ΕΝΑ ΣΤΑ ΤΡΙΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ ΑΚΥΡΩΝΟΝΤΑΙ
Αυτό προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της ΑΑΔΕ ιδίως τη τελευταία διετία !!!
Ακυρώνεται το 35% των φορολογικών ελέγχων
Τεράστιο ζήτημα αξιοπιστίας των φορολογικών ελέγχων, αλλά και των φορολογικών προστίμων που επιβάλλουν οι Δ.Ο.Υ. και τα ελεγκτικά κέντρα του υπουργείου Οικονομικών καθώς προκύπτει ότι, περισσότερο από 1 στα 3 πρόστιμα που επιβάλλουν οι ελεγκτικές αρχές είναι άκυρα!
Αυτό προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της ΑΑΔΕ, που παρουσιάζει σήμερα το Σin, τα οποία προβληματίζουν σοβαρά την ηγεσία της ΑΑΔΕ, η οποία και σχεδιάζει αλλαγές στη διαδικασία των φορολογικών ελέγχων.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών υπάρχει πρόβλημα ποιότητας και φυσικά εγκυρότητας των φορολογικών ελέγχων, καθώς το 35% όσων προσφεύγουν στη ΔΕΔ, δικαιώνονται!
Παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών αποδίδουν την εικόνα αυτή, κατά ένα μέρος στην ανεπάρκεια των ελεγκτών, ειδικά όταν πρόκειται για τους ελέγχους δύσκολων και πολύπλοκων υποθέσεων, αλλά και στους φιλόδοξους στόχους που τίθενται.
Στα επιχειρησιακά σχέδια της ΑΑΔΕ όχι μόνο τίθενται κάθε χρόνο αριθμητικοί στόχοι για τη διενέργεια φορολογικών ελέγχων, αλλά και ποσοστά παραβατικότητας που πρέπει να βεβαιωθούν, καθώς επίσης και συγκεκριμένα ποσά προστίμων.
Το γεγονός αυτό αναγκάζει τα ελεγκτικά συνεργεία, πολλές φορές να υπερβάλουν και προκειμένου να πιάσουν τους στόχους, ενδεχομένως αδικούν και ταλαιπωρούν τους ελεγχόμενους.
Όπως καταγγέλλουν λογιστές – φοροτεχνικοί, η πίεση που ασκείται στους ελεγκτές των Δ.Ο.Υ., του Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ) και του Κέντρου Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (ΚΕΜΕΕΠ), έχει ως αποτέλεσμα τις υπερβολές στις διαπιστώσεις των ελέγχων, οι οποίες για να διορθωθούν θα πρέπει ο ελεγχόμενος να προσφύγει στη ΔΕΔ ή και στα δικαστήρια, χάνοντας χρόνο και χρήματα.
Τα στοιχεία
Έτσι εξηγείται η αύξηση των φορολογουμένων, ιδιωτών και επιχειρήσεων που δικαιώνονται από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών.
Πώς λειτουργεί η ΔΕΔ
Η ΔΕΔ, λειτουργεί ως μια επιτροπή διαιτησίας ανάμεσα στον φορολογούμενο και στον φοροελεγκτικό μηχανισμό, με στόχο να προστατεύεται ο φορολογούμενος από τυχόν λάθη ή αυθαιρεσίες των ελεγκτών.
Ο υπόχρεος, εφόσον αμφισβητεί πράξεις, ρητές ή σιωπηρές, που εκδίδονται ή συντελούνται σε βάρος του από τη Φορολογική Αρχή και εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας οφείλει, πριν από την προσφυγή του στη Διοικητική Δικαιοσύνη, να ασκήσει ενδικοφανή προσφυγή ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων με αίτημα επανεξέτασης στο πλαίσιο διοικητικής διαδικασίας. Η ενδικοφανής προσφυγή κατατίθεται στην αρμόδια φορολογική αρχή που εξέδωσε την προσβαλλόμενη πράξη.
Σημειώνεται ότι για την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών δεν απαιτείται παράβολο. Σύμφωνα με τη νομοθεσία ο φορολογούμενος μπορεί εντός της ανατρεπτικής ημερομηνίας των 30 ημερών, που αρχίζει από την κοινοποίηση της πράξης της φορολογικής αρχής, να καταθέσει ενδικοφανή προσφυγή συνυποβάλλοντας και τα αποδεικτικά στοιχεία με τα οποία τεκμηριώνει τους ισχυρισμούς του.
Η ΔΕΔ αποφασίζει επί της ενδικοφανούς προσφυγής εντός της αποκλειστικής προθεσμίας των 120 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της. Αν στο ανωτέρω χρονικό διάστημα δεν εκδοθεί απόφαση και δεν ενημερωθεί ο προσφυγών, τότε θεωρείται ότι η ενδικοφανής προσφυγή έχει απορριφθεί (σιωπηρή απόρριψη).
Αυτό προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της ΑΑΔΕ ιδίως τη τελευταία διετία !!!
Ακυρώνεται το 35% των φορολογικών ελέγχων
Αυτό προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της ΑΑΔΕ, που παρουσιάζει σήμερα το Σin, τα οποία προβληματίζουν σοβαρά την ηγεσία της ΑΑΔΕ, η οποία και σχεδιάζει αλλαγές στη διαδικασία των φορολογικών ελέγχων.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών υπάρχει πρόβλημα ποιότητας και φυσικά εγκυρότητας των φορολογικών ελέγχων, καθώς το 35% όσων προσφεύγουν στη ΔΕΔ, δικαιώνονται!
Παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών αποδίδουν την εικόνα αυτή, κατά ένα μέρος στην ανεπάρκεια των ελεγκτών, ειδικά όταν πρόκειται για τους ελέγχους δύσκολων και πολύπλοκων υποθέσεων, αλλά και στους φιλόδοξους στόχους που τίθενται.
Στα επιχειρησιακά σχέδια της ΑΑΔΕ όχι μόνο τίθενται κάθε χρόνο αριθμητικοί στόχοι για τη διενέργεια φορολογικών ελέγχων, αλλά και ποσοστά παραβατικότητας που πρέπει να βεβαιωθούν, καθώς επίσης και συγκεκριμένα ποσά προστίμων.
Το γεγονός αυτό αναγκάζει τα ελεγκτικά συνεργεία, πολλές φορές να υπερβάλουν και προκειμένου να πιάσουν τους στόχους, ενδεχομένως αδικούν και ταλαιπωρούν τους ελεγχόμενους.
Όπως καταγγέλλουν λογιστές – φοροτεχνικοί, η πίεση που ασκείται στους ελεγκτές των Δ.Ο.Υ., του Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ) και του Κέντρου Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (ΚΕΜΕΕΠ), έχει ως αποτέλεσμα τις υπερβολές στις διαπιστώσεις των ελέγχων, οι οποίες για να διορθωθούν θα πρέπει ο ελεγχόμενος να προσφύγει στη ΔΕΔ ή και στα δικαστήρια, χάνοντας χρόνο και χρήματα.
Τα στοιχεία
Έτσι εξηγείται η αύξηση των φορολογουμένων, ιδιωτών και επιχειρήσεων που δικαιώνονται από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΑΑΔΕ, στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου εκδικάστηκαν από τη ΔΕΔ. 5.553 υποθέσεις, εκ των οποίων δικαιώθηκαν εν όλων ή εν μέρει και διαγράφηκαν ή μειώθηκαν τα πρόστιμα που καταλογίστηκαν, οι 1.936, δηλαδή το 34,9%.
Πρόκειται για μεγάλη αύξηση, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια καθώς, συνολικά από το 2013 που ξεκίνησε η λειτουργία της ΔΕΔ, εκδικάστηκαν συνολικά 51.040 υποθέσεις, εκ των οποίων δικαιώθηκαν οι 10.564 ή ποσοστό 20,7%.
Αναλυτικότερα:
- Το 2013 οι υποθέσεις που εκδικάστηκαν ήταν 261 και δικαιώθηκαν οι 27 ή το 10,3%.
- Το 2014 εκδικάστηκαν 7.832 υποθέσεις και δικαιώθηκαν οι 1.346 ή το 17,2%.
- Το 2015 οι προσφυγές που εκδικάστηκαν ήταν 10.222 εκ των οποίων δικαιώθηκαν μόνο οι 490 ή το 4,8%.
- Το 2016 εκδικάστηκαν 8.711 προσφυγές και δικαιώθηκαν οι 1.381 ή το 15,9%.
- Το 2017 εκδικάστηκαν 10.291 υποθέσεις εκ των οποίων δικαιώθηκαν οι 2.205 ή το 21,4%.
- Το 2018 εκδικάστηκαν 8.170 υποθέσεις εκ των οποίων δικαιώθηκαν οι 3.179 ή το 38,9%.
Πώς λειτουργεί η ΔΕΔ
Η ΔΕΔ, λειτουργεί ως μια επιτροπή διαιτησίας ανάμεσα στον φορολογούμενο και στον φοροελεγκτικό μηχανισμό, με στόχο να προστατεύεται ο φορολογούμενος από τυχόν λάθη ή αυθαιρεσίες των ελεγκτών.
Ο υπόχρεος, εφόσον αμφισβητεί πράξεις, ρητές ή σιωπηρές, που εκδίδονται ή συντελούνται σε βάρος του από τη Φορολογική Αρχή και εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας οφείλει, πριν από την προσφυγή του στη Διοικητική Δικαιοσύνη, να ασκήσει ενδικοφανή προσφυγή ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων με αίτημα επανεξέτασης στο πλαίσιο διοικητικής διαδικασίας. Η ενδικοφανής προσφυγή κατατίθεται στην αρμόδια φορολογική αρχή που εξέδωσε την προσβαλλόμενη πράξη.
Σημειώνεται ότι για την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών δεν απαιτείται παράβολο. Σύμφωνα με τη νομοθεσία ο φορολογούμενος μπορεί εντός της ανατρεπτικής ημερομηνίας των 30 ημερών, που αρχίζει από την κοινοποίηση της πράξης της φορολογικής αρχής, να καταθέσει ενδικοφανή προσφυγή συνυποβάλλοντας και τα αποδεικτικά στοιχεία με τα οποία τεκμηριώνει τους ισχυρισμούς του.
Η ΔΕΔ αποφασίζει επί της ενδικοφανούς προσφυγής εντός της αποκλειστικής προθεσμίας των 120 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της. Αν στο ανωτέρω χρονικό διάστημα δεν εκδοθεί απόφαση και δεν ενημερωθεί ο προσφυγών, τότε θεωρείται ότι η ενδικοφανής προσφυγή έχει απορριφθεί (σιωπηρή απόρριψη).
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου