.

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016

ΑΘΩΟ ΕΚΡΙΝΕ 1 ΣΤΟΥΣ 3 ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ !!!

ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΥΜΑ «ΑΘΩΩΣΕΩΝ» ΕΧΕΙ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΤΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ
Θεαματική η αύξηση των αποφάσεων που δικαιώνουν τους προσφεύγοντες στο 2ο και στο 3ο τρίμηνο του 2016 δείχνουν τα επίσημα στοιχεία δράσης της υπηρεσίας που ανακοίνωσε η ίδια η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων !!!
ΚΛΙΚ ΕΔΩ:




Τη σημαντική αύξηση του ποσοστού των ενδικοφανών προσφυγών των φορολογουμένων που γίνονται αποδεκτές από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ), με αποτέλεσμα οι φόροι και τα πρόστιμα που έχουν καταλογιστεί από τις φοροελεγκτικές υπηρεσίες να διαγράφονται ολοσχερώς ή να μειώνονται, αποτυπώνουν και τα επίσημα στοιχεία για τις επιδόσεις της ΔΕΔ, που έδωσε στη δημοσιότητα η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.


Σύμφωνα, ειδικότερα, με τα στοιχεία για τα αποτελέσματα του έργου της ΔΕΔ στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2016, τα οποία αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο, στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.publicrevenue.gr/kpi/public/archive/1/, ο αριθμός των αποφάσεων της ΔΕΔ που έκαναν δεκτές τις προσφυγές των φορολογουμένων αυξήθηκε θεαματικά τόσο σε απόλυτο μέγεθος όσο και σε ποσοστό επί του συνόλου των ρητών αποφάσεων της υπηρεσίας. Τα στοιχεία, μάλιστα, για το φετινό Σεπτέμβριο δείχνουν πλέον ότι ένας στους τρεις φορολογούμενους που προσφεύγει στη ΔΕΔ δικαιώνεται! 

Τα στοιχεία των επιδόσεων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών Αθηνών αποκαλύπτουν ειδικότερα ότι: 

1) Το 2015, η ΔΕΔ Αθηνών εξέδωσε 4.594 απορριπτικές αποφάσεις επί ενδικοφανών προσφυγών που εξέτασε και μόλις 470 αποφάσεις που έκαναν δεκτές τις προσφυγές των φορολογουμένων. Η εικόνα αυτή άλλαξε θεαματικά στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2016, στο οποίο εκδόθηκαν 2.798 απορριπτικές αποφάσεις και 620 αποφάσεις που έκαναν δεκτές τις ενδικοφανείς προσφυγές των φορολογουμένων. Οι αποφάσεις υπέρ των φορολογουμένων αυξήθηκαν σημαντικά ειδικά στο δεύτερο και στο τρίτο τρίμηνο του 2016, καθώς ανήλθαν σε 264 και 257 αντίστοιχα, έναντι μόλις 99 στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Αντιθέτως, οι απορριπτικές αποφάσεις μειώθηκαν θεαματικά από 1.224 στο πρώτο τρίμηνο σε 972 στο δεύτερο τρίμηνο και 602 στο τρίτο τρίμηνο του 2016. 

2) Ενώ το 2015, μόνο το 9,3% επί του συνόλου των ρητών αποφάσεων της ΔΕΔ Αθηνών ήταν θετικό για τους φορολογούμενους που προσέφευγαν σ’ αυτήν, στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2016, το ποσοστό αυτό εκτινάχθηκε στο 18,3%. Μάλιστα, τον Σεπτέμβριο έφθασε στο ύψος-ρεκόρ του 35,3%, ενώ στο τρίτο τρίμηνο του 2016 ανήλθε σε ποσοστό 30,1%, έναντι 21,4% στο δεύτερο τρίμηνο και μόλις 7,8% στο πρώτο τρίμηνο! Το ποσοστό αυτό αποτυπώνει τον αριθμό των υποθέσεων στις οποίες η ΔΕΔ Αθηνών δικαίωσε τους φορολογούμενους επί του συνολικού αριθμού των υποθέσεων που εισήχθησαν στη ΔΕΔ Αθηνών, εξετάστηκαν και ρυθμίστηκαν με εκδοθείσες ρητές αποφάσεις. 

3) Επιπλέον, ενώ το 2015 μόνο το 4,9% του συνόλου των ρητών και των σιωπηρών αποφάσεων της ΔΕΔ Αθηνών ήταν θετικό για τους προσφεύγοντες φορολογούμενους, στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2016, το ποσοστό αυτό εκτινάχθηκε στο 13,4%. Ειδικά τον Σεπτέμβριο, το ποσοστό των «αθωωτικών» αποφάσεων επί του συνόλου των αποφάσεων της ΔΕΔ Αθηνών έφθασε στο ύψος-ρεκόρ του 33,4%, ενώ στο τρίτο τρίμηνο του 2016 ανήλθε σε ποσοστό 27,3%, έναντι 16,7% στο δεύτερο τρίμηνο και μόλις 4,8% στο πρώτο τρίμηνο! Το ποσοστό αυτό αποτυπώνει τον αριθμό των υποθέσεων στις οποίες η ΔΕΔ Αθηνών δικαίωσε τους φορολογούμενους επί του συνολικού αριθμού των υποθέσεων που εισήχθησαν και είτε εξετάστηκαν είτε απορρίφθηκαν σιωπηρώς. 

Αντίστοιχη θεαματική αύξηση των αποφάσεων υπέρ των φορολογουμένων παρατηρείται και στα στοιχεία για τις επιδόσεις της ΔΕΔ Θεσσαλονίκης. Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου εκδόθηκαν από τη ΔΕΔ Θεσσαλονίκης 161 αποφάσεις που έκαναν δεκτές τις προσφυγές των φορολογουμένων ενώ ολόκληρο το 2015 είχαν εκδοθεί μόλις 20 αποφάσεις θετικές για τους προσφεύγοντες φορολογούμενους. Επιπλέον, το ποσοστό των αποφάσεων της ΔΕΔ που έκαναν δεκτές τις ενδικοφανείς προσφυγές των φορολογουμένων αυξήθηκε από 4,1% το 2015 σε 9,6% στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2016. Ειδικά, δε, στο δεύτερο και στο τρίτο τρίμηνο του 2016 το ποσοστό των «αθωωτικών» αποφάσεων της ΔΕΔ Θεσσαλονίκης ανήλθε σε 11,4% και 18,9% αντίστοιχα, έναντι μόλις 2,8% στο πρώτο τρίμηνο του ιδίου έτους. 

Ικανοποιημένη η ΓΓΔΕ 

Από τη πλευρά της η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων σε επίσημη ανακοίνωσή της με την οποία συνόδευσε την παρουσίαση των αποτελεσμάτων απέφυγε να αναφερθεί σ’ αυτή τη θεαματική αύξηση των «αθωωτικών» αποφάσεών της. Αρκέστηκε να αναφέρει μόνο τις επιδόσεις της ΔΕΔ όσον αφορά τον αριθμό των υποθέσεων που εξετάστηκαν καθώς και αυτών που πάνε στα δικαστήρια, επισημαίνοντας τα ακόλουθα: 

«Με γνώμονα να απαντώνται όλες οι ενδικοφανείς προσφυγές, σεβόμενη το δικαίωμα προστασίας του Έλληνα φορολογουμένου, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων ανακοινώνει τα αποτελέσματα του έργου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) για το εννεάμηνο 2016. 

Σύμφωνα με αυτά, καταγράφεται κατακόρυφη αύξηση στις επιδόσεις της συγκεκριμένης υπηρεσίας το Σεπτέμβριο σε σχέση με τον Ιανουάριο, σε ό,τι αφορά την εξέταση των υποθέσεων, που καταλήγουν σε αυτή, με τα ποσοστά να παραμένουν πολύ υψηλά, όπως έχουν διαμορφωθεί από τον Ιούνιο. Συγκεκριμένα, από το 49,27%, με το οποίο ξεκίνησε η χρονιά, το ποσοστό σχεδόν διπλασιάστηκε στο 95,33% τον Ιούνιο και διατηρήθηκε το Σεπτέμβριο, με 95,20% (94,70% στην Αθήνα και 96,50% στη Θεσσαλονίκη). 

Τα ίδια στοιχεία καταγράφουν ότι στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου της φετινής χρονιάς η Δ.Ε.Δ. έπιασε και ξεπέρασε ήδη τον ετήσιο στόχο 70,00%), έχοντας φτάσει να εξετάσει το 73,20% των υποθέσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι, επί 772 υποθέσεων, που εξέτασε η Δ.Ε.Δ. το Σεπτέμβριο, μόλις οι 39 έμειναν σιωπηρές (δηλαδή δεν εξετάστηκαν). 

Επιπλέον, έχει υπερκαλύψει και το δεύτερο στόχο, που είναι το ποσοστό των υποθέσεων, που φτάνουν στα δικαστήρια, ακόμα και μετά από απόφαση της Διεύθυνσης. Συγκεκριμένα, το 2015 είχε οδηγηθεί στη δικαιοσύνη το 53,92% των αποφάσεων της Δ.Ε.Δ. Ο στόχος για φέτος ήταν το ποσοστό να μειωθεί στο 51,22% και ήδη – στο εννεάμηνο – έχει υποχωρήσει στο 50,39%. Τα αποτελέσματα αυτά συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση των υποθέσεων ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων. 

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο απόλυτης διαφάνειας, στο οποίο λειτουργεί η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, δημοσιεύονται όλες οι αποφάσεις της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Δ.Ε. Ήδη, αναρτώνται όλες οι αποφάσεις του 2016 και μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν αναρτηθεί και οι αποφάσεις των προηγούμενων ετών».





Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates