Έχεις καλό μεταχειρισμένο; Πούλα το ακριβότερα απ' όσο το πήρες
Την τελευταία τριετία, στην αγορά αυτοκινήτου έχουν έρθει τα πάνω κάτω. Οι κατασκευαστές και όσοι δραστηριοποιούνται στον χώρο – επίσημοι εισαγωγείς και προμηθευτές – κάθονται χωρίς υπερβολή σε αναμμένα κάρβουνα. Η πανδημία, η έλλειψη ημιαγωγών και οι καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, ανέτρεψαν τα πάντα. Ο πόλεμος στην Ουκρανία ήταν το «κερασάκι στην τούρτα».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στη ζήτηση. Όσοι επιθυμούν να αγοράσουν τώρα ένα καινούριο αυτοκίνητο, εκτός του ότι θα περιμένουν στην καλύτερη περίπτωση 6-8 μήνες, καλούνται να το πληρώσουν ακριβότερα.
Λόγω της αδυναμίας παράδοσης νέων μοντέλων, οι τιμές των μεταχειρισμένων έχουν εκτοξευτεί. Όποιος διαθέτει ένα αυτοκίνητο 3ετίας ή ακόμη και 10ετίας και το διατηρεί σε καλή κατάσταση, δεν αποκλείεται να…βγάλει κιόλας, όπως κινείται η αγορά. Φυσικά, αυτό δεν είναι φαινόμενο ελληνικό, αλλά παγκόσμιο.
Πουλάς και βγάζεις τα διπλά
Ο κόσμος βλέποντας ότι δεν μπορεί να αποκτήσει καινούριο αυτοκίνητο, έχει στραφεί στα μεταχειρισμένα. Χιλιάδες είναι αυτοί που ψάχνουν ένα βρουν μεταχειρισμένα σε καλή κατάσταση, γεγονός που έχει εκτινάξει το κόστος απόκτησης.
Σύμφωνα με το έγκυρο Automotive News, η μέση τιμή των μεταχειρισμένων στην Ευρώπη έχει αυξηθεί κατά 40% τους πρώτους μήνες του 2022 σε σχέση με το 2020. Μια ματιά στις διαδικτυακές πλατφόρμες πώλησης αρκεί για να αντιληφθεί κανείς τι συμβαίνει.
Θυμάστε τι συνέβαινε πριν λίγα χρόνια με τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα. Οι ιδιοκτήτες είχαν πανικοβληθεί από τη φορολογία και την απαγόρευση του diesel στα μεγάλα αστικά κέντρα και ξεπούλαγαν οχήματα αρχικής αξίας 50.000 ευρώ για 10.000€ το πολύ. Αυτή την στιγμή, αν θες να αγοράσεις για παράδειγμα ένα καλοδιατηρημένο Jeep Wrangler του 2012 με κινητήρα 2,8 diesel, πρέπει να το πληρώσεις 40.000€.
Με απλά λόγια, αυτός που αγόρασε ένα όχημα από δεύτερο χέρι το 2015 για 20.000€, πλέον μπορεί να βγάλει ακόμη και τα διπλάσια σε ορισμένες περιπτώσεις.
Επίσης, premium hatchback του 2021 όπως το Audi A3 Sportback 1.0 TSI 110 PS, το βρίσκεις στο διαδίκτυο σχεδόν 22.000 ευρώ, στην ίδια δηλαδή τιμή που το πουλάει καινούριο η αντιπροσωπεία.
Το Toyota Yaris από την άλλη, το οποίο είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στη χώρα μας, το βρίσκεις στα μεταχειρισμένα 12.000, 13.000, ακόμη και 14.500 € για MY18 και ΜΥ19. H αρχική τιμή του καινούριου Yaris σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο της ελληνικής αντιπροσωπείας είναι 14.640€. Οπότε, αντιλαμβάνεστε τι συμβαίνει στην αγορά.
Πότε θα εξομαλυνθεί η κατάσταση στην αγορά μεταχειρισμένων;
Για κάποιους μήνες ακόμη και εφόσον υπάρξει λύση στο θέμα της Ουκρανίας, οι τιμές των μεταχειρισμένων θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα. Η κατάσταση θα εξομαλυνθεί μόνο εάν υπάρξει ομαλοποίηση στις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων και οι κατασκευαστές αρχίζουν να παραδίδουν νέα αυτοκίνητα στους εισαγωγείς και αυτοί στους πελάτες.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αυτό θα συμβεί προς το τέλος του έτους. Από τότε θα αρχίσει η μείωση στα μεταχειρισμένα, με την πτώση να είναι μάλιστα ραγδαία. Αυτό σημαίνει πως όσοι έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα και θέλουν να βγάλουν καλά χρήματα, τώρα είναι η καταλληλότερη εποχή.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου