.

Παρασκευή 18 Ιουλίου 2014

ΕΦΤΙΑΧΝΑΝ ΤΑ ΛΟΥΚΑΝΙΚΑ ΜΑΓΕΙΡΕΥΑΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ

 ΠΡΟΣΤΙΜΟ - ΜΑΜΟΥΘ 338 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΣΕ 21 ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΑΛΛΑΝΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΟΥΣ

 Το καρτέλ στήθηκε πριν από χρόνια σε ένα ξενοδοχείο του Αμβούργου.
     
Του Μπάμπη Μιχάλη

«Οι νόμοι είναι σαν τα λουκάνικα, είναι καλύτερα να μη γνωρίζει κάποιος πώς φτιάχνονται», φέρεται ότι είχε πει κάποτε ο Οτο Μπίσμαρκ, ο πρώτος καγκελάριος της ενοποιημένης Γερμανίας. Ενάμιση αιώνα αργότερα, κάποιοι απόγονοί του πιστεύουν ότι ακόμη καλύτερα είναι να μη γνωρίζει κάποιος πώς φτιάχνονται… οι τιμές των λουκάνικων. Ο λόγος για τους Γερμανούς παραγωγούς λουκάνικων, σαλαμιών και συναφών προϊόντων που τιμωρήθηκαν αυτήν την εβδομάδα από τις αρμόδιες αρχές της χώρας τους με πρόστιμο-μαμούθ 338 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία καρτέλ.

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Ανταγωνισμού διαπίστωσε ότι μερικοί από τους μεγαλύτερους παραγωγούς λουκάνικων της Γερμανίας, όπως οι Boklunder, Wiesenhof και Rugenawalder, συνεννοούνταν στα κρυφά επί δεκαετίες προκειμένου να καθορίζουν τις τιμές των λουκάνικων και των άλλων αλλαντικών στα επίπεδα που ήθελαν, κουρελιάζοντας τη λειτουργία της αγοράς, κάθε έννοια ανταγωνισμού και ζημιώνοντας τους καταναλωτές.


 «Ο Κύκλος του Ατλαντικού»

Το καρτέλ του λουκάνικου είχε μάλιστα και όνομα, «Ο Κύκλος του Ατλαντικού», το οποίο υιοθετήθηκε από το Hotel Atlantic του Αμβούργου, όπου συναντήθηκαν για πρώτη φορά οι αλλαντοβιομήχανοι. Το πρόστιμο θα το επωμιστούν συνολικά 21 παραγωγοί και 33 άτομα. Το μεγάλο ύψος του οφείλεται στον μεγάλο αριθμό των εμπλεκομένων, τη μεγάλη χρονική περίοδο που κράτησε το καρτέλ και στα δισεκατομμύρια που καρπώθηκαν οι απατεώνες από τις στρεβλά υψηλές τιμές σε μια αγορά που αυξάνει συνεχώς τα τελευταία χρόνια το μέγεθός της. Τα λουκάνικα και το χοιρινό κρέας κατέχουν ξεχωριστή θέση στη διατροφή των Γερμανών. Είναι μακράν το πιο δημοφιλές είδος κρέατος. Το 2012, οι Γερμανοί κατανάλωσαν κατά μέσο 38 κιλά χοιρινού έκαστος, ποσότητα που αντιστοιχεί περίπου σε 380 λουκάνικα το έτος. Περισσότερο από ένα «wurst» την ημέρα ο καθένας δηλαδή. Αντίθετα οι Γερμανοί καταναλώνουν 11 κιλά πουλερικών έκαστος τον χρόνο και μόλις 9 κιλά μοσχαρίσιου κρέατος.

Ετσι, από τους 8,8 εκατ. τόνους κρέατος που παρήχθησαν το 2012 στη Γερμανία, τα 5,5 εκατομμύρια ήταν χοιρινό. Δέκα χρόνια πίσω, το 2001, η παραγωγή χοιρινού ήταν αισθητά χαμηλότερη – 3,9 εκατ. τόνοι.

Η ραγδαία αύξηση παραγωγής και κατανάλωσης του τυποποιημένου, κυρίως χοιρινού, κρέατος σε αυτά τα 10 χρόνια αποτυπώνει τις δραστικές αλλαγές στην εγχώρια αγορά λιανικής, όπου κυριάρχησαν εκπτωτικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως η Lidl και η Edeka, έναντι των παραδοσιακών κρεοπωλείων. Μεταξύ 2010 και 2012, μέσα σε μόνο δύο χρόνια, ο αριθμός των χασάπικων-οικογενειακών επιχειρήσεων μειώθηκε από 16.000 σε 14.372 και η εξέλιξη αυτή επηρεάζει όχι μόνο την ποιότητα αλλά και τις τιμές.

Τα ίδια σε μπίρα, ζάχαρη

Η αποκάλυψη και η τιμωρία του «καρτέλ των λουκάνικων» δεν είναι η μοναδική τέτοιου είδους ιστορία φέτος στη Γερμανία. Οι αρχές τιμώρησαν νωρίτερα με πρόστιμο 338 εκατ. ευρώ έντεκα ζυθοποιίες, επίσης για δημιουργία καρτέλ και «φιξάρισμα» των τιμών της μπίρας. Τον περασμένο Φεβρουάριο οι τρεις μεγαλύτερες βιομηχανίες ζάχαρης τιμωρήθηκαν με πρόστιμο 280 εκατ. για χειραγώγηση τιμών. Τα συνολικά πρόστιμα που έχουν εισπράξει οι γερμανικές επιχειρήσεις φέτος για τον… υψηλό σεβασμό που τρέφουν προς την ελεύθερη αγορά, τους κανόνες του αθέμιτου ανταγωνισμού και τους καταναλωτές φτάνουν ήδη τα 900 εκατ. ευρώ έναντι μόλις 240 εκατ. ευρώ το 2013.

Ολα αυτά δείχνουν βέβαια ότι, αντίθετα με όσα τρομερά προσάπτουν στους Ελληνες και τους άλλους επιχειρηματίες του ευρωπαϊκού Νότου, οι Γερμανοί είναι τελικά πολύ μεγαλύτεροι… ματσαράγκες.
Πηγή:http://www.efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates