Τι γράφει το newmoney.gr :
Η ναυτιλία έχει να αντιμετωπίσει μία διπλή πρόκληση. Έναn κόσμο πάνω από 7 δισεκατομμύρια ο οποίος συνεχίζει να αναπτύσσεται ζητώντας περισσότερα πλοία και περισσότερα ταξίδια ώστε να εξυπηρετηθεί η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη και να βελτιωθούν οι συνθήκες διαβίωσης ενώ παράλληλα πρέπει να μειώσει δραστικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ναυτιλία κινεί το 80% του παγκόσμιου εμπορίου με την ποντοπόρο ναυτιλία να καλύπτει το 85% από τις εκπομπές αερίων του παγκόσμιου στόλου.
Η ναυτιλία περνάει μία περίοδο συνεχούς μεταμόρφωσης και προσαρμογής λόγω των τεχνολογικών αλλαγών αλλά και απρόβλεπτων γεγονότων. Η μετά Covid-19 εποχή αλλά και η τεχνολογική επανάσταση αλλά και οι αλλαγές στους κανονισμούς έχουν έχουν και θα έχουν επιπτώσεις στη βιομηχανία. Περιλαμβάνει την ψηφιοποίηση των πάντων και απανθρακοποίηση.
“Μία ομαλή και αποτελεσματική προσαρμογή στα νέα δεδομένα απαιτεί αλλαγή του τρόπου σκέψης και δράσης και την προθυμία να διακινδυνεύσουμε τις comfort zones και να καθιερώσουμε νέες πρακτικές” επισημαίνει ο Δημήτρης Πατρίκιος CEO της ναυτιλιακής εταιρείας Kyklades Maritime Corporation συμφερόντων οικογένειας Αλαφούζου: “Όπως λέγεται πάντα, η Ναυτιλία παραμένει η πιο αποτελεσματική και οικονομικά αποδοτική μέθοδος για τη διεθνή μεταφορά εμπορευμάτων. Ωστόσο, προβλέπεται ότι οι εκπομπές από τη διεθνή ναυτιλία θα μπορούσαν να αυξηθούν μεταξύ 50% και 250% έως το 2050 κυρίως λόγω της ανάπτυξης του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου. Η προβλεπόμενη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές θα αυξηθεί κατά 60% έως το 2050 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι υψηλότερος έως το 2030 και με σημαντικές διαφορές μεταξύ των διαφόρων ναυτιλιακών κλάδων πλοίων. Η ναυτιλία πρέπει να προετοιμαστεί για ένα νέο πρότυπο κατανάλωσης που θα ενοποιήσει τη βιομηχανία, αλλά μπορεί να προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες για καινοτομία” και συνεχίζει:
“Είναι γεγονός ότι η επικείμενη παγκόσμια στροφή προς πολιτικές φιλικές προς το περιβάλλον έχει χωρίσει τη ναυτιλιακή κοινότητα, επειδή το ρυθμιστικό τοπίο υπάρχει, αλλά ο τρόπος επίτευξης των στόχων δεν είναι σαφής. Η παρούσα κατάσταση μπορεί να εκφραστεί ως αδιέξοδο, αλλά πιστεύω ακράδαντα ότι, ενωμένοι και πρόθυμοι και προετοιμασμένοι να συνεργαστούν με ανοιχτό μυαλό η ναυτική κοινότητα θα βρει τους τρόπους για να επιτύχει αυτούς τους στόχους. Η ναυτιλία είναι επιχειρηματικός τομέας υψηλής έντασης κεφαλαίου, με μεγάλα περιουσιακά στοιχεία-τα πλοία- μεγάλης διάρκειας ζωής, περίπου 20 χρόνια, μικρά περιθώρια κέρδους ενώ εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από ένα παγκόσμιο σύστημα εφοδιασμού καυσίμων. Η ενέργεια που απαιτείται για την τροφοδοσία της ναυτιλίας σήμερα και για ένα έτος θα ήταν αρκετή για να τροφοδοτήσει τη Nέα Υόρκη για πάνω από 60 χρόνια”.
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Πατρίκιο αυτές οι παράμετροι καθιστούν την απανθρακοποίηση πολύπλοκη και δαπανηρή με μία μελέτη να εκτιμά το συνολικό κόστος στα 1,65 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2050. Αναφερόμενος στα εναλλακτικά καύσιμα τονίζει: “Η βιομηχανία διερευνά επί του παρόντος διάφορα εναλλακτικά καύσιμα – όπως το υδρογόνο, η αμμωνία, η μεθανόλη, τα βιοκαύσιμα, καθώς και η εναλλακτική πρόωση – πανιά, rotosails, αλεξίπτωτο κ.λπ. – όλα έχουν εμπορικούς και τεχνικούς περιορισμούς. Το κόστος των εναλλακτικών καυσίμων είναι υψηλότερο από το σημερινό κυρίαρχο καύσιμο μεταφοράς, το πετρέλαιο, και τα περισσότερα έχουν χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, μεγαλύτερες απαιτήσεις αποθήκευσης, ανησυχίες ασφάλειας και περιορισμένη υποδομή για θαλάσσια χρήση” και καταθέτει τις προτάσεις του:
“Χρειάζεται μια νέα προσέγγιση για την απαλλαγή από τον άνθρακα και πρέπει να βασίζεται σε τρεις βασικές αρχές:
1) Υιοθέτηση μιας προσέγγισης οικοσυστήματος. Μια ολιστική και ολοκληρωμένη προοπτική με κάθε ενδιαφερόμενο κλάδο να παίζει ρόλο
2) Σκεφτείτε μεγάλα, ξεκινήστε με μικρά και σταθερά βήματα και κλιμακώστε γρήγορα
3) Εστίαση σε συμπεριφορές. Δημιουργήστε κίνητρα για να παρακινήσετε τα ενδιαφερόμενα μέρη στην αλυσίδα αξίας να λειτουργούν με μια μακροπρόθεσμη προοπτική”.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΣΤΟ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου