ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τετάρτη 20 Απριλίου 2022

ΘΕΛΟΥΝ ΜΟΝΙΜΑ ΧΕΙΡΟΠΟΔΑΡΑ ΔΕΜΕΝΟΥΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ: ΤΑ FUNDS ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΩΡΕΣ ΕΞΟΦΛΗΣΕΙΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ !!!

 


Με τα περιβόητα funds των κόκκινων δανείων συμβαίνει το εξής απίθανο: Οφειλέτες ρυθμισμένων ενήμερων δανείων θέλουν να τα αποπληρώσουν πρόωρα και δεν μπορούν!
Ο λόγος είναι απλός: Οι εταιρείες αυτές – που δικαίως αποκαλούνται “κοράκια” - είναι φτιαγμένες για να κυνηγούν “πεθαμένους” και να τρέφονται με “ψοφίμια”. Τρέχουν να εισπράξουν χρήματα και να βγάλουν (υπερ)κέρδη από οφειλέτες που αδυνατούν να πληρώσουν, καταλήγοντας σε πλειστηριασμούς. Κι αν εμφανιστεί κάποιος που θέλει να εξοφλήσει την οφειλή του πουλώντας το υποθηκευμένο ή προσημειωμένο ακίνητο, απλώς... βραχυκυκλώνουν. Δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Ο μηχανισμός τους είναι φτιαγμένος για να κυνηγάει προβληματικά δάνεια, όχι να εξυπηρετεί όποιους είναι πρόθυμοι και έτοιμοι να αποπληρώσουν.

Το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο με τα δάνεια που μεταβιβάστηκαν σχετικά πρόσφατα σε εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων, μέσω των τελευταίων τιτλοποιήσεων.

Το Sofokleousin.gr έχει γίνει αποδέκτης καταγγελιών και διαμαρτυριών από οφειλέτες ρυθμισμένων και εξυπηρετούμενων δανείων, που έχουν βρεθεί σ' αυτή την αδιανόητη θέση: Να θέλουν να εξοφλήσουν και να μη μπορούν!

Περιμένουν μήνες

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οφειλέτης στεγαστικού δανείου το οποίο είχε μεταβιβασθεί (ρυθμισμένο και εξυπηρετούμενο) από την Εθνική σε εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων, προσπαθεί επί 4 μήνες να πάρει μιά απάντηση για το ποσό της οφειλής του – τι πρέπει να πληρώσει για να τελειώνει με το δάνειο και να αρθεί η προσημείωση ακινήτου. Ακόμη δεν τα έχει καταφέρει...

Ανάλογο πρόβλημα αναφέρονται και από οφειλέτες δανείων που έχουν μεταβαπό την Πειραιώς και την Eurobank σε άλλο fund: Εμπορική επιχείρηση που είχε ενυπόθηκο ρυθμισμένο δάνειο και ζήτησε νέο διακανονισμό για πρόωρη εξόφληση με πώληση ακινήτου, περιμένει πολλούς μήνες χωρίς να παίρνει απάντηση.

Ορισμένες εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων έχουν δημιουργήσει call center για την παροχή πληροφοριών σε οφειλέτες τους και ειδικές ιστοσελίδες-ηλεκτρονικές πλατφόρμες, μέσω των οποίων υποβάλλεται οποιοδήποτε αίτημα. Ομως, ακόμη και τα πιό απλά αιτήματα, όπως για ενημέρωση σχετικά με την εναπομείνασα ανεξόφλητη οφειλή, μένουν αναπάντητα επί μήνες. Δυνατότητα επικοινωνίας με αρμόδια στελέχη δεν υπάρχει, όλα γίνονται μόνον μέσω call center και ηλεκτρονικής πλατφόρμας, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η παραμικρή ευελιξία στη διεκπεραίωση απλών υποθέσεων.

"Επιβραβεύσεις" και ξανακοκκίνισμα

Τα πράγματα γίνονται ακόμη πιό δύσκολα στις περιπτώσεις που οι μεταβιβασθείσες από τις τράπεζες δανειακές συμβάσεις, περιλαμβάνουν όρους για “επιβράβευση” του δανειολήπτη (διαγραφή μέρους οφειλής) εάν γίνει πρόωρη αποπληρωμή, ή εάν το δάνειο δεν “ξανακοκκινίσει” ώσπου να εξοφληθεί.

Ενώ οι όροι αυτοί είναι απλοί, “στανταρισμένοι” και επαναλαμβανόμενοι στις ρυθμίσεις δανείων, γίνονται αιτία ατέλειωτων καθυστερήσεων όταν οι συμβάσεις... πέσουν στα χέρια των δικηγόρων των εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων.

Δανειολήπτες που αντιμετωπίζουν τέτοια προβλήματα στην προσπάθεια να αποπληρώσουν τις οφειλές τους, λένε ότι ώσπου να “τρέξουν” τις διαδικασίες οι αργοκίνητοι μηχανισμοί των εταιρειών, το πιθανότερο είναι να χαθούν οι ευκαιρίες πώλησης των ενυπόθηκων ή προσημειωμένων ακινήτων και τα ρυθμισμένα δάνεια να ξανακοκκινίσουν

πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου