Ούτε έναν στους δέκα πελάτες (τελικά) δεν αφορούσαν οι δήθεν δεσμεύσεις για μείωση του κόστους μεταφοράς δεδομένων
Ούτε έναν στους 10 πελάτες κινητής τηλεφωνίας δεν αφορούσαν οι τυμπανοκρουσίες για τη μείωση του κόστους μεταφοράς δεδομένων (data) που έγινε σημαία για τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη και την κυβέρνησή του. Οπως αποδεικνύεται, οι περίφημες μειώσεις (μέσω του διπλασιασμού της χρήσης data με το ίδιο κόστος, που είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση και ανακοίνωσαν οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας) αφορούν μόνο όσους πελάτες κινητής έχουν ξεχωριστά πακέτα δεδομένων.
Συγκεκριμένα, αφορούν περίπου 463.000 συνδέσεις (πακέτα) που είναι αποκλειστικά για μεταφορά δεδομένων (δηλαδή για πρόσβαση στο διαδίκτυο) και όχι τις 11.800.000 συνδέσεις, οι περισσότερες από τις οποίες συνδυάζουν τηλεφωνικές κλήσεις και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), στην Ελλάδα το κόστος των data (ανά GB) είναι κοντά στον μέσο όρο του ΟΟΣΑ, αλλά δεκαπλάσιο από πολλές αγορές της Ευρώπης, όπου λειτουργούν τέσσερις (και όχι τρεις όπως στην Ελλάδα) εταιρίες κινητής τηλεφωνίας.
Από τις κυβερνητικές εξαγγελίες δεν προέκυπτε ξεκάθαρα πως οι μειώσεις αφορούν μόνο τα πακέτα data. Εκείνες τις ημέρες οι αρμόδιοι υπουργοί και τα άλλα κυβερνητικά στελέχη πανηγύριζαν, ακόμα και με δισέλιδες συνεντεύξεις, για τη «μείωση του κόστους των data» στην κινητή!
Τελικά, με βάση τα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), οι περίφημες μειώσεις αφορούν μόνο τα ξεχωριστά πακέτα data και όχι όσους έχουν συμβόλαια ή καρτοκινητό που περιλαμβάνει τόσο φωνητικές κλήσεις όσο και πρόσβαση στο διαδίκτυο!
Οι εταιρίες και μέσω των προσφορών για δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο τις ημέρες των γιορτών υποστηρίζουν πως θα μειωθούν οι τιμές για μεταφορά δεδομένων και στα υπόλοιπα συμβόλαια, χωρίς να ξεκαθαρίζουν από πότε.
Δυσάρεστη έκπληξη
Από τις τρεις εταιρίες, μόνο η Cosmote είχε ανακοινώσει στα μέσα Δεκεμβρίου νέα συμβόλαια φωνής και δεδομένων με μειωμένες χρεώσεις (διπλάσιας ή υπερδιπλάσιας χρήσης στην ίδια τιμή) στα data. Προχθές ο επικεφαλής της Vodafone Χάρης Μπρουμίδης υποστήριξε πως η διοίκηση της εταιρίας εξετάζει αλλαγές και στα υφιστάμενα πακέτα με συμβόλαιο.
Τι προκύπτει από τη δυσάρεστη έκπληξη όσων καταναλωτών περίμεναν ευρύτερες μειώσεις στο κόστος των data; Η κυβέρνηση βιάστηκε να εξαγγείλει ένα μέτρο για το οποίο δεν ήταν έτοιμες οι εταιρίες. Στην ουσία, οι δύο μικρότεροι «παίκτες», η Vodafone και η Wind, αναγκάστηκαν να ακολουθήσουν τον ΟΤΕ (Cosmote) που είχε αποφασίσει τις μειώσεις τιμών στα ξεχωριστά πακέτα (συμβόλαια ή καρτοκινητά) data. Μέχρι να ληφθούν οριστικές αποφάσεις για τις μειώσεις τιμών, αλλά και για να μη δυσαρεστηθούν τα εκατομμύρια πελατών που δεν διαθέτουν τέτοια ξεχωριστά πακέτα data, οι εταιρίες προχώρησαν τις ημέρες των γιορτών σε ειδικές προσφορές, με δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο ή χαμηλότερες τιμές.
Τελευταία προσφορά ήταν αυτή της Vodafone που ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα απεριόριστη χρήση data για τους πελάτες της με κόστος 2 ευρώ για ολόκληρο τον Ιανουάριο.
Οι καταναλωτές, όμως, προσπαθούν ακόμα να καταλάβουν πόσο πραγματικά πληρώνουν για πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω των δικτύων κινητής τηλεφωνίας.
Και, κυρίως, ποια είναι η σύγκριση του αντίστοιχου κόστους με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, που δεν έχουν βέβαια την υψηλότατη φορολογία όπως η χώρα μας στην κινητή τηλεφωνία.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου