και τη διάθεση
των καταθέσεων, τη χορήγηση και την εν γένει διαχείριση των μεγάλων, επισφαλών
και ληξιπρόθεσμων δανείων τους, τα λεγόμενα «θαλασσοδάνεια», τη
διαχείριση, κατανομή και χρήση των
κονδυλίων και των χρηματοοικονομικών εργαλείων που έλαβαν από το ελληνικό δημόσιο
και το «Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας» για την ανακεφαλαιοποίηση και
την ενίσχυση της ρευστοτητάς τους από τον μηχανισμό «ELA» της «Τράπεζας της
Ελλάδος» και την «Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα» και για το ζήτημα των
κερδοσκοπικών τους συναλλαγών με επενδυτικά κεφάλαια του εξωτερικού, με τα
οποία συμβλήθηκαν σε συναλλαγές και πράξεις αγοραπωλησίας «κόκκινων δανείων»
ελλήνων δανειοληπτών ενώ, ταυτόχρονα, οι ανωτέρω διοικήσεις θα αντικατασταθούν
κατά την κοινή ημερομηνία λήψης των αποφάσεων συγχώνευσης.
Το Κϊνημα υποστηρίζει
ότι η «καλή τράπεζα», απαλλαγμένη από όλα τα ανωτέρω προβλήματα, μπορεί να λειτουργήσει ως
ο κύριος χρηματοδοτικός βραχίονας της καταναλωτικής, στεγαστικής και
επιχειρηματικής πίστης, ιδιαίτερα δε των μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων,
αφού με τη λειτουργία της ως «καλή τράπεζα» θα διασφαλίζει την εγγύηση των
ελληνικών καταθέσεων και την κεφαλαιακή της επάρκεια ενώ, ταυτόχρονα, θα
διαθέτει και θα μπορεί να αντλήσει από τις αγορές όλη την απαραίτητη ρευστότητα για τη δίκαιη χρηματοδότηση
της εσωτερικής αγοράς με όρους
καταναλωτικής και επιχειρηματικής ισονομίας και της ανάπτυξης και επανεκκίνησης
της πραγματικής οικονομίας, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα της προνομιακής
άντλησης ρευστότητας από την «Ελληνική
Επενδυτική Τράπεζα».
Το Κίνημα υποστηρίζει
ότι το «ΤΧΣ» ή,
εναλλακτικά, το ελληνικό δημόσιο, αφού
διακρατήσει για 3 χρόνια τις μετοχές αναλογίας του στη νέα αυτή εμπορική
τράπεζα, που αντιστοιχούν στις μετοχές των 4 συστημικών τραπεζών και εκδόθηκαν
κατά τη διαδικασία ανακεφαλαιοποίησής τους στις αντίστοιχες αυξήσεις μετοχικού
κεφαλαίου έναντι της συμμετοχής του «ΤΧΣ», ήτοι των φορολογουμένων και, εφόσον
εντός του ανωτέρω διαστήματος των 3 ετών οι ιδιώτες μέτοχοι της νέας αυτής
εμπορικής τράπεζας δεν ασκήσουν τα δικαιώματα προτίμησης για την εξαγορά τους,
τότε οι μετοχές αυτές να μπορούν να διατεθούν ελεύθερα, με δημόσια προσφορά, σε
τρίτους ενδιαφερόμενους έλληνες επενδυτές και διεθνείς τραπεζικούς,
επενδυτικούς και χρηματοοικονομικούς ομίλους ή, εναλλακτικά, αφού
κεφαλαιοποιηθεί και το μέρος εκείνο των ανεξόφλητων και άληκτων εγγυήσεων του
ελληνικού δημοσίου που έλαβαν οι ανωτέρω τέσσερεις συστημικές τράπεζες, οι
οποίες θα μεταφερθούν κατά τη διαδικασία της συγχώνευσης στη νέα εμπορική
τράπεζα και θα συμπεριεληφθούν στην «καλή τράπεζα» μετά το σπάσιμο και το διαχωρισμό
της, να εκδοθούν αντίστοιχες νέες μετοχές, επιπλέον αυτών της
ανακεφαλαιοποίησης από το «ΤΧΣ» και, το
σύνολο όλων των ανωτέρω και εισηγμένων στο «ΧΑΑ» μετοχών, ήτοι αυτών της ανακεφαλαιοποίησης και εκείνων
της κεφαλαιοποίησης των άληκτων και ανεξόφλητων εγγυήσεων που ελληνικού
δημοσίου που κατέπεσαν και ανανεώθηκαν, να διανεμηθούν δίκαια στους έλληνες
φορολογουμένους, φυσικά και νομικά πρόσωπα, αναλογικά με τη χρέωσή τους από τη
συνολική φορολογική επιβάρυνση, την απώλεια του εισοδήματος και τη ζημία που
υπέστησαν από τη συνολική μείωση της περιουσίας, των εσόδων και των εισοδημάτων
τους, για τη χρηματοδότηση και την ανακεφαλαιοποίηση των ανωτέρω τεσσάρων
συστημικών τραπεζών εις βάρος του δημοσίου χρέους.
6.5 Ίδρυση Ελληνικής Ν.Α.Μ.Α.
Το Κίνημα οργανώνει,
διεκδικεί και συνδράμει τη συλλογική προώθηση, προβολή και υποστήριξη στις
αρμόδιες εθνικές αρχές, την «Τράπεζα της Ελλάδος» και την «Ευρωπαϊκή Κεντρική
Τράπεζα», της πρότασης για την ίδρυση εταιρείας ειδικού σκοπού για τη συγκέντρωση και διαχείριση όλων των
προβληματικών και των κόκκινων δανείων, κατά το επιτυχημένο πρότυπο της
N.A.M.A. Ιρλανδίας (National Asset Management Agency), η οποία μπορεί να
διαχειρίζεται, συνολικά, συγκεντρωτικά και ομογενοποιημένα, όλα μαζί τα 500.000
κόκκινα δάνεια που ανέρχονται σε 66 δις ευρώ και τα περιουσιακά στοιχεία,
κινητές αξίες και ακίνητα, που αντιστοιχούν στις εξασφαλίσεις τους.
Το Κίνημα πιστεύει ότι η ίδρυση Ελληνικής Ν.Α.Μ.Α.,
παράλληλα με την πρόταση συγχώνευσης των 4 ελληνικών συστημικών τραπεζών
σε μία, το σπάσιμο αυτής σε καλή και κακή τράπεζα και τη μετεξέλιξη της κακής
τράπεζας σε Ελληνική Ν.Α.Μ.Α., έχει συγκεκριμένη στρατηγική, τραπεζική και επενδυτική
λογική, αφού οι ελληνικές τράπεζες, κατά
το Ιρλανδικό πρότυπο, θα μεταβιβάσουν στο νέο αυτό φορέα όλα τα προβληματικά
τους δάνεια και, μαζί με αυτά, θα
μεταφέρουν στην Ελληνική Ν.Α.Μ.Α. και τα αντίστοιχα κεφάλαια που έλαβαν από το
ΤΧΣ κατά τη διαδικασία της ανακεφαλαιοποίησης, για την κάλυψη των προβληματικών
και των κόκκινων δανείων τους.
Το Κίνημα υποστηρίζει ότι η συγκεντρωτική, μαζική και
ομογενοποιημένη διαχείριση του συνόλου των προβληματικών δανείων του ελληνικού
τραπεζικού συστήματος μέσα από μια Ελληνική Ν.Α.Μ.Α., θα κόψει το γόρδιο δεσμό
του τραπεζικού αδιεξόδου της ελληνικής οικονομίας αφού, κατ’ αρχήν, θα
εξοικονομηθούν τα κεφάλαια που προορίζονται για περαιτέρω διασώσεις και
ενισχύσεις ελληνικών τραπεζών, οι οποίες θα πάψουν οριστικά να προκαλούν με την
ευνοϊκή και προνομιακή τους μεταχείριση σε σχέση με τους υπόλοιπους κλάδους της
εθνικής μας οικονομίας και τους φορολογούμενους, θα εξυγιανθούν τα δανειακά
χαρτοφυλάκια και, έτσι, το ελληνικό τραπεζικό σύστημα θα γίνει ρεαλιστικά
βιώσιμο και επενδύσιμο και θα
προσελκύσει νέα, ιδιωτικά κεφάλαια, με αποτέλεσμα το ΤΧΣ να μπορέσει να
επανεισπράξει τα κεφάλαια του Ελληνικού Λαού που επένδυσε στη διάσωση του
τραπεζικού συστήματος, να ωφεληθούν ταυτόχρονα μέτοχοι, επενδυτές και
φορολογούμενοι και, η Ελληνική Ν.Α.Μ.Α., να πραγματοποιήσει διαχειριστικά κέρδη
από τη διαφορά μεταξύ των προβλέψεων κατά τη μεταβίβαση και την αγοραία αξία των προβληματικών και κόκκινων
δανείων, όπως αυτή θα διαμορφωθεί με το νέο μοντέλο της συγκεντρωτικής και
ομογενοποιημένης διαχείρισης τους.
6.6 Διάλυση της Τειρεσίας Α.Ε.
Το Κίνημα οργανώνει
και συνδράμει τη συλλογική προώθηση, προβολή, διεκδίκηση και υποστήριξη στις
αρμόδιες εθνικές αρχές, την «Τράπεζα της
Ελλάδος» και την «Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα», της πρότασης για την αναστολή λειτουργίας και διάλυση της
«Τειρεσίας Α.Ε», επειδή μέχρι σήμερα λειτούργησε πλημμελώς και μονομερώς, υπέρ
των τραπεζών και των θυγατρικών τους που την έχουν συστήσει, επιλεκτικά μόνον υπέρ συγκεκριμένων,
προνομιούχων δανειοληπτών, πολιτικών κομμάτων, ΜΜΕ και διαπλεκόμενων
επιχειρηματικών συμφερόντων, εις βάρος της τραπεζικής πίστης και της προστασίας
του θεσμού των συναλλαγών, της υγιούς
επιχειρηματικότητας, του ανταγωνισμού και της ανάπτυξης, με την ταυτόχρονη
ίδρυση νέας, κεντροποιημένης υπηρεσίας πιστοληπτικής αξιολόγησης
στην «Τράπεζα της Ελλάδος» ή σε τρίτη ανεξάρτητη από το τραπεζικό σύστημα αρχή,
για τον έλεγχο της πιστοληπτικής αξιολόγησης και της φερεγγυότητας των
δανειοληπτών, που θα λειτουργεί με βάση τις αρχές της ισονομίας και της
διασφάλισης ίσων ευκαιριών πρόσβασης στην τραπεζική πίστη και χρηματοδότηση σε
όλα τα ελληνικά νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, ιδιαίτερα δε τις μικρομεσαίες
ελληνικές επιχειρήσεις, με αποκλειστικό
σκοπό την προαγωγή και προστασία του θεσμού της τραπεζικής πίστης, την εξυγίανση
των οικονομικών συναλλαγών, την ομαλή λειτουργία της αγοράς, τη συμβολή στη μείωση των επισφαλειών προς όφελος του
τραπεζικού συστήματος και των συναλλασσομένων και την πρόληψη και
αποτροπή της απάτης στις τραπεζικές συναλλαγές και θα
διασφαλίζει τη διαφάνεια των κανόνων λειτουργίας και την απαρέγκλιτη
εφαρμογή τους, την εξασφάλιση
του αδιάβλητου του συστήματος, την ασφάλεια της πρόσβασης στο
ηλεκτρονικό αρχείο, τον σεβασμό και την προστασία των δικαιωμάτων του
πολίτη, καθώς και την υποχρεωτική συμμόρφωση των εμπορικών τραπεζών με τα
αποτελέσματα του συστήματος βαθμολόγησης πιστοληπτικής συμπεριφοράς, του
λεγόμενου «scoring», ήτοι την υποχρέωσή τους να
εκταμιεύουν όλα τα αιτούμενα δάνεια που τυγχάνουν προέγκρισης και συνοδεύονται
από θετική βαθμολόγηση (scoring) πιστοληπτικής αξιολόγησης από τη νέα, ανεξάρτητη υπηρεσία.
6.7 Κατάργηση των Εισπρακτικών Εταιρειών
Το Κίνημα οργανώνει
και συνδράμει τη συλλογική προώθηση, προβολή, διεκδίκηση και υποστήριξη στις
αρμόδιες εθνικές αρχές, την «Τράπεζα της
Ελλάδος» και την «Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα», της κοινωνικά εύλογης και
δίκαιης πρότασης, που αποτελεί πλέον πάγιο αίτημα του συνόλου της ελληνικής
κοινωνίας, για την άμεση κατάργηση, με ανάκληση της άδειας
λειτουργίας τους, όλων των «Εισπρακτικών Εταιρειών», που λειτουργούν σύμφωνα με
το Νόμο 3758/2009 (ΦΕΚ 68/Α/05-05-2009), καλυπτόμενες υπό τον ψευδεπίγραφο
τίτλο των δήθεν «Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών για Ληξιπρόθεσμες Απαιτήσεις»
και η τηλεφωνική υπενθύμιση και ενημέρωση των οφειλετών σχετικά με τις
ληξιπρόθεσμες οφειλές τους, να πραγματοποιείται, αποκλειστικά, από τις ίδιες
τις εμπορικές τράπεζες και τους παρόχους υπηρεσιών κοινής ωφέλειας που σήμερα
αναθέτουν το συγκεκριμένο έργο στις εισπρακτικές εταιρείες, μόνο από τα γραφεία τους και με εξειδικευμένο
προσωπικό που θα απασχολείται σε αυτές
με σύμβαση εξηρτημένης εργασίας πλήρους ή μερικής απασχόλησης, υπό την
προϋπόθεση της καταγραφής όλων των κλήσεων και της κοινοποίησης στους οφειλέτες
του κωδικού ταυτοποίησης του εντεταλμένου για την ενημέρωση υπαλλήλου,
προκειμένου να διασφαλίζεται ο έλεγχος της διακίνησης και το απόρρητο των
ευαίσθητων προσωπικών και οικονομικών δεδομένων των οφειλετών, τα οποία σήμερα
κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα από τη μία εισπρακτική εταιρεία στην άλλη, ακόμη και
μεταξύ υπαλλήλων και στελεχών που αυτές απασχολούν περιστασιακά, ενώ τα
αντίστοιχα αρχεία, τα λεγόμενα «databases», αποτελούν προϊόν παράνομων συναλλαγών και
αγοραπωλησιών, από συγκεκριμένα κερδοσκοπικά συμφέροντα και τοκογλυφικούς
κύκλους, που επενδύουν στην εκμετάλλευση
της δυστυχίας απελπισμένων οφειλετών και δανειολπητών.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου