Αφού σκοτώθηκε ένας 23χρονος άνθρωπος, αποφασίστηκε να μην κόβουν δρόμο τα υπηρεσιακά οχήματα των πολιτικών για το πάρκινγκ της Βουλής. Μέχρι νεωτέρας. Μέχρι δηλαδή να τους φτιάξουν ένα φανάρι και μια νησίδα κυριολεκτικά για χάρη τους. Και όλα αυτά, επειδή κάποιοι βαριούνται να κάνουν τον κύκλο!
Του Αλέκου Παπαναστασίου - protagon.gr
Για όσους κοινούς θνητούς χρησιμοποιούν τη Βασιλίσσης Σοφίας, το τραγικό δυστύχημα που συνέβη την προηγούμενη Παρασκευή έξω από τη Βουλή με θύμα έναν 23χρονο δικυκλιστή ήταν ένα δυστύχημα εν αναμονή. Η κίνηση που κάνει το υπηρεσιακό όχημα της Ντόρας Μπακογιάννη, στρίβοντας αριστερά και διασχίζοντας κάθετα το αντίθετο ρεύμα, είναι μια κίνηση που –παρουσία τροχονόμου ή όχι, δεν έχει τελικά και τόση σημασία αν αναλογιστεί κανείς τις τρομακτικές κυκλοφοριακές συνθήκες στο Κέντρο– γινόταν αμέτρητες φορές καθημερινά. Αμέτρητες! Κάποια στιγμή το κακό θα συνέβαινε.
Συνέβη με τον Ιάσονα. Είναι βέβαια μια απορία πώς αυτό που έτρεμαν οι κοινοί θνητοί, άφηνε αδιάφορους τους μεγαλόσχημους επιβάτες των υπηρεσιακών οχημάτων, αλλά ας πούμε ότι έχουν πολύ σοβαρότερα πράγματα στο κεφάλι τους και άλλωστε γι’ αυτό έχουν και τους οδηγούς. Οι οποίοι, από την πλευρά τους, είχαν μια σιωπηρή εντολή: να κόψουν δρόμο, να απαιτήσουν από τον τροχονόμο να διακόψει την κίνηση για να πάει εγκαίρως το αφεντικό στη δουλειά, να ζητήσουν να νομιμοποιήσει το αστυνομικό όργανο μια επικίνδυνη οδική παρανομία για να μην καθυστερήσει ο σημαντικός επιβάτης.
Διότι, ας μην κοροϊδευόμαστε, περί αυτού πρόκειται. Ολη η φασαρία –το υπηρεσιακό που κινείται στην αριστερή λωρίδα μιας λεωφόρου και ξαφνικά φρενάρει αδιαφορώντας για το μποτιλιάρισμα που προκαλεί πίσω και αναζητά το σήμα του οργάνου ώστε να στρίψει αριστερά, διασχίζοντας κάθετα το απέναντι ρεύμα– όλη αυτή η επιβάρυνση σε κυκλοφοριακό φόρτο, κίνδυνο και χρήση ανθρωπίνων πόρων, γίνεται για να μην καθυστερήσει μερικά λεπτά ο διακεκριμένος επιβάτης. Για να μην κάνει το αυτοκίνητο πέντε λεπτά τον κύκλο της πλατείας Συντάγματος ή να μην κάνει τρία λεπτά στρίβοντας δεξιά στην Πανεπιστημίου, μετά πάλι δεξιά ανεβαίνοντας τη Ζαλοκώστα και μετά πάλι δεξιά στην Ακαδημίας. Αν έχουν GPS τα υπηρεσιακά των βουλευτών και των υπουργών πρέπει να έχουν καεί. Και τώρα; Τώρα που πήγε έτσι άδικα ένας 23χρονος;
Τώρα, ανακοίνωσε περίλυπος ο Κωνσταντίνος Τασούλας, τέρμα οι αριστερές στροφές. Απαγορεύονται, κι ας είναι απέναντι το πρωθυπουργικό αυτοκίνητο. Οπως βέβαια απαγορεύονταν πάντα, αλλά τόσο καιρό για κάποιους προνομιούχους «επιτρέπονταν». Τέρμα λοιπόν οι αριστερές στροφές στη Βασιλίσσης Σοφίας; Αμ δε! Οπως έγινε γνωστό, ήδη υπάρχουν σκέψεις να τοποθετηθεί φανάρι και ειδική νησίδα, ώστε να επιτραπούν ξανά! Εχει αποδεχτεί, λέει, το σχετικό αίτημα η Τροχαία Αττικής και το έχει προωθήσει στην Περιφέρεια Αττικής για να το υλοποιήσει. Σε όλον τον πολιτισμένο κόσμο, οι αριστερές στροφές καταργούνται επειδή επιβαρύνουν τρομακτικά το κυκλοφοριακό φορτίο των πόλεων, αλλά εδώ είμαστε έτοιμοι να φτιάξουμε μια καινούργια και μάλιστα στον πιο νευραλγικό οδικό άξονα της Αθήνας! Και όλα αυτά γιατί; Επειδή κάποιοι βαριούνται να κάνουν τον κύκλο!
Το θέμα μας δεν είναι το τροχαίο πια. Δεν είναι το πόσο έφταιγε ο οδηγός της κυρίας Μπακογιάννη, το πόσο ανεπαρκώς επιτέλεσε τα καθήκοντά του ο αστυνομικός που ήταν στο φυλάκιο της Βουλής ή οι τραγικές συνθήκες εργασίας των διανομέων. Πάει, το παιδί χάθηκε. Το θέμα μας είναι αυτή η αταλάντευτη, σχεδόν αντανακλαστική, απαίτηση του πολιτικού συστήματος να φτιάχνει τον κόσμο καταπώς το βολεύει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου