Οι ερχόμενοι μήνες αναμένεται να είναι ακόμα πιο δύσκολοι για κολοσσούς όπως η Hertz και η Avis αναφέρουν οι αναλυτές, καθώς οι κολοσσοί των ενοικιάσεων αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν μια τεράστια απώλεια στα έσοδα τους, .
Η Hertz προσπαθεί να μειώσει τις πληρωμές δανείων και βρίσκεται σε συζητήσεις για μια συμφωνία ανοχής από τους πιστωτές της, που θα την βοηθήσει να αποφύγει την χρεοκοπία, με την κατάσταση να παραμένει ρευστή. Τα νέα για μια πιθανή χρεοκοπία του κολοσσού έρχονται λίγες μέρες αφότου η Hertz, την Δευτέρα, σε ενημέρωση της ανέφερε πως «δεν πραγματοποίησε συγκεκριμένες πληρωμές» που αφορούν 500.000 οχήματα, καθώς παραμένει σε συζητήσεις με τους δανειστές για να μειώσει τις πληρωμές.
Αν αυτές οι συζητήσεις με τους δανειστές δεν ευοδωθούν μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου και δεν υπάρξουν πληρωμές, τότε «η Hertz μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά», σύμφωνα με την εταιρεία. Στην ίδια ανακοίνωση, η Hertz σημειώνει πως «ενώ η εταιρεία έχει λάβει δραστικά μέτρα για να περιορίσει τα κόστη, αντιμετωπίζει σοβαρά έξοδα συνέχισης της λειτουργίας», συμπεριλαμβανομένου και των μηνιαίων πληρωμών για τη μίσθωση του στόλου της.
Ο θρυλικός μεγαλοεπενδυτής και φίλος του Τραμπ, Καρλ Άικαν, που κατέχει το 39% των μετοχών της Hertz, συμμετέχει απευθείας στις συζητήσεις με τους δανειστές υπογραμμίζοντας την ανάγκη συμφωνίας που θα καταφέρει να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα της εταιρείας, ενώ πολλοί στοιχηματίζουν πως η εταιρεία μπορεί να έχει χρεοκοπήσει ανά πάσα στιγμή.
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία, ο κολοσσός της μίσθωσης αυτοκινήτων διαθέτει μόλις 1 δισ. δολάρια σε ρευστό για να αντεπεξέλθει στο χρέος, με το Bloomberg να αναφέρει ότι η Hertz ήδη έχει εξαντλήσει τη διαθέσιμη ρευστότητα ύψους 1,4 δισ. δολαρίων που είχε τον Δεκέμβρη. Όπως είχε σημειώσει η Washington Post στα μέσα Απριλίου, η Hertz χρειάζεται 10 δισ. δολάρια για να χρηματοδοτεί την μίσθωση του στόλου των 500.000 αυτοκινήτων της.
Η «τρύπα» στα οικονομικά της Hertz συνδέεται άμεσα με την κατακόρυφη πτώση της αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που έφτασε το 15% αυτό τον μήνα, εξαιτίας της βύθισης της ζήτησης λόγω του κορονοϊού. Η Hertz μπορεί να χρειαστεί να δημοσιεύσει ζημίες για να μπορέσει να καλύψει την διαφορά μεταξύ της χρηματοδότησης και της πτωτικής αξίας των asset της, εκτός αν καταφέρει τους δανειστές της να συμφωνήσουν σε μια αναστολή πληρωμών.
Μειονέκτημα στις διαπραγματεύσεις αποτελεί ένα ξεχωριστό γκρουπ δανειστών που τους οφείλει η Hertz 3,7 δισ. δολάρια. Μέχρι στιγμής δεν έχουν δώσει την υποστήριξη τους για τις μειωμένες πληρωμές μισθώσεων, όπως ανέφερε η ενημέρωση της Τετάρτης. Πηγές που επικαλείται η Post αναφέρουν πως αυτοί οι δανειστές θέλουν να διασφαλίσουν πως θα λάβουν τα οφειλόμενα ακόμα και αν η χρεοκοπία είναι αναπόφευκτη.
Νωρίτερα τον Απρίλιο, η εταιρεία προχώρησε σε 10.000 απολύσεις που αντιστοιχούν στο 26% του εργατικού δυναμικού της, σε μια προσπάθεια να υπάρξει ισορρόπηση μεταξύ του προσωπικού και της ζήτησης για ταξίδια.
Όπως ανακοίνωσε η Hertz, «ως αποτέλεσμα της πανδημίας και της αβεβαιότητας σχετικά με το πότε και με ποια ένταση θα υπάρξει ανάκαμψη, η Hertz λαμβάνει δραστικά μέτρα για να διατηρήσει την ρευστότητα, ώστε να μπορέσει να υποστηρίξει την λειτουργία της» και συμπληρώνει πως «μειώνουμε τα έξοδα, μεταθέτουμε τα κεφαλαιακά έξοδα και προσαρμόζουμε τα επίπεδα του στόλου και του προσωπικού βασισμένοι στην σημαντική μείωση που υπάρχει στην ζήτηση για ταξίδια. Η εταιρεία έχει δώσει ήδη ενημέρωση για την χρηματοδότηση των οχημάτων. Πιο σημαντικό, είναι πως συνεχίζονται οι συζητήσεις με τους δανειστές και παραμένουμε σε συζητήσεις επίσης με το υπουργείο Οικονομικών για υποστήριξη».
Ο Ράιαν Μπρίνκμαν της JP Morgan είχε εκφράσει σε μήνυμα προς τους πελάτες, την άποψη πως η κυβέρνηση θα μπορούσε να βοηθήσει την Hertz να παραμείνει φερέγγυα. «Πιστεύουμε πως ένα πιθανότατα μεγάλο ποσό χρημάτων θα μπορούσε να διατεθεί από την κυβέρνηση στην Hertz, λύνοντας πιθανότατα όποια ανησυχία για τη ρευστότητα, αν και είμαστε αμφίβολοι για τους όρους που θα δοθούν».
Η Hertz προσπαθεί να μειώσει τις πληρωμές δανείων και βρίσκεται σε συζητήσεις για μια συμφωνία ανοχής από τους πιστωτές της, που θα την βοηθήσει να αποφύγει την χρεοκοπία, με την κατάσταση να παραμένει ρευστή. Τα νέα για μια πιθανή χρεοκοπία του κολοσσού έρχονται λίγες μέρες αφότου η Hertz, την Δευτέρα, σε ενημέρωση της ανέφερε πως «δεν πραγματοποίησε συγκεκριμένες πληρωμές» που αφορούν 500.000 οχήματα, καθώς παραμένει σε συζητήσεις με τους δανειστές για να μειώσει τις πληρωμές.
Αν αυτές οι συζητήσεις με τους δανειστές δεν ευοδωθούν μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου και δεν υπάρξουν πληρωμές, τότε «η Hertz μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά», σύμφωνα με την εταιρεία. Στην ίδια ανακοίνωση, η Hertz σημειώνει πως «ενώ η εταιρεία έχει λάβει δραστικά μέτρα για να περιορίσει τα κόστη, αντιμετωπίζει σοβαρά έξοδα συνέχισης της λειτουργίας», συμπεριλαμβανομένου και των μηνιαίων πληρωμών για τη μίσθωση του στόλου της.
Ο θρυλικός μεγαλοεπενδυτής και φίλος του Τραμπ, Καρλ Άικαν, που κατέχει το 39% των μετοχών της Hertz, συμμετέχει απευθείας στις συζητήσεις με τους δανειστές υπογραμμίζοντας την ανάγκη συμφωνίας που θα καταφέρει να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα της εταιρείας, ενώ πολλοί στοιχηματίζουν πως η εταιρεία μπορεί να έχει χρεοκοπήσει ανά πάσα στιγμή.
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία, ο κολοσσός της μίσθωσης αυτοκινήτων διαθέτει μόλις 1 δισ. δολάρια σε ρευστό για να αντεπεξέλθει στο χρέος, με το Bloomberg να αναφέρει ότι η Hertz ήδη έχει εξαντλήσει τη διαθέσιμη ρευστότητα ύψους 1,4 δισ. δολαρίων που είχε τον Δεκέμβρη. Όπως είχε σημειώσει η Washington Post στα μέσα Απριλίου, η Hertz χρειάζεται 10 δισ. δολάρια για να χρηματοδοτεί την μίσθωση του στόλου των 500.000 αυτοκινήτων της.
Η «τρύπα» στα οικονομικά της Hertz συνδέεται άμεσα με την κατακόρυφη πτώση της αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που έφτασε το 15% αυτό τον μήνα, εξαιτίας της βύθισης της ζήτησης λόγω του κορονοϊού. Η Hertz μπορεί να χρειαστεί να δημοσιεύσει ζημίες για να μπορέσει να καλύψει την διαφορά μεταξύ της χρηματοδότησης και της πτωτικής αξίας των asset της, εκτός αν καταφέρει τους δανειστές της να συμφωνήσουν σε μια αναστολή πληρωμών.
Μειονέκτημα στις διαπραγματεύσεις αποτελεί ένα ξεχωριστό γκρουπ δανειστών που τους οφείλει η Hertz 3,7 δισ. δολάρια. Μέχρι στιγμής δεν έχουν δώσει την υποστήριξη τους για τις μειωμένες πληρωμές μισθώσεων, όπως ανέφερε η ενημέρωση της Τετάρτης. Πηγές που επικαλείται η Post αναφέρουν πως αυτοί οι δανειστές θέλουν να διασφαλίσουν πως θα λάβουν τα οφειλόμενα ακόμα και αν η χρεοκοπία είναι αναπόφευκτη.
Νωρίτερα τον Απρίλιο, η εταιρεία προχώρησε σε 10.000 απολύσεις που αντιστοιχούν στο 26% του εργατικού δυναμικού της, σε μια προσπάθεια να υπάρξει ισορρόπηση μεταξύ του προσωπικού και της ζήτησης για ταξίδια.
Όπως ανακοίνωσε η Hertz, «ως αποτέλεσμα της πανδημίας και της αβεβαιότητας σχετικά με το πότε και με ποια ένταση θα υπάρξει ανάκαμψη, η Hertz λαμβάνει δραστικά μέτρα για να διατηρήσει την ρευστότητα, ώστε να μπορέσει να υποστηρίξει την λειτουργία της» και συμπληρώνει πως «μειώνουμε τα έξοδα, μεταθέτουμε τα κεφαλαιακά έξοδα και προσαρμόζουμε τα επίπεδα του στόλου και του προσωπικού βασισμένοι στην σημαντική μείωση που υπάρχει στην ζήτηση για ταξίδια. Η εταιρεία έχει δώσει ήδη ενημέρωση για την χρηματοδότηση των οχημάτων. Πιο σημαντικό, είναι πως συνεχίζονται οι συζητήσεις με τους δανειστές και παραμένουμε σε συζητήσεις επίσης με το υπουργείο Οικονομικών για υποστήριξη».
Ο Ράιαν Μπρίνκμαν της JP Morgan είχε εκφράσει σε μήνυμα προς τους πελάτες, την άποψη πως η κυβέρνηση θα μπορούσε να βοηθήσει την Hertz να παραμείνει φερέγγυα. «Πιστεύουμε πως ένα πιθανότατα μεγάλο ποσό χρημάτων θα μπορούσε να διατεθεί από την κυβέρνηση στην Hertz, λύνοντας πιθανότατα όποια ανησυχία για τη ρευστότητα, αν και είμαστε αμφίβολοι για τους όρους που θα δοθούν».
Προβληματισμός στον κλάδο λόγω πανδημίας
Η πτώση 90% που έχει σημειωθεί στα αεροπορικά ταξίδια εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού έχει προκαλέσει σημαντικό πλήγμα στον κλάδο των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων. Ο οίκος Moody's υποβάθμισε στο τέλος Απριλίου Hertz και Avis, εξαιτίας κυρίως της πεποίθησης πως και οι δυο εταιρείες μπορεί να εξαντλήσουν την διαθέσιμη ρευστότητά τους, λόγω της αδυναμίας να ξεφορτωθούν τα επιπλέον οχήματα που διαθέτουν μετά και την πρωτοφανή «βουτιά» 15% που κατέγραψε η αξία των μεταχειρισμένων.
Οι δυο κολοσσοί αναμένεται να έρθουν σε συμφωνία με τους δανειστές τους , συμπεριλαμβανομένων και των επενδυτών που μπορούν να αναπληρώσουν το κενό χρηματοδότησης για τους στόλους των δυο επιχειρήσεων, ανέφερε η Moody's.
Εκτός από την μείωση των αεροπορικών ταξιδίων και την πτώση των τιμών του μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, η θέση των εταιρειών αποδυναμώνεται και από τις υποχρεώσεις επαναγοράς που έχουν συμφωνήσει με τις βιομηχανίες αυτοκινήτων που εξοπλίζουν τους στόλους τους.
Οι ελπίδες ωστόσο δεν εγκαταλείπουν τον κλάδο, καθώς έρευνα της Deutsche Bank σημειώνει πως μπορεί να υπάρξει ανάκαμψη της αγοράς, καθώς οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μπορεί να μειώθηκαν σημαντικά, όμως δεν επιβεβαίωσαν τις δυσοίωνες προβλέψεις για υπερδιπλάσια πτώση, εξασφαλίζοντας έτσι μεγαλύτερο περιθώριο «ανάσας» για τον κλάδο που αναμένεται να αντιμετωπίσει σοβαρές προκλήσεις στους επόμενους μήνες.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου