ΚΑΝΕΝΑ ΚΟΥΡΕΜΑ ΣΕ ΦΠΑ ΚΑΙ ΦΜΥ
Στις μελέτες βιωσιμότητας των υπερχρεωμένων επιχειρήσεων, θα αφήνεται εν λευκώ το ύψος της διαγραφής χρεών προς το Δημόσιο, στο πλαίσιο της διευθέτησης των κόκκινων επιχειρηματικών δανείων !!!
Το "κούρεμα" των οφειλών προς το Δημόσιο αποτελεί ένα από τα μείζονα θέματα που πρόκειται να προβλέπει ο νόμος για τη διευθέτηση των "κόκκινων" επιχειρηματικών δανείων, ο οποίος θα εισάγει τον εξωδικαστικό συμβιβασμό και πρόκειται να οριστικοποιηθεί το αμέσως προσεχές διάστημα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Capital.gr, ο νόμος δεν θα καθορίζει τα όρια για τις διαγραφές των οφειλών προς το Δημόσιο, αφήνοντας πλήρως τον καθορισμό τους στις μελέτες βιωσιμότητας, με τις οποίες θα εκκινεί και η διαδικασία του εξωδικαστικού συμβιβασμού. Αν π.χ. οι τελευταίες προκρίνουν ότι οι οφειλές της επιχείρησης προς το Δημόσιο, θα πρέπει να "κουρευτούν" κατά 50%, η μόνη "παρέμβαση" του νόμου (και μάλιστα μέσω ερμηνευτικής εγκυκλίου ή εφαρμοστικών διατάξεων που θα ακολουθήσουν την ψήφιση του νόμου και θα πρέπει να αναμένονται τον Νοέμβριο), θα είναι προκειμένου να ορίσει την ιεράρχηση των διαγραφών.
Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται να υπάρξουν πλήρως προστατευμένες από "κούρεμα" οφειλές. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, "τείχος" προστασίας από κάθε "κούρεμα" αναμένεται να υπάρξει για οφειλές από ΦΠΑ και ΦΜΥ (Φόρος Μισθωτών Υπηρεσιών), με το σκεπτικό ότι οι συγκεκριμένοι φόροι έχουν εισπραχθεί από τον καταναλωτή και τον εργαζόμενο. Στον αντίποδα, επικεφαλής στην κατάταξη των διαγραφών θα βρίσκονται τα πρόστιμα και οι προσαυξήσεις, από τα οποία θα ξεκινά το "κούρεμα" των χρεών προς το Δημόσιο.
Με τον νόμο που θα εισάγει τον εξωδικαστικό συμβιβασμό για τα "κόκκινα" επιχειρηματικά δάνεια, η διάσωση της υπερχρεωμένης επιχείρησης με αναδιάρθρωση του δανεισμού της, θα είναι αποκλειστικά πρωτοβουλία της επιχείρησης, ενώ οι τράπεζες θα έχουν την πλήρη ελευθερία και ευθύνη των χειρισμών σε κάθε περίπτωση διάσωσης.
Στόχος του εξωδικαστικού συμβιβασμού θα είναι η διάσωση εταιρειών πριν αυτές "πνιγούν" κυριολεκτικά από τα χρέη, όσο ακόμη αυτές διατρέχουν τον κίνδυνο πνιγμού. Παράλληλα με την αποφυγή της ένταξης εταιρειών στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα, το σκεπτικό του εξωδικαστικού συμβιβασμού είναι η ενεργοποίηση του θεσμού της διαμεσολάβησης, ο οποίος θα γλυτώσει χρόνο και χρήμα τόσο για τους εμπλεκόμενους στις υποθέσεις δανεισμού, όσο και για τον κρατικό μηχανισμό.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόκειται να ενεργοποιηθούν 2.500 μεσολαβητές του υπουργείου Δικαιοσύνης, οι οποίοι μετεκπαιδεύτηκαν σχετικά μετά την ψήφιση του νόμου για τη διαμεσολάβηση το 2010. Οι μεσολαβητές αυτοί θα επιλέγονται τυχαία από ηλεκτρονική πλατφόρμα, μόλις η υπερχρεωμένη επιχείρηση υποβάλλει αίτημα για την εξωδικαστική ρύθμιση των χρεών της με τους πιστωτές της. Δουλειά του μεσολαβητή θα είναι να καθίσει όλους τους εμπλεκόμενους στο ίδιο τραπέζι (τράπεζες, εφορία, ΙΚΑ, προμηθευτές, εργαζόμενους), παρουσιάζοντάς τους τη βέλτιστη επιλογή για όλους με βάση μελέτη βιωσιμότητας, αλλά και ρευστότητας της επιχείρησης.
Σημειώνεται ότι για τις μελέτες βιωσιμότητας, ο νόμος που προετοιμάζεται, ώστε να ψηφιστεί μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, θα θεσπίζει τις γενικές προδιαγραφές τους στη βάση αριθμητικών δεικτών, από τους οποίους θα προκύπτει η βιωσιμότητα της επιχείρησης. Έτσι π.χ., δεν θα είναι δυνατόν εταιρεία με αρνητικό EBITDA να κρίνεται βιώσιμη, αφού και όλα τα χρέη να τής χαρίζονταν, τα έξοδά της είναι μεγαλύτερα από τα έσοδα, μη καθιστώντας τη βιώσιμη. Αν και φαίνεται αυτονόητο, το στοιχείο αυτό δεν υπήρχε, μέχρι σήμερα, σε πολλές μελέτες βιωσιμότητας, οι οποίες βασίζονταν αποκλειστικά σε αόριστες προβλέψεις για το μέλλον της εκάστοτε επιχείρησης.
Στις μελέτες βιωσιμότητας των υπερχρεωμένων επιχειρήσεων, θα αφήνεται εν λευκώ το ύψος της διαγραφής χρεών προς το Δημόσιο, στο πλαίσιο της διευθέτησης των κόκκινων επιχειρηματικών δανείων !!!
Το "κούρεμα" των οφειλών προς το Δημόσιο αποτελεί ένα από τα μείζονα θέματα που πρόκειται να προβλέπει ο νόμος για τη διευθέτηση των "κόκκινων" επιχειρηματικών δανείων, ο οποίος θα εισάγει τον εξωδικαστικό συμβιβασμό και πρόκειται να οριστικοποιηθεί το αμέσως προσεχές διάστημα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Capital.gr, ο νόμος δεν θα καθορίζει τα όρια για τις διαγραφές των οφειλών προς το Δημόσιο, αφήνοντας πλήρως τον καθορισμό τους στις μελέτες βιωσιμότητας, με τις οποίες θα εκκινεί και η διαδικασία του εξωδικαστικού συμβιβασμού. Αν π.χ. οι τελευταίες προκρίνουν ότι οι οφειλές της επιχείρησης προς το Δημόσιο, θα πρέπει να "κουρευτούν" κατά 50%, η μόνη "παρέμβαση" του νόμου (και μάλιστα μέσω ερμηνευτικής εγκυκλίου ή εφαρμοστικών διατάξεων που θα ακολουθήσουν την ψήφιση του νόμου και θα πρέπει να αναμένονται τον Νοέμβριο), θα είναι προκειμένου να ορίσει την ιεράρχηση των διαγραφών.
Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται να υπάρξουν πλήρως προστατευμένες από "κούρεμα" οφειλές. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, "τείχος" προστασίας από κάθε "κούρεμα" αναμένεται να υπάρξει για οφειλές από ΦΠΑ και ΦΜΥ (Φόρος Μισθωτών Υπηρεσιών), με το σκεπτικό ότι οι συγκεκριμένοι φόροι έχουν εισπραχθεί από τον καταναλωτή και τον εργαζόμενο. Στον αντίποδα, επικεφαλής στην κατάταξη των διαγραφών θα βρίσκονται τα πρόστιμα και οι προσαυξήσεις, από τα οποία θα ξεκινά το "κούρεμα" των χρεών προς το Δημόσιο.
Με τον νόμο που θα εισάγει τον εξωδικαστικό συμβιβασμό για τα "κόκκινα" επιχειρηματικά δάνεια, η διάσωση της υπερχρεωμένης επιχείρησης με αναδιάρθρωση του δανεισμού της, θα είναι αποκλειστικά πρωτοβουλία της επιχείρησης, ενώ οι τράπεζες θα έχουν την πλήρη ελευθερία και ευθύνη των χειρισμών σε κάθε περίπτωση διάσωσης.
Στόχος του εξωδικαστικού συμβιβασμού θα είναι η διάσωση εταιρειών πριν αυτές "πνιγούν" κυριολεκτικά από τα χρέη, όσο ακόμη αυτές διατρέχουν τον κίνδυνο πνιγμού. Παράλληλα με την αποφυγή της ένταξης εταιρειών στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα, το σκεπτικό του εξωδικαστικού συμβιβασμού είναι η ενεργοποίηση του θεσμού της διαμεσολάβησης, ο οποίος θα γλυτώσει χρόνο και χρήμα τόσο για τους εμπλεκόμενους στις υποθέσεις δανεισμού, όσο και για τον κρατικό μηχανισμό.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόκειται να ενεργοποιηθούν 2.500 μεσολαβητές του υπουργείου Δικαιοσύνης, οι οποίοι μετεκπαιδεύτηκαν σχετικά μετά την ψήφιση του νόμου για τη διαμεσολάβηση το 2010. Οι μεσολαβητές αυτοί θα επιλέγονται τυχαία από ηλεκτρονική πλατφόρμα, μόλις η υπερχρεωμένη επιχείρηση υποβάλλει αίτημα για την εξωδικαστική ρύθμιση των χρεών της με τους πιστωτές της. Δουλειά του μεσολαβητή θα είναι να καθίσει όλους τους εμπλεκόμενους στο ίδιο τραπέζι (τράπεζες, εφορία, ΙΚΑ, προμηθευτές, εργαζόμενους), παρουσιάζοντάς τους τη βέλτιστη επιλογή για όλους με βάση μελέτη βιωσιμότητας, αλλά και ρευστότητας της επιχείρησης.
Σημειώνεται ότι για τις μελέτες βιωσιμότητας, ο νόμος που προετοιμάζεται, ώστε να ψηφιστεί μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, θα θεσπίζει τις γενικές προδιαγραφές τους στη βάση αριθμητικών δεικτών, από τους οποίους θα προκύπτει η βιωσιμότητα της επιχείρησης. Έτσι π.χ., δεν θα είναι δυνατόν εταιρεία με αρνητικό EBITDA να κρίνεται βιώσιμη, αφού και όλα τα χρέη να τής χαρίζονταν, τα έξοδά της είναι μεγαλύτερα από τα έσοδα, μη καθιστώντας τη βιώσιμη. Αν και φαίνεται αυτονόητο, το στοιχείο αυτό δεν υπήρχε, μέχρι σήμερα, σε πολλές μελέτες βιωσιμότητας, οι οποίες βασίζονταν αποκλειστικά σε αόριστες προβλέψεις για το μέλλον της εκάστοτε επιχείρησης.
πηγη: capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου