Στις αντιφάσεις των αποφάσεων που παίρνουν οι κυβερνώντες των χωρών και τα παγκόσμια όργανα τους φαίνεται και το γεγονός ότι δεν υπάρχει «κοινή λογική» αλλά… «λογική με ατζέντα» και πολιτική.
Ας υποθέσουμε ότι είμαστε ακόμα σε περίοδο πανδημίας, κι ας υποθέσουμε ότι όλα αυτά τα δυο σχεδόν χρόνια, το να λυθεί ο συνωστισμός στα ΜΜΜ δεν ήταν ακριβώς η προτεραιότητα της κυβέρνησης. Κι ας υποθέσουμε ότι η πολιτική της κυβέρνησης θέλει να εναρμονιστεί με τις Ευρωπαϊκές οδηγίες για την κυκλοφορία των οχημάτων στις μεγαλουπόλεις που σταδιακά καταργούν την κυκλοφορία με τα βενζινοκίνητα οχήματα και επιτρέπουν μόνο αμάξια νέας γενιάς και δη ηλεκτρικά.
Κι αφού τα υποθέσαμε όλα αυτά, βρείτε μου εσείς κοινό παρονομαστή που λέγεται δημόσιο συμφέρον υγείας και περιβάλλοντος. ΔΕΝ κολλάνε τα κομμάτια, παρότι είναι του ιδίου παζλ!
Τι κολλάει στην όλη υπόθεση; Μια ακόμα κίνηση βάσει της Ατζέντας 21/30 και Μεγάλης Επανεκκίνησης, που θέλει τις κοινωνικές ανισότητες να ανοίγουν την ψαλίδα τους και τον λαουτζίκο σε ένα συνεχές «απαγορεύεται» και «αποφασίζουμε και διατάσσουμε».
Αλλά η «μπότα» της νέας αυτής παγκόσμιας τάξης, πέφτει πιο βαριά σε πληθυσμούς όπως της Ελλάδας, γιατί, ούτε τα ΜΜΜ είναι στο επίπεδο των ευρωπαϊκών, αλλά ούτε και υπάρχουν πολλοί πολίτες που το βαλάντιο τους αντέχει να αγοράσει νέα αμάξια και μάλιστα τα πανάκριβα ηλεκτροκίνητα που, ψευδώς λένε ότι δεν παράγουν CO², αλλά πανάκριβο ρεύμα καταναλώνουν, άρα ενέργεια, το χειρότερο όμως είναι το περιβαλλοντικό τους θέμα με τις μπαταρίες, όταν αυτές ψοφήσουν και θα πρέπει κάπου να θαφτούν.
Πόσα κιλά υποκρισίας μπορεί να αντέξει κανείς σε μια μέρα, όταν χτες δημοσιεύσαμε τον νέο νομοσχέδιο που χαρίζει όλες τις περιβαλλοντικές παραβάσεις, και σήμερα μπαίνει και πάλι δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας, «εν μέσω πανδημίας»;
Έχεις πιο παλιό αμάξι; Πάρε ΜΜΜ.
Ο ‘‘Καθαρός Δακτύλιο’’ που θα ξεκινήσει στις 25 Οκτωβρίου θα βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών – ζυγών. Αλλά με μία θεμελιώδη διαφορά: «Τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα “παραθυράκια”. Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε ‘‘Καθαρό Δακτύλιο’’», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.
H Τελευταία Κοινή Υπουργική Απόφαση για τον Δακτύλιο των εχόντων και κατεχόντων
Η είσοδος των οχημάτων στο κέντρο θα γίνεται με το νέο πρότυπο WLTP και προβλέπει την ελεύθερη κυκλοφορία των «καθαρών» ηλεκτρικών οχημάτων.
Σύμφωνα με το ΦΕΚ (1221 Β/30-3-2021) που δημοσιεύθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) έχουν οριστεί τα νέα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στον δακτύλιο της Αθήνας, με την οποία οι προϋποθέσεις εισόδου στον «πράσινο» δακτύλιο εναρμονίζονται με την εφαρμογή του νέου παγκόσμιου προτύπου μέτρησης εκπομπών CO2 που ισχύει από 1/1/2021.
Οι νέες προβλέψεις διασφαλίζουν την ίση μεταχείριση εισόδου στον «πράσινο» δακτύλιο της Αθήνας των επιβατικών οχημάτων που ταξινομούνται μετά την 1/1/2021 με αυτά που έχουν ταξινομηθεί έως 31/12/2020, ως προς τις εκπομπές ρύπων. Στην τροποποιημένη ΚΥΑ καθορίζεται το όριο εισόδου για τα επιβατικά οχήματα που από 1/1/2021 έχουν ταξινομηθεί σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP (Worldwide Light Test Procedure) στα 175 grCO2/km, χωρίς ωστόσο να μεταβάλλεται το ισχύον όριο εισόδου για τα οχήματα που είχαν ταξινομηθεί ως και τις 31/12/2020, δηλαδή τα 140 grCO2/km, όπως αυτό είχε καθοριστεί βάσει του Νέου Ευρωπαϊκού Κύκλου Οδήγησης NEDC (New European Driving Cycle).
Ειδικότερα, στον δακτύλιο επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό:
Α) των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.
Β) των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.
Γ) των οχημάτων τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου