ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΜΕ ΑΡΜΙΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΑΛΑ ΤΡΟΪΚΑ ΖΗΤΑ Ο ΣΟΪΜΠΛΕ...
Και ακόμα δεν έχει κλείσει το θέμα καθώς οι χώρες-λαγοί των Γερμανών πιέζουν διαρκώς τα κεφάλαια να δοθούν ως δάνεια !!!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ:
Σοβαρές ζυμώσεις λαμβάνουν χώρα στο παρασκήνιο όσον αφορά το Ταμείο Ανάκαμψης των 750 δισεκ. ευρώ.
Με βάση ορισμένες πληροφορίες για να υπάρξει γεφύρωση των διαφορών φαίνεται ότι θα αλλάξει μερικώς η αρχική δομή της σύνθεσης της χρηματοδότησης του Ταμείου.
Ενώ είχε αρχικώς ανακοινωθεί ότι στα 750 δισεκ. τα 500 δισεκ. ή 66% του συνόλου θα έχουν μορφή επιδοτήσεων και τα υπόλοιπα 250 δισεκ. ή 33% θα έχουν την μορφή πάσης φύσεως δανείων.
Όμως λόγω των αντιδράσεων της ομάδας των 4 χωρών που έχουν εναντιωθεί στις επιδοτήσεις, δηλαδή Αυστρία, Ολλανδία, Δανία και Σουηδία, φαίνεται ότι η κατεύθυνση που λαμβάνουν οι εξελίξεις θα περιλαμβάνουν τα εξής νέα δεδομένα.
1)Η δομή των 750 δισεκ. ευρώ τροποποιείται μερικώς με τις επιδοτήσεις να υποχωρούν στο 55% ή 412 δισεκ. ευρώ και τα δάνεια να αυξάνονται στο 45% ή στα 338 δισεκ. ευρώ.
Αυτό σημαίνει ότι η επιβάρυνση στο δημόσιο χρέος των κρατών της ΕΕ θα είναι μεγαλύτερη άπαξ και τα δάνεια αυξάνονται στον μηχανισμό χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης.
Εφόσον αυτή η εξέλιξη επιβεβαιωθεί – καθώς ακόμη δεν έχει υπάρξει τελική συμφωνία – τα 32 δισεκ. για την Ελλάδα με την αρχική μορφή 22,5 δισεκ. επιδοτήσεις και 9,5 δισεκ. δάνεια προφανώς και αλλάζει.
Για την Ελλάδα θα αντιστοιχούν 18,5 δισεκ. επιδοτήσεις και 13,5 δισεκ. δάνεια.
2)Θα υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα λειτουργίας του Ταμείου, περισσότερες από τις 4 χώρες συγκλίνουν στην άποψη ότι το Ταμείο Ανάκαμψης πρέπει να έχει προσωρινό χαρακτήρα.
3)Τα κριτήρια επιλεξιμότητας για την πρόσβαση στο Ταμείο αποτελούν ακόμη πεδίο διαπραγμάτευσης ενώ υπάρχουν διαφωνίες από πολλά κράτη για τον σκοπό που τελικώς θα χρησιμοποιηθούν επιδοτήσεις και δάνεια.
4)Υπάρχουν σκέψεις εμπλοκή στο Ταμείο Ανάκαμψης να έχει ο ESM ίσως όχι άμεσα αλλά σε επόμενη φάση.
Ο ESM ο Μηχανισμός Σταθερότητας της ευρωζώνης θα μπορούσε να διαδραματίσει κάποιο ρόλο σε επόμενη φάση, ωστόσο ακόμη αυτό δεν είναι σαφές.
5)Το Ταμείο Ανάκαμψης επειδή θα δανείζεται από τις αγορές για να χρηματοδοτήσει τα κράτη δεν θα μπορεί να δανείζεται περισσότερα από 130 με 160 δισεκ. ετησίως ώστε να μην υπάρχουν και ζητήματα με τους οίκους αξιολόγησης.
Με μια τέτοια κλίμακα δανεισμού δεν θα διακινδυνεύσει αυτός ο υπερεθνικός οργανισμός να χάσει το ΑΑΑ.
6)Όπως φαίνεται δεν μπορεί να υπάρξει εμπροσθοβαρής χρηματοδότηση.Το Ταμείο Ανάκαμψης θα ξεκινήσει να χρηματοδοτεί από το α΄ τρίμηνο του 2021 σε ένα αισιόδοξο σενάριο.
Πολλά κράτη συναινούν – όχι όλα – οι κατανομές επιχορηγήσεων και δανείων να είναι τμηματική ξεκινώντας από το 2021 έως το 2024.
7)Η Γερμανία επιμένει και ήδη ο Schaeuble ο πρώην υπουργός Οικονομικών κινείται παρασκηνιακά να συσταθεί μια επιτροπή ελέγχου που θα αξιολογεί την πορεία απόδοσης της ροής κεφαλαίων, θα συμβάλει στον εντοπισμό των έργων που θα χρηματοδοτηθούν και γενικώς θα ασκεί τακτικούς ελέγχους στα κράτη για το εάν συμμορφώνονται με τους κανόνες που θα τεθούν.
Ο έλεγχος δεν θα έχει την μορφή τύπου ΕΣΠΑ όπου κάθε κράτος αποστέλλει στις Βρυξέλλες ένα πλαίσιο παρεμβάσεων, έργων και μεταρρυθμίσεων.
Η Επιτροπή Ελέγχου θα έχει πολύ περισσότερες αρμοδιότητες, θα είναι κάτι σαν άτυπη τρόικα που θα διεξάγει ελέγχους στις χώρες και ενίοτε θα κάνει και αυτοψίες στις χώρες που έχουν δανειστεί.
Και ακόμα δεν έχει κλείσει το θέμα καθώς οι χώρες-λαγοί των Γερμανών πιέζουν διαρκώς τα κεφάλαια να δοθούν ως δάνεια !!!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ:
- ΠΕΡΙΒΟΗΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ: ΕΚ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΠΑΛΑ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ !!! ΕΧΟΥΝ...ΤΟΥΣ "ΛΑΓΟΥΣ" ΤΟΥΣ !!!
- ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΕΕ: ΜΗΝ ΒΙΑΖΕΣΤΕ ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΕΤΕ ΤΑ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ !!! Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ...ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ !!!
Με βάση ορισμένες πληροφορίες για να υπάρξει γεφύρωση των διαφορών φαίνεται ότι θα αλλάξει μερικώς η αρχική δομή της σύνθεσης της χρηματοδότησης του Ταμείου.
Ενώ είχε αρχικώς ανακοινωθεί ότι στα 750 δισεκ. τα 500 δισεκ. ή 66% του συνόλου θα έχουν μορφή επιδοτήσεων και τα υπόλοιπα 250 δισεκ. ή 33% θα έχουν την μορφή πάσης φύσεως δανείων.
Όμως λόγω των αντιδράσεων της ομάδας των 4 χωρών που έχουν εναντιωθεί στις επιδοτήσεις, δηλαδή Αυστρία, Ολλανδία, Δανία και Σουηδία, φαίνεται ότι η κατεύθυνση που λαμβάνουν οι εξελίξεις θα περιλαμβάνουν τα εξής νέα δεδομένα.
1)Η δομή των 750 δισεκ. ευρώ τροποποιείται μερικώς με τις επιδοτήσεις να υποχωρούν στο 55% ή 412 δισεκ. ευρώ και τα δάνεια να αυξάνονται στο 45% ή στα 338 δισεκ. ευρώ.
Αυτό σημαίνει ότι η επιβάρυνση στο δημόσιο χρέος των κρατών της ΕΕ θα είναι μεγαλύτερη άπαξ και τα δάνεια αυξάνονται στον μηχανισμό χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης.
Εφόσον αυτή η εξέλιξη επιβεβαιωθεί – καθώς ακόμη δεν έχει υπάρξει τελική συμφωνία – τα 32 δισεκ. για την Ελλάδα με την αρχική μορφή 22,5 δισεκ. επιδοτήσεις και 9,5 δισεκ. δάνεια προφανώς και αλλάζει.
Για την Ελλάδα θα αντιστοιχούν 18,5 δισεκ. επιδοτήσεις και 13,5 δισεκ. δάνεια.
2)Θα υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα λειτουργίας του Ταμείου, περισσότερες από τις 4 χώρες συγκλίνουν στην άποψη ότι το Ταμείο Ανάκαμψης πρέπει να έχει προσωρινό χαρακτήρα.
3)Τα κριτήρια επιλεξιμότητας για την πρόσβαση στο Ταμείο αποτελούν ακόμη πεδίο διαπραγμάτευσης ενώ υπάρχουν διαφωνίες από πολλά κράτη για τον σκοπό που τελικώς θα χρησιμοποιηθούν επιδοτήσεις και δάνεια.
4)Υπάρχουν σκέψεις εμπλοκή στο Ταμείο Ανάκαμψης να έχει ο ESM ίσως όχι άμεσα αλλά σε επόμενη φάση.
Ο ESM ο Μηχανισμός Σταθερότητας της ευρωζώνης θα μπορούσε να διαδραματίσει κάποιο ρόλο σε επόμενη φάση, ωστόσο ακόμη αυτό δεν είναι σαφές.
5)Το Ταμείο Ανάκαμψης επειδή θα δανείζεται από τις αγορές για να χρηματοδοτήσει τα κράτη δεν θα μπορεί να δανείζεται περισσότερα από 130 με 160 δισεκ. ετησίως ώστε να μην υπάρχουν και ζητήματα με τους οίκους αξιολόγησης.
Με μια τέτοια κλίμακα δανεισμού δεν θα διακινδυνεύσει αυτός ο υπερεθνικός οργανισμός να χάσει το ΑΑΑ.
6)Όπως φαίνεται δεν μπορεί να υπάρξει εμπροσθοβαρής χρηματοδότηση.Το Ταμείο Ανάκαμψης θα ξεκινήσει να χρηματοδοτεί από το α΄ τρίμηνο του 2021 σε ένα αισιόδοξο σενάριο.
Πολλά κράτη συναινούν – όχι όλα – οι κατανομές επιχορηγήσεων και δανείων να είναι τμηματική ξεκινώντας από το 2021 έως το 2024.
7)Η Γερμανία επιμένει και ήδη ο Schaeuble ο πρώην υπουργός Οικονομικών κινείται παρασκηνιακά να συσταθεί μια επιτροπή ελέγχου που θα αξιολογεί την πορεία απόδοσης της ροής κεφαλαίων, θα συμβάλει στον εντοπισμό των έργων που θα χρηματοδοτηθούν και γενικώς θα ασκεί τακτικούς ελέγχους στα κράτη για το εάν συμμορφώνονται με τους κανόνες που θα τεθούν.
Ο έλεγχος δεν θα έχει την μορφή τύπου ΕΣΠΑ όπου κάθε κράτος αποστέλλει στις Βρυξέλλες ένα πλαίσιο παρεμβάσεων, έργων και μεταρρυθμίσεων.
Η Επιτροπή Ελέγχου θα έχει πολύ περισσότερες αρμοδιότητες, θα είναι κάτι σαν άτυπη τρόικα που θα διεξάγει ελέγχους στις χώρες και ενίοτε θα κάνει και αυτοψίες στις χώρες που έχουν δανειστεί.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου