Για εφιάλτη που συνεχίζεται, αλλά και για ανοιχτά - κλειστά καταστήματα, εδώ και πολλούς μήνες κάνουν λόγο στελέχη του Εμπορικού Συλλόγου.
«Εδώ και καιρό από την αρχή του πρώτου lockdown, τα εμπορικά καταστήματα είναι ανοιχτά - κλειστά», επισημαίνει ο Α' Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας Νίκος Κογιουμτσής, τονίζοντας ότι «εδώ και καιρό η κατανάλωση έχει καταβαραθρωθεί.
«Έχουμε πτώση της εμπορικής κίνησης κατά 80% και πτώση του τζίρου κατά 50%.
Αν και διανύουμε περίοδο ενδιάμεσων εκπτώσεων, με τις τιμές να είναι αρκετά χαμηλές σε σχέση με την ποιότητα των προϊόντων, εντούτοις δεν υπάρχει καθόλου κίνηση», επισημαίνει ο κ. Κογιουμτσής.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ήδη 7 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις είναι στο κόκκινο και παραμένει αμφίβολο πόσες από αυτές θα καταφέρουν να κρατηθούν στην ζωή μετά το δεύτερο lockdown.
«Ο εφιάλτης συνεχίζεται.Η ανακοίνωση ενός δεύτερου lockdown προκαλεί αβεβαιότητα, ανασφάλεια και αγωνία στο σύνολο της επιχειρηματικής κοινότητας.
Καταρχάς πρέπει να αντιμετωπίσουμε το κρίσιμο διάστημα που θα είμαστε με κατεβασμένα ρολά, χωρίς έσοδα.
Για τον λόγο αυτό απαιτούνται πρόνοιες που θα ρυθμίζουν ξεκάθαρα κρίσιμα θέματα όπως των επιταγών, των ΔΕΚΟ, αλλά και των ενοικίων που ακόμη και η καταβολή του 60% αποτελεί δυσθεώρητο βάρος για μία κλειστή επιχείρηση.
Επιπλέον, πρέπει να λάβουμε υπόψη και τις υπόλοιπες υποχρεώσεις που θα πρέπει κατά το διάστημα αυτό να καλυφθούν.
Εξίσου κρίσιμη όμως, είναι η ημέρα που με το καλό θα επιστρέψουμε και θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε το βουνό όλων των συσσωρευμένων υποχρεώσεων, λειτουργώντας σίγουρα υπό καθεστώς χαμηλών τζίρων.
Με παρεμβατικό και τεκμηριωμένο λόγο, θα προσπαθήσουμε και αυτή τη φορά, να επιλύσουμε άμεσα όλα τα κρίσιμα ζητήματα», αναφέρει σε δήλωση του και ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, Σταύρος Καφούνης.
Δεν αρκεί ο «ανοικτός» Δεκέμβριος
Παράγοντες της αγοράς του εμπορίου θεωρούν ότι στην περίπτωση που τελικά ανοίξουν τα καταστήματα τον Δεκέμβριο, πολύ λίγα πράγματα θα μπορέσουν να σωθούν.
Από τη μία η «Γραμμή άμυνας» για την διάσωση του Χριστουγεννιάτικου τζίρου που στήνει το οικονομικό επιτελείο για να ζεστάνει με 2,5 δισ. ευρώ την κατανάλωση και να αποφύγει την ολική κατάρρευση του προϋπολογισμού και από την άλλη οι επιχειρηματίες που προβλέπουν «μαύρα Χριστούγεννα» για φέτος.
Ειδικότερα ο εμπορικός κόσμος εμφανίζεται απαισιόδοξος σχετικά με τις πωλήσεις του λιανεμπορίου για φέτος τα Χριστούγεννα, εν μέσω κορωνοϊού.
Η εικόνα που επικρατεί στην αγορά τους τελευταίους μήνες είναι απογοητευτική ενώ οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου για τον γιορτινό τζίρο, καθώς αποτελεί το 15% του συνολικού κύκλου εργασιών των καταστημάτων, πέφτουν στο κενό.
Όπως αναφέρει ο Γιώργος Καρανίκας, πρόεδρος της ΕΣΕΕ, τα Χριστούγεννα αυτά αναμένεται να είναι «μαύρα» για τον εμπορικό κόσμο, αφού ο τζίρος δεν αναμένεται να σημειώσει καμμία σημαντική άνοδο, ακόμη και στην περίπτωση που τα καταστήματα ανοίξουν.
Να σημειωθεί ότι τον περασμένο Δεκέμβριο οι πωλήσεις του λιανεμπορίου κινήθηκε κοντά στα επίπεδα του Δεκεμβρίου του 2018, πολύ μακριά από τα επίπεδα του 2009, όταν ο τζίρος του Δεκεμβρίου έφτανε τα 5,4 δισ. ευρώ.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η σωρευτική μείωση του τζίρου του Δεκεμβρίου τα τελευταία δέκα χρόνια υπολογίζεται σε 35%, ποσοστό που μεταφράζεται σε απώλειες 2 δισ. ευρώ.
Για φέτος οι προβλέψεις είναι ιδιαίτερα δυσοίωνες με πολλά στελέχη της αγοράς να εκτιμούν ότι ο τζίρος των γιορτών, στην περίπτωση που τελικά ανοίξει η οικονομία, ενδεχομένως κινηθεί στα επίπεδα των 2 με 2,5 δισ ευρώ ήτοι να απωλέσει 1 με 1,5 δισ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου