ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ: ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ, ΝΕΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ & ΜΕΤΑ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ
Ενώ πρόσφατες είναι οι αυξήσεις-φωτιά στα διόδια της Νέας Οδού. Θυμηθείτε σχετικά εδώ:
https://www.kinima-ypervasi.gr/2020/06/blog-post_56.html
Αύξηση 33% στα διόδια της Εγνατίας για την παραχώρηση σε επενδυτές
το τελευταίο τρίμηνο του 2020 μετέθεσε το ΤΑΙΠΕΔ την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού η οποία είχε αρχικά προγραμματιστεί για τις 26 Ιουνίου. Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του οδικού άξονα προχωρά μετ’ εμποδίων εδώ και σχεδόν τρία χρόνια.
Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού έχουν προκριθεί επτά σχήματα αλλά είναι άγνωστο πόσα και ποια από αυτά διατηρούν το ενδιαφέρον τους και θα καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές. Στην αγορά θεωρούν εξαιρετικά πιθανές ορισμένες αλλαγές στα σχήματα αφού έχουν περάσει αρκετά χρόνια από την εποχή που συστάθηκαν.
Μεταξύ των επτά ενδιαφερόμενων σχημάτων περιλαμβάνονται σχεδόν όλοι οι ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας, αλλά και πολύ ισχυροί όμιλοι του εξωτερικού στη διαχείριση αυτοκινητοδρόμων όπως η ιταλική ANAS που ανήκει στον ίδιο όμιλο με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Roadis που ελέγχεται από την καναδική PSP η οποία είναι και ο μεγαλύτερος μέτοχος του σχήματος που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», η γαλλική Vinci που είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της «Γέφυρα» (ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου) και της Ολυμπίας Οδού. Συμμετέχουν επίσης ο όμιλος Κοπελούζου με την κινεζική Sichuan, ο επενδυτικός κολοσσός Macquarie, κ.α.
Πριν από λίγες ημέρες δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Κοινή Υπουργική Απόφαση που είχε προαναγγελθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην τελευταία έκθεση μεταμνημονιακής αξιολόγησης. Με την ΚΥΑ οριστικοποιείται η χωροθέτηση των μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων καθώς και η τιμολογιακή πολιτική. Προβλέπεται πως το σημερινό κόστος των 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο, που πληρώνουν οι οδηγοί Ι.Χ. αυτοκινήτων στον οδικό άξονα, θα αυξηθεί κατά 33%, σε 0,04 ευρώ, πριν υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης.
Στην ΚΥΑ δεν αναφέρεται, όμως, η τιμολογιακή πολιτική κατά την περίοδο παραχώρησης, αφού αυτό είναι στοιχείο της διαγωνιστικής διαδικασίας. Το πλαίσιο εντός του οποίου θα κινηθεί ο παραχωρησιούχος καθορίζεται, πάντως, από την τιμολογιακή πολιτική που εγκρίθηκε πριν από λίγους μήνες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ υποστηρίζει σε πρόσφατο ετήσιο απολογισμό της πως διευθέτησε όλες τις εκκρεμότητες ώστε να καλυφθούν οι απαιτήσεις των δανειστών και του ΤΑΙΠΕΔ. Παραμένουν, όμως, σοβαρά ζητήματα τόσο με την πιστοποίηση των σηράγγων, όσο και την ασφάλεια ορισμένων γεφυρών που πρέπει να επιλυθούν πριν υποβληθούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.
Ενώ πρόσφατες είναι οι αυξήσεις-φωτιά στα διόδια της Νέας Οδού. Θυμηθείτε σχετικά εδώ:
https://www.kinima-ypervasi.gr/2020/06/blog-post_56.html
Αύξηση 33% στα διόδια της Εγνατίας για την παραχώρηση σε επενδυτές
το τελευταίο τρίμηνο του 2020 μετέθεσε το ΤΑΙΠΕΔ την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού η οποία είχε αρχικά προγραμματιστεί για τις 26 Ιουνίου. Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του οδικού άξονα προχωρά μετ’ εμποδίων εδώ και σχεδόν τρία χρόνια.
Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού έχουν προκριθεί επτά σχήματα αλλά είναι άγνωστο πόσα και ποια από αυτά διατηρούν το ενδιαφέρον τους και θα καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές. Στην αγορά θεωρούν εξαιρετικά πιθανές ορισμένες αλλαγές στα σχήματα αφού έχουν περάσει αρκετά χρόνια από την εποχή που συστάθηκαν.
Μεταξύ των επτά ενδιαφερόμενων σχημάτων περιλαμβάνονται σχεδόν όλοι οι ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας, αλλά και πολύ ισχυροί όμιλοι του εξωτερικού στη διαχείριση αυτοκινητοδρόμων όπως η ιταλική ANAS που ανήκει στον ίδιο όμιλο με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Roadis που ελέγχεται από την καναδική PSP η οποία είναι και ο μεγαλύτερος μέτοχος του σχήματος που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», η γαλλική Vinci που είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της «Γέφυρα» (ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου) και της Ολυμπίας Οδού. Συμμετέχουν επίσης ο όμιλος Κοπελούζου με την κινεζική Sichuan, ο επενδυτικός κολοσσός Macquarie, κ.α.
Πριν από λίγες ημέρες δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Κοινή Υπουργική Απόφαση που είχε προαναγγελθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην τελευταία έκθεση μεταμνημονιακής αξιολόγησης. Με την ΚΥΑ οριστικοποιείται η χωροθέτηση των μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων καθώς και η τιμολογιακή πολιτική. Προβλέπεται πως το σημερινό κόστος των 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο, που πληρώνουν οι οδηγοί Ι.Χ. αυτοκινήτων στον οδικό άξονα, θα αυξηθεί κατά 33%, σε 0,04 ευρώ, πριν υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης.
Στην ΚΥΑ δεν αναφέρεται, όμως, η τιμολογιακή πολιτική κατά την περίοδο παραχώρησης, αφού αυτό είναι στοιχείο της διαγωνιστικής διαδικασίας. Το πλαίσιο εντός του οποίου θα κινηθεί ο παραχωρησιούχος καθορίζεται, πάντως, από την τιμολογιακή πολιτική που εγκρίθηκε πριν από λίγους μήνες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ υποστηρίζει σε πρόσφατο ετήσιο απολογισμό της πως διευθέτησε όλες τις εκκρεμότητες ώστε να καλυφθούν οι απαιτήσεις των δανειστών και του ΤΑΙΠΕΔ. Παραμένουν, όμως, σοβαρά ζητήματα τόσο με την πιστοποίηση των σηράγγων, όσο και την ασφάλεια ορισμένων γεφυρών που πρέπει να επιλυθούν πριν υποβληθούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου