Η οργανωμένη, συλλογική προσφυγή στην Δικαιοσύνη, με την υποστήριξη μιας εξειδικευμένης Επιστημονικής Ομάδας Νομικών, Δικηγόρων, Οικονομολόγων, Λογιστών, Πραγματογνωμόνων, Δικαστικών Επιμελητών, Μαθηματικών, Αναλογιστών, Τραπεζικών Διαμεσολαβητών & Τραπεζικών Στελεχών, είναι σήμερα το μοναδικό όπλο αποτελεσματικής άμυνας των Δανειοληπτών, κόντρα στην αυθαιρεσία του τραπεζικού συστήματος. Και, η ΥΠΕΡΒΑΣΗ, έκανε αυτή την πολυτέλεια των τραπεζών και των λίγων προνομιούχων, πράξη για τους πολλούς Δανειολήπτες !!!
ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
http://www.kinima-ypervasi.gr/2016/10/blog-post_49.html
ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
http://www.kinima-ypervasi.gr/2016/10/blog-post_49.html
Ευρωπαϊκός κόμβος δεδομένων για τις τιτλοποιήσεις των τραπεζών
Η νέα στρατηγική για την αντιμετώπιση των κόκκινων δανείων των τραπεζών που αποφασίστηκε στο τελευταίο Eurogroup δεν θα έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα και, κυρίως, δεν θα περιορίσει τη ζημία από τη νέα γενιά NPLs λόγω πανδημίας εάν δεν δημιουργηθεί μία ευρωπαϊκή ηλεκτρονική πλατφόρμα καταχώρησης και ανταλλαγής στοιχείων, σε πραγματικό χρόνο, μεταξύ τραπεζών, επενδυτών και εποπτικών αρχών.
Σε αυτό το κεντρικό σύστημα θα συλλέγονται και θα αποθηκεύονται όλες οι συναλλαγές σε κόκκινα δάνεια - ακόμα και σε επίπεδο δανείου και δανειολήπτη. Ωστόσο, τα δεδομένα αυτά θα είναι ανώνυμα, προκειμένου να τηρείται η νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα (GDPR).
Στα δεδομένα περιλαμβάνονται τιμές και αποτιμήσεις κόκκινων δανείων και τιτλοποιήσεων, ποιοτικά χαρακτηριστικά και στρατηγικές διαχείρισης κάθε τράπεζας ανά συναλλαγή και δάνειο. Σε όλα τα στοιχεία και την αντίστοιχη τεκμηρίωση θα έχουν πρόσβαση τα funds και οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές για να ασκείται online εποπτεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι πολύ πιθανό να χρησιμοποιήσει την υφιστάμενη πλατφόρμα της ΕΚΤ που συλλέγει στοιχεία για μια κατηγορίες τιτλοποιημένων δανείων με εξασφαλίσεις. Πρόκειται για το European Datahouse, το οποίο είναι το μοναδικό μέχρι στιγμής σύστημα που έχει στη διάθεσή του όλα τα δεδομένα σε επίπεδο "δανείων” για περισσότερες από 1.600 τιτλοποιήσεις που εμπίπτουν στον σημερινό του ρόλο. Δηλαδή, συλλογή, έλεγχος και διανομή στοιχείων για ειδικές τιτλοποιήσεις (Asset-Backed Securities ή ABS) και μεγάλα ιδιωτικά χαρτοφυλάκια δανείων.
Σε αυτόν τον κόμβο θα μεταφερθούν όλα τα στοιχεία που δίνονται και σε άλλες αρχές, όπως στην Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή (ΕΒΑ) ή στην ΕΚΤ και τον SSM. Για τον λόγο αυτό, η ΕΒΑ θα δημιουργήσει στο επόμενο διάστημα νέες φόρμες για τα στοιχεία τα οποία ζητούνται από τις τράπεζες και τα οποία θα καταχωρούνται online στον νέο κόμβο. Πρόσβαση στα δεδομένα αυτά θα έχουν κι άλλες ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές.
Oσοι συμμετέχουν στον κόμβο δεδομένων και δίνουν τα στοιχεία τους αναλυτικά, θα έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν τα στοιχεία του ανταγωνισμού. Με τον τρόπο αυτό, όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές, δηλαδή τράπεζες και επενδυτές, θα έχουν καλύτερη εικόνα για τις αποτιμήσεις, τους κινδύνους, τα χαρακτηριστικά των δανείων, ενώ ταυτόχρονα θα μπορούν να ανταλλάσσουν μεταξύ τους βέλτιστες πρακτικές.
Προβλήματα που λύνονται
Οι αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές διαπίστωσαν ότι:
Πρώτον, οι τράπεζες δεν λαμβάνουν πιθανότατα τις καλύτερες τιμές πώλησης των τιτλοποιημένων κόκκινων δανείων από τα funds. Αυτό φαίνεται από το μεγάλο εύρος μεταξύ των τιμών αγοράς και προσφοράς (bid/ask). Στόχος της Κομισιόν είναι η μείωση του εύρους αγοράς-πώλησης. Όπως εξηγούν ειδικοί, όσο πιο μεγάλο είναι το εύρος αγοράς-πώλησης, τόσο υψηλότερος είναι ο κίνδυνος της συναλλαγής (άρα κόστος για τον επενδυτή), διότι αυξάνεται η πιθανότητα να "εγκλωβιστεί” ο επενδυτής. Όσο πιο μικρό είναι το εύρος, τόσο μικρότερος ο κίνδυνος και, κατά συνέπεια, δυνητικά οι τράπεζες μπορούν να πετύχουν υψηλότερες τιμές ή καλύτερους όρους μεταβίβασης.
Επιπλέον, η δευτερογενής αγορά τιτλοποιημένων κόκκινων δανείων θα παρουσιάζει μεγαλύτερο βάθος (ρευστότητα) και κινητικότητα, λόγω του μικρότερου κινδύνου. Δηλαδή, θα προσελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον. Αυτό με τη σειρά του θα επιταχύνει τις διαδικασίες πώλησης κόκκινων δανείων σε υψηλότερες τιμές (ζήτηση). Ο μικρότερος κίνδυνος σημαίνει ότι κάποιος επενδυτής θα νιώθει ότι θα μπορεί να πουλήσει NPLs στην αγορά πιο εύκολα και σε καλύτερες τιμές. Το μεγάλο εύρος τιμής-πώλησης, αντίθετα, λειτουργεί αποθαρρυντικά.
Δεύτερον, δαπανούν χρόνο στην αξιολόγηση και παρουσίαση των τιτλοποιημένων δανείων και των στρατηγικών τους σχεδίων σε δυνητικά funds (προκειμένου να πουλήσουν τα τιτλοποιημένα κόκκινα δάνεια και να μεταφέρουν τη διαχείρισή τους). Διότι όλα τα παραπάνω ή πολλά από αυτά, θα πρέπει να γίνονται αντικείμενο διαπραγματεύσεων και χρονοβόρων παρουσιάσεων και ανταλλαγής στοιχείων μεταξύ των ενδιαφερομένων.
Τρίτον, οι τράπεζες χρειάζονται χρόνο και αρκετές διαδικασίες μέχρι να βρουν τη βέλτιστη πρακτική για την αντιμετώπιση των κόκκινων δανείων και των τιτλοποιήσεών τους, δεδομένου ότι κάθε τράπεζα και κάθε χώρα έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά.
Γιατί προέχει η λειτουργία του κόμβου
Η αναγκαιότητα για το σύστημα αυτό προκύπτει από τα εξής δεδομένα:
1. Δεν υπάρχει η πολυτέλεια του χρόνου, λόγω της αβεβαιότητας της πανδημίας και τη νέα γενιά κόκκινων δανείων, όταν έχουν τεθεί συγκεκριμένοι ποσοτικοί στόχοι μέχρι το 2020 (NPLs κάτω του 5%) αλλά και ποιοτικοί για τα κεφάλαια των τραπεζών, της ανάγκης μείωσης της αναβαλλόμενης φορολογίας στα κεφάλαιά τους κ.ά.
2. Δεν μπορούν να "τρέξουν” γρήγορα και αποτελεσματικά οι τιτλοποιήσεις κόκκινων δανείων και η συνεργασία εθνικών "κακών τραπεζών”, όταν οι τελευταίες θα παίξουν βασικό ρόλο στην ταυτόχρονη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, της αναβαλλόμενης φορολογίας και στη μείωση κινδύνου στα κεφάλαια των τραπεζών.
3. Η δευτερογενής αγορά NPLs απαιτεί βάθος και διαφάνεια προκειμένου να προσελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον και να αποφευχθούν στρεβλώσεις σε τιμές και πρακτικές. Η ενίσχυση της αγοράς αυτής περιλαμβάνεται στους στόχους που ενέκρινε το Eurogroup.
4. Απαιτείται η εξασφάλιση της διαφάνειας των συναλλαγών, η αποτελεσματική εποπτεία των τραπεζών τόσο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο όσο και σε εθνικό (κεντρικές τράπεζες, ΕΚΤ, SSM), αλλά και η ταυτόχρονη εποπτεία από άλλες ρυθμιστικές αρχές, όπως αυτές θα εξετάζουν πιθανές μονοπωλιακές καταστάσεις, κρατικές ενισχύσεις, κινδύνους σε δανειολήπτες (ειδικά των ευάλωτων ομάδων), προστασίας καταναλωτών, ζητήματα προσωπικών δεδομένων, αλλά και των οδηγιών για την προστασία των πιστωτών και του χρηματοπιστωτικού συστήματος.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου