.

Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2015

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ELA !!!

Δραγασάκης : Δεν είναι δραματική εξέλιξη η προσφυγή των τραπεζών στον ELA !!!


Ο κορυφαίος οικονομολόγος του ΣΥΡΙΖΑ, εξήγησε ότι η εξέλιξη αυτή είναι φυσιολογική, αφού αποτελεί ένα από τα μέτρα παροχής ρευστότητας, ενώ τόνισε ότι «όποιος θέσει ζήτημα αδυναμίας πληρωμής μισθών και συντάξεων θα κινδυνολογήσει». Τι λέει για το οικονομικό πρόγραμμα της Κουμουνδούρου, τις ευρωπαϊκές συμμαχίες και τον ΕΝΦΙΑ.

Ο κ. Δραγασάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση για κινδυνολογία, σημειώνοντας ότι «είναι γνωστό πως οι τράπεζες είναι ευαίσθητες σε πολιτικές και οικονομικές μεταβολές, όπως βέβαια και στην κινδυνολογία που εκπορεύεται από την κυβέρνηση, γεγονός που δημιουργεί επιπλέον ανάγκες για τραπεζική ρευστότητα», τόνισε το κορυφαίο στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Δραγασάκης, σε συνέντευξή του στον 9.84, όπου σχολίασε την προσφυγή των τραπεζών στον έκτακτο μηχανισμό ρευστότητας (ELA).

Το τραπεζικό σύστημα δεν κάνει τίποτε άλλο από το να χρησιμοποιεί μία από τις δυνατότητες παροχής ρευστότητας που ισχύει στο πλαίσιο του Ευρωσυστήματος, κατά συνέπεια δεν αποτελεί μια δραματική εξέλιξη, εξήγησε.

Αυτό όμως, πρόσθεσε ο κ. Δραγασάκης, σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί τη δραματοποίηση της κατάστασης ή την πρόκληση πανικού.

Όπως επισήμανε το κορυφαίο στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, σε θετική κατεύθυνση κινείται η πρόσφατη απόφαση της Κομισιόν που παρατείνει την ισχύ, μέχρι τις 30 Ιουνίου 2015,των κρατικών εγγυήσεων στα ομόλογα που εκδίδουν τα πιστωτικά ιδρύματα, καθώς οι εν λόγω τίτλοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την άντληση ρευστότητας από τον ELA ή άλλες πηγές.

Σχετικά με τις διαπραγματεύσεις που θα διεξάγει μια κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με τους εταίρους και πιστωτές, ο κ. Δραγασάκης τόνισε πως θα απαιτηθεί ορισμένος χρόνος προκειμένου να ολοκληρωθούν, αλλά σημείωσε πως είναι αναγκαίο να έχει βρεθεί μια λύση μέχρι τον Ιούλιο, οπότε και πρέπει να αποπληρωθούν ομόλογα που κατέχει η ΕΚΤ.

«Δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε προβλήματα, ούτε να προβούμε σε μονομερείς ενέργειες, αλλά δεν θα κυβερνήσουμε και με το πιστόλι στον κρόταφο» ανέφερε χαρακτηριστικά, κάνοντας λόγο για παγίδα που έχει στηθεί από την κυβέρνηση και την τρόικα, προκειμένου η νέα κυβέρνηση να διαπραγματευτεί μέσα σε ιδιαίτερα στενά χρονικά πλαίσια και με την πλάτη στον τοίχο.

«Πρέπει να καταλάβουν ορισμένες δυνάμεις», σημείωσε ο κ. Δραγασάκης, «πωςέχουμε δημοκρατία και ο λαός με την ψήφο του έχει κάθε δικαίωμα να αποφασίζει για αλλαγή πολιτικής», κάτι που και ο ίδιος ο αντιπρόεδρος της ΕΚΤ κ. Κερέ τόνισεσε πρόσφατες δηλώσεις του, όπως σημείωσε.

Για τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας, ο κ. Δραγασάκης σημείωσε πως τα προβλήματα είναι γνωστά, αλλά οι εξελίξεις είναι υπό έλεγχο.

Επίσης, σύμφωνα με την ενημέρωση που υπάρχει, παρά την παρατηρούμενη υστέρηση στα έσοδα, έχουν ήδη πιστωθεί τα σχετικά ποσά που αφορούν τόσο τους μισθούς του πρώτου τετράμηνου όσο και το ΕΚΑΣ για ολόκληρο το έτος.

«Όποιος θέσει ζήτημα αδυναμίας πληρωμής μισθών και συντάξεων θα κινδυνολογήσει» δήλωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως, «αν αδειάσουν τα δημόσια ταμεία, θα ευθύνονται αποκλειστικά όσοι τα άδειασαν και όχι εκείνοι που θα τα παραλάβουν άδεια».

Για τη φορολογική πολιτική που θα ακολουθήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, σε περίπτωση ανάληψης της διακυβέρνησης της χώρας, ο κ. Δραγασάκης σημείωσε πως έχει ήδη γίνει ο βασικός σχεδιασμός που προβλέπει τα εξής:

Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και αντικατάστασή του από έναν άλλο φόρο ακίνητης περιουσίας με αφορολόγητο όριο και με προσδοκία άντλησης εσόδων της τάξης του 1,2-1,5 δισ. ευρώ, δηλαδή σχεδόν τα μισά από εκείνα που προβλέπει η σημερινή κυβέρνηση με τον ΕΝΦΙΑ. Οι ακριβείς ρυθμίσεις θα αποφασιστούν μετά από κοινωνικό διάλογο και αφού τεθεί το ζήτημα της ανταποδοτικότητας του φόρου.

Σε ό,τι αφορά την υπόλοιπη φορολογική πολιτική, άμεσος στόχος της νέας κυβέρνησης θα είναι η αύξηση της εισπραξιμότητας των ήδη θεσμοθετημένων φορολογικών συντελεστών, προκειμένου να εξοικονομηθούν πολύτιμοι πόροι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η αύξηση της εισπραξιμότητας του ΦΠΑ που κινείται σε χαμηλά επίπεδα.

Ο κ. Δραγασάκης τόνισε πως βασικός στόχος της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ θα είναι ηαπομείωση του δημόσιου χρέους και, στο πλαίσιο αυτό, θα συζητηθούν και θα αναζητηθούν όλα τα διαθέσιμα μέσα.

«Το χρέος πρέπει να γίνει κοινωνικά βιώσιμο», σημείωσε χαρακτηριστικά, κάτι, που, όπως ανέφερε, αναγνωρίζουν όλο και περισσότεροι σε διεθνές επίπεδο.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΣΥΡΙΖΑ θα ζητήσει την πραγματοποίηση πανευρωπαϊκής διάσκεψης για τη ρύθμιση του χρέους, καθώς το πρόβλημα δεν αφορά μόνο την Ελλάδα αλλά και πολλές άλλες χώρες της γηραιάς ηπείρου.

ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΜΑΪΜΟΥ !!! ΚΟΡΟΪΔΕΥΟΥΝ & ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΟΥΝ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ !!!





































Με τους νόμους 3723/2008/ΦΕΚ 250/09-11-2008, 3845/2010/ΦΕΚ 65/06-05-2010, 3872/2010/ΦΕΚ 148/03-09-2010, 3965/2011/ΦΕΚ 113/18-11-2011, 4031/2011/ΦΕΚ 256/09-12-2011, 4056/2012/ΦΕΚ 52/12-03-2012 και της ΠΝΠ/ΦΕΚ 203Α/14.09.2011, αποφασίστηκε η ενίσχυση της ρευστότητας των ελληνικών τραπεζών, με την παροχή εγγυήσεων και ενεχύρων του Ελληνικού Δημοσίου, προκειμένου αυτές να προσφύγουν στους χρηματοδοτικούς πόρους της ΕΚΤ και του Μηχανισμού Έκτακτης Παροχής Ρευστότητας της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (Ε.Κ.Τ.), ήτοι του λεγόμενου «Emergency Liquidity Assistance (ELA)», κατά την από 01/03/2003 ΑΠΟΡΡΗΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ του Μνημόνιου Συμφωνίας για υψηλού επιπέδου αρχές της συνεργασίας μεταξύ των αρχών τραπεζικής εποπτείας και των Κεντρικών Τραπεζών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε καταστάσεις διαχείρισης κρίσεων, του λεγόμενου «M.O.U. - Memorandum of Understanding on high-level principles of co-operation between the banking supervisors and central banks of the European Union in crisis management situations», που παρέχει ρευστότητα στις τράπεζες που λειτουργούν στην Ευρωζώνη όταν αυτές αδυνατούν να δανειστούν από τη διατραπεζική αγορά ή από την ίδια την Ε.Κ.Τ. μέσω της κανονικής διαδικασίας, από τον οποίο,δυνάμει των ΠΝΠ/ΦΕΚ 203Α/14.09.2011, ν. 4031/2011/ΦΕΚ 256Α/09.12.2011 και ν. 4056/2012/ ΦΕΚ 52Α/12.03.2012, οι ελληνικές τράπεζες άντλησαν συνολικά ποσά ρευστότητας 90 δις ευρώ και, ειδικότερα, συνολικά ποσά 30 δις ευρώ ανά εκταμίευση και ΦΕΚ, τα οποία καλύφθηκαν στο σύνολό τους με εγγυήσεις ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου.

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΤΟ 2011 ΖΗΤΟΥΣΕ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ELA !!!

Γιατί η Ελλάδα δεν «τυπώνει» α λα ιρλανδικά ;;;
Η ελληνική Βουλή κλήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ το 2011 να τοποθετηθεί στο κατά πόσο η Ιρλανδία «τύπωσε» νέο χρήμα για να ενισχύσει τη ρευστότητα των τραπεζών της !!!


Έντυπη Έκδοση 

Το ζήτημα που έχει προκληθεί από αλλεπάλληλα δημοσιεύματα ιρλανδικών εφημερίδων έφερε στο Κοινοβούλιο ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Παν. Λαφαζάνης, με ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου.
Ο υπουργός καλείται να απαντήσει ποιος είναι ο μηχανισμός με τον οποίο η κεντρική τράπεζα της Ιρλανδίας έχει προβεί σε χρηματοδότηση δεκάδων δισ. ευρώ του τραπεζικού ιρλανδικού συστήματος, και αν έχει μέχρι τώρα χρηματοδοτήσει με ανάλογα μέσα τις ελληνικές τράπεζες η Τράπεζα της Ελλάδος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΤτΕ δεν έχει κάνει χρήση του μηχανισμού «έκτακτης συνεισφοράς ρευστότητας» (Emergency Financial Assistance ή ELA), όπως έπραξε η κεντρική τράπεζα της Ιρλανδίας, καθώς η ρευστότητα των ελληνικών τραπεζών καλύπτεται επαρκώς τόσο από τις εγγυήσεις που έχει προσφέρει το Ελληνικό Δημόσιο όσο και από τα έκτακτα μέτρα που εφαρμόζει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.



Εσχατο μέτρο

Σύμφωνα με δημοσιεύματα της εφημερίδας «Independent» της Ιρλανδίας, η χώρα έχει προσφύγει στην έσχατη λύση της χορήγησης έκτακτης ρευστότητας προς τις τράπεζές της.

Οπως προκύπτει από τις λογιστικές καταστάσεις της Κεντρικής Τράπεζας της Ιρλανδίας, τα δάνεια που έχει χορηγήσει στις τράπεζες της χώρας (τις οποίες διέσωσε ο κρατικός προϋπολογισμός εκτοξεύοντας το έλλειμμά του στο 30% του ΑΕΠ), ανέρχονται σε περίπου 50 δισ. ευρώ. Επιπροσθέτως, οι ιρλανδικές τράπεζες έχουν δανειστεί από την ΕΚΤ άλλα 132 δισ. ευρώ έναντι 95 δισ. ευρώ, που οφείλουν σήμερα οι ελληνικές τράπεζες.

Οπως προκύπτει από ανάλυση που εξέδωσε η Citi επί του θέματος, γίνεται σαφές ότι ο δανεισμός των εμπορικών τραπεζών μέσω του προγράμματος ELA είναι αποτελεί μια «γκρίζα» διαδικασία, η οποία προβλέπεται από τον κανονισμό λειτουργίας της ΕΚΤ, ωστόσο δημοσιοποιείται με μεγάλη καθυστέρηση και κυρίως διότι δεν δημοσιοποιούνται στοιχεία:

α) για την προέλευση της χρηματοδότησης που λαμβάνουν οι τράπεζες,

β) για τους όρους αυτού του δανεισμού όσον αφορά το επιτόκιο και

γ) σχετικά με το ποια είναι τα ενέχυρα που δίνουν οι τράπεζες που λαμβάνουν αυτήν τη χρηματοδότηση.

Στο ζήτημα που έχει προκύψει παρενέβη και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, η οποία διευκρίνισε ότι δεν έχει δανείσει την κεντρική τράπεζα της Ιρλανδίας, ώστε αυτή να ενισχύσει εν συνεχεία τα τραπεζικά ιδρύματα. 
Διαβεβαίωσε ωστόσο ότι ήταν ενήμερη για την ενεργοποίηση του μηχανισμού.

Αναλυτές εκτιμούν ότι στην περίπτωση της Ιρλανδίας ο μηχανισμός λειτούργησε δημιουργώντας ηλεκτρονικές καταθέσεις overnight, οι οποίες στη συνέχεια χρησιμοποιούνται ως αποθεματικές καταθέσεις των τραπεζών.

Νέο χρήμα, χωρίς εκτύπωση

Τούτο, σύμφωνα με τη Citi, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η κεντρική τράπεζα της Ιρλανδίας «δημιούργησε νέο χρήμα χωρίς να καταφύγει στις παραδοσιακές μεθόδους της εκτύπωσης χαρτονομισμάτων ή της χύτευσης νομισμάτων».

Το ποσό του δανεισμού των ιρλανδικών τραπεζών από την κεντρική τράπεζα της χώρας πιστοποιήθηκε (σύμφωνα με άλλο δημοσίευμα του «Irish Independent») από τη Λογιστική Κατάσταση που δημοσιοποίησε η κεντρική τράπεζα τον Δεκέμβριο. Επομένως, όπως επισημαίνουν στελέχη της ΤτΕ, αν είχε συμβεί το ίδιο και στην Ελλάδα, θα είχε ήδη αποτυπωθεί στα στοιχεία που δημοσιοποιεί κάθε μήνα η κεντρική τράπεζα.

ΠΕΙΡΑΙΩΣ - MIG - KKR : ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΕΝΟΣ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΘΕΝΤΟΣ ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ !!!

ΤΟ ΕΙΧΑΜΕ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΙΛΕΙ ΑΠΟ ΧΘΕΣ !!!
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2015/01/ai-kkr.html


ΜIG : Παράβαση κάθε νομιμότητας από την Πειραιώς στο deal KKR !!!
Την άμεση παρέμβαση όλων των εποπτικών αρχών, ζητά με σκληρότατη ανακοίνωση της η MIG, για τα όσα αναφέρει σήμερα η Πειραιώς. Κάνει λόγο για «ολίσθημα τεραστίου μεγέθους», αφήνοντας αιχμές και για τη νομιμότητα του deal της KKR. Προειδοποιεί για νομικές ενέργειες «κατά παντός υπευθύνου».

ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
http://lobbystas.gr/%CE%BC%CE%B9%CF%87%CE%B1%CE%BB%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CF%87%CF%81%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%B7-%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CF%81%CE%B1%CE%B4%CF%85-%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%BF/
ΜIG: «Παράβαση κάθε νομιμότητας» από την Πειραιώς
Με μια πρωτοφανούς σκληρότητας ανακοίνωση σχολιάζει επισήμως η Marfin Investment Group τα όσα περιέχει η σημερινή ανακοίνωση της Πειραιώς, σε απάντηση ερωτημάτων της Κεφαλαιαγοράς. Η MIG κάνει λόγο για «παράβαση κάθε αρχής νομιμότητας» ζητά την επέμβαση όλων των αρμοδίων εποπτικών αρχών και δηλώνει ότι επιφυλάσσεται κάθε νόμιμου δικαιώματος της, «έναντι παντός υπευθύνου».
Μεταξύ άλλων η MIG τονίζει ότι η ανακοίνωση της Πειραιώς «δημιουργεί μείζον θέμα στην εταιρεία μας και στις θυγατρικές της και κυρίως στη λειτουργία της χρηματιστηριακής και τραπεζικής αγοράς», σημειώνοντας ότι «Το να προαναγγέλλονται, βάσει μιας «συμφωνίας- πλαίσιο» μη εγκεκριμένης από τις Αρχές, σκοπούμενες διαχειριστικές πράξεις και επενδύσεις ή δήθεν επενδύσεις που αφορούν εισηγμένη εταιρεία και εισηγμένες θυγατρικές της εταιρείες χωρίς την έγκριση των υπολοίπων δανειστριών Τραπεζών και των αρμοδίων Διοικητικών Συμβουλίων και μετόχων των σχετικών εταιρειών είναι ένα ολίσθημα τεραστίου μεγέθους που εκθέτει τους υπεύθυνους στις κατά νόμον συνέπειες».
Ολόκληρο το κείμενο της ανακοίνωσης της MIG έχει ως εξής :
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
Από την, κατόπιν υπόδειξης της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, σημερινή ανακοίνωση της Τράπεζας Πειραιώς πληροφορηθήκαμε επισήμως για πρώτη φορά ότι η συμφωνία της με την KKR αφορά τη διαχείριση τιτλοποιημένου χαρτοφυλακίου δανείων και μετοχών που σχετίζεται με τον Όμιλό μας. Όπως αναφέρεται «η συμμετοχή της KKR εκτιμάται ότι θα έχει εξαιρετικά επωφελή αποτελέσματα και για τις εταιρείες των οποίων δάνεια και θέσεις τιτλοποιούνται...», ενώ αναφέρεται και ότι «η KKR έχει επίσης αναλάβει τη δέσμευση να επενδύσει, μέσω των εταιρειών της τιτλοποίησης, μέχρι 300 εκατ. ευρώ εντός της επόμενης 5ετίας, σε ορισμένες από τις θυγατρικές εταιρείες του Ομίλου MIG».
Η ανακοίνωση (σ.σ. της Πειραιώς) συνεχίζει ότι «Είναι προφανές ότι οι επενδύσεις αυτές μπορούν να πραγματοποιηθούν μόνον εφ'όσον ληφθούν οι εσωτερικές εγκρίσεις της KKR, και προηγηθούν ο ενδελεχής έλεγχος της θέσης που κατέχουν αυτές οι θυγατρικές εταιρείες στην αγορά, η εκπόνηση επιχειρηματικών σχεδίων και ο ακριβής προσδιορισμός των επενδυτικών τους αναγκών. Κάθε τέτοια μελλοντική επένδυση θα απαιτεί επίσης την έγκριση της Τράπεζας».
Εκφράζουμε την έκπληξή μας για την κατά παράβασιν κάθε αρχής νομιμότητας και καλής πίστης δημόσια αυτή ανακοίνωση, που δημιουργεί μείζον θέμα στην εταιρεία μας και στις θυγατρικές της και κυρίως στη λειτουργία της χρηματιστηριακής και τραπεζικής αγοράς.
Τόσον η MIG, όσον και ορισμένες από τις θυγατρικές της είναι εισηγμένες εταιρείες και είναι αδιανόητο να προβαίνει η Τράπεζα Πειραιώς σε τέτοιου είδους ανακοινώσεις και μάλιστα βάσει μιας «συμφωνίας πλαίσιο», που ούτε έχει οριστικοποιηθεί, ούτε έχει εγκριθεί από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, χωρίς να δίδονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες και διευκρινήσεις, ώστε να γνωρίζουν οι συναλλασσόμενοι επενδυτές τις επιπτώσεις όλων αυτών των ενεργειών στις εταιρείες και στην τιμή των μετοχών τους. Επίσης, είναι όχι μόνον παράνομη αλλά και προκλητική η έκφραση ότι οι μελλοντικές επενδύσεις της KKR στις θυγατρικές του Ομίλου MIG θα απαιτούν επίσης την έγκριση της Τράπεζας Πειραιώς.
Το γεγονός ότι μια εκ των δανειστριών τραπεζών μας αποφάσισε να τιτλοποιήσει το χαρτοφυλάκιο της που σχετίζεται με τον Όμιλό μας, εφ'όσον πρόκειται για μια νόμιμη και εγκεκριμένη από τις αρμόδιες Αρχές συναλλαγή είναι δικαίωμά της. Το να προαναγγέλλονται, βάσει μιας «συμφωνίας- πλαίσιο» μη εγκεκριμένης από τις Αρχές, σκοπούμενες διαχειριστικές πράξεις και επενδύσεις ή δήθεν επενδύσεις που αφορούν εισηγμένη εταιρεία και εισηγμένες θυγατρικές της εταιρείες χωρίς την έγκριση των υπολοίπων δανειστριών Τραπεζών και των αρμοδίων Διοικητικών Συμβουλίων και μετόχων των σχετικών εταιρειών είναι ένα ολίσθημα τεραστίου μεγέθους που εκθέτει τους υπεύθυνους στις κατά νόμον συνέπειες.

ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΕΝΑ-ΕΝΑ ΤΑ ΜΜΕ ΝΑ ΔΙΚΑΙΩΝΟΥΝ ΤΗ ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ELA !!! ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΣΤΟΜΑΤΑ !!!

ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ για ELA :
Σήκωσα το πέπλο της συγκάλυψης και φοβούνται μήπως φανούν τα έργα τους !!!
Η ΝΔ χρησιμοποιεί τον μηχανισμό για τις τσέπες των τραπεζιτών !!!
Εγώ είπα να το κάνουμε σε έκτακτη περίπτωση, ως τελευταία γραμμή άμυνας των Ελλήνων Πολιτών έναντι στην εξαθλίωση !!!



Η Ραχήλ Μακρή μιλάει στο newsbeast.gr μετά το σάλο που προκλήθηκε με τη δήλωσή της «θα τυπώσουμε 100 δισ. ευρώ»
Μετά το σάλο που προκάλεσε με τις χθεσινές της δηλώσεις «θα τυπώσουμε 100 δισ. ευρώ αν χρειαστεί», η υποψήφια βουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ στην Κοζάνη, Ραχήλ Μακρή σε δηλώσεις της στοnewsbeast.gr υπεραμύνθηκε της απόψής της, τονίζοντας ότι «η αλήθεια είναι πικρή».

Συνέντευξη στο Νίκο Ανδριόπουλο
Η ΝΔ χρησιμοποιεί τον μηχανισμό για τις τσέπες των τραπεζιτών. Εγώ είπα ότι θα το κάνω σε έκτακτη περίπτωση ως τελευταία γραμμή άμυνας των Ελλήνων Πολιτών έναντι στην εξαθλίωση», κάνοντας επίθεση στη Νέα Δημοκρατία.

- Το όνομά σας αποτέλεσε ένα από τα φλέγοντα ζητήματα που απασχόλησαν την Κουμουνδούρου για την κατάρτιση των ψηφοδελτίων, προκαλώντας αρκετές εσωκομματικές αντιδράσεις. Ως υποψήφια του ΣΥΡΙΖΑ πλέον πώς βλέπετε στο μέλλον την «συγκατοίκηση» με τα παραδοσιακά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ;
Εμείς δεν είμαστε πολυκατοικία για να συγκατοικούμε. Δεν υπάρχουν επετηρίδες και τζάκια στο ΣΥΡΙΖΑ. Υπάρχει το όραμα και με αρχηγό τον Αλέξη Τσίπρα μαχόμαστε να φέρουμε την ελπίδα ουσιαστικής αλλαγής αυτού του τόπου για να προχωρήσει η Χώρα και να αλλάξει η Ευρώπη. Η κυβέρνηση όλων των Ελλήνων αποτελεί ενωτικό μέτωπο για την κοινωνική ευημερία και την πραγματική οικονομική μεγέθυνση. Σε αυτό συμβάλουμε όλοι χωρίς διχαστικά διλλήματα και διαιρέσεις των πολιτών της Πατρίδας μας.

- Τι έχετε να απαντήσετε σε όσους σας κατηγορούν για ιδεολογικό άλμα, καθώς από ένα κόμμα με δεξιές καταβολές ενταχθήκατε στο ΣΥΡΙΖΑ;
Να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα. Δεν διέθετα ποτέ ουδεμία είδους καταβολή. Η διαγραφή μου από τους ΑΝΕΛ έγινε για καθαρά πολιτικούς λόγους, καθώς προσπαθούσα να διασφαλίσω ότι δεν θα υπήρχαν αποκλίσεις από την ιδρυτική διακήρυξη. Από εκεί και πέρα οι ΑΝΕΛ έμοιαζαν με το ιδεολογικό ανάλογο του εκκρεμούς του Φουκώ. Πιστεύω βέβαια ότι δεν υπάρχει θέμα συζήτησης πλέον.

- Δεδομένου ότι ως τομεάρχης των ΑΝΕΛ έχετε επιδείξει έντονο κοινοβουλευτικό έλεγχο, έχουν υπάρξει συζητήσεις με την ηγεσία της Κουμουνδούρου για αξιοποίησή σας σε ενδεχόμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ;
Δεν έχω κάνει ουδεμία συζήτηση αυτού του είδους. Συντάχθηκα στο πλευρό του Αλέξη Τσίπρα για μια Κυβέρνηση όλων των Ελλήνων. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να αξιοποιηθούν οι άξιοι και ικανοί για την υλοποίηση του κοινού προγράμματος κοινωνικής ευημερίας. Τα πρόσωπα δεν έχουν σημασία, οι πολιτικές μετρούν.

- Ο ΣΥΡΙΖΑ κυνηγώντας την αυτοδυναμία έχει κλείσει την πόρτα σε όλες τις πολιτικές δυνάμεις πλην των ΑΝΕΛ που οριακά παίζουν με την είσοδό τους στη Βουλή βάσει δημοσκοπήσεων και του ΚΚΕ που απορρίπτει την πρόταση της Κουμουνδούρου. Σε έναν ενδεχόμενο κυβερνητικό συνασπισμό ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ πώς θα συνεργαστείτε με βουλευτές και στελέχη τα οποία έχετε καταγγείλει σφόδρα στο πρόσφατο παρελθόν κατά την έξοδό σας από το κόμμα;
Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το μόνο κόμμα που επιχείρησε διεύρυνση στην πράξη. Ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε το πρώτο βήμα. Πιστεύω ότι ο Αλέξης Τσίπρας θα αξιοποιήσει όλες τις σοβαρές πολιτικές προτάσεις που θα έχουν κοινοβουλευτική εκπροσώπηση σύμφωνα με το πολιτικό σκηνικό που θα διαμορφώσουν οι Έλληνες πολίτες.

- Υπάρχουν πολλά σχόλια για την τοποθέτηση σας σχετικά με τον Μηχανισμό Έκτακτης Ρευστότητας. Τι απαντάτε;
Η αλήθεια είναι πικρή. Η ΝΔ χρησιμοποιεί τον μηχανισμό για τις τσέπες των τραπεζιτών. Εγώ είπα ότι θα το κάνω σε έκτακτη περίπτωση ως τελευταία γραμμή άμυνας των Ελλήνων Πολιτών έναντι στην εξαθλίωση. Δε θέλουν να ξέρουμε γιατί φαίνεται ότι χρησιμοποιούσαν τα θεσμικά μέσα του νομίσματος για να εξυπηρετούν κομματικούς φίλους. Σήκωσα το πέπλο της συγκάλυψης και φοβούνται μήπως φανούν τα έργα τους. Ο μηχανισμός υπάρχει σήμερα 2 τράπεζες κατέφυγαν σε αυτόν. Ποτέ δεν τον σύνδεσα με τον προϋπολογισμό ή το δημόσιο χρέος. Καταλαβαίνω ότι αντιδρούν γιατί έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί ήδη 90 δισ. ευρώ από την Ελλάδα.

- Πού πήγαν αυτά τα λεφτά; Στον προϋπολογισμό ή στο χρέος;
Αντί να επιτίθενται άνανδρα στον ΣΥΡΙΖΑ ας ρωτήσουν τον Χαρδούβελη. Όσο για τα τοπικά στελέχη της ΝΔ που έσπευσαν να πιάσουν «λαγό» θα έπρεπε να διαβάζουν λίγο τα άρθρα των συνυποψηφίων τους της Β’ Αθηνών.

- Έχετε αποδείξεις για το ότι η Ελλάδα χρησιμοποίησε τον μηχανισμό;
Φυσικά τους νόμους 3723/2008/ΦΕΚ 250/09-11-2008, 3845/2010/ΦΕΚ 65/06-05-2010, 3872/2010/ΦΕΚ 148/03-09-2010, 3965/2011/ΦΕΚ 113/18-11-2011, 4031/2011/ΦΕΚ 256/09-12-2011, 4056/2012/ΦΕΚ 52/12-03-2012 και την ΠΝΠ/ΦΕΚ 203Α/14.09.2011, σύμφωνα με τα οποία αποφασίστηκε η ενίσχυση της ρευστότητας των ελληνικών τραπεζών, με την παροχή εγγυήσεων και ενεχύρων του Ελληνικού Δημοσίου, προκειμένου αυτές να προσφύγουν στους χρηματοδοτικούς πόρους της ΕΚΤ και του Μηχανισμού Έκτακτης Παροχής Ρευστότητας της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (Ε.Κ.Τ.), ήτοι του λεγόμενου «Emergency Liquidity Assistance (ELA)»

BINTEO ΣΟΚ !!! ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΝΟΥ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗ !!!

Δεν έχουν το θεό τους !!!
Οι δανειολήπτες πεθαίνουν από εμφράγματα και εγκεφαλικά και αυτοκτονίες, και οι βουλευτάρες της κυβέρνησης πουλάνε τρέλα !!!





BINTEO : Ο ΝΙΚΟΣ ΧΟΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΥΡIΖΑ ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ ΤΗ ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ELA !!!

O Νίκος Χουντής ήταν ξεκάθαρος !!!
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ !!!
Ο ΙΔΙΟΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ !!!
αλλά ......

αλλά .........
ΠΑΡΑΔΕΧΘΗΚΕ ΟΤΙ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ
ΚΑΙ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΙΡΛΑΝΔΙΑ !!!
Όπως ακριβώς το εξηγήσαμε στις αναρτήσεις μας !!!
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2015/01/blog-post_55.html
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2015/01/ela.html


ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΕΥΡΩΣΥΣΤΗΜΑ ;;;

Εκτός από τους αγράμματους, που δεν γνωρίζουν τι είναι και πως λειτουργεί το ευρωσύστημα, υπάρχουν και οι ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ !!!
ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ !!!


ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ ΑΠΟ ΧΘΕΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΜΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΜΑΧΗ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ;;;
ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΜΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΔΟΜΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ ;;;
ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΕΥΡΩΣΥΣΤΗΜΑ ;;;
ΓΙΑΤΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟ ΤΟΞΟ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΣΥΝΤΗΡΕΙ ΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ ΤΟΥ GREXIT ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ;;; 
ΓΙΑΤΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ ΚΑΘΑΡΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΑΠΟ ΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ;;;


ΚΛΙΚ ΕΔΩ :

Διαβάστε τα σχετικά δημοσιεύματα στον Γερμανικό τύπο !!!

Η Ιρλανδία τύπωσε μονη της Ευρώ !!!
The Daily Bell, 18.01.2011

Η Ιταλία-Banca d’Italia βρήκε παραθυράκι και τύπωσε ευρώ !!!
Repubblica, 28.02.2014


Κάποιοι δεν θέλουν να μάθουν, άλλοι δεν θέλουν να ξέρουν και άλλοι δεν θέλουν να ξέρει ο Πολίτης !!!
Italiens Zentralbank trickst EZB aus und druckt frische Euros

Deutsche Wirtschafts Nachrichten | Veröffentlicht: 28.02.14, 16:16 Uhr | 97 Kommentare
Die italienischen Banken haben einen neuen Weg gefunden Geld zu drucken: Die italienische Zentralbank hat ohne ersichtlichen Grund erklärt, dass sie sich selbst neu bewerten muss. Von den Maßnahmen profitieren die Großbanken: Sie sind die Eigentümer der Notenbank. Die Iren machen offenbar dasselbe. Damit wird die EZB umgangen. Dies ist Staatsfinanzierung durch die Notenpresse - also Weimar in Mailand und Dublin.


ΠΗΓΗ
http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2014/02/28/es-geht-auch-ohne-ezb-italiens-zentralbank-druckt-frische-euros/

Irlands riskantes Spiel
18. Januar 2011
Bild vergrößern
IrlandQuelle: dpa
von Elke Pickartz
Irlands Notenbank greift den heimischen Banken immer stärker unter die Arme - ein riskantes Spiel.
Der Irish Independent berichtete am Wochenende, dass die irische Zentralbank ihre Kredithilfen an die heimischen Geschäftsbanken aufgestockt hat – um 6 auf 51 Milliarden Euro. Dieses Kredithilfeprogramm namens ELA (Emergency Lending Assistance) ist nicht neu, es läuft schon seit Monaten und es ist legal. Jede nationale Zentralbank des Eurosystems darf in einer außergewöhnlichen Notsituation ihren Banken unter die Arme greifen. Die irische Zentralbank verleiht also nicht Geld an sich selbst, sondern an ihre Geschäftsbanken, um sie vor Zahlungsengpässen zu bewahren. Doch es gibt einige Haken an der Sache:

ΠΗΓΗ
http://www.wiwo.de/politik/ausland/euro-krise-irlands-riskantes-spiel/5233570.html



Κουίζ: Ποια μνημονιακή χώρα, εντός ευρωζώνης, έχει ήδη τυπώσει μόνη της ευρώ ;;;

Οι καθεστωτικοί παπαγάλοι της τραπεζομιντιακής δικτατορίας που περιμένουν στη γωνία για να προβοκάρουν, αλλοιώσουν, χλευάσουν, μοντάρουν, τρολάρουν και την παραμικρή δήλωση βουλευτών του αντιμνημονιακού μπλοκ και κυρίως του ΣΥΡΙΖΑ, μέσα στην ξεκάθαρη αγωνία τους μήπως και μπορέσουν να ψαλιδίσουν τη διαφορά μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ, ως την ημέρα των εκλογών, έπεσαν αυτή τη φορά σύσσωμοι πάνω στη Ραχήλ Μακρή και στις δηλώσεις της περί "κοψίματος" νομίσματος.

Όπως δήλωσε η Μακρή «Μπορούμε να κόψουμε μόνοι μας ευρώ στην Τράπεζα της Ελλάδας μέχρι 100 δις, ... Δεν είναι πρωτοφανές. Προβλέπεται από τη συνθήκη της ευρωζώνης», (http://tvxs.gr/news/ellada/anakoinosi-nd-gia-tis-diloseis-raxil-makri-pos-tha-kopsoyme-monoi-mas-eyro).

Η αλήθεια που φρόντισαν να κρύψουν επιμελώς, ή έστω, να περάσουν "στα ψιλά", τα καθεστωτικά ΜΜΕ στην Ελλάδα, μέσα στα πέντε τελευταία χρόνια ανελέητης διαστρέβλωσης και βομβαρδισμού προπαγάνδας, είναι ότι το τύπωμα χρήματος έχει ήδη συμβεί από την επίσης μνημονιακή και εντός ευρωζώνης, Ιρλανδία.

Σύμφωνα με άρθρο της Ιρλανδικής Independent με ημερομηνία 15/01/2011, η κεντρική τράπεζα της Ιρλανδίας διοχέτευσε εκτάκτως 51 δισ. ευρώ στο τραπεζικό σύστημα, τυπώνοντας μόνη της καινούργιο χρήμα. Σύμφωνα πάντα με το ίδιο δημοσίευμα, εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), δήλωσε ότι η κεντρική τράπεζα της Ιρλανδίας δημιουργεί μόνη της χρήμα για να το δανείσει στις τράπεζες και δεν το δανείζεται από την ΕΚΤ. Επίσης, είπε ότι η κεντρική τράπεζα μπορεί να δημιουργήσει δικά της κεφάλαια, εφόσον το κρίνει απαραίτητο, αρκεί να ενημερώσει την ΕΚΤ. (http://www.independent.ie/business/irish/central-bank-steps-up-its-cash-support-to-irish-banks-financed-by-institution-printing-own-money-26614131.html)

Και όχι μόνο αυτό. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Βρετανικής Guardian με ημερομηνία 26 Σεπ. 2011, κυκλοφορούσαν έντονες φήμες στην Ιρλανδική πρωτεύουσα, ότι η κεντρική τράπεζα της Ιρλανδίας είχε προχωρήσει ήδη στη διαδικασία τυπώματος του παλιού νομίσματος, έτσι ώστε να είναι έτοιμη για ενδεχόμενο εξόδου από το ευρώ. (http://www.theguardian.com/business/ireland-business-blog-with-lisa-ocarroll/2011/sep/26/eurozone-crisis-ireland-euro-punt)

Αυτοί λοιπόν που ισχυρίζονται ότι η Ελλάδα, ένα ισότιμο μέλος της ευρωζώνης και εντός μνημονίου, όπως η Ιρλανδία, δεν μπορεί να τυπώσει το δικό της ευρώ, ή λένε ψέματα, ή, πρέπει να απαντήσουν ξεκάθαρα, ποιοι και για ποιο λόγο δεν επέτρεψαν στη χώρα να τυπώσει εκτάκτως συγκεκριμένη ποσότητα χρήματος, παρά να είναι απόλυτα εξαρτημένη από την αγορά κρατικών ομολόγων από την ΕΚΤ και τις αποφάσεις του κάθε Ντράγκι. Είτε έτσι, είτε αλλιώς, την απάντηση την ξέρουμε ήδη: επειδή η Ελλάδα επιλέχθηκε να είναι το πειραματόζωο των βάρβαρων πολιτικών και επειδή το πείραμα πρέπει να ολοκληρωθεί πάση θυσία για να επεκταθεί σε όλη την Ευρώπη.

EUROBANK KAI ALPHA BANK ΖΗΤΗΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ELA !!! ΑΡΑ ΚΑΛΑ ΤΑΛΕΓΕ Η Ρ. ΜΑΚΡΗ !!!

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΗΚΕ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΕ ΣΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 12 ΩΡΕΣ Η ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ !!!
Ραγδαίες εξελίξεις: Eurobank και Alpha Bank ζήτησαν να ενταχθούν στον ELA !!!




Eurobank και Alpha Bank προσέφυγαν ήδη στον ELA, τον έκτακτο μηχανισμό παροχής ρευστότητας και ζητούν από την Τράπεζα της Ελλάδας χρήματα μέσω του ELA, εξαιτίας της έλλειψης ρευστού, ενώ ανάλογη κίνηση αναμένεται να κάνουν μέχρι τη Δευτέρα και οι λοιπές συστημικές τράπεζες της χώρας.
Πιο συγκεκριμένα, διαβλέποντας ενδεχόμενες αυξημένες ανάγκες στο επόμενο διάστημα, η Eurobank υπέβαλλε προληπτική αίτηση για ένταξη στον ELA, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η τράπεζα θα προχωρήσει να κάνει χρήση της συγκεκριμένης βοηθητικής γραμμής ακόμα.
Εξάλλου, σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής», οι τράπεζες ζητούν, στο πλαίσιο του ELA, ρευστότητα άνω των 5 δισ. ευρώ, ενώ είναι θέμα ημερών να καταφύγουν στον έκτακτο μηχανισμό και οι υπόλοιπες εγχώριες τράπεζες.
Η προσφυγή στο ELA γίνεται για να αντιμετωπιστούν οι πιεστικές συνθήκες ρευστότητας όπως διαμορφώνονται από την εντεινόμενη μείωση των καταθέσεων αλλά και την «αφαίμαξη» των τραπεζών από τις εκδόσεις εντόκων γραμματίων του Δημοσίου.
Κατά κανόνα μια τράπεζα καταφεύγει στον έκτακτο μηχανισμό όταν αντιμετωπίζει πρόβλημα ρευστότητας και δεν έχει καλής ποιότητας εγγυήσεις ώστε να αντλήσει ρευστότητα από τη βασική χρηματοδότηση της ΕΚΤ. Επίσης το ELA βαρύνεται με σημαντικά υψηλότερο κόστος, επιτόκιο 1,55% έναντι επιτοκίου 0,05% με το οποίο δίδεται η βασική χρηματοδότηση.
Τα αιτήματα των τραπεζών αναμένεται να συζητηθούν στην ΕΚΤ την ερχόμενη Τετάρτη.
Η προσφυγή στον έκτακτο μηχανισμό ρευστότητας επιβεβαιώνει σχετικό δημοσίευμα της «Κ» (Κυριακή 11.01) και σύμφωνα με στελέχη τραπεζών η χρήση του ELA γίνεται πιο νωρίς από ό,τι αναμενόταν, γεγονός που αποτυπώνει τις ολοένα και επιδεινούμενες συνθήκες ρευστότητας.
Πέραν της μείωσης των καταθέσεων, χθες οι τράπεζες υπέστησαν ένα ακόμα αιφνίδιο και μη αναμενόμενο πλήγμα: την ελεύθερη πτώση του ευρώ έναντι του ελβετικού φράγκου. Σύμφωνα με εκτιμήσεις τραπεζών η χθεσινή πτώση οδηγεί σε απώλειες 1,5 έως 2 δισ. ευρώ στη ρευστότητα του συστήματος.
Σε ό,τι αφορά τις καταθέσεις τον περασμένο Δεκέμβριο μειώθηκαν κατά 3 δισ. ευρώ, ενώ τον Ιανουάριο οι απώλειες συνεχίζονται, αλλά όπως σημειώνουν οι τράπεζες αντιμετωπίζονται.
Μεγάλη αφαίμαξη στη ρευστότητα, που επιτάχυνε την προσφυγή των τραπεζών στο ELA, προκαλούν οι αλλεπάλληλες εκδόσεις εντόκων γραμματίων του ελληνικού Δημοσίου.
Τον περασμένο Νοέμβριο το Δημόσιο άντλησε μέσω εντόκων 2,75 δισ. ευρώ, τον Δεκέμβριο 3,25 δισ. ευρώ ενώ μέχρι στιγμής τον Ιανουάριο 2,7 δισ. ευρώ.
Από τα παραπάνω ποσά σημαντικό τμήμα -σύμφωνα με εκτιμήσεις τραπεζών ποσό 3 δισ.- ήταν στα χέρια ξένων επενδυτών, οι οποίοι δεν τα ανανεώνουν και τα οποία τελικά αγοράζονται από τις εγχώριες τράπεζες.
Σημειώνεται ότι οι εγχώριες τράπεζες είχαν καταφύγει στον ELA και το 2011 για να αντιμετωπίσουν τη μεγάλη φυγή των καταθέσεων, αλλά και το μπαράζ των υποβαθμίσεων του ελληνικού Δημοσίου (και των τραπεζών) που εξοβέλισε τους ελληνικούς τίτλους ως «μη επιλέξιμους» για την παροχή ρευστότητας από το ευρωσύστημα.
Μάλιστα, τον Μάιο του 2012, εξαιτίας της μεγάλης αβεβαιότητας που πυροδότησαν τότε οι εκλογές, οι εγχώριες τράπεζες άντλησαν μέσω ELA 124 δισ. ευρώ και κατάφεραν να αναχαιτίσουν τις άνευ προηγουμένου εκροές καταθέσεων.
Από τον Δεκέμβριο του 2012 ο ELA, και γενικότερα η εξάρτηση των εγχωρίων τραπεζών, άρχισε να μειώνεται, ενώ τον Μάιο του 2014 η εξάρτηση από τον ELA μηδενίστηκε.
Η εξάρτηση σε ρευστότητα από το ευρωσύστημα μειώθηκε από το αρνητικό ρεκόρ των 135 δισ. (Ιούνιος 2012) σε 42,6 δισ. ευρώ τον περασμένο Σεπτέμβριο, αποτυπώνοντας τη θεαματική βελτίωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας και της ρευστότητας.
Μάλιστα, την περασμένη άνοιξη οι εγχώριες τράπεζες επέστρεψαν, για πρώτη φορά μετά το ξέσπασμα της δημοσιονομικής κρίσης, στη διατραπεζική αγορά.
Το ELA χορηγείται έπειτα από έγκριση της ΕΚΤ αλλά βρίσκεται υπό την ευθύνη της εθνικής κεντρικής τράπεζας, δηλαδή στην περίπτωσή μας της ΤτΕ.
Το ELA δίνεται μόνο σε βιώσιμες τράπεζες, ενώ είναι απαραίτητη η παροχή εγγυήσεων, ωστόσο χαμηλότερης ποιότητας.

ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ Η ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ELA !!! ΤΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΜΩΣ ΟΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ ;;;

Γράφει ο Κυριάκος Τόμπρας
Τι να καταλάβουν τα ζώα, οι ψεκασμένοι και οι αγράμματοι πολιτικοί αρχηγοί, υπουργοί, βουλευτές και υποψήφιοι, που δεν γνωρίζουν τι είναι και πως λειτουργεί το ευρωσύστημα ;;;
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2015/01/ela_18.html



ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΥΣ ΑΠΟΔΕΙΧΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΙ ΔΗΘΕΝ ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΙ, ΠΟΥ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΕΓΙΝΑΝ ΛΑΓΟΙ ΤΗΣ ΤΡΟΪΚΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ, ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕ ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΑΥΤΟ ΤΟΥ GREXIT ΚΑΙ ΤΗΣ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ !!!



Η ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ διαβάζει ΥΠΕΡΒΑΣΗ και ότι λέει για το τραπεζικό σύστημα είναι πάντα απόλυτα σωστό και τεκμηριωμένο !!!

ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2014/12/44-ela.html
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2015/01/blog-post_6.html


Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΧΕΙ ΧΟΡΗΓΗΣΕΙ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΟ 2011 ΕΚΤΑΚΤΗ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ELA ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ Η ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ ΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ !!! 


Με τους νόμους 3723/2008/ΦΕΚ 250/09-11-2008, 3845/2010/ΦΕΚ 65/06-05-2010, 3872/2010/ΦΕΚ 148/03-09-2010, 3965/2011/ΦΕΚ 113/18-11-2011, 4031/2011/ΦΕΚ 256/09-12-2011, 4056/2012/ΦΕΚ 52/12-03-2012 και της ΠΝΠ/ΦΕΚ 203Α/14.09.2011, αποφασίστηκε η ενίσχυση της ρευστότητας των ελληνικών τραπεζών, με την παροχή εγγυήσεων και ενεχύρων του Ελληνικού Δημοσίου, προκειμένου αυτές να προσφύγουν στους χρηματοδοτικούς πόρους της ΕΚΤ και του Μηχανισμού Έκτακτης Παροχής Ρευστότητας της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (Ε.Κ.Τ.), ήτοι του λεγόμενου «Emergency Liquidity Assistance (ELA)», κατά την από 01/03/2003 ΑΠΟΡΡΗΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ του Μνημόνιου Συμφωνίας για υψηλού επιπέδου αρχές της συνεργασίας μεταξύ των αρχών τραπεζικής εποπτείας και των Κεντρικών Τραπεζών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε καταστάσεις διαχείρισης κρίσεων, του λεγόμενου «M.O.U. - Memorandum of Understanding on high-level principles of co-operation between the banking supervisors and central banks of the European Union in crisis management situations», που παρέχει ρευστότητα στις τράπεζες που λειτουργούν στην Ευρωζώνη όταν αυτές αδυνατούν να δανειστούν από τη διατραπεζική αγορά ή από την ίδια την Ε.Κ.Τ. μέσω της κανονικής διαδικασίας, από τον οποίο, δυνάμει των ΠΝΠ/ΦΕΚ 203Α/14.09.2011, ν. 4031/2011/ΦΕΚ 256Α/09.12.2011 και ν. 4056/2012/ ΦΕΚ 52Α/12.03.2012, οι ελληνικές τράπεζες άντλησαν συνολικά ποσά ρευστότητας 90 δις ευρώ και, ειδικότερα, συνολικά ποσά 30 δις ευρώ ανά εκταμίευση και ΦΕΚ, τα οποία καλύφθηκαν στο σύνολό τους με εγγυήσεις ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου.

ΚΛΙΚ ΕΔΩ :

http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2015/01/eurobank-kai-alpha-bank-ela.html

http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2015/01/blog-post_55.html

http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2015/01/binteo-ela.html

http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2015/01/ela_16.html

http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2015/01/2011-ela.html

http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2015/01/blog-post_51.html

http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2015/01/ela_62.html

Πως τυπώνουν λεφτά οι περιφερειακές κεντρικές τράπεζες !!!

Του Γιώργου Καισάριου

Θα ήθελα να συνεχίσω λίγο το χτεσινό θέμα. Κατ΄ αρχάς να εξηγήσουμε τι είναι και τι κάνει η κεντρική τράπεζα, διότι νομίζω ότι δεν είναι γνωστό πως η κεντρική τράπεζα τυπώνει χρήμα και γιατί.
Η κεντρική τράπεζα, εκτός από το λίγο αρχικό κεφάλαιο, δεν έχει χρήμα. Το όποιο χρήμα εκδίδει, το εκδίδει βάσει ενεχύρου. Για παράδειγμα, σε περιόδους κρίσης χρηματοπιστωτικά ιδρύματα μπορούν να δώσουν κάποιο ενέχυρο στην κεντρική τράπεζα (discount window) και να πάρουν ρευστότητα.
Αυτή τη ρευστότητα όμως η κεντρική τράπεζα δεν την έχει. Την τυπώνει (εκδίδει) αν θέλετε επιτόπου, πιστώνοντας τους λογαριασμούς στην κεντρική τράπεζα, των ιδρυμάτων που ζήτησαν αυτή τη ρευστότητα. Υπό αυτή την έννοια, η κεντρική τράπεζα τυπώνει χρήμα.
Ναι, οι περιφερειακές τράπεζες μπορούν να τυπώσουν χρήμα υπό την πιο πάνω ερμηνεία. Το ανακαλύψαμε οι περισσότεροι από εμάς το 2010, όταν η κεντρική τράπεζα της Ιρλανδίας τύπωσε ξεχωριστά από το ευρωσύστημα περίπου 80 δισ. ευρώ (αν θυμάμαι καλά). Αργότερα η ΤτΕ τύπωσε περίπου 110 δισ. ευρώ με τον ίδιο τρόπο. Έκανε χρήση αυτό που λέμε συναλλαγές ELA.
Οι συναλλαγές ELA κυριολεκτικά είναι λεφτά που τυπώνει η περιφερειακή κεντρική τράπεζα και δεν συμπεριλαμβάνονται στο ενεργητικό της ΕΚΤ. Οι συναλλαγές αυτές θεωρητικά έχουν μεγάλο ρίσκο και για αυτό τον λόγο δεν αποτελούν μέρος του ενεργητικού της ΕΚΤ.
Οι συναλλαγές αυτές επιτρέπονται με βάση τηνπαράγραφο 14.4 της συνθήκης της ΕΚΤ, που ουσιαστικά αφήνει πολλά περιθώρια για τις περιφερειακές κεντρικές τράπεζες να κάνουν νομισματικές πράξεις, πιο δημιουργικές και από την ΕΚΤ την ίδια.
14.4. National central banks may perform functions other than those specified in this Statute unless the Governing Council finds, by a majority of two thirds of the votes cast, that these interfere with the objectives and tasks of the ESCB. Such functions shall be performed on the responsibility and liability of national central banks and shall not be regarded as being part of the functions of the ESCB.

μετάφραση:
14.4. Οι εθνικές περιφερειακές κεντρικές τράπεζες μπορούν να εκτελέσουν και λειτουργίες άλλες από εκείνες που καθορίζονται στο καταστατικό αυτό, εκτός αν, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφανθεί, με πλειοψηφία των δύο τρίτων, ότι αυτές (οι λειτουργίες) προσκρούουν στους στόχους και τα καθήκοντα του ESCB. Τέτοιες λειτουργίες εκτελούνται με την ευθύνη των εθνικών κεντρικών τραπεζών και δεν θεωρούνται ότι αποτελούν μέρος των λειτουργιών του ESCB.
Και όπως λέει η παράγραφος 14.4, όταν η περιφερειακή κεντρική τράπεζα κάνει τέτοιες συναλλαγές, αναλαμβάνει την ευθύνη η ίδια και οι πράξεις αυτές δεν θεωρούνται πράξεις της ΕΚΤ. 

Με λίγα λόγια, δεν αποτελούν μέρος του ισολογισμού της ΕΚΤ. 
Που σημαίνει ότι την ρευστότητα την προσφέρει η περιφερειακή κεντρική τράπεζα άρα ναι, μπορεί να τυπώσει χρήμα.
Τώρα, αν υποθέσουμε ότι η ΕΚΤ θα αφήσει τις κεντρικές τράπεζες να κάνουν κάποιου είδους QE, σημαίνει ότι οι περιφερειακές τράπεζες θα δώσουν αυτή τη ρευστότητα και όχι η ΕΚΤ. Το γεγονός ότι το ρίσκο θα το αναλάβουν οι περιφερικές τράπεζες (το ρίσκο της χασούρας δηλαδή mark-to- market), σημαίνει κυριολεκτικά ότι οι συναλλαγές αυτές δεν θα διαφέρουν και πολύ από συναλλαγές ELA.
Η διαφορά είναι ότι θα μπορεί η περιφερειακή τράπεζα να αγοράσει στοιχεία ενεργητικού ή πάσης φύσεως assets και αυτή η ρευστότητα να μείνει μόνιμη στην αγορά, χωρίς να υπάρχει η πίεση να αντιστραφεί στο μέλλον.
Σημειώστε ότι δεν είναι σαφές τι μπορεί να κάνουν και δεν μπορούν να κάνουν οι περιφερειακές κεντρικές τράπεζες αλλά και η ΕΚΤ η ίδια. Όλα αυτά αποφασίζονται αναλόγως τις ανάγκες και τις περιστάσεις.
Σημειώστε όμως ότι αν τελικά γίνουν όπως περιέγραψα πιο πάνω, τότε θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί η κεντρική τράπεζα τόσο για την αποπληρωμή του Ελληνικού χρέους (προς τον οποιονδήποτε το οφείλουμε) αλλά και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αυτή η μέθοδος για να χρηματοδοτεί και τον κρατικό προϋπολογισμό αν χρειαστεί (αυτό έτσι και αλλιώς έχει ήδη γίνει, όταν η ΤτΕ τύπωσε 4 δισ. ευρώ πριν 2 χρόνια για να βρει λεφτά το υπουργείο οικονομικών).
Πιστέψτε το ή όχι, όλα αυτά που περιγράφω τα κάνει η κεντρική τράπεζα της Ιαπωνίας τώρα και πολλά χρόνια και σε μικρότερο βαθμό η ίδια η Fed.
Τέλος, σημειώστε ότι όλα αυτά δεν αποτελούν λύση για τις διαρθρωτικές αλλαγές που δεν έχουν γίνει. Αποτελούν όμως ένα κομμάτι της λύσης για την υπερχρέωση της Ευρώπης και ένας τρόπος να μπορεί να λειτουργεί το σύστημα, μέχρι να δούμε τι θα κάνουμε με το πρόβλημα του χρέους πανευρωπαϊκά.
Προσωπικά προτιμώ τις διαγραφές, αλλά μάλλον η Ευρώπη δεν είναι έτοιμη ακόμα να μπορεί να αντιγράψει τους Αμερικανούς σε αυτό το θέμα.

ΠΗΓΗ :
http://www.capital.gr/jArticle.asp?id=2187305



ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΚΤ ΚΑΙ ΤτΕ, ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΣΕ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ !!!
(διαδικασίες που υποστηρίζουν τις λειτουργίες του Διοικητικού Συμβουλίου δυνάμει του άρθρου14.4 του Καταστατικού του Ευρωπαϊκού Συστήματος Κεντρικών Τραπεζών και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας όσον αφορά την παροχή έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα προς μεμονωμένα πιστωτικά ιδρύματα)

Αρχική Σελίδα

Τα πιστωτικά ιδρύματα στη ζώνη του ευρώ έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν χρηματοδότηση από τις κεντρικές τράπεζες όχι μόνο μέσω της διενέργειας πράξεων νομισματικής πολιτικής αλλά, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, και μέσω της παροχής έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα (Emergency Liquidity Assistance - ELA).
Ως έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα νοείται η παροχή εκ μέρους εθνικής κεντρικής τράπεζας (ΕθνΚΤ)του Ευρωσυστήματος:
(α) χρήματος κεντρικής τράπεζας ή/και
(β) κάθε άλλης μορφής στήριξης η οποία ενδέχεται να επιφέρει αύξηση του χρήματος κεντρικής
τράπεζας προς φερέγγυο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, ή προς όμιλο φερέγγυων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, που αντιμετωπίζει προσωρινά προβλήματα ρευστότητας, χωρίς ωστόσο η ενέργεια αυτή να εντάσσεται στο πλαίσιο άσκησης της ενιαίας νομισματικής πολιτικής. Η έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα παρέχεται με ευθύνη της ενδιαφερόμενης ΕθνΚΤ. 
Αυτό σημαίνει ότι η εν λόγω ΕθνΚΤ αναλαμβάνει το κόστος και τους κινδύνους που ενδέχεται να προκύψουν από την παροχή έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα.
Εντούτοις, βάσει του άρθρου 14.4 του Καταστατικού του Ευρωπαϊκού Συστήματος Κεντρικών Τραπεζών και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (Καταστατικό του ΕΣΚΤ) ανατίθεται στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ η αρμοδιότητα περιστολής των πράξεων παροχής έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα, εφόσον το Διοικητικό Συμβούλιο αποφανθεί ότι οι εν λόγω πράξεις παρακωλύουν τους στόχους και τα καθήκοντα του Ευρωσυστήματος. Στην περίπτωση αυτή το Διοικητικό Συμβούλιο αποφασίζει με πλειοψηφία δύο τρίτων των ψήφων. Προκειμένου να είναι σε θέση να αξιολογήσει ορθώς κατά πόσον τίθεται θέμα παρακώλυσης, το Διοικητικό Συμβούλιο πρέπει να ενημερώνεται εγκαίρως για τη διενέργεια τέτοιων πράξεων. 
Οι σχετικές διαδικασίες θεσπίστηκαν το 1999 και έκτοτε αναθεωρούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Τα βασικά χαρακτηριστικά τους εκτίθενται συνοπτικά παρακάτω: 
Κατά κανόνα, οι ΕθνΚΤ παρέχουν στην ΕΚΤ λεπτομερή στοιχεία για κάθε πράξη έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα, το αργότερο εντός δύο εργάσιμων ημερών από την εκτέλεση της εν λόγω πράξης. Τα στοιχεία αυτά πρέπει να περιλαμβάνουν τουλάχιστον τα εξής:
1. τον αντισυμβαλλόμενο προς τον οποίο χορηγήθηκε ή πρόκειται να χορηγηθεί έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα·
2. την ημερομηνία αξίας και λήξης της έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα που χορηγήθηκε ή που πρόκειται να χορηγηθεί·
3. το ποσό της έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα που χορηγήθηκε ή που πρόκειται να χορηγηθεί·
4. το νόμισμα στο οποίο χορηγήθηκε ή πρόκειται να χορηγηθεί έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα·
5. τις εξασφαλίσεις/εγγυήσεις έναντι των οποίων χορηγήθηκε ή πρόκειται να χορηγηθεί έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα, συμπεριλαμβανομένων της αποτίμησης των παρεχόμενων εξασφαλίσεων και τυχόν περικοπών αποτίμησης που εφαρμόζονται σε αυτές και, όπου κρίνεται σκόπιμο, λεπτομερών στοιχείων σχετικά με τις παρεχόμενες εγγυήσεις·
6. το επιτόκιο που θα καταβληθεί από τον αντισυμβαλλόμενο επί του ποσού της έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα που χορηγήθηκε ή που πρόκειται να χορηγηθεί·
7. τους ειδικούς λόγους για τους οποίους χορηγήθηκε ή πρόκειται να χορηγηθεί έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα (π.χ. κάλυψη διαφορών αποτίμησης, εκροές καταθέσεων κ.λπ.)·
8. τη βραχυμεσοπρόθεσμη αξιολόγηση εκ μέρους του φορέα προληπτικής εποπτείας σχετικά με την κατάσταση ρευστότητας και τον βαθμό φερεγγυότητας του πιστωτικού ιδρύματος που λαμβάνει την έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα, συμπεριλαμβανομένων των κριτηρίων που χρησιμοποιήθηκαν προκειμένου να εξαχθούν θετικά συμπεράσματα όσον αφορά τη φερεγγυότητά του· και
9. όπου κρίνεται σκόπιμο, μια αξιολόγηση των διασυνοριακών προεκτάσεων ή/και των πιθανών συστημικών επιδράσεων της κατάστασης που επέβαλε/επιβάλλει την παροχή έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα.
Επιπλέον, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και εφόσον κρίνεται σκόπιμο, το Διοικητικό Συμβούλιο μπορεί να αποφασίσει να ζητήσει πρόσθετες πληροφορίες από την αντίστοιχη ΕθνΚΤ ή να διευρύνει τις απαιτήσεις υποβολής πληροφοριών/στοιχείων ή/και να τις καταστήσει πιο αυστηρές.
Σε περίπτωση που το συνολικό ποσό των σχεδιαζόμενων πράξεων παροχής έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα προς ένα συγκεκριμένο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα ή όμιλο χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων (σε ενοποιημένη βάση και συμπεριλαμβανομένων των υποκαταστημάτων του στο εξωτερικό) υπερβαίνει το όριο των 500 εκατ. ευρώ, η ενδιαφερόμενη ΕθνΚΤ οφείλει να ενημερώσει σχετικώς την ΕΚΤ το νωρίτερο δυνατόν πριν από την παροχή της αιτούμενης ενίσχυσης.
Σε περίπτωση που το συνολικό ποσό των σχεδιαζόμενων πράξεων έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα αναμένεται να υπερβεί το όριο των 2 δισεκ. ευρώ, το Διοικητικό Συμβούλιο εξετάζει κατά πόσον η διενέργεια των εν λόγω πράξεων θέτει κίνδυνο παρακώλυσης των στόχων και των καθηκόντων του Ευρωσυστήματος. 
Κατόπιν σχετικού αιτήματος της ενδιαφερόμενης ΕθνΚΤ, το Διοικητικό Συμβούλιο δύναται να αποφασίσει να θεσπίσει όριο και να μην προβάλει αντιρρήσεις για τις σχεδιαζόμενες πράξεις έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα το ποσό των οποίων δεν υπερβαίνει το εν λόγω όριο και οι οποίες διενεργούνται εντός προκαθορισμένου σύντομου χρονικού διαστήματος.
Μια ΕθνΚΤ δύναται επίσης να υποβάλει αίτημα προς το Διοικητικό Συμβούλιο να άρει τις αντιρρήσεις του ως προς συγκεκριμένο όριο για σχεδιαζόμενες πράξεις παροχής έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα προς αρκετές τράπεζες ταυτοχρόνως. 
Σε αυτήν την περίπτωση, και τουλάχιστον δύο εργάσιμες ημέρες πριν από τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου κατά την οποία πρόκειται να εξεταστεί το εν λόγω αίτημα, η ΕθνΚΤ θα παρέχει:
 όλες τις εκ των προτέρων διαθέσιμες πληροφορίες, ανά τράπεζα, σχετικά με τα στοιχεία που αναφέρονται στα σημεία 1 έως 9 ανωτέρω και
 μια προβολή που καλύπτει, κατ’ αρχήν, τη χρονική περίοδο έως την επόμενη προγραμματισμένη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου και αφορά το χρηματοδοτικό κενό κάθε τράπεζας που πρόκειται να λάβει έκτακτη ενίσχυση σε ρευστότητα, η οποία καταρτίζεται βάσει δύο σεναρίων, ήτοι το αναμενόμενο σενάριο και το σενάριο προσομοίωσης ακραίων καταστάσεων.
Κάθε πληροφορία σχετικά με τα στοιχεία που αναφέρονται στα σημεία 1 έως 9 ανωτέρω η οποία γίνεται διαθέσιμη εκ των υστέρων πρέπει να παρέχεται σε καθημερινή βάση, εφόσον βεβαίως δεν έχει κοινοποιηθεί προηγουμένως.
Σκοπός των διαδικασιών αυτών είναι να διασφαλιστεί επαρκώς η άσκηση των λειτουργιών του Διοικητικού Συμβουλίου δυνάμει του άρθρου 14.4 του Καταστατικού του ΕΣΚΤ όσον αφορά την παροχή έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα προς μεμονωμένα πιστωτικά ιδρύματα. 
Οι διαδικασίες είναι δεσμευτικές για όλες τις ΕθνΚΤ και η αποτελεσματικότητά τους εξετάζεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. 

ΠΗΓΗ
http://www.bankofgreece.gr/Pages/el/MonetaryPolicyEurosystem/monetary.aspx

Ο λόγος που οι τράπεζες προσφεύγουν στον ELA !!!

Eίναι διαφορετικό να γίνεται προσφυγή για αντικατάσταση καταθέσεων και διαφορετικό επειδή η ΕΚΤ δεν αποδέχεται τα ενέχυρα που φέρουν εγγυήσεις του ελληνικού δημοσίου.
Κι αυτό γιατί η πρόσφατη ιστορία έχει διδάξει πως όταν φεύγουν καταθέσεις συνήθως δεν επιστρέφει πίσω το 100% των ποσών που έφυγαν όταν ομαλοποιείται η κατάσταση, όπως μας ανέφερε πρόσφατα υψηλόβαθμο τραπεζικό στέλεχος.
Με άλλα λόγια, δημιουργείται κάτι σαν «διαρθρωτικό έλλειμμα» στις καταθέσεις.
Σ' όλα αυτά υπάρχει επίσης η πλευρά του ευρωσυστήματος.
Τα δάνεια του ELA και τα ρέπος από την ΤτΕ στις ελληνικές τράπεζες δημιουργούν περισσότερα ευρώ.
Λογιστικά, εμφανίζονται ως υποχρέωση (liability) της Τράπεζας της Ελλάδος προς το υπόλοιπο ευρωσύστημα μέσω του συστήματος TARGET 2 (Trans-European Automated Real-time Gross Settlement Express Transfer).
Τα υπόλοιπα στο TARGET είναι ο μηχανισμός μέσα από τον οποίον οι εθνικές κεντρικές τράπεζες του ευρωσυστήματος δανείζουν η μία στην άλλη.
Ακόμη λοιπόν κι αν ο EFSF και το ΔΝΤ σταματήσουν να δίνουν δάνεια στην Ελλάδα, τα δάνεια της Ε.Ε. μέσω του TARGET 2 μπορούν να συνεχίσουν να αυξάνονται, καθώς η ΤτΕ  δίνει δάνεια ELA στις ελληνικές τράπεζες.
Σε ακραία περίπτωση, η ΕΚΤ θα μπορούσε να θέσει ακόμη και θέμα βέτο για τα δάνεια του ELA.
Aν η εθνική κεντρική τράπεζα σεβόταν την απόφαση του Δ.Σ. (governing council) της ΕΚΤ, θα έπρεπε να επιβάλει περιορισμούς στις αναλήψεις ποσών.
Όμως, η ΤτΕ  ή οποιαδήποτε άλλη εθνική κεντρική τράπεζα θα μπορούσε να παρακούσει την εντολή τους Δ.Σ. της ΕΚΤ και να συνεχίσει να παρέχει δάνεια στις τράπεζες μέσω ELA.
Σε μια τέτοια περίπτωση, η ΕΚΤ δεν θα επέτρεπε την πρόσβαση στο σύστημα πληρωμών και θα αρνείτο να αποδεχθεί πληρωμές σε ευρώ από και προς τις τράπεζες της χώρας.
Σ' εκείνο το σημείο, τα ευρώ που θα είχαν δημιουργηθεί μέσω των δανείων του ELA δεν θα ήταν πλέον ευρώ.
Όμως, μια τέτοια απόφαση δεν θα λαμβάνετο αποκλειστικά από την ΕΚΤ, αλλά σε επίπεδο αρχηγών κρατών.

ΠΗΓΗ
http://www.euro2day.gr/specials/dr_money/article/1293296/ta-lefta-toy-ela-den-einai-paixe-gelase.html

ΤΡΑΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΥΠΗΤΗ Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΚΑΜΜΕΝΟΥ, ΠΟΥ ΞΕΧΑΣΕ ΠΟΛΥ ΓΡΗΓΟΡΑ ΟΤΙ ΚΑΠΟΤΕ ΜΟΙΡΑΖΕ ΔΟΛΑΡΙΑ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ !!!
Μια χαρά τα είπε η Ραχήλ,  Πάνο.
Εσύ τάχεις χαμένα, αφού έμεινες μόνο με τους αγράμματους και τους ψεκασμένους !!!





Η Ιρλανδία τύπωσε μονη της Ευρώ !!!
The Daily Bell, 18.01.2011

Η Ιταλία-Banca d’Italia βρήκε παραθυράκι και τύπωσε ευρώ !!!
Repubblica, 28.02.2014

Μήπως κάποιοι δεν θέλουν να μάθουν, άλλοι δεν θέλουν να ξέρουν και άλλοι δεν θέλουν να ξέρει ο Πολίτης ;;;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΣΟΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΤΥΠΟ !!!

Italiens Zentralbank trickst EZB aus und druckt frische Euros
Die italienischen Banken haben einen neuen Weg gefunden Geld zu drucken: Die italienische Zentralbank hat ohne ersichtlichen Grund erklärt, dass sie sich selbst neu bewerten muss. Von den Maßnahmen profitieren die Großbanken: Sie sind die Eigentümer der Notenbank. Die Iren machen offenbar dasselbe. Damit wird die EZB umgangen. Dies ist Staatsfinanzierung durch die Notenpresse - also Weimar in Mailand und Dublin.
ΠΗΓΗ
http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2014/02/28/es-geht-auch-ohne-ezb-italiens-zentralbank-druckt-frische-euros/

Irlands riskantes Spiel
18. Januar 2011
Bild vergrößern
IrlandQuelle: dpa
von Elke Pickartz
Irlands Notenbank greift den heimischen Banken immer stärker unter die Arme - ein riskantes Spiel.
Der Irish Independent berichtete am Wochenende, dass die irische Zentralbank ihre Kredithilfen an die heimischen Geschäftsbanken aufgestockt hat – um 6 auf 51 Milliarden Euro. Dieses Kredithilfeprogramm namens ELA (Emergency Lending Assistance) ist nicht neu, es läuft schon seit Monaten und es ist legal. Jede nationale Zentralbank des Eurosystems darf in einer außergewöhnlichen Notsituation ihren Banken unter die Arme greifen. Die irische Zentralbank verleiht also nicht Geld an sich selbst, sondern an ihre Geschäftsbanken, um sie vor Zahlungsengpässen zu bewahren. Doch es gibt einige Haken an der Sache:

ΠΗΓΗ
http://www.wiwo.de/politik/ausland/euro-krise-irlands-riskantes-spiel/5233570.html
SSL Certificates