Ο Δημήτρης Καμμένος είναι Οικονομολόγος, υποψήφιος Βουλευτής με το κόμμα των Ανεξαρτήτων Ελλήνων στην Β’ Πειραιά για τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου !!!
Πως θα διαπραγματευτούν οι ΑΝΕΛ το δημόσιο χρέος;
Για τους ΑΝΕΛ δεν υπάρχει ευρώ πάση θυσία. Οι Έλληνες πολίτες έχουν κάνει τις μεγαλύτερες θυσίες που έχει υποστεί λαός στον Δυτικό κόσμο. Εδώ τραβάμε μία « κόκκινη» γραμμή.
Τι ζημιά έχει υποστεί η Ελλάδα από τα Μνημόνια, και τι μπορούμε να κάνουμε;
Η Ελλάδα έχει ήδη υποστεί ζημιά 220-230 δισεκ. ευρώ λόγω:
1)Μείωσης κατά 75 δισεκ. των καταθέσεων
2)Αύξησης των NPLs κατά 60 δισεκ. πέραν αυτών που προϋπήρχαν της κρίσης
3)Μείωσης του ΑΕΠ κατά 35 δισεκ.
4)Ζημίας 40 δισεκ. στις τράπεζες από το PSI
PSI άμεσες απώλειες – 62δις
PSI έμμεσες απώλειες – 16δις ( απαξίωση αξίας νέων ομολόγων )
5)Δεν προσμετράται η δραστική μείωση του κατά κεφαλήν ΑΕΠ.
6)Δεν προσμετράται η άϋλη ζημία στην κακή φήμη της Ελληνικής οικονομίας. συν το Κόστος Ευκαιρίας Συν τα διαφυγόντα έσοδα στο ΑΕΠ.
ΕΠΙΣΗΣ
Δεν υπολογίζω τις έμμεσες επιπτώσεις…όπως πχ η αδυναμία εξόδου στις αγορές μέσω του εγκλήματος ΕΛΣΤΑΤ και Γεωργίου ως συνεργούς σε εγκληματική πράξη και ΜΟΧΛΟ για τα παραπάνω., συν τους ανέργους, συν τους ξενιτεμένους(brain drain) συν λουκέτα συν αυτοκτονίες συν συν συν ….την καταστροφή του Brand name Ελλάδα…!
Συν τα εγκλήματα Προβόπουλου στην ΤτΕ ως συνεργός σε εγκληματική πράξη για κακή εποπτεία σε τράπεζες και ευθύνη σε δανειακές συμβάσεις και ιπτάμενα μαύρα 25δις ευρω τα οποία κανείς δεν πιστοποίησε και κανείς δεν ήταν παρών στο μοίρασμα..
Με αυτο το νούμερο συν τόκους, στοιχειοθετείται αγωγή αποζημίωσης-επανορθώσεων στην Τρόικα αλλά και στις Ελληνικές κυβερνήσεις έως σήμερα ως συνεργούς στο μεγαλύτερο οικονομικό αλλά και ανθρωπιστικό έγκλημα του αιώνα μας.
Αν δεν βάλουμε τα ευνόητα συμφέροντα και τα δίκαια μας σε χαρτί και σε δημόσια διαβούλευση, δεν θα συζητηθούν ποτέ και από κανέναν. Από θεωρίες χορτάσαμε. Ιδού η βασική τεκμηρίωση.
Οι τρείς πρακτικές λύσεις που πρέπει να εξετάσει η Ελλάδα σε σχέση με την διαχείριση του Δημόσιου Χρέους είναι:
Βασικές μας θέσεις :
Λογιστικός και Νομικός έλεγχος του δημόσιου χρέους προ, μετά PSI για τον προσδιορισμό του επαχθούς και επονείδιστου χρέους το οποίο θα μεταφερθεί σε Νέο Ενδιάμεσο Φορέα Διαχείρισης Επαχθούς και Επονείδιστου χρέους ΦοΔΕΕ προς αξιοποίηση του. Με κρυφές και ανυπόγραφες ΟΛΕΣ τις Δανειακές Συμβάσεις ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ (260ΔΙΣ ΕΥΡΩ) ΜΠΟΡΈΙ ΝΑ ΚΥΡΙΧΘΕΙ ΕΠΑΧΘΕΣ
1) Ανταλλαγή μέρους των διακρατικών Δανείων ύψους 52,9 δις ευρώ
με νέους τίτλους με ρήτρα ανάπτυξης ( debt for development swaps) ή/και σε συνδυασμό με τίτλους με ρήτρα ΑΕΠ και Προαίρεσης επιμήκυνσης ( GDP linked & CoCos linked ) ξεχωριστά με κάθε δανείστρια κυβέρνηση και σε εξειδικευμένα-ανά χώρα- επενδυτικά έργα. Έκδοση Ομολόγων Έργων-Project Bonds- σε αντικατάσταση μέρους του συνόλου των δανείων με 2πλάσια εγγυημένη απόδοση της υφιστάμενης(επιτοκίου δανεισμού)
2) Λύση πρώτη με εμπλοκή ΕΚΤ και ESM χωρίς πιστωτικό γεγονός
Θα μπορούσε να υπάρξει ένα διττό σχήμα με εμπλοκή της ΕΚΤ και του ESM και με αυτό τον τρόπο να γλιτώσει περίπου 55 με 60 ή υπό όρους 61 δισεκ. ευρώ μειώνοντας το χρέος χωρίς να υπάρξει πιστωτικό γεγονός. Συγκεκριμένα θα μπορούσαν να μεταφερθούν τα 25 ή συνολικά τα 49 δισεκ. του ΤΧΣ, στον ESM και αυτομάτως να μειωθεί το ελληνικό χρέος κατά 25 δισεκ. ή 49 δισεκ. ευρώ.
Θα μπορούσε να υπάρξει ένα διττό σχήμα με εμπλοκή της ΕΚΤ και του ESM και με αυτό τον τρόπο να γλιτώσει περίπου 55 με 60 ή υπό όρους 61 δισεκ. ευρώ μειώνοντας το χρέος χωρίς να υπάρξει πιστωτικό γεγονός. Συγκεκριμένα θα μπορούσαν να μεταφερθούν τα 25 ή συνολικά τα 49 δισεκ. του ΤΧΣ, στον ESM και αυτομάτως να μειωθεί το ελληνικό χρέος κατά 25 δισεκ. ή 49 δισεκ. ευρώ.
3) Λύση δεύτερη με haircut, ΧΩΡΙΣ πιστωτικό γεγονός αλλά με μεγαλύτερο όφελος
Το ελληνικό χρέος ανέρχεται στα 322,4 δισεκ. εκ των οποίων τα 245 δισεκ. ευρώ είναι κεφάλαια των μηχανισμών στήριξης. Από αυτά τα 245 δισεκ. τα 144,6 δισεκ. είναι δάνεια που έχουν χορηγηθεί μέσω EFSF. Η Ελλάδα δεν μπορεί να ζητήσει το haircut στα δάνεια που έχουν δοθεί με διακρατικούς όρους δηλαδή τα 52,9 δισεκ. γιατί αυτά δόθηκαν με όρους διακρατικών συμφωνιών. Όμως τα 144,6 δισεκ. του EFSF θα μπορούσαν να υποστούν ένα άμεσο haircut 40% δηλαδή όφελος 58 δισεκ. για την Ελλάδα διότι το 40% των δανείων είναι απολύτως ασφαλισμένα και ένα κούρεμά τους δεν θα επιφέρει ζημία σε κανένα μέρος.
Το ελληνικό χρέος ανέρχεται στα 322,4 δισεκ. εκ των οποίων τα 245 δισεκ. ευρώ είναι κεφάλαια των μηχανισμών στήριξης. Από αυτά τα 245 δισεκ. τα 144,6 δισεκ. είναι δάνεια που έχουν χορηγηθεί μέσω EFSF. Η Ελλάδα δεν μπορεί να ζητήσει το haircut στα δάνεια που έχουν δοθεί με διακρατικούς όρους δηλαδή τα 52,9 δισεκ. γιατί αυτά δόθηκαν με όρους διακρατικών συμφωνιών. Όμως τα 144,6 δισεκ. του EFSF θα μπορούσαν να υποστούν ένα άμεσο haircut 40% δηλαδή όφελος 58 δισεκ. για την Ελλάδα διότι το 40% των δανείων είναι απολύτως ασφαλισμένα και ένα κούρεμά τους δεν θα επιφέρει ζημία σε κανένα μέρος.
4) Λύση τρίτη με μείωση επιτοκίων και επιμήκυνση
3.1 Μηδενικό περιθώριο πάνω στο γιούριμπορ 3μ θα μείωνε την παρούσα αξία του διακρατικού χρέους ( 52,9δις) κατά 3,4%/ΑΕΠ-2015 δλδ 6,4δις ευρώ
3.2 10ετής επιμήκυνση των διακρατικών δανείων(52,9δις) με το σημερινό επιτόκιο θα μείωνε την παρούσα αξία του χρέους κατά 4,5%/ΑΕΠ-2015 δλδ 8,4δις ευρώ
3.3 Επιμήκυνση των δανείων(141,8δις εκταμιευμένα YTD) EFSF με το σημερινό επιτόκιο θα μείωνε την παρούσα αξία του χρέους κατά 8,1%/ΑΕΠ-2015
δλδ 15,1δις ευρώ
Συνδυαστικά οι 3 λύσεις θα μειώσουν την παρούσα αξία του χρέους κατά 31,7δις ευώ ή 17% ΑΕΠ/2015
5) Νέα χαρακτηριστικά Νέων Ελληνικών Ομολόγων.
Με ρήτρα CoCo’s προαίρεσης αυτόματης 3ετούς επιμήκυνσης όταν το κράτος χρειαστεί έκτακτη χρηματοδότηση από ευρωμηχανισμούς.
Mέ ρήτρα ΑΕΠ, όπου το ομόλογο θα πληρώνει τόκο ανάλογα με τις επιδόσεις του ΑΕΠ. Για παράδειγμα, δεν θα πληρώσει τόκο την χρονιά που το ΑΕΠ θα μειωθεί κατά 3,75% της πρόβλεψης.
Συνδυαστικά οι παραπάνω ρήτρες «ασφαλίζουν» και θωρακίζουν την οικονομία μας ΑΛΛΑ και ΚΑΘΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΤΑ ΥΙΟΘΕΤΗΣΕΙ ΩΣ ΟΡΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ, έναντι κερδοσκοπικών προθέσεων αλλά και έναντι του ανεξέλεγκτου υπερδανεισμού.
5) Υπαγωγή της Ελλάδας στις διαδικασίες συγχώρεσης του μεγαλύτερου μέρους του Δημόσιου Χρέους που κρατούν οι Επίσημοι Φορείς( ανω των χρέους χωρίς επιπτώσεις προς όλα τα μέρη στο PARIS CLUB. ( Πίνακας 1 )
Με ρήτρα CoCo’s προαίρεσης αυτόματης 3ετούς επιμήκυνσης όταν το κράτος χρειαστεί έκτακτη χρηματοδότηση από ευρωμηχανισμούς.
Mέ ρήτρα ΑΕΠ, όπου το ομόλογο θα πληρώνει τόκο ανάλογα με τις επιδόσεις του ΑΕΠ. Για παράδειγμα, δεν θα πληρώσει τόκο την χρονιά που το ΑΕΠ θα μειωθεί κατά 3,75% της πρόβλεψης.
Συνδυαστικά οι παραπάνω ρήτρες «ασφαλίζουν» και θωρακίζουν την οικονομία μας ΑΛΛΑ και ΚΑΘΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΤΑ ΥΙΟΘΕΤΗΣΕΙ ΩΣ ΟΡΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ, έναντι κερδοσκοπικών προθέσεων αλλά και έναντι του ανεξέλεγκτου υπερδανεισμού.
5) Υπαγωγή της Ελλάδας στις διαδικασίες συγχώρεσης του μεγαλύτερου μέρους του Δημόσιου Χρέους που κρατούν οι Επίσημοι Φορείς( ανω των χρέους χωρίς επιπτώσεις προς όλα τα μέρη στο PARIS CLUB. ( Πίνακας 1 )
6) Δάνεια ΔΝΤ. Προτείνεται επιμήκυνση 10 έτη και πτώση επιτοκίου στο 2,5%.
ΟΠΩΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ DEALNEWS ΤΗΣ 16 Ιανουαρίου 2015, ΑΠΟΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΔΑΝΕΙΟ ΠΡΟΣ ΔΝΤ ΤΟ 2030 !
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ.
ΟΙ ΔΑΝΕΙΑΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΕ ΔΝΤ ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ, ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΣΧΕΔΙΑ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΟΠΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΑ ΔΙΑΚΡΑΤΙΙΚΑ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΜΕ EFSF.
ΟΠΩΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ DEALNEWS ΤΗΣ 16 Ιανουαρίου 2015, ΑΠΟΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΔΑΝΕΙΟ ΠΡΟΣ ΔΝΤ ΤΟ 2030 !
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ.
ΟΙ ΔΑΝΕΙΑΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΕ ΔΝΤ ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ, ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΣΧΕΔΙΑ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΟΠΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΑ ΔΙΑΚΡΑΤΙΙΚΑ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΜΕ EFSF.
Ποιο είναι το plan B σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε την μετωπική αντίδραση των Ευρωπαίων εταίρων;
Δεν υπάρχει plan B αλλά πλάνο ανταλλαγής επιχειρημάτων και πειθούς μεταξύ ομότιμων και ισότιμων Ευρωπαίων εταίρων στην ΕΕ. Πρέπει όλες οι κυβερνήσεις της Ευρώπης να είναι απολύτως έντιμες με τους πολίτες και να εξηγήσουν με κάθε λεπτομέρεια τη δανειακή τους σχέση με την Ελλάδα. Δύο επισημάνσεις. Πρώτον, η ελληνική Βουλή, μέχρι σήμερα δεν έχει παραλάβει όπως προβλέπεται τα τελικά σήματα των δανειακών συμβάσεων. Η Βουλή από τον Μάιο του 2010 έως σήμερα έχει ψηφίσει σχέδια. Δεύτερον, όσον αφορά της δανειακή μας σχέση με το ΔΝΤ μέσω της οποία έχουν εκταμιευθεί 32 δισεκ. ευρώ, η ελληνική Βουλή δεν είχε καν την τύχη ή την ατυχία να δει ούτε καν τα σχέδια των δανειακών αυτών συμβάσεων. Τόσο ο ελληνικός λαός όσο και η Βουλή δεν γνωρίζουν τις λεπτομέρειες για τη δανειακή σχέση με τους δανειστές. Γεγονός ύποπτο και εθνικά επικίνδυνο.
Μόνο η ΑΝΕΛ με προσωπικές μου παρεμβάσεις και παραστάσεις τόσο στον κ.Προβόπουλο όσο και στους υπηρεσιακούς υπουργούς κ.Ζανιά και τον κ.Ράπανο έλαβαν έγγραφες απαντήσεις με τα σχέδια των δανειακών συμβάσεων. Ποτέ όμως κανένα σχετικό έγγραφο για την δανειακή μας σχέση με το ΔΝΤ. Σε περίπτωση που δεν εμφανιστούν μετά τις εκλογές το σύνολο των δανειακών συμβάσεων υπογεγραμμένες νόμιμα από τους δανειστές και την ελληνική Δημοκρατία, τότε το σύνολο των περίπου 220 δισεκ ευρώ δανείων από τους Ευρωπαίους εταίρους και το ΔΝΤ κηρύσσεται επαχθές.
*Ο κ. Δημήτρης Καμμένος είναι Οικονομολόγος, υποψήφιος Βουλευτής με το κόμμα των Ανεξαρτήτων Ελλήνων στην Β’ Πειραιά για τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου
ΠΗΓΗ
ΠΗΓΗ
http://olympia.gr/2015/01/19/%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%87%CE%B5%CE%AF%CF%81/