ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τετάρτη 6 Μαΐου 2020

ΜΕ ΡΑΒΑΣΑΚΙΑ Η ΔΕΗ ΑΠΕΙΛΕΙ ΜΕ ΑΠΟΚΟΠΕΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΕΝ ΜΕΣΩ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ !!!

ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ...
Με ραβασάκια προειδοποιεί η ΔΕΗ για αποκοπή ρεύματος και εισπρακτικά μέτρα εν μέσω πανδημίας.



«Αγαπητέ πελάτη, με την παρούσα επιστολή σας ενημερώνουμε ότι εκκρεμεί η εξόφληση του προηγούμενου λογαριασμού… Στην περίπτωση που δεν ανταποκριθείτε μέχρι την ημερομηνία λήξης του παρόντα λογαριασμού, τότε η ΔΕΗ θα προβεί στις κατά τον Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΦΚΕ 832/09.04.2013, άρθρο 39, παρ. 6) νόμιμες ενέργειες για τη διασφάλιση των συμφερόντων της… Επίσης η ΔΕΗ δύναται να διαβιβάσει τα στοιχεία σας σε εξωτερικούς συνεργάτες της…».

Μ’ αυτό το πανομοιότυπο μήνυμα στους λογαριασμούς προειδοποιεί η ΔΕΗ με αποκοπές ρεύματος ή εισπρακτικά μέτρα όσους άφησαν ανεξόφλητα υπόλοιπα στην περίοδο της μεγάλης καραντίνας. Σαν να μην έχει συμβεί τίποτα, σαν να μην έχουν μείνει εκατομμύρια πολίτες χωρίς εισόδημα εδώ και δυο μήνες, η ΔΕΗ «διασφαλίζει τα συμφέροντά» της έναντι νοικοκυριών που προφανώς δυσκολεύονται να πληρώσουν στις έκτακτες συνθήκες που προκάλεσαν η πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα που επέβαλε η κυβέρνηση.

Και αυτό, τη στιγμή που οι μεγάλες αυξήσεις στα τιμολόγια, άνω του 15%, που επέβαλε η κυβέρνηση από τον περασμένο Σεπτέμβριο, στο όνομα της «διάσωσης της ΔΕΗ από το χείλος του γκρεμού», έχουν προκαλέσει αντίθετα από τους διακηρυσσόμενους στόχους αποτελέσματα: στο εξάμηνο Σεπτεμβρίου 2019-Φεβρουαρίου 2020 καταγράφηκε μείωση εισπράξεων κατά 400 εκατ. ευρώ σε σχέση με το ίδιο διάστημα μεταξύ 2018-2019, όπως επισήμανε προ ημερών ανακοίνωση του τμήματος ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ.

Η απειλή διακοπής της ηλεκτροδότησης προς «κορονόπληκτα» νοικοκυριά ηχεί ακόμη περισσότερο κυνική την ώρα που μένουν στο απυρόβλητο 65.000 στρατηγικοί μεγαλο-οφειλέτες προηγούμενων ετών, από τους οποίους θα μπορούσαν να εισπραχθούν τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με σχέδιο της προηγούμενης διοίκησης που εγκαταλείφθηκε, μαζί με το σχέδιο τιτλοποίησης οφειλών που θα απέφερε περί τα 500 εκατ. ευρώ (από σύνολο οφειλών άνω των 2 δισ.).

Η προστασία των νοικοκυριών από αδιανόητες εν μέσω πανδημίας διακοπές ηλεκτροδότησης έχει απασχολήσει ακόμη και βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, όπως ο Μ. Χαρακόπουλος, που στις 20/3 ζητούσε αναστολή διακοπών όσο διαρκεί η καραντίνα, με ερώτησή του προς τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Η απάντηση τόσο του κ. Χατζηδάκη όσο και της ίδιας της ΔΕΗ ήταν αρνητική.

Ο μεν Κ. Χατζηδάκης (στις 9/4) ανέφερε ότι η ΔΕΗ και ορισμένοι άλλοι ιδιωτικοί πάροχοι έχουν ήδη λάβει μέτρα διευκόλυνσης των καταναλωτών και κατέληγε ότι «υπάρχει σαφές πλαίσιο προστασίας των ευάλωτων ομάδων το οποίο παραμένει σε ισχύ και επιδιώκεται συστηματικά η αναζήτηση οφειλών των στρατηγικών κακοπληρωτών». Η δε απάντηση του διοικητή της ΔΕΗ κ. Στάσση υπενθύμιζε απλώς τα μέτρα που ανακοινώθηκαν στις 26/3 για τρεις μήνες (δωρεάν πάγιο στη χαμηλή τάση, έκπτωση 8% στο τιμολόγιο σε ορισμένες κατηγορίες πελατών και 5 ευρώ για ηλεκτρονικό λογαριασμό).

Μέσα στον Μάρτιο καταγράφηκαν ποσοστά λογαριασμών που έληξαν απλήρωτοι άνω του 25% για όλους τους παρόχους ρεύματος -μια απολύτως προβλέψιμη εξέλιξη για την οποία η κυβέρνηση δεν έκανε καμιά πρόβλεψη. Διόλου τυχαία η ΠΝΠ της 30/3 προέβλεπε γενναιόδωρες παρατάσεις σε όλες τις προθεσμίες που έτρεχαν για τους επενδυτές και τους επιχειρηματίες της ενέργειας, ενώ για τους καταναλωτές τίποτε, εκτός από τις εξ αποστάσεως συναλλαγές.

Να πούμε πως μας προκαλεί έκπληξη, ψέματα θα πούμε.





Ο Γολγοθάς ενός καταναλωτή

Μέσα στην πανδημία η ΔΕΗ αντί να διευκολύνει -ψηφιακά- κάνει τη ζωή δύσκολη. Μέχρι τις 5 Μαρτίου 2020 ήταν καταναλωτής της ΔΕΗ, όπως μας εξηγεί πολίτης τα στοιχεία του οποίου βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας. Μετά πήγε σε ιδιωτική εταιρεία. Η ΔΕΗ τού έβγαλε πιστωτικό υπόλοιπο 220,23 ευρώ. Ολο το προηγούμενο διάστημα εξοφλούσε τους λογαριασμούς του μέσω της ιστοσελίδας της ΔΕΗ.

Καθώς τα καταστήματα της ΔΕΗ, εξαιτίας της πανδημίας, ήταν κλειστά απευθύνθηκε στην εξυπηρέτηση πελατών ρωτώντας πώς θα πάρει το ποσό που του πιστώθηκε. Η υπάλληλος τον ρώτησε αν έχει αριθμό παροχής συγγενικού ή φιλικού προσώπου για να γίνει πίστωση του ποσού σε αυτόν! Με άλλα λόγια η ΔΕΗ, αντί να διευκολύνει με πίστωση του ποσού σε λογαριασμό IBAN του καταναλωτή, τον εξαναγκάζει να υποχρεωθεί σε άλλον πάροχο!

Στην εποχή των ηλεκτρονικών συναλλαγών, τα χρήματα θα μπορούσαν να είχαν πιστωθεί στον τραπεζικό του λογαριασμό απευθείας, αφού η ΔΕΗ έχει το IBAN του. Τόσο απλό. Αλλά η υπόθεση είχε κι άλλη εξέλιξη. Ρώτησε αν υπάρχει τμήμα κατάλληλο που να διεκπεραιώνει παρόμοιες περιπτώσεις.

«Ναι, υπάρχει τέτοια υπηρεσία», άκουσε με κατάπληξη τη φωνή από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής. «Και γιατί δεν υπάρχει στην ιστοσελίδα της ΔΕΗ ή δεν μας κατευθύνετε εσείς σε αυτήν;», ρώτησε.

«Εμείς έχουμε επίσημη ενημέρωση για την ύπαρξη της υπηρεσίας αυτής, ωστόσο δεν έχουμε την έγκριση να το ανακοινώνουμε επίσημα», του απάντησαν!

Διευκρίνισαν, όμως, ότι ενημερώνουν στις περιπτώσεις που τεθεί σχετικό ερώτημα. Ακρη δεν έβγαλε, δεν του έδωσαν τηλέφωνο επικοινωνίας με τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Του είπαν να διατυπώσει το αίτημα ηλεκτρονικά (!) μέσω της ιστοσελίδας της ΔΕΗ! Το έπραξε αρχές Απριλίου, έστειλε και δεύτερο μέιλ στις 16/4 αλλά ούτε φωνή ούτε ακρόαση.

Στο μεταξύ στις 4 Μαρτίου 2020, μία ημέρα πριν από την αλλαγή παρόχου ηλεκτρικού ρεύματος, η ΔΕΗ τού έστειλε λογαριασμό «έναντι» (για διάστημα ενός μήνα), με χρέωση 149 ευρώ, όταν η εγγύηση που είχε δώσει ήταν 148,63 ευρώ! Ευελπιστούμε ότι πρόκειται για καθαρή σύμπτωση...

πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου