Τι μεταδίδει το capital.gr :
Τέλος στην ταλαιπωρία των πελατών που καλούνται να προσκομίσουν έγγραφα σε φυσική ή ψηφιακή μορφή σε συναλλαγές με τράπεζες και άλλους οργανισμούς και επιχειρήσεις πρόκειται να βάλει η νέα ψηφιακή υπηρεσία που προγραμματίζεται να ξεκινήσει εντός του Ιανουαρίου.
Ο λόγος για το "Know Your Customer”, ένα ψηφιακό κανάλι μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για τη διάθεση στοιχείων πολιτών όταν αυτό ζητείται και εφόσον, βεβαίως, υπάρχει η συγκατάθεση του πελάτη. "Η διάθεση των στοιχείων γίνεται αποκλειστικά κατόπιν αιτήματος της συγκατάθεσης του πολίτη, κάθε φορά που ζητείται πρόσβαση, και στον πυρήνα του σχεδιασμού βρίσκεται η προστασία των προσωπικών δεδομένων παράλληλα με την έγκαιρη και έγκυρη διάθεση στοιχείων που συλλέγονται από αξιόπιστες πηγές”, αναφέρεται στην Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού.
Αρχικά η δράση έχει εστιάσει στα τραπεζικά ιδρύματα και τις διαδικασίες KYC, που οφείλουν να ακολουθήσουν στο πλαίσιο του Anti Money Laundering - AML κανονισμού, ο οποίος απαιτεί την προσκόμιση στοιχείων α) ταυτότητας β) εισοδημάτων, γ) επαγγελματικής δραστηριότητας και δ) δ/νσης διαμονής και επικοινωνίας του πελάτη/πολίτη.
Το "Know Your Customer” έρχεται να συμπληρώσει την ψηφιακή εγγραφή και ταυτοποίηση (digital onboarding) που ορισμένα τραπεζικά ιδρύματα έχουν ήδη ξεκινήσει να προσφέρουν.
Ακόμη και στις περιπτώσεις που το άνοιγμα λογαριασμού γίνεται απομακρυσμένα (π.χ. με βιντεοκλήση) οι πελάτες καλούνται να στείλουν τα απαραίτητα έγγραφα, είτε σε φυσική, είτε σε ψηφιακή μορφή. Με το KYC η τράπεζα θα μπορεί για παράδειγμα να αντλεί το εκκαθαριστικό από το ΤΑΧΙSnet. To ίδιο θα γίνεται και όταν απαιτείται επικαιροποίηση των στοιχείων των πελατών.
Σταδιακή εφαρμογή
Στο πρώτο στάδιο εφαρμογής της, η πλατφόρμα θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με την υφιστάμενη διαδικασία κατάθεσης έγχάρτων ή ψηφιακών εγγράφων. Σε επόμενο στάδιο και εξελισσόμενη παράλληλα με την υπηρεσία αυθεντικοποίησης πολιτών και την ταυτότητα πολίτη, θα παρέχει υπηρεσίες απομακρυσμένης ταυτοποίησης του πολίτη υψηλού βαθμού εμπιστοσύνης, ενώ θα καλύψει και νέα σενάρια KYC, όπως για παράδειγμα σε τηλεπικοινωνιακούς φορείς ή στοιχηματικές εταιρείες.
Τα επόμενα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού
Το Know Your Customer είναι το πρώτο ψηφιακό έργο του Δημοσίου που πρόκειται να λειτουργήσει ενός του 2021. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα ακολουθήσει το Ψηφιακό Μητρώο Αθλητικών Φορέων τον Φεβρουάριο, η απλοποίηση της μεταβίβασης οχημάτων και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας τον Μάρτιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου