Διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 53 του ν. 4663/2020 (Α΄ 30) για την ταξινόμηση μεταχειρισμένων επιβατηγών οχημάτων προερχομένων από κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρείχε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς τις Διευθύνσεις Μεταφορών της χώρας όπως επίσης και τα ΚΤΕΟ.
Σύμφωνα με την διευκρινιστική εγκύκλιο του Υπουργείου ξεκαθαρίζεται πότε ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο δεν θα ταξινομείται ενώ γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στο έλεγχο των ξένων πιστοποιητικών Τεχνικού Ελέγχου.
Να υπενθυμίσουμε πως πρώτο το Newsauto.gr είχε αποκαλύψει τη δράση εκτυπωτικών μονάδων στην Ελλάδα οι οποίες έναντι 100 ευρώ εκτύπωναν πανομοιότυπα πιστοποιητικά ΚΤΕΟ άλλων κρατών-μελών με ότι χιλιόμετρα και ημερομηνίες επιθυμούσε ο πελάτης τους!
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μετά το δημοσίευμα του Newsauto.gr και κατόπιν πληροφοριών εξέδωσε σχετική ερμηνευτική εγκύκλιο για την ορθή εφαρμογή της νομοθεσίας.
Ειδικότερα όπως επισημαίνεται: «Για την μη ορθή εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 53 του ν. 4663/2020 και σε συνέχεια του με αριθμ. πρωτ. 5233/12-01-2021 ενημερωτικού εγγράφου μας, σας υπενθυμίζουμε εκ νέου τα εξής:
Για την ταξινόμηση μεταχειρισμένων επιβατηγών οχημάτων προερχομένων από κράτη-μέλη της ΕΕ:
1) Κατά τον τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ (δημόσια ή ιδιωτικά), τόσο για τη διαδικασία Αναγνώρισης ξένου Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου, όσο και για τη διενέργεια περιοδικού τεχνικού ελέγχου, όπου αυτός προβλέπεται, απαιτείται η υποβολή και ο έλεγχος του ξένου πιστοποιητικού.
2) Πέραν των πρόσθετων δικαιολογητικών που προβλέπονται στο άρθρο 53 του ν. 4663/2020 (Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου της χώρας προέλευσης του οχήματος – Αντίγραφο του τιμολογίου ή του ιδιωτικού συμφωνητικού πώλησης του οχήματος – Πιστοποιητικό Ταξινόμησης του οχήματος που εκδίδεται από τις τελωνειακές αρχές), υποβάλλεται στις αρμόδιες Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών και Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου από ΚΤΕΟ της χώρας μας χωρίς σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις, το οποίο έχει εκδοθεί είτε μετά τη διαδικασία Αναγνώρισης του ξένου Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου είτε μετά από περιοδικό τεχνικό έλεγχο όπου αυτός προβλέπεται, διαφορετικά το όχημα δεν θα ταξινομείται.
Η ισχύουσα νομοθεσία που αφορά στην ταξινόμηση μεταχειρισμένων επιβατηγών οχημάτων προερχομένων από κράτη-μέλη της ΕΕ είναι προσβάσιμη στην ιστοσελίδα του Υπουργείου (yme.gr) ακολουθώντας τη διαδρομή :
Μεταφορές → Τεχνικός Έλεγχος και Εγκαταστάσεις Εξυπηρέτησης Οχημάτων → Τεχνικός Έλεγχος Οχημάτων → Έλεγχος Μεταχειρισμένων-Μεταβίβαση → Περιοδικός Τεχνικός Έλεγχος μεταχειρισμένων οχημάτων πριν την έκδοση άδειας κυκλοφορίας για πρώτη φορά στη Ελλάδα.
Παρακαλούνται οι Προϊστάμενοι των Γενικών Διευθύνσεων, των Διευθύνσεων και των Τμημάτων των Υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας για :
α) Την ενημέρωση των αρμόδιων υπαλλήλων τους για τη σχετική νομοθεσία και
β) Την λήψη όλων των ενδεδειγμένων μέτρων (προληπτικών ή κατασταλτικών) τήρησης της νομοθεσίας και των οδηγιών, βάσει των εγκυκλίων που έχουν εκδοθεί αναφορικά με τον έλεγχο των χιλιομέτρων και τις διατάξεις του άρθρου 53 του ν. 4663/2020, προς όφελος του καταναλωτή.»
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου