.

Τετάρτη 4 Απριλίου 2018

PART TIME ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΟΥΝ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ !!!

ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΞΟΔΑ
Ήδη οι τράπεζες Πειραιώς και Εθνική έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν σε part time βάση καταστήματα της επαρχίας!!!




Νέο μοντέλο, εκ περιτροπής λειτουργίας καταστημάτων, υιοθετούν οι τράπεζες, προκειμένου να περιορίσουν τα λειτουργικά τους κόστη.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, οι τράπεζες Πειραιώς και Εθνική έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν σε part time βάση καταστήματα της επαρχίας, σε μια προσπάθεια να συμβιβάσουν τις δεσμεύσεις για μείωση καταστημάτων και προσωπικού που έχουν έναντι του SSM από τα πλάνα αναδιάρθρωσης, με τις δεσμεύσεις τους έναντι της κοινωνίας.

Η νέα μορφή "ευέλικτης λειτουργίας" καταστημάτων έχει ξεκινήσει από τις δύο παραπάνω τράπεζες, καθώς είναι αυτές που έχουν την πιο εκτεταμένη παρουσία στην ελληνική περιφέρεια: η μεν Εθνική λόγω του εθνικού ρόλου της στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, η δε Πειραιώς αφενός λόγω της κληρονομιάς της Αγροτικής Τράπεζας και του ρόλου της για τους αγρότες, αφετέρου λόγω της προίκας των καταστημάτων που απέκτησε από τις συγχωνεύσεις άλλων τραπεζών. 


Στην περίπτωση της Τράπεζας Πειραιώς, μάλιστα, η part time λειτουργία καταστημάτων της επαρχίας φαίνεται να αποτελεί κληρονομιά του "κινητού συνεργείου" με το οποίο λειτουργούσε η Αγροτική Τράπεζα τις δεκαετίες του ΄60, ΄70 και ΄80. To "κινητό συνεργείο" της τότε Αγροτικής Τράπεζας ήταν ένα βανάκι με τρία άτομα (τραπεζοϋπαλλήλους) που περιόδευε στα χωριά, κάνοντας στάσεις και ανοίγοντας ταμείο, σύμφωνα με το πρόγραμμα και όπου υπήρχε ανάγκη. Δείγμα "κινητού συνεργείου" της τότε εποχής διασώζεται στο Πολιτιστικό Ίδρυμα του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς.

Στη σημερινή πραγματικότητα, και παρά το γεγονός ότι η ψηφιοποίηση των τραπεζικών εργασιών είναι αλματώδης, οι τράπεζες δεν θέλουν να αποκοπούν εντελώς ως φυσική παρουσία από τις τοπικές κοινωνίες. Στο πλαίσιο αυτό, αποφάσισαν να ανοίγουν πιο απομακρυσμένα καταστήματα της περιφέρειας 2 ή 3 ημέρες την εβδομάδα, αντί να τα κλείσουν. Τα συγκεκριμένα καταστήματα διεκπεραιώνουν όλες τις τραπεζικές συναλλαγές και λειτουργούν με προσωπικό από κοντινό κεντρικό κατάστημα, το οποίο "αποσπάται" για την εξυπηρέτηση της πελατείας των χωριών συνήθως δύο ημέρες την εβδομάδα (π.χ. Τρίτη, Πέμπτη).

Η "άνεση" να λειτουργήσουν με αυτόν τον τρόπο αντί να κλείσουν καταστήματα, δίνεται στις τράπεζες από το γεγονός ότι μπορεί τα καταστήματά τους να είναι ιδιόκτητα (ή ακόμα και ενοικιαζόμενα, αφού το μηνιαίο ενοίκιο στην επαρχία για τραπεζικά καταστήματα κινείται στα 900 – 1.000 ευρώ και είναι ανεκτό για τις τράπεζες) ή και επειδή καλούνται να αξιοποιήσουν προσωπικό που δεν έχει κάνει χρήση προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου.

Κυρίως, όμως, επικρατεί το σκεπτικό να εξυπηρετηθούν ηλικιωμένοι, αγρότες και η τοπική κοινωνία. Η πρόθεση αυτή είναι εμφανής από το γεγονός ότι από τις 30 έως μάξιμουμ 100 συναλλαγές που διενεργούνται στα καταστήματα αυτά, το 90% είναι ταμειακές και θα μπορούσαν να διενεργηθούν από τα υφιστάμενα ATMs.

Στο ίδιο μήκος κύματος, η απόφαση για την part time λειτουργία καταστημάτων λαμβάνεται σε συμφωνία με τις τοπικές αρχές (σε συνεννόηση με τους δημάρχους) και η λειτουργία τους διευρύνεται σε περισσότερες ημέρες αναλόγως των τοπικών συνθηκών και αναγκών (π.χ. καταβολή επιδοτήσεων, πανηγύρια, παζάρια κ.ά.).

Σημειώνεται ότι η Εθνική Τράπεζα και η Τράπεζα Πειραιώς έχουν προχωρήσει σε σημαντική μείωση του λειτουργικού τους κόστους με μείωση του δικτύου και του προσωπικού τους. Για την Εθνική, οι λειτουργικές δαπάνες μειώθηκαν πέρυσι κατά 7% (διαμορφώθηκαν σε 868 εκατ. ευρώ), αντανακλώντας την περιστολή των δαπανών προσωπικού (-10,9%).

Η σημαντική μείωση στις δαπάνες προσωπικού ενσωματώνει το όφελος από το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου που ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο 2016 και αφορούσε σε περίπου 10% του προσωπικού στην Ελλάδα. Ο αριθμός των εργαζομένων της Εθνικής Τράπεζας στην Ελλάδα έχει μειωθεί σε 9.800 από 12.000 το 2015 και 15.000 το 2009.Το 2017 η Τράπεζα βελτίωσε τον δείκτη κόστους προς οργανικά έσοδα στο 51,8% από 54,7% το 2016.

Για την Τράπεζα Πειραιώς, τα λειτουργικά κόστη του Ομίλου διαμορφώθηκαν το 2017 σε 1,15 δις. ευρώ, μειωμένα κατά 3% από το 2016, ως αποτέλεσμα της μείωσης κυρίως των εξόδων διοικητικής λειτουργίας (-6%), μεταξύ άλλων, μέσω περαιτέρω κλεισίματος καταστημάτων και πρωτοβουλιών ψηφιοποίησης.

Σημαντική συμβολή στη μείωση του κόστους, της τάξεως των 55 εκατ. ευρώ ετησίως, έχει η αποχώρηση 1.400 εργαζομένων στο πλαίσιο του προγράμματος εθελουσίας εξόδου που "έτρεξε" η Τράπεζα στις αρχές του 2018. Στο τέλος Δεκεμβρίου 2017 το ανθρώπινο δυναμικό του Ομίλου για τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανερχόταν σε 15.115 άτομα, από τα οποία τα 13.253 στην Ελλάδα.

Παράλληλα, το δίκτυο καταστημάτων μειώθηκε κατά 40 καταστήματα, στα 620, υπερβαίνοντας τον στόχο του σχεδίου αναδιάρθρωσης για 650 καταστήματα στην Ελλάδα στο τέλος του 2017. Σε επίπεδο Ομίλου, υπήρξε μείωση 168 μονάδων (καταστημάτων), στις 753 μονάδες.

Ο δείκτης κόστος προς έσοδα στην Ελλάδα μειώθηκε πέρυσι για την Τράπεζα Πειραιώς στο 52% από 55% το 2016.



πηγη: capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates