ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ :
Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα της Τηλεκπαίδευσης
Η Τηλεκπαίδευση έχει εισέλθει για τα καλά στη ζωή μας τους τελευταίους μήνες, ενώ πολλοί αρχίζουν ισχυρίζονται ότι σε λίγο καιρό θα αντικαταστήσει ολοκληρωτικά την δια ζώσης εκπαίδευση, πράγμα άκρως εγκληματικό και αντιπαιδαγωγικό.
Πλεονεκτήματα:
Ένα θετικά γνωρίσμα της τηλεκπαίδευσης είναι η δημιουργία μιας «Ηλεκτρονικής Τάξης», με εξομοίωση όλων των λειτουργιών μιας παραδοσιακής τάξης (για παράδοση διαλέξεων, διόρθωση ασκήσεων κλπ).
Δίνει εξοικονόμηση χρόνου & εκπαιδευτικού προσωπικού αλλά και ρυθμό στην μάθηση.
Υπάρχει άμεση και εύκολη διασύνδεση ατόμων και ομάδων με εξωτερικές πηγές γνώσεων, όπως ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες, μουσεία κλπ.
Απαραίτητη φυσικά είναι και η συνεχιζόμενη κατάρτιση των εκπαιδευόμενων για την βελτίωση των ικανοτήτων τους.
Η τηλεκπαίδευση αναμφισβήτητα μέσω των νέων τεχνολογιών προσφέρει αρκετά στο χώρο της εκπαίδευσης για μία ομαλή και ψηφιακή μετάδωση της γνώσης.
Δίνει εξοικονόμηση χρόνου & εκπαιδευτικού προσωπικού αλλά και ρυθμό στην μάθηση.
Υπάρχει άμεση και εύκολη διασύνδεση ατόμων και ομάδων με εξωτερικές πηγές γνώσεων, όπως ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες, μουσεία κλπ.
Απαραίτητη φυσικά είναι και η συνεχιζόμενη κατάρτιση των εκπαιδευόμενων για την βελτίωση των ικανοτήτων τους.
Η τηλεκπαίδευση αναμφισβήτητα μέσω των νέων τεχνολογιών προσφέρει αρκετά στο χώρο της εκπαίδευσης για μία ομαλή και ψηφιακή μετάδωση της γνώσης.
Μειονεκτήματα :
Για να διεξαχθεί το μάθημα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, απαιτείται τόσο οι εκπαιδευτές, όσο και οι εκπαιδευόμενοι να έχουν πρόσβαση σε δίκτυο υψηλού εύρους ζώνης σε περίπτωση που προκύψουν προβλήματα (πράγμα που συμβαίνει συνεχώς).
Απαραίτητη είναι η εξοικείωση τόσο του καθηγητή όσο και των μαθητών με τις νέες τεχνολογίες και επειδή αυτό δεν είναι πάντα εφικτό, δημιουργείται η ανάγκη για την ύπαρξη ενός διαχειριστή-τεχνικού για να επιλύει τα τυχόν προβλήματα(πράγμα το οποίο ισχύει μέχρι σήμερα με μηδενική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών).
Όσον αφορά το οικονομικό κομμάτι, το κόστος για την προμήθεια του εξοπλισμού αλλά και για τη συντήρησή του είναι αρκετά υψηλό (μηδενική προσφορά ακόμη μέχρι σήμερα και αναμονή τόσο των tablets όσο και του voucher των 200 ευρώ).
Με την τηλεκπαίδευση μειώνεται αισθητά η προσωπική επαφή μεταξύ του μαθητή και του καθηγητή.
Η οθόνη, σαφώς, είναι πολύ δύσκολο να υποκαταστήσει την φυσική παρουσία των ατόμων στην αίθουσα.
Η επαφή αυτή συχνά δημιουργεί αμήχανες σχέσεις και τις μετατρέπει σε πιο τυπικές (δυστυχώς ισχύει μέχρι σήμερα έχοντας καταντήσει ραδιοφωνική εκπομπή με έναν μόνο εκφωνητή και παθητικούς ακροατές δηλ. μαθητές, με κλειστά μικρόφωνα και κάμερες για να μη πέσει η περιβόητη πλατφόρμα).
Οι υποχρεώσεις δε του εκπαιδευτικού αυξάνονται, γιατί εκτός από το μάθημα και τις ηλεκτρονικές του σημειώσεις που πρέπει να προετοιμάσει, πρέπει επίσης να αφιερώσει τον κατάλληλο χρόνο για να ελέγξει τη σύνδεσή του και να αντιμετωπίσει άλλα τυχόν προβλήματα (που δυστυχώς ισχύει με την μηδενική επιμόρφωση του σε συνεχή δράση και προσφορά υλικοτεχνικής στήριξης).
Mέσω της τηλεκπαίδευσης, η βασική αρχή της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στη γνώση έχει καταστρατηγηθεί εντελώς, ακόμη κι αν λάβουμε υπόψη τον (περιορισμένο ούτως ή άλλως) αριθμό των tablets που μοιράστηκαν στους μαθητές μέχρι τον Δεκέμβριο, εφόσον το είδος του τεχνολογικού εξοπλισμού κι η ποιότητα της σύνδεσης εγγυώνται τελικά και την ποιότητα της ανατροφοδότησης των πληροφοριών.
Ανέκφραστοι, με απόσπαση προσοχής, άνευ κοινωνικοποίησης, παθητικής συμμετοχής και ακρόασης, οδηγούν τον μαθητικό πληθυσμό με μαθηματική ακρίβεια σε καταθλιπτικά επεισόδια.
Το κράτος είναι υποχρεωμένο να αντισταθμίσει το κλείσιμο των σχολείων, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές !!!
Για τους λόγους αυτούς, με αίσθημα ευθύνης, προτείνεται, κατ’ εξαίρεση για το τρέχον σχολικό έτος, τόσο στην πρωτοβάθμια, όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, να παραδοθεί βαθμολογία από τους εκπαιδευτικούς κατά το δεύτερο τρίμηνο/τετράμηνο του σχολικού έτους και αυτή να ισχύσει και για το πρώτο τρίμηνο/τετράμηνο, όπως εξάλλου προβλέπουν οι κείμενες διατάξεις σε περίπτωση ειδικών καταστάσεων ή αντικειμενικών δυσκολιών.
Απαραίτητη είναι η εξοικείωση τόσο του καθηγητή όσο και των μαθητών με τις νέες τεχνολογίες και επειδή αυτό δεν είναι πάντα εφικτό, δημιουργείται η ανάγκη για την ύπαρξη ενός διαχειριστή-τεχνικού για να επιλύει τα τυχόν προβλήματα(πράγμα το οποίο ισχύει μέχρι σήμερα με μηδενική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών).
Όσον αφορά το οικονομικό κομμάτι, το κόστος για την προμήθεια του εξοπλισμού αλλά και για τη συντήρησή του είναι αρκετά υψηλό (μηδενική προσφορά ακόμη μέχρι σήμερα και αναμονή τόσο των tablets όσο και του voucher των 200 ευρώ).
Με την τηλεκπαίδευση μειώνεται αισθητά η προσωπική επαφή μεταξύ του μαθητή και του καθηγητή.
Η οθόνη, σαφώς, είναι πολύ δύσκολο να υποκαταστήσει την φυσική παρουσία των ατόμων στην αίθουσα.
Η επαφή αυτή συχνά δημιουργεί αμήχανες σχέσεις και τις μετατρέπει σε πιο τυπικές (δυστυχώς ισχύει μέχρι σήμερα έχοντας καταντήσει ραδιοφωνική εκπομπή με έναν μόνο εκφωνητή και παθητικούς ακροατές δηλ. μαθητές, με κλειστά μικρόφωνα και κάμερες για να μη πέσει η περιβόητη πλατφόρμα).
Οι υποχρεώσεις δε του εκπαιδευτικού αυξάνονται, γιατί εκτός από το μάθημα και τις ηλεκτρονικές του σημειώσεις που πρέπει να προετοιμάσει, πρέπει επίσης να αφιερώσει τον κατάλληλο χρόνο για να ελέγξει τη σύνδεσή του και να αντιμετωπίσει άλλα τυχόν προβλήματα (που δυστυχώς ισχύει με την μηδενική επιμόρφωση του σε συνεχή δράση και προσφορά υλικοτεχνικής στήριξης).
Mέσω της τηλεκπαίδευσης, η βασική αρχή της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στη γνώση έχει καταστρατηγηθεί εντελώς, ακόμη κι αν λάβουμε υπόψη τον (περιορισμένο ούτως ή άλλως) αριθμό των tablets που μοιράστηκαν στους μαθητές μέχρι τον Δεκέμβριο, εφόσον το είδος του τεχνολογικού εξοπλισμού κι η ποιότητα της σύνδεσης εγγυώνται τελικά και την ποιότητα της ανατροφοδότησης των πληροφοριών.
Ανέκφραστοι, με απόσπαση προσοχής, άνευ κοινωνικοποίησης, παθητικής συμμετοχής και ακρόασης, οδηγούν τον μαθητικό πληθυσμό με μαθηματική ακρίβεια σε καταθλιπτικά επεισόδια.
Το κράτος είναι υποχρεωμένο να αντισταθμίσει το κλείσιμο των σχολείων, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές !!!
Για τους λόγους αυτούς, με αίσθημα ευθύνης, προτείνεται, κατ’ εξαίρεση για το τρέχον σχολικό έτος, τόσο στην πρωτοβάθμια, όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, να παραδοθεί βαθμολογία από τους εκπαιδευτικούς κατά το δεύτερο τρίμηνο/τετράμηνο του σχολικού έτους και αυτή να ισχύσει και για το πρώτο τρίμηνο/τετράμηνο, όπως εξάλλου προβλέπουν οι κείμενες διατάξεις σε περίπτωση ειδικών καταστάσεων ή αντικειμενικών δυσκολιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου