.

Τρίτη 15 Μαΐου 2018

ΝΕΑ ΕΡΩΤΗΣΗ-ΒΟΜΒΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΚ ΤΗΣ ATTICA BANK !!! TI ΛΕΕΙ Η ΤτΕ ΤΟΥ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ ;;;

ΝΕΟ ΣΦΥΡΟΚΟΠΗΜΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ - ATTICA BANK - ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΙΚΟ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟ
Ποιά είναι η θέση της κυβέρνησης και της πολιτικά διορισμένης διοίκησης της ATTICA BANK ;;; Τι λένε σχετικά ο κος Πανταλάκης και ο «πολιτικός» του προϊστάμενος, κος Γιάννης Στουρνάρας της ΤτΕ, καταλήγει ο Νίκος Νικολόπουλος !!! 



ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι.ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
Βουλευτής Ν. Αχαΐας – Ανεξάρτητος

Ερώτηση προς τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης

ΘΕΜΑ: Τι απαντούν η κυβέρνηση, η διοίκηση της ATTICA BANK και η ΤτΕ του Γιάννη Στουρνάρα, στα ερωτήματα των αγορών, των ασφαλισμένων και της DG Comp., σχετικά με την ΑΜΚ της τράπεζας;

Mε την έγκριση του ενημερωτικού δελτίου ξεκίνησε η διαδικασία αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της Attica Bank, που σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες θα έχει διαδικασία fast track. Ήδη οι δύο σύμβουλοι έκδοσης Rothschild και Πειραιώς πυκνώνουν τις επαφές τους ώστε να διασφαλιστεί η συμμετοχή τουλάχιστον ενός fund, που θα εισφέρει περί τα 90 με 100 εκατ. ευρώ δηλαδή θα καλύψει το μεγαλύτερο μέρος της AMK των 198 εκατ. ευρώ.

Tο μοντέλο, που ακολουθείται είναι ανάλογο με αυτό του deal για την πώληση «κόκκινων δανείων» ύψους 806,4 εκατ. στο 8,68% του ονομαστικού ποσού στην αγγλικών συμφερόντων εξειδικευμένη εταιρία Aldridge EDC Speciality Fund. Tα δάνεια μεταβιβάζονται σε εταιρία ειδικού σκοπού στο Λουξεμβούργο και τη διαχείρισή τους αναλαμβάνει νεοσύστατη Εταιρία Διαχείρισης Aπαιτήσεων, στην οποία η Attica Bank συμμετέχει με 20% και η AEDC με 80%. H AMK θα γίνει με την έκδοση 660 εκατ. μετοχών, ενώ θα προηγηθεί reverse split σε αναλογία 14,17 παλιές για μία νέα.

Σχετικά με την ανωτέρω ΑΜΚ, το bankingnews.gr δημοσιεύει : 



«Attica Bank: «Δούρειος Ίππος» για την κάλυψη της ΑΜΚ το ΤΣΜΕΔΕ μέσω δικαιωμάτων προτίμησης

Η απόφαση του ΕΦΚΑ να βάλει 70 εκατ. στην ΑΜΚ, πουλώντας τα δικαιώματα προτίμησης που περισσεύουν και η φημολογούμενη μεταβίβαση δικαιωμάτων στο ΤΣΜΕΔΕ.

Μέσω μεταβίβασης από τον ΕΦΚΑ στο ΤΣΜΕΔΕ δικαιωμάτων προτίμησης για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Attica Bank ενδέχεται να επιχειρηθεί η συγκέντρωση των απαραίτητων κεφαλαίων, χωρίς την ίδια στιγμή να προκληθεί η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν (DG Comp).

Αυτό τουλάχιστον φημολογείται στα πολιτικά και τραπεζικά στέκια τα τελευταία 24ώρα, μετά την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΦΚΑ.

Ο Ενιαίος Φορέας αποφάσισε να εξασκήσει μερικώς, κατά την ΑΜΚ της Attica Bank, τα δικαιώματα προτίμησης, που αντιστοιχούν στο 50,6% του μετοχικού κεφαλαίου, το οποίο κατέχει.

Εξειδίκευσε, δε, το πλαίσιο, αποφασίζοντας να βάλει στην ΑΜΚ της τράπεζας 70 εκατ. ευρώ, ενώ αν εξασκούσε το σύνολο των δικαιωμάτων του θα έπρεπε να βάλει περίπου 99 εκατ. ευρώ.

Με τη παραπάνω απόφαση, ο ΕΦΚΑ θα διατηρήσει τουλάχιστον το 37,4% του μετοχικού κεφαλαίου της Attica Bank και θα πρέπει να πωλήσει περίπου 16,8 εκατομμύρια δικαιώματα προτίμησης που δεν προτίθεται να εξασκήσει.

Σύμφωνα με κυβερνητικές διαρροές, μέρος των παραπάνω δικαιωμάτων, αν δεν βρεθεί ξένος στρατηγικός επενδυτής ή ομάδα επενδυτών για να τα αποκτήσει, είναι πιθανόν να μεταβιβαστούν στο ΤΣΜΕΔΕ, που κατέχει σήμερα το 5,6% του μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας.

Στόχος είναι το ΤΣΜΕΔΕ να αυξήσει το υφιστάμενο ποσοστό του κοντά στα όρια του 10%, και έτσι από κοινού με τον ΕΦΚΑ να μην ελέγχουν πάνω από το 50% του μετοχικού κεφαλαίου της Attica Bank.

Με δεδομένο ότι το ΤΣΜΕΔΕ αποτελεί Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, η παραπάνω τακτική έχει βάση.

Αν ο ΕΦΚΑ διατηρούσε το 50,6% του μετοχικού κεφαλαίου και εξασκούσε πλήρως τα δικαιώματά του θα έπρεπε να βάλει περίπου 99 εκατ. ευρώ.

Πρώτον τα παραπάνω λεφτά θα έλειπαν από τα ταμεία του και δεύτερον είναι πιθανόν αν το έπραττε να κινητοποιούσε την DG Comp.

Με την φημολογούμενη μεταβίβαση δικαιωμάτων από τον ΕΦΚΑ στο ΤΣΜΕΔΕ κυβέρνηση και διοίκηση του Ενιαίου Φορέα επιχειρούν να ξεπεράσουν τον σκόπελο της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, καθώς η τελευταία έχει κρίνει στο παρελθόν ότι η συμμετοχή του ΤΣΜΕΔΕ στην ΑΜΚ της Attica δεν συνιστά κρατική ενίσχυση.

Αν οι παραπάνω πληροφορίες ισχύουν εγείρεται σειρά ερωτημάτων.

Η μεταβίβαση των δικαιωμάτων από τον ΕΦΚΑ στο ΤΣΜΕΔΕ θα διενεργηθεί έναντι ανταλλάγματος;

Πως θα χρηματοδοτηθεί από το ΤΣΜΕΔΕ; Έχει διατηρήσει το Ειδικό Ταμείο περιουσία και αν ναι η καταβολή πρόσθετων 19 με 20 εκατ. ευρώ στην ΑΜΚ της Attica Bank πληροί τα κριτήρια διασποράς στο επενδυτικό του χαρτοφυλάκιο;

Σημειώνεται ότι το ΤΣΜΕΔΕ αγόρασε το 1997 το 34% του μετοχικού κεφαλαίου της Attica Bank από την Εμπορική Τράπεζα και μέχρι το 2015 είχε βάλει στην τράπεζα 810 εκατ. ευρώ.

Από 1.1.2017 με βάση το νόμο Κατρούγκαλου το 50,63% του μετοχικού κεφαλαίου της Attica Bank περιήλθε από το ΤΣΜΕΔΕ στον ΕΦΚΑ, καθώς το ταμείο Μηχανικών και Εργοληπτών εντάχθηκε στον Ενιαίο Φορέα.

Το προηγούμενο της απόφασης DG Comp το 2014

Το 2014 η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν ( DG Comp) εξέτασε αν η συμμετοχή του ΤΣΜΕΔΕ στην αύξηση κεφαλαίου της Attica Bank, που ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο 2013, θα μπορούσε να θεωρηθεί κρατική ενίσχυση.

Η DG Comp έκρινε, τότε, ότι η συμμετοχή του ΤΣΜΕΔΕ δεν αποτελούσε κρατική ενίσχυση, παρά το γεγονός ότι οι πόροι του καταλογίζονται στο κράτος.

Στο σκεπτικό της τότε κρίσης βάρυναν τα εξής:

- Σχεδόν το 50% της τότε αύξηση καλύφθηκε από ιδιώτες επενδυτές, ενώ η απόφαση άλλων βασικών μετόχων να μην συμμετάσχουν δικαιολογούνται από εξωγενείς παράγοντες και δεν οφειλόταν στη μη ελκυστικότητας της αύξησης.

- Το ΤΣΜΕΔΕ συμμετείχε στην ΑΜΚ με τους ίδιους όρους που συμμετείχαν και οι υπόλοιποι επενδυτές.

- Οι όροι της αύξησης ( σ.σ τιμή διάθεσης) είχαν καθοριστεί με βάση τις συνήθεις διαδικασίες της αγοράς.

Η παραπάνω κρίση δεν προκαθορίζει τη στάση της DG Comp έναντι του ενδεχόμενου να βάλει το ΤΣΜΕΔΕ νέα κεφάλαια στην επικείμενη νέα αύξηση κεφαλαίου της Attica Bank.

Όπως αναφέρεται στο ενημερωτικό δελτίο η DG Comp έχει ενημερώσει την τράπεζα ότι διατηρεί το δικαίωμα να εξετάσει μελλοντικά αν η συμμετοχή του ΤΣΜΕΔΕ σε μεταγενέστερη αύξηση κεφαλαίου είναι συμβατή με τη νομοθεσία περί κρατικών ενισχύσεων.

Το ερώτημα τώρα είναι αν η DG Comp εξετάζει τη συμμετοχή ΕΦΚΑ και ΤΣΜΕΔΕ από κοινού, με δεδομένο ότι το ΤΣΜΕΔΕ εντάχθηκε στον ΕΦΚΑ με την ασφαλιστική μεταρρύθμιση Κατρούγκαλου.

Σε αυτή την περίπτωση, οι πιθανότητες να θεωρηθεί η συμμετοχή τους στην ΑΜΚ κρατική ενίσχυση ενισχύονται, ιδιαίτερα αν καλυφθεί από τους υπόλοιπους ιδιώτες επενδυτές λιγότερο από το 50% της αύξησης.».


Κατόπιν αυτών, ερωτάστε :

1. Για να διατηρήσει ο ΕΦΚΑ το 50,6% του μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας και για να εξασκήσει πλήρως τα σχετικά δικαιώματά του, πρέπει να εκταμιεύσει περίπου 99 εκατ. Ευρώ, τα οποία θα λείψουν από τα ταμειακά του διαθέσιμα. Υπάρχει αυτή η δυνατότητα, χωρίς να θιχθούν ή να διακινδυνεύσουν τα συμφέροντα των ασφαλισμένων;

2. Κατά τα ανωτέρω, ο ΕΦΚΑ, για να διατηρήσει το 37,4% του μετοχικού κεφαλαίου της Attica Bank, θα πρέπει να πωλήσει περίπου 16,8 εκατομμύρια δικαιώματα προτίμησης που δεν προτίθεται να εξασκήσει ενώ, αν δεν βρεθεί ξένος στρατηγικός επενδυτής ή ομάδα επενδυτών για να τα αποκτήσει, κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι είναι πιθανόν να μεταβιβαστούν στο ΤΣΜΕΔΕ, που κατέχει σήμερα το 5,6% του μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας, προκειμένου αυτό να αυξήσει το υφιστάμενο ποσοστό του κοντά στο 10% και, έτσι, από κοινού με τον ΕΦΚΑ, να μην ελέγχουν πάνω από το 50% του μετοχικού κεφαλαίου της Attica Bank. Αν οι πληροφορίες αυτές αληθεύουν, έναντι ποιού τιμήματος θα γίνει η μεταβίβαση των δικαιωμάτων από τον ΕΦΚΑ στο ΤΣΜΕΔΕ; Και πως το όποιο τίμημα θα χρηματοδοτηθεί από το ΤΣΜΕΔΕ; Έχει διατηρήσει το Ειδικό Ταμείο περιουσία και, αν ναι, η καταβολή πρόσθετων 19 με 20 εκατ. ευρώ στην ΑΜΚ της Attica Bank πληροί τα κριτήρια διασποράς στο επενδυτικό του χαρτοφυλάκιο, την ώρα μάλιστα που, ήδη, μέχρι το 2015, το ταμείο έχει ήδη τοποθετήσει στην τράπεζα ταμειακά διαθέσιμα 810 εκατ. ευρώ;

3. Το 2014, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν ( DG Comp) έκρινε ότι, η τότε συμμετοχή του ΤΣΜΕΔΕ στην τράπεζα δεν αποτελούσε κρατική ενίσχυση, επειδή σχεδόν το 50% της τότε ΑΜΚ καλύφθηκε από ιδιώτες επενδυτές, ενώ η απόφαση άλλων βασικών μετόχων να μην συμμετάσχουν δικαιολογούνται από εξωγενείς παράγοντες και δεν οφειλόταν στη μη ελκυστικότητας της αύξησης και, παράλληλα, το ΤΣΜΕΔΕ συμμετείχε στην ΑΜΚ με τους ίδιους όρους που συμμετείχαν και οι υπόλοιποι επενδυτές, που είχαν σε κάθε περίπτωση καθοριστεί με βάση τις συνήθεις διαδικασίες της αγοράς. Ταυτόχρονα, όπως ρητά αναφέρεται στο ενημερωτικό δελτίο, η DG Comp έχει ενημερώσει την τράπεζα ότι διατηρεί το δικαίωμα να εξετάσει μελλοντικά αν η συμμετοχή του ΤΣΜΕΔΕ σε μεταγενέστερη του 2014 ΑΜΚ, είναι συμβατή με τη νομοθεσία περί κρατικών ενισχύσεων. Αν λοιπόν η DG Comp εξετάζει τη συμμετοχή ΕΦΚΑ και ΤΣΜΕΔΕ από κοινού, με δεδομένο ότι το ΤΣΜΕΔΕ εντάχθηκε στον ΕΦΚΑ με την ασφαλιστική μεταρρύθμιση Κατρούγκαλου, θα κριθεί κατά τα ανωτέρω, ναι ή όχι, η συμμετοχή τους στην ΑΜΚ ως κρατική ενίσχυση, ιδιαίτερα δε στην περίπτωση που δεν καλυφθεί από τους λοιπούς ιδιώτες επενδυτές ποσοστό τουλάχιστον ίσο με το 50% της ΑΜΚ;

4. Ποιά είναι η θέση, έναντι όλων των ανωτέρω ουσιωδών ερωτημάτων, της κυβέρνησης και της πολιτικά διορισμένης διοίκησης της ATTICA BANK; Τι λένε σχετικά ο κος Πανταλάκης και ο «πολιτικός» του προϊστάμενος, κος Γιάννης Στουρνάρας της ΤτΕ;

Ο Ερωτών Βουλευτής
Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates