ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑ Ή ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ;;; ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΠΑΡΑΔΕΧΕΤΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΟΤΙ ΟΙ ΚΩΔΙΚΟΙ ΤΟΥ TAXIS ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΤΡΗΤΟΙ, ΚΑΙ ΑΡΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟ, ΟΠΟΤΕ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ(ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ) ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΕΙ...
Την ίδια ώρα όμως οι τράπεζες ουσιαστικά αδειάζουν το Δημόσιο και την ασφάλεια του προσφέρει η διαδικτυακή πύλη του gov.gr όπως θα δείτε και παρακάτω...
Τι μεταδίδει το insider.gr :
Τους κωδικούς ηλεκτρονικής τραπεζικής θα πρέπει να καταχωρούν πλέον όσοι συνδέονται στο gov.gr, τη διαδικτυακή πύλη εξυπηρέτησης των πολιτών, προκειμένου να εκδώσουν εξουσιοδότηση ή υπεύθυνη δήλωση.
«Προκειμένου να διασφαλιστεί πλήρως η έγκυρη ταυτοποίηση των χρηστών, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής ζήτησε τη συνδρομή των τραπεζών, ώστε να χρησιμοποιούνται οι κωδικοί e-banking. Με τον τρόπο αυτό, εξασφαλίζεται πολύ ισχυρότερη ταυτοποίηση των πολιτών», αναφέρει στο insider.gr υψηλόβαθμο τραπεζικό στέλεχος.
Πράγματι, εδώ και κάποιον καιρό, ο ιστότοπος gov.gr παρέχει τη δυνατότητα στους πολίτες να λάβουν τα δύο έγραφα με γνήσιο της υπογραφής -μια από τις πρώτες πλήρως ψηφιοποιημένες διαδικασίες που παρέχει πλέον το Δημόσιο. Όσοι, όμως, επιχείρησαν να χρησιμοποιήσουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία τις τελευταίες ημέρες, βρέθηκαν αντιμέτωποι με μία έκπληξη: εκτός από τους κωδικούς του taxinet.gr, τους ζητήθηκε να καταχωρήσουν και τα στοιχεία ebanking -το username και τον κωδικό χρήστη που χρησιμοποιούν για να συνδεθούν στο λογαριασμό τους σε συγκεκριμένη τράπεζα.
Ελλιπής ενημέρωση των πολιτών
Όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, το πρόβλημα που υπάρχει είναι η έλλειψη ενημέρωσης των πολιτών, οι οποίοι καλούνται να καταχωρήσουν τους κωδικούς ηλεκτρονικής τραπεζικής σε ένα άλλο website πέραν της τράπεζας. Χάρη στις συνεχείς καμπάνιες από πλευράς των τραπεζών, όμως, που προτρέπουν τους πελάτες τους να μην εμπιστεύονται πουθενά αλλού τα στοιχεία σύνδεσης του ebanking, πέραν της ίδιας της τράπεζας, δημιουργείται έλλειμμα εμπιστοσύνης.
Μία πελάτισσα συστημικής τράπεζας, μάλιστα, έστειλε email στην τράπεζά της ζητώντας διευκρινίσεις για τη διαδικασία και εάν είναι ασφαλές να καταχωρήσει τους κωδικούς ebanking στον συγκεκριμένο ιστότοπο. Η απάντηση που έλαβε από την τράπεζα ήταν η εξής:
«Αξιότιμε πελάτη,
Σας ευχαριστούμε για το μήνυμα σας. Αναφορικά με την ασφάλεια της συγκεκριμένης ιστοσελίδας, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε με τους διαχειριστές της.
Είμαστε πάντοτε στη διάθεση σας».
Προφανώς, η απάντηση αυτή δεν μπορεί να καλύψει τον πελάτη που ανησυχεί για την ασφάλεια των δεδομένων του και δεν είναι αυτή που θα περίμενε κανείς από έναν σύγχρονο χρηματοπιστωτικό οργανισμό.
Όπως τονίζουν στελέχη της αγοράς στο insider.gr, είναι σημαντικό, για τη συνέργεια Δημοσίου-τραπεζών που στόχο έχει να ενισχύσει την ασφάλεια των συναλλαγών των πολιτών, χωρίς γραφειοκρατία και ταλαιπωρία, να ενημερωθούν σωστά οι πολίτες που έχουν -ευτυχώς– εκπαιδευτεί να μην εμπιστεύονται τους κωδικούς της πρόσβασής τους στην τράπεζα σε άλλα websites, ώστε η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Δημοσίου να προχωρήσει ομαλά και χωρίς να κλονιστεί η εμπιστοσύνη των πολιτών.
Την ίδια ώρα όμως οι τράπεζες ουσιαστικά αδειάζουν το Δημόσιο και την ασφάλεια του προσφέρει η διαδικτυακή πύλη του gov.gr όπως θα δείτε και παρακάτω...
Τι μεταδίδει το insider.gr :
Τους κωδικούς ηλεκτρονικής τραπεζικής θα πρέπει να καταχωρούν πλέον όσοι συνδέονται στο gov.gr, τη διαδικτυακή πύλη εξυπηρέτησης των πολιτών, προκειμένου να εκδώσουν εξουσιοδότηση ή υπεύθυνη δήλωση.
«Προκειμένου να διασφαλιστεί πλήρως η έγκυρη ταυτοποίηση των χρηστών, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής ζήτησε τη συνδρομή των τραπεζών, ώστε να χρησιμοποιούνται οι κωδικοί e-banking. Με τον τρόπο αυτό, εξασφαλίζεται πολύ ισχυρότερη ταυτοποίηση των πολιτών», αναφέρει στο insider.gr υψηλόβαθμο τραπεζικό στέλεχος.
Πράγματι, εδώ και κάποιον καιρό, ο ιστότοπος gov.gr παρέχει τη δυνατότητα στους πολίτες να λάβουν τα δύο έγραφα με γνήσιο της υπογραφής -μια από τις πρώτες πλήρως ψηφιοποιημένες διαδικασίες που παρέχει πλέον το Δημόσιο. Όσοι, όμως, επιχείρησαν να χρησιμοποιήσουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία τις τελευταίες ημέρες, βρέθηκαν αντιμέτωποι με μία έκπληξη: εκτός από τους κωδικούς του taxinet.gr, τους ζητήθηκε να καταχωρήσουν και τα στοιχεία ebanking -το username και τον κωδικό χρήστη που χρησιμοποιούν για να συνδεθούν στο λογαριασμό τους σε συγκεκριμένη τράπεζα.
Ελλιπής ενημέρωση των πολιτών
Όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, το πρόβλημα που υπάρχει είναι η έλλειψη ενημέρωσης των πολιτών, οι οποίοι καλούνται να καταχωρήσουν τους κωδικούς ηλεκτρονικής τραπεζικής σε ένα άλλο website πέραν της τράπεζας. Χάρη στις συνεχείς καμπάνιες από πλευράς των τραπεζών, όμως, που προτρέπουν τους πελάτες τους να μην εμπιστεύονται πουθενά αλλού τα στοιχεία σύνδεσης του ebanking, πέραν της ίδιας της τράπεζας, δημιουργείται έλλειμμα εμπιστοσύνης.
Μία πελάτισσα συστημικής τράπεζας, μάλιστα, έστειλε email στην τράπεζά της ζητώντας διευκρινίσεις για τη διαδικασία και εάν είναι ασφαλές να καταχωρήσει τους κωδικούς ebanking στον συγκεκριμένο ιστότοπο. Η απάντηση που έλαβε από την τράπεζα ήταν η εξής:
«Αξιότιμε πελάτη,
Σας ευχαριστούμε για το μήνυμα σας. Αναφορικά με την ασφάλεια της συγκεκριμένης ιστοσελίδας, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε με τους διαχειριστές της.
Είμαστε πάντοτε στη διάθεση σας».
Προφανώς, η απάντηση αυτή δεν μπορεί να καλύψει τον πελάτη που ανησυχεί για την ασφάλεια των δεδομένων του και δεν είναι αυτή που θα περίμενε κανείς από έναν σύγχρονο χρηματοπιστωτικό οργανισμό.
Όπως τονίζουν στελέχη της αγοράς στο insider.gr, είναι σημαντικό, για τη συνέργεια Δημοσίου-τραπεζών που στόχο έχει να ενισχύσει την ασφάλεια των συναλλαγών των πολιτών, χωρίς γραφειοκρατία και ταλαιπωρία, να ενημερωθούν σωστά οι πολίτες που έχουν -ευτυχώς– εκπαιδευτεί να μην εμπιστεύονται τους κωδικούς της πρόσβασής τους στην τράπεζα σε άλλα websites, ώστε η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Δημοσίου να προχωρήσει ομαλά και χωρίς να κλονιστεί η εμπιστοσύνη των πολιτών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου