Από το efsyn.gr
Ούτε καν ως ντελιβεράς δεν θα μπορεί να βρει δουλειά στο μέλλον ένας άνεργος. Σαν να μην έφταναν οι ραλίστες οδηγοί που τους σκοτώνουν στην άσφαλτο, τα αφεντικά και οι πλατφόρμες του διαδικτύου που τους κλέβουν ασύστολα και τους ταλαιπωρούν, οι διανομείς έτοιμου φαγητού καλούνται τώρα να αντιμετωπίσουν και τα ρομπότ.
Εκατοντάδες μικρά ρομπότ, μερικά με ύψος που μόλις μετά βίας φτάνει τα γόνατα ενός ανθρώπου, ικανά να μεταφέρουν έως και τέσσερις μεγάλες πίτσες, διασχίζουν αυξανόμενα τις πανεπιστημιουπόλεις και τα πεζοδρόμια κάποιων πόλεων σε ΗΠΑ, Βρετανία και άλλες περιοχές του πλανήτη, κλέβοντας όλο και περισσότερο διαδρομές και μεροκάματα από τους διανομείς. Οι διανομές φαγητού με ρομπότ δοκιμάζονταν από τις επιχειρήσεις αρκετά πριν χτυπήσει την ανθρωπότητα ο κορονοϊός. Η πανδημία, οι ελλείψεις προσωπικού και η αυξανόμενη προτίμηση για ανέπαφες παραδόσεις επιτάχυναν όμως τη χρήση τους.
Η Starship Technologies κατασκευάζει ρομπότ και συνεργάζεται με εστιατόρια και καταστήματα. Πρόσφατα πραγματοποίησε τη δισεκατομμυριοστή παράδοση από έναν στόλο που ξεπερνά τα 1.000 ρομπότ
Η Starship Technologies, μια εταιρεία που κατασκευάζει ρομπότ και συνεργάζεται με εστιατόρια και εμπορικά καταστήματα, πραγματοποίησε πρόσφατα τη δισεκατομμυριοστή παράδοση φαγητού. Από 250 ρομπότ το 2019, ο στόλος της σήμερα ξεπερνά τα 1.000, ενώ πολύ σύντομα θα προσθέσει εκατοντάδες ακόμη σε αυτόν. Τα ρομπότ της διανέμουν σήμερα φαγητό σε 20 πανεπιστημιουπόλεις των ΗΠΑ και σε λίγο καιρό θα διασχίζουν ακόμη 25. Κινούνται επίσης παραδίδοντας φαγητό στα πεζοδρόμια κάποιων αστικών περιοχών της Βρετανίας, της Καλιφόρνιας, του Μαϊάμι αλλά και του Ταλίν της Εσθονίας.
Στη χρήση των ρομπότ επενδύουν όμως αυξανόμενα και παραδοσιακές εταιρείες παράδοσης φαγητού που χρησιμοποιούν κυρίως οδηγούς. Η αμερικανική Grubhub ξεκίνησε πρόσφατα συνεργασία με τη ρωσική εταιρεία κατασκευής ρομπότ Yandex για την ανάπτυξη 50 ρομπότ στην πανεπιστημιούπολη του Οχάιο στο Κολόμπους, ενώ σχεδιάζει να επεκταθεί σε περισσότερες πανεπιστημιουπόλεις σύντομα. Ας σημειωθεί ότι οι παραγγελίες παράδοσης φαγητού στο σπίτι στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 66% στο 12μηνο Ιουνίου 2020-Ιουνίου 2021, ενώ οι προβλέψεις είναι ότι η ζήτηση θα παραμείνει ισχυρή και μετά την πανδημία καθώς ο κόσμος έχει αρχίσει να συνηθίζει.
Χειριστές
Τα ρομπότ που παραδίδουν φαγητό δεν είναι όλα τα ίδια. Κάποια έχουν για παράδειγμα τέσσερις ρόδες ενώ κάποια άλλα έξι. Στο σύνολό τους ωστόσο χρησιμοποιούν κάμερες, αισθητήρες, GPS και μερικές φορές σαρωτές λέιζερ για την πλοήγηση στα πεζοδρόμια ή για να διασχίσουν τους δρόμους αυτόνομα. Απομακρυσμένοι χειριστές παρακολουθούν την πορεία τους από κάμερες, ωστόσο σπάνια παρεμβαίνουν για να πατήσουν φρένο ή να τα στρίψουν προκειμένου να αποφύγουν τυχόν εμπόδια. Οταν τα ρομπότ φτάνουν στον προορισμό τους, οι πελάτες πληκτρολογούν έναν κωδικό στα τηλέφωνά τους προκειμένου να ανοίξει το καπάκι και να παραλάβουν το φαγητό.
Το ανθρωποειδές της Agility Robotics υιοθετήθηκε ήδη από τη Ford για την επόμενη γενιά ελαφρών αυτόνομων Van που... παραδίδουν πακέτα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση
Αντίθετα η χρήση των ντελιβερο-ρομπότ θα μπορούσε να επεκταθεί με μεγάλη επιτυχία σε πανεπιστημιουπόλεις, οικοδομικά συγκροτήματα με γραφεία επιχειρήσεων ή σε καινούργιες κοινότητες που έχουν μεγάλα πεζοδρόμια. Εκεί η χρήση τους συμφέρει τις εταιρείες διανομής έναντι των οδηγών. Το κόστος ενός φτηνού ντελιβερο-ρομπότ που κινείται στα πεζοδρόμια εκτιμάται σήμερα στα 5.000 δολάρια ή και λιγότερο. Την ίδια στιγμή οι ετήσιες αμοιβές ενός μέσου οδηγού για παράδειγμα της Grubhub στο Οχάιο ανέρχονται στα 47.650 δολάρια. Η διαφορά είναι τεράστια. Γι’ αυτό και θα επισπεύσει τη μετάβαση.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου