ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2020

ΡΥΠΟΓΟΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ: ΣΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΟΙ ΝΕΟΙ ΑΥΣΤΗΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΜΕ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΕΩΣ 30.000€ !!!



Σε εφαρμογή τίθενται σήμερα(1η Σεπτέμβρη) οι νέοι κανόνες για καθαρότερα και ασφαλέστερα αυτοκίνητα, που προβλέπουν τη δυνατότητα επιβολής προστίμων, ανάκλησης οχημάτων και παραγγελιών, με στόχο της αποφυγή επανάληψης του σκανδάλου «Dieselgate».

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο νέος ενωσιακός κανονισμός ενισχύει την ποιότητα και την ανεξαρτησία των διαδικασιών έγκρισης τύπου (διαδικασία που ακολουθείται για την πιστοποίηση του ότι ορισμένο όχημα πληροί όλες τις απαιτήσεις για να διατεθεί στην αγορά) και δοκιμών οχημάτων, αυξάνει τους ελέγχους των αυτοκινήτων που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά της Ε.Ε. και βελτιώνει το συνολικό σύστημα με ισχυρότερη ευρωπαϊκή εποπτεία.

Ο Επίτροπος Εσωτερικής, Αγοράς Τιερί Μπρετόν, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «η Επιτροπή θα έχει εφεξής τη δυνατότητα να διενεργεί ελέγχους σε αυτοκίνητα, να ενεργοποιεί ανακλήσεις πανευρωπαϊκού επιπέδου και να επιβάλει πρόστιμα έως 30.000 EUR ανά αυτοκίνητο όταν παραβιάζεται η νομοθεσία. Οι προσπάθειές μας για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, την ενίσχυση της ενιαίας αγοράς και τη στήριξη της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας και της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας αλληλοσυμπληρώνονται».

Οι νέοι κανόνες επιτρέπουν επίσης στην Κομισιόν να ανακαλέσει τις πιστοποιήσεις τεχνικού ελέγχου, ενδεχομένως να πιέσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε αξιώσεις αποζημίωσης από Ευρωπαίους πελάτες, εάν αγοράσουν μοντέλα τα οποία αργότερα αφαιρούνται από την κυκλοφορία, λόγω των παραβιάσεων της νομοθεσίας της Ε.Ε.

Μέχρι τώρα οι ανακλήσεις και τα πρόστιμα μπορούσαν να εκδοθούν μόνο από την εθνική αρχή που ενέκρινε το όχημα. Η Επιτροπή δήλωσε ότι αυτό το σύστημα δεν επέτρεψε τον γρήγορο έλεγχο και την προσαρμογή των ελαττωματικών αυτοκινήτων σε αρκετά μεγάλη κλίμακα.

Οι τεχνικές υπηρεσίες που διενεργούν δοκιμές και επιθεωρήσεις νέων μοντέλων αυτοκινήτων θα υποβάλλονται σε ανεξάρτητους ελέγχους στη βάση αυστηρών κριτηρίων για να επιτύχουν και να διατηρήσουν τον ορισμό τους από τα κράτη μέλη. Οι εθνικές αρχές έγκρισης τύπου υπόκεινται πλέον σε αξιολογήσεις από ομοτίμους, ώστε να διασφαλίζεται ότι οι σχετικοί κανόνες τηρούνται.

Το νέο πλαίσιο βελτιώνει επίσης τους ελέγχους στα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά και διατίθενται προς πώληση στις αντιπροσωπείες. Εφεξής, τα κράτη μέλη υποχρεούνται να διενεργούν τακτικά δοκιμές σε έναν ελάχιστο αριθμό αυτοκινήτων, ενώ είναι πλέον σε θέση να λαμβάνουν μέτρα διασφάλισης κατά των μη συμμορφούμενων οχημάτων στην επικράτειά τους, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν να αναλάβει δράση η αρχή που εξέδωσε την έγκριση τύπου.

Σημειώνεται ότι οι νέοι κανόνες για την έγκριση τύπου προτάθηκαν από την Επιτροπή το 2016, στον απόηχο του «Dieselgate», και εγκρίθηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο το 2018. Το σκάνδαλο είχε αναγκάσει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen να παραδεχτεί το 2015 ότι εξαπάτησε τις δοκιμές εκπομπών ρύπων των ΗΠΑ, πυροδοτώντας δικαστικές υποθέσεις σε όλο τον κόσμο που έχουν κοστίσει στην εταιρεία περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια ευρώ.

πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου