Μετά την έναρξη ισχύος των νέων προτύπων CO2 για τα αυτοκίνητα της ΕΕ 2020/21, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) εισήλθαν στη μαζική αγορά πολύ πιο γρήγορα από ό, τι αναμενόταν προηγουμένως, φθάνοντας το 10,5% των νέων πωλήσεων πέρυσι και οδηγώντας σε μια άνευ προηγουμένου μείωση των εκπομπών CO2 τις μέσες εκπομπές CO2 στα νέα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τη νέα πρόταση, η οποία ανακοινώθηκε ως μέρος του πακέτου Fit for 55 της ΕΕ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μειώσουν κατά 55% τις επιβλαβείς για το κλίμα εκπομπές CO2. Ωστόσο, ο τρέχων στόχος για το 2025 παραμένει αμετάβλητος, που σημαίνει περιορισμένη πρόοδο στην παραγωγή EV πριν από το 2030.
Η ανάλυση της T&E δείχνει ότι αν συνεχίσουμε να αυξάνουμε την παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θέτοντας υψηλότερους στόχους σε σχέση με εκείνους του 2020, τότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κοστίζουν φθηνότερα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα σε μόλις 6 χρόνια και θα είναι προσιτά σε όλους τους Ευρωπαίους.
Τα EV έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων, αλλά είναι επίσης μακράν η καλύτερη επιλογή για το περιβάλλον. Η T&E έχει δείξει ότι, ήδη σήμερα, ένα μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην ΕΕ είναι τρεις φορές καλύτερο από ένα αντίστοιχο συμβατικό ΙΧ και το ποσοστό θα συνεχίσει να βελτιώνεται υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων καθώς θα αναπτύσσεται περαιτέρω το δίκτυο και η οικονομία.
Η νέα οδηγία της ΕΕ προβλέπει ότι οι κατασκευαστές οχημάτων θα πρέπει να μειώσουν κατά 55% τις μέσες εκπομπές CO2 έως το 2030 και κατά 100% το 2035. Ειδικότερα από το 2035 δεν θα πωλείται κανένα καινούριο αυτοκίνητο που εκπέμπει ρύπους με απώτερο στόχο το 2050 να μην κυκλοφορεί κανένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η απόφαση για την μετάβαση σε οχήματα μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών ρύπων από το 2030 δίνει το προβάδισμα στα plug-in υβριδικά μοντέλα αλλά θα απομακρυνθεί πολύ ο στόχος που έχει θέσει η ΕΕ καθώς τα «ψεύτικα ηλεκτρικά» αυτοκίνητα στην πραγματικότητα εκπέμπουν 3 και 4 φορές υψηλότερες τιμές CO2 από εκείνες που αναφέρουν τα εργοστάσια παραγωγής.
Επίσης η Κομισιόν είχε δίκιο να αντισταθεί στις πιέσεις που πιθανόν να την ασκήθηκαν από τις βιομηχανίες πετρελαίου ή φυσικού αερίου για την υιοθέτηση συνθετικών καυσίμων (e-fuels) επιβεβαιώνοντας και τις εκτιμήσεις του T&E που έκανε λόγο για μη αξιόπιστη λύση.
Τέλος, σε ένα σενάριο όπου καταγράφονται κενά στον κανονισμό υπάρχει ο κίνδυνος να αυξηθούν οι μέσες εκπομπές CO2 στα νέα οχήματα βενζίνης και diesel στη δεκαετία του 2020. Ως εκ τούτου, η T&E συνιστά νέα αυστηρότερα όρια στις εκπομπές CO2 σε όλα τα νέα αυτοκίνητα συμπεριλαμβανομένων και των υβριδικών αλλά και plug-in υβριδικών ΙΧ.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου