ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΔΕΙ ΠΟΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΥΤΟΣ Ο ΤΟΠΟΣ
Η Tesla επένδυε στην Ελλάδα και εμείς την διώξαμε και τη στείλαμε στην Ολλανδία !!!
Τη δεκαετία του '80, η Nissan ήθελε να επενδύσει στην Ελλάδα, κατασκευάζοντας στον Βόλο την ευρωπαϊκή έδρα της. Η τότε κυβέρνηση και κάποιοι... εργατοπατέρες απαίτησαν να έχουν το μάνατζμεντ της εταιρείας, με τους Ιάπωνες όπως είναι φυσικό να φεύγουν τρέχοντας... Εν τέλει οι Ιάπωνες κατασκεύασαν το εργοστάσιό τους στο Sunderland της Μεγ. Βρετανίας.
Σαν φάρσα λοιπόν η ιστορία επαναλαμβάνεται, αυτή τη φορά με την Tesla Motors, η οποία πριν από λίγες βδομάδες ξεκίνησε την παραγωγή των αυτοκινήτων της στην Ευρώπη, στο νέο της εργοστάσιο στην πόλη Tilburg της Ολλανδίας. Ωστόσο, σύμφωνα με άρθρο του capital.gr πριν την επιλογή της Ολλανδίας, μία από τις χώρες που είχε εξεταστεί για τη δημιουργία της ευρωπαϊκής γραμμής παραγωγής ήταν και η Ελλάδα.
“Αυτό αποκάλυψε, μιλώντας σε επενδυτικό συνέδριο, ο δικηγόρος Σωτήρης Μπρέγιαννος, η δικηγορική εταιρεία του οποίου έχει συνεργασίες με εταιρείες που κατά καιρούς έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να επενδύσουν στην Ελλάδα. Όπως ανέφερε ο κ. Μπρέγιαννος, υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία στελεχών της Tesla είχε επισκεφθεί την Ελλάδα το 2012, στο πλαίσιο της αναζήτησης του προορισμού για την ευρωπαϊκή γραμμή παραγωγής της Tesla. Ωστόσο στις επαφές που επιχείρησε να κάνει η Tesla με την τότε πολιτική ηγεσία συνάντησε απροθυμία και χλιαρή ανταπόκριση, με αποτέλεσμα η αντιπροσωπεία να αποχωρήσει άπρακτη και να επιλεγεί η Ολλανδία για την εγκατάσταση του εργοστασίου. Μεταξύ άλλων, οι Αμερικανοί είχαν διαπιστώσει τότε ότι οι αδειοδοτήσεις, ιδιαίτερα οι περιβαλλοντικές εγκρίσεις θα καθυστερούσαν με αποτέλεσμα να επιλέξουν τελικά μια πιο φιλική στις επενδύσεις χώρα όπως η Ολλανδία. Και δικαιώθηκαν: οι αδειοδοτήσεις για το εργοστάσιο του Tilburg βγήκαν μέσα σε λίγους μήνες, με αποτέλεσμα η μονάδα να είναι έτοιμη το 2013. Και βέβαια για μια τέτοιου είδους επένδυση πρέπει να καλύπτονται και άλλες προϋποθέσεις. Βεβαίως μια επένδυση αυτού του μεγέθους για να γίνει θα προϋπέθετε τη χορήγηση μιας σειράς κινήτρων αλλά και την εξασφάλιση των απαραίτητων υποδομών: εύκολη πρόσβαση σε λιμάνια και σιδηροδρομικό δίκτυο, ανταγωνιστικό κόστος ενέργειας, σταθερό φορολογικό περιβάλλον, που αποτελούν ζητούμενο κάθε σοβαρής μεγάλης επιχείρησης. Εν προκειμένω, η Ολλανδία παραχώρησε ακόμη και το οικόπεδο στο οποίο εγκαταστάθηκε τελικώς το εργοστάσιο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Δεν ήταν, λοιπόν, το χαμηλό εργατικό κόστος που οδήγησε τους Αμερικανούς στην Ολλανδία, αλλά διαφορετικές παράμετροι που δεν μοιάζει να αντιλαμβανόμαστε. Κάπως έτσι, στους διαδρόμους της ελληνικής γραφειοκρατίας και της απροθυμίας του κράτους να δημιουργήσει πραγματικά κίνητρα για την υποδοχή σοβαρών παραγωγικών επενδύσεων, χάθηκε μια ακόμη ευκαιρία”.
Δεν υπάρχει σωτηρία σε αυτό τον τόπο... Όταν σαν κράτος λες όχι στις επενδύσεις, το μόνο πράγμα ενδεχομένως το οποίο μπορεί να σε σώσει, τότε είσαι καταδικασμένος...
Η Tesla επένδυε στην Ελλάδα και εμείς την διώξαμε και τη στείλαμε στην Ολλανδία !!!
Τη δεκαετία του '80, η Nissan ήθελε να επενδύσει στην Ελλάδα, κατασκευάζοντας στον Βόλο την ευρωπαϊκή έδρα της. Η τότε κυβέρνηση και κάποιοι... εργατοπατέρες απαίτησαν να έχουν το μάνατζμεντ της εταιρείας, με τους Ιάπωνες όπως είναι φυσικό να φεύγουν τρέχοντας... Εν τέλει οι Ιάπωνες κατασκεύασαν το εργοστάσιό τους στο Sunderland της Μεγ. Βρετανίας.
Σαν φάρσα λοιπόν η ιστορία επαναλαμβάνεται, αυτή τη φορά με την Tesla Motors, η οποία πριν από λίγες βδομάδες ξεκίνησε την παραγωγή των αυτοκινήτων της στην Ευρώπη, στο νέο της εργοστάσιο στην πόλη Tilburg της Ολλανδίας. Ωστόσο, σύμφωνα με άρθρο του capital.gr πριν την επιλογή της Ολλανδίας, μία από τις χώρες που είχε εξεταστεί για τη δημιουργία της ευρωπαϊκής γραμμής παραγωγής ήταν και η Ελλάδα.
“Αυτό αποκάλυψε, μιλώντας σε επενδυτικό συνέδριο, ο δικηγόρος Σωτήρης Μπρέγιαννος, η δικηγορική εταιρεία του οποίου έχει συνεργασίες με εταιρείες που κατά καιρούς έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να επενδύσουν στην Ελλάδα. Όπως ανέφερε ο κ. Μπρέγιαννος, υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία στελεχών της Tesla είχε επισκεφθεί την Ελλάδα το 2012, στο πλαίσιο της αναζήτησης του προορισμού για την ευρωπαϊκή γραμμή παραγωγής της Tesla. Ωστόσο στις επαφές που επιχείρησε να κάνει η Tesla με την τότε πολιτική ηγεσία συνάντησε απροθυμία και χλιαρή ανταπόκριση, με αποτέλεσμα η αντιπροσωπεία να αποχωρήσει άπρακτη και να επιλεγεί η Ολλανδία για την εγκατάσταση του εργοστασίου. Μεταξύ άλλων, οι Αμερικανοί είχαν διαπιστώσει τότε ότι οι αδειοδοτήσεις, ιδιαίτερα οι περιβαλλοντικές εγκρίσεις θα καθυστερούσαν με αποτέλεσμα να επιλέξουν τελικά μια πιο φιλική στις επενδύσεις χώρα όπως η Ολλανδία. Και δικαιώθηκαν: οι αδειοδοτήσεις για το εργοστάσιο του Tilburg βγήκαν μέσα σε λίγους μήνες, με αποτέλεσμα η μονάδα να είναι έτοιμη το 2013. Και βέβαια για μια τέτοιου είδους επένδυση πρέπει να καλύπτονται και άλλες προϋποθέσεις. Βεβαίως μια επένδυση αυτού του μεγέθους για να γίνει θα προϋπέθετε τη χορήγηση μιας σειράς κινήτρων αλλά και την εξασφάλιση των απαραίτητων υποδομών: εύκολη πρόσβαση σε λιμάνια και σιδηροδρομικό δίκτυο, ανταγωνιστικό κόστος ενέργειας, σταθερό φορολογικό περιβάλλον, που αποτελούν ζητούμενο κάθε σοβαρής μεγάλης επιχείρησης. Εν προκειμένω, η Ολλανδία παραχώρησε ακόμη και το οικόπεδο στο οποίο εγκαταστάθηκε τελικώς το εργοστάσιο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Δεν ήταν, λοιπόν, το χαμηλό εργατικό κόστος που οδήγησε τους Αμερικανούς στην Ολλανδία, αλλά διαφορετικές παράμετροι που δεν μοιάζει να αντιλαμβανόμαστε. Κάπως έτσι, στους διαδρόμους της ελληνικής γραφειοκρατίας και της απροθυμίας του κράτους να δημιουργήσει πραγματικά κίνητρα για την υποδοχή σοβαρών παραγωγικών επενδύσεων, χάθηκε μια ακόμη ευκαιρία”.
Δεν υπάρχει σωτηρία σε αυτό τον τόπο... Όταν σαν κράτος λες όχι στις επενδύσεις, το μόνο πράγμα ενδεχομένως το οποίο μπορεί να σε σώσει, τότε είσαι καταδικασμένος...
ΠΗΓΗ
http://www.voicenews.gr/index.php/voice-money/45195-tesla.html
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου