ΝΕΟ "ΔΩΡΟ" ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ "ΔΩΡΑΚΙ" ΤΩΝ 130.000.000€ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΙΕΤΟΥΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΜΕ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ...ΜΕΛΕΤΕΣ
ΔΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΕΔΩ :
https://www.kinima-ypervasi.gr/2018/06/130000000.html
Η χρηματοδότηση των επεκτάσεων θα γίνει μέσω του "πακέτου Γιούνκερ" ;;;
Η απόφαση για διετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, που λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024, είναι το πρώτο βήμα για περαιτέρω πολυετή παράταση, ώστε να κατασκευαστούν από την ίδια κοινοπραξία, χωρίς νέο διαγωνισμό, οι επεκτάσεις του οδικού άξονα (προς Λαύριο, Ραφήνα, πιθανώς η επέκταση του προαστιακού στο τμήμα Κορωπί - Λαύριο κ.ά.).
Η παράταση υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρησης με τη δέσμευση των παραχωρησιούχων πως θα κατασκευάσουν πρόσθετα έργα έχει ήδη εφαρμοστεί στη Γαλλία και πρόσφατα στην Ιταλία. Στο υπουργείο Υποδομών δημιούργησαν, μάλιστα, και επιτροπή που θα μελετήσει αντίστοιχες παρατάσεις σε όλους τους οδικούς άξονες με συμβάσεις παραχώρησης. Ομως, προ ημερών, στελέχη των τεχνικών εταιρειών ενημερώθηκαν πως η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού είναι η μοναδική που πρέπει να θεωρείται προς το παρόν σίγουρη.
Την αρχική, διετή, παράταση της σύμβασης παραχώρησης μέχρι το 2026 είχε προαναγγείλει πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, χωρίς να έχει προχωρήσει η σχετική νομοθετική πρωτοβουλία. Το υπουργείο έχει, όμως, ήδη υπογράψει «μνημόνιο συναντίληψης» με την Αττική Οδό, στην οποία συμμετέχουν οι όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και J&P ΑΒΑΞ (πρόκειται να αγοράσουν και το 10% που κατέχει η Τράπεζα Πειραιώς). Με βάση το μνημόνιο, η Αττική Οδός θα αναλάβει να εκπονήσει, με δικό της κόστος, το σύνολο των μελετών και ερευνών για σειρά νέων έργων στην Αττική.
Πρόκειται για την αναβάθμιση των υφιστάμενων ανισόπεδων κόμβων Μεταμόρφωσης και Λεονταρίου της Αττικής Οδού, τη δηµιουργία σταθµού µετεπιβίβασης στον Σιδηροδροµικό Σταθµό Κορωπίου, την επέκταση της ∆υτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υµηττού στη Ραφήνα, την επέκταση του προαστιακού Σιδηροδρόµου στη Ραφήνα και στο Λαύριο, την οδική σύνδεση του Αεροδροµίου µε τη Ραφήνα καθώς και Αναβάθµιση του οδικού άξονα Σταυρού-Λαυρίου. Στο ίδιο πακέτο περιλαμβάνονται και οι μελέτες για τα συµπληρωµατικά έργα στον λιµένα Λαυρίου.
Στην αγορά θεωρούν τη συγκεκριμένη συμφωνία ως προάγγελο του σχεδίου μεγαλύτερης παράτασης της σύμβασης παραχώρησης, ώστε να κατασκευαστούν από τους εργολάβους της Αττικής Οδού οι επεκτάσεις που σχεδιάζονται επί χρόνια. Η κυβέρνηση διευκολύνεται από τις πρόσφατες αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ιταλία -ή τουλάχιστον έτσι πιστεύουν όσοι προωθούν το συγκεκριμένο σχέδιο.
Αντίστοιχη πρόταση είχαν καταθέσει οι τεχνικές εταιρείες που συμμετέχουν στην Αττική Οδό επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή, η οποία είχε απορριφθεί. Ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς είχε επιχειρήσει να «αναστήσει» αυτόνομο διαγωνισμό για τις επεκτάσεις που είχε ξεκινήσει στις αρχές της δεκαετίας του 2000, χωρίς σοβαρές μελέτες. Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε, αλλά ακυρώθηκε και από τότε κυκλοφορούν διάφορες λύσεις στο υπουργείο για τις επεκτάσεις. Η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει, μάλιστα, υποβάλει στη βάση δεδομένων για τα υποψήφια έργα του «πακέτου Γιούνκερ» και σχέδιο επεκτάσεων της Αττικής Οδού. Πρόκειται για πρόταση που μάλλον έχει ξεχαστεί, καθώς απλά παραμένει στη σχετική βάση δεδομένων....
ΔΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΕΔΩ :
https://www.kinima-ypervasi.gr/2018/06/130000000.html
Η χρηματοδότηση των επεκτάσεων θα γίνει μέσω του "πακέτου Γιούνκερ" ;;;
Η παράταση υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρησης με τη δέσμευση των παραχωρησιούχων πως θα κατασκευάσουν πρόσθετα έργα έχει ήδη εφαρμοστεί στη Γαλλία και πρόσφατα στην Ιταλία. Στο υπουργείο Υποδομών δημιούργησαν, μάλιστα, και επιτροπή που θα μελετήσει αντίστοιχες παρατάσεις σε όλους τους οδικούς άξονες με συμβάσεις παραχώρησης. Ομως, προ ημερών, στελέχη των τεχνικών εταιρειών ενημερώθηκαν πως η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού είναι η μοναδική που πρέπει να θεωρείται προς το παρόν σίγουρη.
Την αρχική, διετή, παράταση της σύμβασης παραχώρησης μέχρι το 2026 είχε προαναγγείλει πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, χωρίς να έχει προχωρήσει η σχετική νομοθετική πρωτοβουλία. Το υπουργείο έχει, όμως, ήδη υπογράψει «μνημόνιο συναντίληψης» με την Αττική Οδό, στην οποία συμμετέχουν οι όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και J&P ΑΒΑΞ (πρόκειται να αγοράσουν και το 10% που κατέχει η Τράπεζα Πειραιώς). Με βάση το μνημόνιο, η Αττική Οδός θα αναλάβει να εκπονήσει, με δικό της κόστος, το σύνολο των μελετών και ερευνών για σειρά νέων έργων στην Αττική.
Πρόκειται για την αναβάθμιση των υφιστάμενων ανισόπεδων κόμβων Μεταμόρφωσης και Λεονταρίου της Αττικής Οδού, τη δηµιουργία σταθµού µετεπιβίβασης στον Σιδηροδροµικό Σταθµό Κορωπίου, την επέκταση της ∆υτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υµηττού στη Ραφήνα, την επέκταση του προαστιακού Σιδηροδρόµου στη Ραφήνα και στο Λαύριο, την οδική σύνδεση του Αεροδροµίου µε τη Ραφήνα καθώς και Αναβάθµιση του οδικού άξονα Σταυρού-Λαυρίου. Στο ίδιο πακέτο περιλαμβάνονται και οι μελέτες για τα συµπληρωµατικά έργα στον λιµένα Λαυρίου.
Στην αγορά θεωρούν τη συγκεκριμένη συμφωνία ως προάγγελο του σχεδίου μεγαλύτερης παράτασης της σύμβασης παραχώρησης, ώστε να κατασκευαστούν από τους εργολάβους της Αττικής Οδού οι επεκτάσεις που σχεδιάζονται επί χρόνια. Η κυβέρνηση διευκολύνεται από τις πρόσφατες αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ιταλία -ή τουλάχιστον έτσι πιστεύουν όσοι προωθούν το συγκεκριμένο σχέδιο.
Αντίστοιχη πρόταση είχαν καταθέσει οι τεχνικές εταιρείες που συμμετέχουν στην Αττική Οδό επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή, η οποία είχε απορριφθεί. Ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς είχε επιχειρήσει να «αναστήσει» αυτόνομο διαγωνισμό για τις επεκτάσεις που είχε ξεκινήσει στις αρχές της δεκαετίας του 2000, χωρίς σοβαρές μελέτες. Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε, αλλά ακυρώθηκε και από τότε κυκλοφορούν διάφορες λύσεις στο υπουργείο για τις επεκτάσεις. Η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει, μάλιστα, υποβάλει στη βάση δεδομένων για τα υποψήφια έργα του «πακέτου Γιούνκερ» και σχέδιο επεκτάσεων της Αττικής Οδού. Πρόκειται για πρόταση που μάλλον έχει ξεχαστεί, καθώς απλά παραμένει στη σχετική βάση δεδομένων....
Πηγή-περισσότερα στο: euro2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου