ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Παρασκευή 23 Ιουλίου 2021

ΠΡΩΤΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΕΝΑΛΤΙ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΣΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥΣ ΠΑΡΟΧΟΥΣ !!!

 


Τηλεπικοινωνίες: Πρωτιά της Ελλάδας στα πέναλτι στους καταναλωτές


Θλιβερό ρεκόρ Ευρώπης στις επιβαρύνσεις των καταναλωτών με πέναλτι πρόωρης αποσύνδεσης είναι η Ελλάδα, καθώς οι καταναλωτές δεν έχουν εύκολη οδό διαφυγής από τα συμβόλαια τους. Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, οι Έλληνες είναι οι λιγότερο ικανοποιημένοι καταναλωτές στην Ευρώπη για τις ταχύτητες ίντερνετ και ταυτόχρονα είναι στις πρώτες θέσεις των δυσκολιών που έχουν αντιμετωπίσει στην προσπάθειά τους να αλλάξουν πάροχο.

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με την έρευνα, ένας στους έξι καταναλωτές δηλώνει ότι επιβαρύνθηκε με ποινή πρόωρης αποσύνδεσης. Με ποσοστό 16%, η χώρα μας βρίσκεται στην πρώτη θέση και πολύ μακριά από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι μόλις στο 4%, στην πληρωμή πέναλτι στον προηγούμενο πάροχο λόγω πρόωρης διακοπής συμβολαίου.

Αντίστοιχα στο 10% είναι το ποσοστό σε Τσεχία, Σλοβενία και Λουξεμβούργο όπου οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα, ενώ ακολουθούν Κροατία, Λετονία και Λιθουανία με 7%. Μόλις το 1% των καταναλωτών σε Γερμανία, Δανία και Κύπρο ανέφερε την πληρωμή «πέναλτι» στον πάροχο σαν πρόβλημα που παρουσιάστηκε.

Επίσης η Ελλάδα είναι δεύτερη στην Ευρώπη στη συνολική καταγραφή προβλημάτων που σχετίζονται με το κόστος όσον αφορά την αλλαγή παρόχου με ποσοστό 31% όπου και βρίσκεται πίσω μόνο από την Ιρλανδία που σημειώνει 32%. Ταυτόχρονα βρίσκεται και στην τρίτη θέση έχοντας τα ίδια ποσοστά με Ιρλανδία, Γαλλία σε ποσοστό 35% στα συνολικά προβλήματα που σχετίζονται με υπηρεσίες. Στη πρώτη θέση βρίσκεται η Κροατία με ποσοστό 42% και ακολουθεί η Μάλτα με 36%.

Οι Έλληνες καταναλωτές αποδεικνύονται τα τελευταία δυο χρόνια από τους πλέον δύσκολους πελάτες για να τους διατηρήσουν οι εταιρείες, με το ευρωβαρόμετρο να δείχνει πως τα τελευταία δυο χρόνια το 32% των καταναλωτών έχουν αλλάξει πάροχο πριν παρέλθει ο χρόνος δέσμευσης με τον προηγούμενο, και η Ελλάδα βρίσκεται στην 5η θέση πίσω από Ιρλανδία (43%), Σουηδία, Φιλανδία (36%) και την Σλοβακία (34%).

Παράλληλα στο ερώτημα αν δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα στην αλλαγή παρόχου, οι Έλληνες ήταν τέταρτοι από το τέλος με ποσοστό 46% έναντι 59% του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Μόνο σε Κροατία με ποσοστό 37% και Ιρλανδία, Μάλτα με ποσοστό 44% καταγράφηκαν ποσοστά μικρότερα της χώρας μας.

Επιπλέον, η Ελλάδα είναι στην τρίτη θέση μαζί με το Λουξεμβούργο για την απώλεια υπηρεσιών για διάστημα μεγαλύτερο από μιας ημέρας με 22%, ενώ είναι στην 6η θέση με 18% στο ότι χρειάστηκαν μερικές μέρες για να λειτουργήσουν σωστά όλες οι υπηρεσίες.

Εξάλλου, όπως ανέφερε τον Μάιο ο Συνήγορος του Καταναλωτή, από τον περασμένο Μάρτιο έχει καταγραφεί μεγάλος αριθμός εγγράφων αναφορών και τηλεφωνικών παραπόνων σχετικά με πλημμελή παροχή υπηρεσιών πρόσβασης και ιδίως για χαμηλές ταχύτητες σύνδεσης στο διαδίκτυο από σταθερές συνδέσεις. Μεγάλος αριθμός παραπόνων αφορά σε συνδέσεις ADSL 24 (πρόσβαση με ταχύτητες έως 24 Mbps), όπου η πραγματική ταχύτητα πρόσβασης (download) είναι πολύ χαμηλότερη της ονομαστικής, της τάξης των 5-6 Mbps ή και 1-4 Mbps σε κάποιες περιπτώσεις.

Η αποδέσμευση από τον πάροχο χωρίς πέναλτι δεν είναι εύκολη υπόθεση, ακόμη και όταν οι καταναλωτές έχουν σοβαρούς λόγους να μην είναι ικανοποιημένοι από τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως αναφέρουν ενώσεις καταναλωτών στο Business Daily, κάνουν δύσκολη τη διαδικασία καταγγελίας. «Οι περισσότερες καταγγελίες που λαμβάνουμε είναι οικονομικής φύσης» αναφέρουν, τονίζοντας πως «οι εταιρείες δυσκολεύουν την διαδικασία καταγγελίας και επιβάλλουν επιπλέον διαδικασίες αποτρέποντας έμμεσα τον καταναλωτή να προχωρήσει». Επισημαίνουν πως «το πρόβλημα στην Ελλάδα έιναι ότι οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους ενώ επίσης σπάνια τα διεκδικούν», καθώς φοβούνται τη γραφειοκρατία.


πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου