ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δευτέρα 2 Μαΐου 2022

Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΒΟΥΛΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ !!!

 


Μείωση της κατανάλωσης από 7 στους 10 Έλληνες αποτυπώνεται σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης αλλά και σε ένδυση-υπόδηση, διασκέδαση, ταξίδια και διακοπές, σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα της Focus Bari. Πιο συγκεκριμένα, το 75% έχει μειώσει την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος, το 73% στο σούπερ-μάρκετ, το 70% στα καύσιμα, το 69% στα τρόφιμα-ποτά, το 56% στην ένδυση-υπόδηση αλλά και στο πετρέλαιο θέρμανσης και το 51% έχει περιορίσει τις εξόδους εκτός σπιτιού. Μάλιστα, ο κυριότερος λόγος για τον οποίο έχουν περικόψει ή σταματήσει εντελώς συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών είναι η ανεπάρκεια εισοδημάτων.

Η ακρίβεια η μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων, πάνω και από την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία

Ο βασικότερος παράγοντας ανησυχίας αυτήν τη στιγμή περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο θέμα της κοινωνίας είναι για τον Έλληνα πολίτη η ακρίβεια στις τιμές, ακολουθεί η ενδοοικογενειακή βία και η κακοποίηση, ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι ελλείψεις σε βασικά αγαθά διατροφής και ο κορονοϊός.




Υπερβολική αύξηση της τιμής βλέπουν οι καταναλωτές σε 11 από τα 18 είδη αγαθών και υπηρεσιών που αγοράζουν

Μάλιστα, οι ερωτώμενοι απάντησαν κατά μέσο όρο ότι έχει ανέβει υπερβολικά η τιμή για 11 από τα 18 είδη αγαθών και υπηρεσιών που εξετάζονται. Υπερβολική ακρίβεια στις τιμές εντοπίζεται στο ρεύμα, στα καύσιμα, στο σούπερ-μάρκετ. Ταυτόχρονα, 7 στους 10 από τους συμμετέχοντες στην έρευνα αναφέρουν ότι έχουν κάνει περικοπές στις αγορές τους επειδή έχουν πραγματικό πρόβλημα, ενώ 3 στους 10 από φόβο. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη έρευνα καταγράφει 18 κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών που χρησιμοποιούν τα νοικοκυριά και οι καταναλωτές και πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 5-12 Απριλίου του 2022 σε δείγμα 1.000 ατόμων.





Μειωμένη αισιοδοξία στους καταναλωτές

Tην ίδια στιγμή, απώλεια αισιοδοξίας καταγράφεται το τελευταίο διάστημα στους καταναλωτές, όπως παρατήρησε η Δήμητρα Κατσίπη, εμπορική διευθύντρια της IRI Hellas στο πλαίσιο του Food Retail CEO Forum που διοργάνωσε το περιοδικό "σελφ σέρβις". Η ίδια αναφέρθηκε σε δύο σενάρια αύξησης τιμών. Με βάση το πρώτο, η αύξηση των τιμών θα είναι μεσοσταθμικά 3% και θα έχει ως αποτέλεσμα αύξηση πωλήσεων στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά που πωλούνται από τα σούπερ-μάρκετ κατά 0,8%, κάτι που είναι λογικό εάν κανείς λάβει υπόψη του τις αυξημένες τιμές, που φέρνουν κατ’ επέκταση μεγαλύτερο τζίρο. Στο δεύτερο σενάριο παρουσιάστηκε η μεσοσταθμική αύξηση κατά 5% ως πιθανότητα για το 2022, με την κυρία Κατσίπη να επισημαίνει ότι σε αυτή την περίπτωση οι πωλήσεις στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά θα αυξηθούν κατά 1%.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου