.

Δευτέρα 23 Μαΐου 2022

ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ: ΟΙ ΧΡΥΣΕΣ ΜΠΙΖΝΕΣ ΜΕ ΤΟ ΡΩΣΙΚΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ !!!

 



Θησαυρίζουν οι Ελληνες εφοπλιστές με το ρώσικο πετρέλαιο


Την ώρα που τα εργατικά λαϊκά νοικοκυριά βιώνουν αβάσταχτες ανατιμήσεις και στερήσεις σε ρεύμα, καύσιμα και είδη λαϊκής κατανάλωσης, με κίνδυνο επισιτιστικής κρίσης, ζουν τα αποτελέσματα της στρατηγικής της πράσινης μετάβασης, της ιμπεριαλιστικής σύγκρουσης στην Ουκρανία και των αλλεπάλληλων ανταγωνισμών και κυρώσεων, οι Έλληνες εφοπλιστές θα συνεχίζουν να βγάζουν «τρελά κέρδη», μεταφέροντας ρωσικό πετρέλαιο σε χώρες εκτός ΕΕ…

Ταυτόχρονα, στο όνομα της απεξάρτησης από το ρώσικο αέριο, μεθοδεύεται και η προμήθεια πανάκριβου αμερικανικού LNG με τους Έλληνες εφοπλιστές να θησαυρίζουν διπλά μεταφέροντας και αυτό και το ρωσικό πετρέλαιο.

Στους Έλληνες εφοπλιστές που κάνουν χρυσές δουλειές παρακάμπτοντας ουσιαστικά το ευρωπαϊκό εμπάργκο που επιβλήθηκε τον περασμένο μήνα στο ρωσικό στόλο αναφέρεται ο γερμανικός Τύπος.

Οι προσπάθειες Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας να εμποδίσουν ένα εμπάργκο της Κομισιόν στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου με ευρωπαϊκά δεξαμενόπλοια στέφθηκαν με επιτυχία, γράφει το Spiegel επικαλούμενο διπλωματικές πηγές, υπογραμμίζοντας την ενόχληση της γερμανικής κυβέρνησης.

“Καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καβγαδίζει κυρίως με την Ουγγαρία γύρω από ένα πετρελαϊκό εμπάργκο εναντίον της Ρωσίας, η διαμάχη τους επισκιάζει μια άλλη εξίσου σκληρή αντιπαράθεση μεταξύ των Βρυξελλών και κρατών-μελών, η οποία διαδραματίζεται στα παρασκήνια”, σύμφωνα με τον αρθρογράφο. “Δεν αφορά την εισαγωγή πετρελαίου, αλλά την απαγόρευση στα δεξαμενόπλοια από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο. Η Ελλάδα, η Κύπρος και η Μάλτα αντιτάχθηκαν σε αυτήν την απαγόρευση. Με επιτυχία, καθώς η πρόταση σύμφωνα με διπλωματικές πηγές δεν αποτελεί πλέον μέρος του έκτου πακέτου κυρώσεων.”

“Στο Βερολίνο επικρατεί απογοήτευση. Κατά κύριο λόγο η Ελλάδα και η Μάλτα αντιτάσσονταν [σε ένα εμπάργκο], ενώ και η Κύπρος είχε αφήσει να εννοηθεί ότι θα ασκούσε βέτο σε ένα έκτο πακέτο κυρώσεων, εάν αυτό περιελάμβανε την απαγόρευση για τα δεξαμενόπλοια. Και αυτό για εντελώς δικούς τους λόγους: τα δύο πέμπτα των στόλων δεξαμενόπλοιων ανήκουν σε εφοπλιστές από αυτά τα δύο κράτη-μέλη”, σύμφωνα με μέλος της κυβέρνησης που επικαλείται το δημοσίευμα, για να καταλήξει ότι οι Βρυξέλλες υποβαθμίζουν το ζήτημα και, επισήμως τουλάχιστον, επιμένουν στα σχέδια για απαγόρευση.

Εφοπλιστές στο πλευρό του Πούτιν

“Εφοπλιστές από την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα κατάφεραν ασκώντας πιέσεις στις κυβερνήσεις τους και στην ΕΕ στις Βρυξέλλες να διασφαλίσουν ότι δεν θα υπάρξει εμπάργκο στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου”, σημειώνει ο αρθρογράφος ειδησεογραφικής ιστοσελίδας Telepolis. “Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες υποστηρίζουν ότι δεσμεύονται επίσης από συμφωνίες ναύλωσης και ότι ένα εμπάργκο θα απειλούσε την οικονομική τους ύπαρξη”, προσθέτει αναφερόμενος στις τεράστιες επενδύσεις που είχαν γίνει πριν από το ξέσπασμα του πολέμου σε πλοία κατάλληλα για τη μεταφορά LNG λόγω της αυξημένης ζήτησης.

Κέντρο μεταφόρτωσης ρωσικού μαζούτ από πλοίο σε πλοίο η Ελλάδα

Σε επίπεδα ρεκόρ εκτινάχθηκαν οι αφίξεις ρωσικού μαζούτ, που μεταφορτώνονται από πλοίο σε πλοίο στην ελληνική ανοιχτή θάλασσα τον Απρίλιο. Η τακτική αυτή είναι ένας τρόπος να παρακαμφθούν οι κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο και σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv Eikon και πηγές που επικαλείται το πρακτορείο Reuters, το ρωσικό μαζούτ μεταφορτώνεται και συνεχίζει το ταξίδι του προς Μέση Ανατολή και Ασία.

Η διαδικασία, πολύ συνηθισμένη πάντως στα ανοιχτά των ελληνικών ακτών, είναι η εξής: Το μαζούτ αποθηκεύεται και αναμειγνύεται στην ανοικτή θάλασσα σε δεξαμενόπλοια και φορτώνεται από πλοίο σε πλοίο για επανεξαγωγή.

Το εμπόριο ρωσικού αργού και πετρελαϊκών προϊόντων παραμένει νόμιμο προς το παρόν, καθώς ακόμη δεν έχει υπάρξει ομόφωνη απόφαση για εμπάργκο, παρά το γεγονός ότι οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στον τραπεζικό τομέα και άλλες προκαλούν αρκετές δυσκολίες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv, το Απρίλιο, οι αποστολές ρωσικού μαζούτ με προορισμό την Ελλάδα έφτασαν σχεδόν τους 0,9 εκατ., ποσότητα σχεδόν διπλάσια ποσότητα από αυτήν του Μαρτίου. Εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να φτάσουν σε νέα ρεκόρ τον Μάιο.

Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των ποσοτήτων μαζούτ μεταφέρθηκε από ρωσικά λιμάνια στην Καλαμάτα. Σύμφωνα με το Reuters, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στην Αθήνα, όταν ρωτήθηκε σχετικά, αρνήθηκε να κάνει σχόλιο, λέγοντας ότι πρόκειται για «υπόθεση ιδιωτικών εταιρειών».

Τι δείχνουν τα στοιχεία

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ και υπάρχοντα στοιχεία:

– Το δεξαμενόπλοιο Ευρυδίκη (χωρητικότητα 130.000 τόνοι) φόρτωσε ρωσικό μαζούτ στα μέσα Απριλίου ανοιχτά της Καλαμάτας. Στη συνέχεια, έφτασε στον πετρελαϊκό κόμβο Fjairah των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Η Ρωσία έχει αυξήσει τις εξαγωγές καυσίμων στον κόμβο αυτό, με τις αποστολές να εκτινάσσονται σε περίπου 2,5 εκατ. βαρέλια, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης πετρελαίου Vortexa.

– Το δεξαμενόπλοιο Okeanos (χωρητικότητα 130.000 τόνοι) φόρτωσε μαζούτ ανοιχτά της Καλαμάτας μέσα στον Μάιο και επί του παρόντος κατευθύνεται προς την Ινδία.

– Το Kriti King, που φόρτωσε 130.000 τόνους ανοικτά της Καλαμάτας στις αρχές Μαΐου, κατευθύνεται προς την Κίνα.

Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, οι ρωσικές πετρελαϊκές εταιρείες έχουν αντικαταστήσει αυτού του είδους τις επιχειρήσεις από το Ρότερνταμ στην Ολλανδία και τη Θέουτα στην Ισπανία, λόγω των κυρώσεων αλλά και διαδηλώσεων περιβαλλοντικών ακτιβιστών με την Ελλάδα.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates