ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ
Η οργανωμένη, συλλογική προσφυγή στην Δικαιοσύνη, με την υποστήριξη μιας εξειδικευμένης Επιστημονικής Ομάδας Νομικών, Δικηγόρων, Οικονομολόγων, Λογιστών, Πραγματογνωμόνων, Δικαστικών Επιμελητών, Μαθηματικών, Αναλογιστών, Τραπεζικών Διαμεσολαβητών & Τραπεζικών Στελεχών, είναι σήμερα το μοναδικό όπλο αποτελεσματικής άμυνας των Δανειοληπτών, κόντρα στην αυθαιρεσία του τραπεζικού συστήματος. Και, η ΥΠΕΡΒΑΣΗ, έκανε αυτή την πολυτέλεια των τραπεζών και των λίγων προνομιούχων, πράξη για τους πολλούς Δανειολήπτες !!!
ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
http://www.kinima-ypervasi.gr/2016/10/blog-post_49.html
Τα τρία ανοιχτά μέτωπα του νέου πτωχευτικού
Τα τρία ανοιχτά σημεία με τα οποία το προσχέδιο του νέου πτωχευτικού νόμου πηγαίνει την ερχόμενη εβδομάδα στους "θεσμούς", αφορούν την πτώση των νοικοκυριών, τον τρόπο και χρόνο της απαλλαγής του οφειλέτη από το χρέος και την πρώτη κατοικία.
1. Οι τράπεζες αρνούνται παροχή δυνατότητας εξωδικαστικής πτώχευσης (μέσω πλατφόρμας ή διαμεσολάβησης) στα νοικοκυριά, όπως στις επιχειρήσεις. Εκτιμούν ότι τα νοικοκυριά έχουν τη δυνατότητα να επιλύσουν το χρέος τους κατόπιν ρύθμισης με την τράπεζα. Σε κάθε περίπτωση, αν συμπεριληφθούν στη δυνατότητα εξωδικαστικής πτώχευσης του νόμου, οι τράπεζες ζητούν να θεσπιστούν πολύ αυστηρά κριτήρια επιλεξιμότητας (π.χ. χρέος πάνω από συγκεκριμένα όρια, "κόκκινο" δάνειο πριν από την τελευταία διετία κ.ά.), ώστε να αποφευχθεί επανάληψη "του καταστροφικού για την κουλτούρα πληρωμών και τη διόγκωση των "κόκκινων" δανείων νόμου Κατσέλη", όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά στις συζητήσεις με την κυβέρνηση.
Βεβαίως, το ζητούμενο των τραπεζών δεν λαμβάνει υπ’ όψιν ότι η κοινοτική οδηγία και ο κατ’ εφαρμογήν της νέος πτωχευτικός νόμος δεν αφορά μόνο τα χρέη προς τράπεζες, αλλά τα χρέη του οφειλέτη προς πάσα κατεύθυνση (και Εφορία, και ασφαλιστικά ταμεία, και οφειλές σε ΔΕΚΟ κ.ο.κ.). Τα χρέη αυτά θέλει να ρυθμίσει οριστικά και τελεσίδικα, δίνοντας δεύτερη ευκαιρία στον οφειλέτη να επανενταχθεί στο οικονομικό γίγνεσθαι ύστερα από ορισμένο χρόνο.
Όπως υποστηρίζουν, ωστόσο, οι τράπεζες, πρακτικά όλοι θα μπορούν να πτωχεύουν αρκεί να ισχυριστούν ότι δεν θα μπορούν να πληρώσουν το 20% των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους προς το Δημόσιο, προς φορείς κοινωνικής ασφάλισης και τράπεζες για τους τελευταίους 6 μήνες. Π.χ., ένας οφειλέτης που έχει στεγαστικό δάνειο και οφείλει 6 δόσεις, ποσού 5.000 ευρώ, και επιπλέον οφείλει 2.000 ευρώ στην Εφορία και 5.000 ευρώ στον ΕΦΚΑ για 6 μήνες, δηλ. συνολικά 12.000 ευρώ ληξιπρόθεσμα, θα δικαιούται να ζητήσει να κηρυχθεί σε πτώχευση εάν δεν έχει πληρώσει τους τελευταίους 6 μήνες 2.400 ευρώ. Επίσης, ο οφειλέτης θα μπορεί να ζητήσει την πτώχευσή του ακόμα και όταν επικαλεστεί επαπειλούμενη αδυναμία εκπλήρωσης.
2. Οι τράπεζες αντιτίθενται και στην πρόβλεψη του νόμου ότι ο οφειλέτης θα μπορεί να απαλλάσσεται πλήρως του χρέους του, με τη δικαστική απόφαση για την πτώχευσή του. Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι, εφόσον ο οφειλέτης κηρυχθεί πτωχός, κατόπιν της ρευστοποίησης της περιουσίας του για την αποπληρωμή του χρέους, το τυχόν εναπομείναν χρέος διαγράφεται και αυτός μπορεί να ξεκινήσει "καθαρός" νέα οικονομική δραστηριότητα μετά την πάροδο τριετίας από την έκδοση της δικαστικής απόφασης για την πτώχευση. Η κυβέρνηση, μάλιστα, θέλει το όριο της τριετίας να μειωθεί στο ένα έτος.
Οι τράπεζες ζητούν ο οφειλέτης να μην απαλλάσσεται ολικά από το χρέος με την κήρυξη της πτώχευσης, αλλά να βρίσκεται σε "επιτήρηση" κατά τη διάρκεια της τριετίας μέχρι να επανέλθει ξανά στην οικονομική δραστηριότητα. Στην πράξη, η "επιτήρηση" σημαίνει ότι οι τράπεζες θέλουν, στο μεσοδιάστημα αυτό, να παρακολουθούν την εισοδηματική κατάστασή του και να μπορούν να εισπράττουν οφειλόμενα ποσά κατόπιν κατάσχεσης λογαριασμού του οφειλέτη.
3. Πεδίο ενστάσεων για τις τράπεζες είναι και η αξία της προστατευόμενης πρώτης κατοικίας, όσο και η λειτουργία (όχι η ύπαρξη) του κρατικού φορέα που θα αποκτά το ακίνητο όσων πτωχεύουν και κρίνονται ευάλωτοι. Σύμφωνα με τις τράπεζες, η αντικειμενική αξία της πρώτης κατοικίας που θα προστατεύει ο νόμος δεν μπορεί να είναι τα 200.000 ευρώ, όπως προβλέπει το σχέδιο του νόμου (με προσαύξηση 40.000 ευρώ για τον έγγαμο οφειλέτη και 20.000 ευρώ για κάθε τέκνο μέχρι τα τρία), αλλά τα 75.000 ευρώ (οι προσαυξήσεις παραμένουν), με το δεδομένο ότι το 90% των δανείων κινείται σε αξίες κατοικιών χαμηλότερες των 200.000 ευρώ.
Περαιτέρω, η κυβέρνηση λέει στις τράπεζες να ειδοποιούν αυτές τον κρατικό φορέα για την πτώχευση οφειλέτη και ο φορέας να επιλαμβάνεται για την απόκτηση του ακινήτου. Οι τράπεζες, όμως, είναι επιφυλακτικές για το πόσο άμεσα θα μπορεί να δράσει ο κρατικός φορέας και ζητούν να προχωρούν οι ίδιες κανονικά στον πλειστηριασμό του ακινήτου, να το αποκτούν και στη συνέχεια ο κρατικός φορέας να παίρνει το ακίνητο από τις τράπεζες. Η διαδικασία αυτή εκτιμούν ότι θα τις διασφαλίσει από καθυστερήσεις στην ανάκτηση ενεχύρων, με δεδομένο, μάλιστα, ότι από την αναγγελία μέχρι τη διενέργεια του πλειστηριασμού μεσολαβούν 7 μήνες.
Η οργανωμένη, συλλογική προσφυγή στην Δικαιοσύνη, με την υποστήριξη μιας εξειδικευμένης Επιστημονικής Ομάδας Νομικών, Δικηγόρων, Οικονομολόγων, Λογιστών, Πραγματογνωμόνων, Δικαστικών Επιμελητών, Μαθηματικών, Αναλογιστών, Τραπεζικών Διαμεσολαβητών & Τραπεζικών Στελεχών, είναι σήμερα το μοναδικό όπλο αποτελεσματικής άμυνας των Δανειοληπτών, κόντρα στην αυθαιρεσία του τραπεζικού συστήματος. Και, η ΥΠΕΡΒΑΣΗ, έκανε αυτή την πολυτέλεια των τραπεζών και των λίγων προνομιούχων, πράξη για τους πολλούς Δανειολήπτες !!!
ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
http://www.kinima-ypervasi.gr/2016/10/blog-post_49.html
Τα τρία ανοιχτά σημεία με τα οποία το προσχέδιο του νέου πτωχευτικού νόμου πηγαίνει την ερχόμενη εβδομάδα στους "θεσμούς", αφορούν την πτώση των νοικοκυριών, τον τρόπο και χρόνο της απαλλαγής του οφειλέτη από το χρέος και την πρώτη κατοικία.
1. Οι τράπεζες αρνούνται παροχή δυνατότητας εξωδικαστικής πτώχευσης (μέσω πλατφόρμας ή διαμεσολάβησης) στα νοικοκυριά, όπως στις επιχειρήσεις. Εκτιμούν ότι τα νοικοκυριά έχουν τη δυνατότητα να επιλύσουν το χρέος τους κατόπιν ρύθμισης με την τράπεζα. Σε κάθε περίπτωση, αν συμπεριληφθούν στη δυνατότητα εξωδικαστικής πτώχευσης του νόμου, οι τράπεζες ζητούν να θεσπιστούν πολύ αυστηρά κριτήρια επιλεξιμότητας (π.χ. χρέος πάνω από συγκεκριμένα όρια, "κόκκινο" δάνειο πριν από την τελευταία διετία κ.ά.), ώστε να αποφευχθεί επανάληψη "του καταστροφικού για την κουλτούρα πληρωμών και τη διόγκωση των "κόκκινων" δανείων νόμου Κατσέλη", όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά στις συζητήσεις με την κυβέρνηση.
Βεβαίως, το ζητούμενο των τραπεζών δεν λαμβάνει υπ’ όψιν ότι η κοινοτική οδηγία και ο κατ’ εφαρμογήν της νέος πτωχευτικός νόμος δεν αφορά μόνο τα χρέη προς τράπεζες, αλλά τα χρέη του οφειλέτη προς πάσα κατεύθυνση (και Εφορία, και ασφαλιστικά ταμεία, και οφειλές σε ΔΕΚΟ κ.ο.κ.). Τα χρέη αυτά θέλει να ρυθμίσει οριστικά και τελεσίδικα, δίνοντας δεύτερη ευκαιρία στον οφειλέτη να επανενταχθεί στο οικονομικό γίγνεσθαι ύστερα από ορισμένο χρόνο.
Όπως υποστηρίζουν, ωστόσο, οι τράπεζες, πρακτικά όλοι θα μπορούν να πτωχεύουν αρκεί να ισχυριστούν ότι δεν θα μπορούν να πληρώσουν το 20% των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους προς το Δημόσιο, προς φορείς κοινωνικής ασφάλισης και τράπεζες για τους τελευταίους 6 μήνες. Π.χ., ένας οφειλέτης που έχει στεγαστικό δάνειο και οφείλει 6 δόσεις, ποσού 5.000 ευρώ, και επιπλέον οφείλει 2.000 ευρώ στην Εφορία και 5.000 ευρώ στον ΕΦΚΑ για 6 μήνες, δηλ. συνολικά 12.000 ευρώ ληξιπρόθεσμα, θα δικαιούται να ζητήσει να κηρυχθεί σε πτώχευση εάν δεν έχει πληρώσει τους τελευταίους 6 μήνες 2.400 ευρώ. Επίσης, ο οφειλέτης θα μπορεί να ζητήσει την πτώχευσή του ακόμα και όταν επικαλεστεί επαπειλούμενη αδυναμία εκπλήρωσης.
2. Οι τράπεζες αντιτίθενται και στην πρόβλεψη του νόμου ότι ο οφειλέτης θα μπορεί να απαλλάσσεται πλήρως του χρέους του, με τη δικαστική απόφαση για την πτώχευσή του. Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι, εφόσον ο οφειλέτης κηρυχθεί πτωχός, κατόπιν της ρευστοποίησης της περιουσίας του για την αποπληρωμή του χρέους, το τυχόν εναπομείναν χρέος διαγράφεται και αυτός μπορεί να ξεκινήσει "καθαρός" νέα οικονομική δραστηριότητα μετά την πάροδο τριετίας από την έκδοση της δικαστικής απόφασης για την πτώχευση. Η κυβέρνηση, μάλιστα, θέλει το όριο της τριετίας να μειωθεί στο ένα έτος.
Οι τράπεζες ζητούν ο οφειλέτης να μην απαλλάσσεται ολικά από το χρέος με την κήρυξη της πτώχευσης, αλλά να βρίσκεται σε "επιτήρηση" κατά τη διάρκεια της τριετίας μέχρι να επανέλθει ξανά στην οικονομική δραστηριότητα. Στην πράξη, η "επιτήρηση" σημαίνει ότι οι τράπεζες θέλουν, στο μεσοδιάστημα αυτό, να παρακολουθούν την εισοδηματική κατάστασή του και να μπορούν να εισπράττουν οφειλόμενα ποσά κατόπιν κατάσχεσης λογαριασμού του οφειλέτη.
3. Πεδίο ενστάσεων για τις τράπεζες είναι και η αξία της προστατευόμενης πρώτης κατοικίας, όσο και η λειτουργία (όχι η ύπαρξη) του κρατικού φορέα που θα αποκτά το ακίνητο όσων πτωχεύουν και κρίνονται ευάλωτοι. Σύμφωνα με τις τράπεζες, η αντικειμενική αξία της πρώτης κατοικίας που θα προστατεύει ο νόμος δεν μπορεί να είναι τα 200.000 ευρώ, όπως προβλέπει το σχέδιο του νόμου (με προσαύξηση 40.000 ευρώ για τον έγγαμο οφειλέτη και 20.000 ευρώ για κάθε τέκνο μέχρι τα τρία), αλλά τα 75.000 ευρώ (οι προσαυξήσεις παραμένουν), με το δεδομένο ότι το 90% των δανείων κινείται σε αξίες κατοικιών χαμηλότερες των 200.000 ευρώ.
Περαιτέρω, η κυβέρνηση λέει στις τράπεζες να ειδοποιούν αυτές τον κρατικό φορέα για την πτώχευση οφειλέτη και ο φορέας να επιλαμβάνεται για την απόκτηση του ακινήτου. Οι τράπεζες, όμως, είναι επιφυλακτικές για το πόσο άμεσα θα μπορεί να δράσει ο κρατικός φορέας και ζητούν να προχωρούν οι ίδιες κανονικά στον πλειστηριασμό του ακινήτου, να το αποκτούν και στη συνέχεια ο κρατικός φορέας να παίρνει το ακίνητο από τις τράπεζες. Η διαδικασία αυτή εκτιμούν ότι θα τις διασφαλίσει από καθυστερήσεις στην ανάκτηση ενεχύρων, με δεδομένο, μάλιστα, ότι από την αναγγελία μέχρι τη διενέργεια του πλειστηριασμού μεσολαβούν 7 μήνες.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου