Τι αλλάζει σε Τέλος Ταξινόμησης, εταιρικά αυτοκίνητα, ηλεκτρικά, υβριδικά, αυτοκινούμενα τροχόσπιτα και στις φοροαπαλλαγές.
Κατατέθηκε το βράδυ της Τρίτης στη Βουλή το φορολογικό νομοσχέδιο το οποίο αρχικά περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις για τα εταιρικά αυτοκίνητα ενώ οι υπόλοιπες ρυθμίσεις που αποκαλύπτει το Newsauto.gr αναμένεται να κατατεθούν ως τροπολογία πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου.
Μέχρι να κατατεθεί η επίμαχη τροπολογία όλα τα στελέχη των εισαγωγικών εταιρειών αλλά και από τις εμπορίες αυτοκινήτων βρίσκονται σε… αναμμένα κάρβουνα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr η τροπολογία που αναμένεται να κατατεθεί μέσα στις επόμενες ημέρες στη Βουλή θα αλλάζει ριζικά τον τρόπο εκτελωνισμού των καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ενώ παράλληλα θα ξεκαθαρίσει εντελώς το τοπίο γύρω από τα κίνητρα που θα δώσει η κυβέρνηση στα «καθαρά» αυτοκίνητα.
Ήδη στο φορολογικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε αποκαλύφθηκαν τα φορολογικά κίνητρα για τις επιχειρήσεις που θα αποκτούν μέσω χρονομίσθωσης αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων έως 40.000 ευρώ ενώ παράλληλα φαίνεται ότι αυξήθηκε στις 17.000 ευρώ (Αξία Λιανικής προ Φόρων) το αφορολόγητο όριο για τα αυτοκίνητα των πωλητών ή εκείνων που δικαιολογούν θέση με όχημα.
Ειδικότερα προβλέπεται η εισαγωγή δέσμης μέτρων για την προώθηση χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων, παρακολουθώντας βέλτιστες πρακτικές άλλων κρατών-μελών. Πιο συγκεκριμένα, δεν λογίζεται ως παροχή σε είδος η χορήγηση αυτοκινήτου οχήματος χαμηλών ή μηδενικών ρύπων. Επιπλέον χορηγείται στην επιχείρηση η δυνατότητα υπερέκπτωσης κατά 30% της δαπάνης για τη μίσθωση αυτοκινήτου μηδενικών ή χαμηλών ρύπων, ενώ και για τη δαπάνη αγοράς, εγκατάστασης και λειτουργίας δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων χορηγείται στην επιχείρηση η δυνατότητα υπερέκπτωσης κατά 30% της ανωτέρω δαπάνης. Τέλος, χορηγείται στην επιχείρηση η δυνατότητα υπεραποσβέσεων με αυξημένους συντελεστές έναντι των υφιστάμενων για την απόκτηση επιβατικών αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων τα οποία είναι χαμηλών ή μηδενικών ρύπων.
Παράλληλα εξορθολογίζονται οι παροχές σε είδος προς τους εργαζομένους με τη μορφή εταιρικού αυτοκινήτου, με τη φορολόγησή τους κλιμακωτά, με βάση τη Λιανική Τιμή Προ Φόρων και με νέους δικαιότερους συντελεστές ανά κλιμάκιο και με εξαίρεση από τη φορολόγηση ως εισόδημα των οχημάτων που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς και έχουν Λιανική Τιμή Πώλησης προ Φόρων έως 17.000 ευρώ.
Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης τη παράταση του τρόπου φορολόγησης των οχημάτων δημοσίας χρήσης αλλά και την μείωση του ΦΠΑ στο 13% στα κράνη και τα παιδικά καθίσματα.
Ωστόσο όπως έχει αποκαλύψει το Newsauto.gr ο βασικός στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να αλλάξει ριζικά ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ώστε το σύστημα να γίνει πιο δίκαιο για όλους και οι καταναλωτές να ωφεληθούν από αυτό και το κράτος να μην χάσει έσοδα.
Πάντως η μεγάλη αλλαγή θα αφορά στο Τέλος Ταξινόμησης το οποίο θα υπολογίζεται πλέον σύμφωνα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων για τα καινούρια αλλά και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, τις εκπομπές CO2, τα διανυθέντα χιλιόμετρα και την ηλικία.
Παράλληλα καταργούνται οι υποκατηγορίες στις οδηγίες ρύπων Euro οπότε ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης θα είναι κοινός για όλα τα οχήματα Euro6, Εuro5 ή παλαιότερα.
Επίσης αλλαγές έχουν εξεταστεί στα υβριδικά και plug-in υβριδικά αλλά και στα αυτοκινούμενα οχήματα.
Οι αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης
Ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης άλλαξε για τελευταία φορά στο 2016 και οι δασμοί σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, για όσα καινούρια ή εισαγόμενα μεταχειρισμένα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η Ιουνίου 2016, θα υπολογίζονται σύμφωνα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων αλλά και τις εκπομπές CO2.
Ειδικότερα από την 1η Ιουνίου 2016 έως και σήμερα τα νέα τέλη ταξινόμησης υπολογίζονται με βάση τους ακόλουθους συντελεστές, οι οποίοι αυξάνονται ανάλογα με τις εκπομπές CO2 που έχουν 8 κατηγορίες οι οποίες ξεκινούν από 0-100 γρ. CO2, 101-120, 121-140, 141-160, 161-180, 181-200, 201-250 και 250 γρ. CO2 και άνω:
Μέχρι και 14.000 ευρώ και έως και 100 γρ. CO2 ο συντελεστής ξεκινά από 3,8% και ανέρχεται έως 8% για ρύπους πάνω από 250 γρ. CO2.
Από τις 14.001 μέχρι και 17.000 ευρώ και έως και 100 γρ. CO2 ο συντελεστής ξεκινά από 7,6% και ανέρχεται έως 16% για ρύπους πάνω από 250 γρ. CO2.
Από τις 17.001 μέχρι και 20.000 ευρώ και έως και 100 γρ. CO2 ο συντελεστής ξεκινά από 15,2% και ανέρχεται έως 32% για ρύπους πάνω από 250 γρ. CO2.
Από τις 20.001 μέχρι και 25.000 ευρώ και έως και 100 γρ. CO2 ο συντελεστής ξεκινά από 22,8% και ανέρχεται έως 48% για ρύπους πάνω από 250 γρ. CO2.
Πάνω από τις 25.001 και έως και 100 γρ. CO2 ο συντελεστής ξεκινά από 30,4% και ανέρχεται έως 64% για ρύπους πάνω από 250 γρ. CO2.
Εδώ ακριβώς εντόπισε το νέο οικονομικό επιτελείο το μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί καθώς σε περίπτωση που κάποιο αυτοκίνητο είχε Αξία Λιανικής προ Φόρων έστω και ένα ευρώ πάνω από τις 14.000 ευρώ και εξέπεμπε 105 γρ. CO2, αυτομάτως το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζονταν με συντελεστή 8% αντί για 4%!
Δηλαδή αν ένα αυτοκίνητο εισάγονταν με Αξία Λιανικής προ Φόρων 14.010 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογιστεί με 8%.
Τώρα σύμφωνα με το νέο σύστημα αναμένεται να εφαρμοστεί προοδευτικό σύστημα, και για τις πρώτες 14.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογιστεί με 4% ενώ για τα υπόλοιπα 10 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογιστεί με ένα νέο συντελεστή ο οποίος θα κυμαίνεται σε 25%.
Για αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων από 14.001 έως και 17.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης για το υπερβάλλον ποσό των 3.000 ευρώ θα υπολογιστεί με συντελεστή 25%.
Για το υπερβάλλον ποσό από 17.001 έως 20.000 ευρώ ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης θα ανέρχεται σε 60%.
Για το επιπλέον ποσό από τις 20.001 έως τις 25.000 ευρώ ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης θα κυμαίνεται σε 75%.
Τέλος στα αυτοκίνητα με Αξία Λιανικής προ Φόρων άνω των 25.001 ευρώ ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης για το υπερβάλλον ποσό θα ανέρχεται σε 30%.
Υπάρχει και ακόμη μία πρόταση σύμφωνα με την οποία θα προστεθεί ακόμη ένας συντελεστής 45% που θα αφορά σε Αξίες Λιανικής προ Φόρων από 15.000 έως 16.000 ευρώ.
Παράλληλα τα ποσοστά του Τέλους Ταξινόμησης θα αυξάνονται σε ποσοστό 10% για κάθε επιπλέον 20 γραμμάρια CO2 για οχήματα με εκπομπές από 120 γρ. CO2 και άνω.
Δηλαδή αν κάποιο όχημα έχει Αξία Λιανικής προ Φόρων 19.500 ευρώ και εκπομπές 121 γρ. CO2, με το νέο σύστημα το Τέλος Ταξινόμησης οι πρώτες 14.000 ευρώ θα υπολογιστούν με συντελεστή 4% (780 ευρώ) οι επόμενες 3.000 ευρώ θα υπολογιστούν με συντελεστή 25% προσαυξημένο κατά 10% λόγω εκπομπών CO2, δηλαδή ο συντελεστής θα ανέλθει σε 27,5% (825 ευρώ), ενώ οι τελευταίες 2.500 ευρώ θα υπολογιστούν επίσης με συντελεστή 60% προσαυξημένο επίσης κατά 10%, δηλαδή ο συντελεστής θα ανέλθει σε 66% (1.650 ευρώ). Το συνολικός κόστος εκτελωνισμού θα είναι σε 3.255 ευρώ.
Με το παλιό σύστημα το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογίζονταν με συντελεστή 24%, ο οποίος προσαυξάνεται με ποσοστό 10% λόγω ρύπων επί του συνόλου της Αξίας Λιανικής προ Φόρων με αποτέλεσμα το κόστος εκτελωνισμού να ξεπερνά τις 5.000 ευρώ…
Με λίγα λόγια ο εισαγωγικός δασμός θα μειωθεί στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο κατά 1.745 ευρώ.
Επίσης από αυτή την προοδευτική κλιμάκωση στο Τέλος Ταξινόμησης οι Έλληνες καταναλωτές θα μπορούν να αποκτήσουν αυτοκίνητα με πιο πλούσιο εξοπλισμό στις ίδιες τιμές!
Παράλληλα οι εισαγωγικές δεν θα παραγγέλνουν στα εργοστάσια αυτοκίνητα με «φτωχό» εξοπλισμό, καθώς η φορολόγησή τους θα είναι πιο δίκαιη.
Για παράδειγμα, έστω ότι εισάγεται κάποιο καινούριο επιβατικό με Αξία Λιανικής 16.800 ευρώ το οποίο εκπέμπει 110 γρ. CO2. Με το παλαιό σύστημα ο συντελεστής υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης θα ήταν 16% και εισαγωγέας θα πλήρωσε δασμούς 2.688 ευρώ.
Με το νέο σύστημα για τις πρώτες 14.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογιστεί με 4% οπότε και οι δασμοί θα ανέρχονται σε 560 ευρώ ενώ για τα υπόλοιπα 2.680 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογιστεί με νέο υψηλότερο συντελεστή 60% οπότε και δασμός θα ανέλθει σε 1.608 ευρώ. Συνολικά λοιπόν ο εισαγωγέας θα καταβάλει για δασμούς 2.168 ευρώ αντί για 2.688 ευρώ. Δηλαδή το όφελος θα ανέλθει σε 520 ευρώ.
Πάντως στα ακριβά αυτοκίνητα με Αξίας Λιανικής προ φόρων άνω των 25.000 ευρώ ο μειωμένος συντελεστής θα συγκρατήσει τις τιμές σε φυσιολογικά επίπεδα ώστε να μην καταγραφεί υπερφορολόγηση με αποτέλεσμα να εκτοξευθούν οι τιμές τους.
Αν το όχημα είναι εισαγόμενο μεταχειρισμένο οι δασμοί μειώνονται ανάλογα με την ηλικία και τα διανυθέντα χιλιόμετρα.
Επίσης στα καινούρια αυτοκίνητα μάλλον θα υπάρξει και μία σημαντική αλλαγή που θα αφορά στα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr το Τέλος Ταξινόμησης θα μειωθεί κατά 50% ώστε να μειωθούν οι δασμοί σε αυτά τα ειδικά οχήματα που μέχρι πρότινος η εισαγωγή τους ήταν απαγορευτική λόγω υπέρογκων δασμών.
Όσον αφορά στα ηλεκτρικά και υβριδικά είναι πολύ πιθανό να δούμε μείωση του ΦΠΑ κατά 11 μονάδες στα πρώτα και περαιτέρω μείωση του Τέλους Ταξινόμησης στα δεύτερα…
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr στα υβριδικά αυτοκίνητα εξετάζεται να μειωθεί από το 50% στο 25% η επιβάρυνση του Τέλους Ταξινόμησης ενώ υπάρχει και μια πρόταση στα μικρά υβριδικά μοντέλα να καταργηθεί το Τέλος Ταξινόμησης.
Τι θα γίνει με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Οι αλλαγές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα είναι μεγάλες, καθώς ο στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι να εισαχθούν νέα σε ηλικία μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και να σταματήσουν οι αθρόες εισαγωγές από φθηνά, ρυπογόνα και επικίνδυνα «σαπάκια».
Παράλληλα καταργείται το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης και όλοι οι άλλοι τρόποι υπολογισμού του Τέλος Ταξινόμησης και πλέον οι δασμοί θα υπολογίζονται σύμφωνα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων απομειωμένοι λόγω ηλικίας και διανυθέντων χιλιομέτρων.
Επίσης με πληροφορίες του Newsauto.gr αρχικά θα καταργηθούν οι υποκατηγορίες στην οδηγία ρύπων Euro 6, οπότε όλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα εκτελωνίζονται με τον χαμηλό συντελεστή των καινούριων μειωμένο ανάλογα με την ηλικία αλλά και τα διανυθέντα χιλιόμετρα.
Στα αμέσως παλαιότερα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5 (1η άδεια κυκλοφορίας από 1η Ιανουαρίου 2011 έως και Αύγουστος 2015) επίσης θα μειωθούν οι δασμοί, καθώς η επιβάρυνση στο Τέλος Ταξινόμησης θα μειωθεί από το 200% στο 50% με αποτέλεσμα οι δασμοί να μειωθούν πάρα πολύ.
Στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης θα αυξάνονται σε ποσοστό 100% από 300% που είναι σήμερα οπότε και σε αυτά τα οχήματα οι δασμοί θα μειωθούν.
Στα παλαιότερα αυτοκίνητα αναμένεται να υπάρξουν και οι μεγάλες επιβαρύνσεις στο Τέλος Ταξινόμησης, ώστε να σταματήσουν οι αθρόες εισαγωγές παλαιών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr τα ποσοστά επιβάρυνσης στο Τέλος Ταξινόμησης αναμένεται να κυμανθούν από 500% έως και πάνω από 1.000%!
Πάντως το μεγάλο θέμα που έχει προκύψει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχει να κάνει με τα γυρισμένα χιλιόμετρα, καθώς τόσο το οικονομικό επιτελείο όσο και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών αναζητούν τρόπους ώστε να προστατεύσουν τους Έλληνες καταναλωτές από τους επιτήδειους εμπόρους, οι οποίοι εξαπατούν ανυποψίαστους καταναλωτές.
Παράλληλα επειδή τα ΚΤΕΟ δεν έχουν το ιστορικό των ελέγχων από τα αντίστοιχα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου άλλων κρατών-μελών είναι αδύνατη η διασταύρωση των στοιχείων.
Ως λύση, η οποία βέβαια δεν διασφαλίζει ούτε τους εμπόρους αλλά ούτε τους καταναλωτές, είναι η αναγραφή των χιλιομέτρων στο τιμολόγιο αγοράς από την εμπορία αυτοκινήτων του άλλου κράτους-μέλους που προέρχεται το όχημα.
Αλλά όπως τονίζουν στελέχη από δικηγορικά γραφεία με αυτό τον τρόπο ο Έλληνας εισαγωγέας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αποποιείται κάθε ευθύνης και παραπέμπει τον καταναλωτή να «κυνηγήσει» τον έμπορο του άλλου κράτους-μέλους! Γεγονός που θεωρούν εξαιρετικά δύσκολο να πραγματοποιήσουν οι Έλληνες καταναλωτές που έχουν πέσει θύματα κάποια τέτοιας απάτης.
Η άλλη λύση που έχει πέσει στο τραπέζι είναι η ποινικοποίηση σε συνδυασμό με την επιβολή βαριών προστίμων στους εμπόρους μεταχειρισμένων που γυρίζουν χιλιόμετρα.
Τέλος μάλλον θα είναι υποχρεωτική η προσκόμιση του τελευταίου ΚΤΕΟ του οχήματος από το άλλο κράτος-μέλος όπου κινούνταν ώστε να υπάρχει επίσης ένα επίσημο έγγραφο στο οποίο θα αναγράφονται τα διανυθέντα χιλιόμετρα!
Βέβαια και σε αυτή την περίπτωση έχει διαπιστωθεί πως οι επιτήδειοι δεν διστάζουν να σκανάρουν Δελτία Τεχνικού Ελέγχου από άλλα αυτοκίνητα να αλλάξουν τα στοιχεία και να τα προσκομίσουν στα Τελωνεία!
Μέχρι να αποφασιστεί όμως τι πρόκειται να γίνει οι επιτήδειοι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα δρουν ανενόχλητοι!
Φοροελαφρύνσεις στα «καθαρά» εταιρικά ΙΧ
Εκπτώσεις στη φορολογία των επιχειρήσεων που εκμισθώνουν οχήματα χαμηλών ρύπων προβλέπει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε το βράδυ της Τρίτης 26 Νοεμβρίου.
Ειδικότερα σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο φορολογικό νομοσχέδιο για τη δαπάνη μίσθωσης εταιρικού επιβατικού αυτοκινήτου μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 γρ. CO2/Km, με μέγιστη Λιανική Τιμή Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) έως τις 40.000 Ευρώ, χορηγείται στην επιχείρηση δυνατότητα έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδά της, κατά το χρόνο πραγματοποίησής της, προσαυξημένης κατά ποσοστό 30%.
Επίσης όσες επιχειρήσεις εγκαταστήσουν κει λειτουργούν δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 γρ. CO2/Km, χορηγείται στην επιχείρηση δυνατότητα έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδά της, κατά το χρόνο πραγματοποίησής της, προσαυξημένης κατά ποσοστό 30%.»
Ωστόσο το οικονομικό επιτελείο αύξηση την Αξία Λιανικής προ Φόρων στις 17.000 ευρώ από 12.000 ευρώ για εταιρικά οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς. Με λίγα λόγια οι πωλητές αλλά και άλλοι εργαζόμενοι ομίλων που δικαιολογούν τη χρήση εταιρικού οχήματος θα μπορούν να αποκτήσουν κάποιο όχημα με Αξία Λιανικής προ Φόρων 17.000 ευρώ από την 1η Ιανουαρίου 2020 χωρίς να επιβαρύνονται φορολογικά!
Τροποποίηση άρθρου 13 ΚΦΕ για τις παροχές σε είδος
Στην παράγραφο 2 ορίζεται πλέον ότι η αξία της παραχώρησης ενός οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του φορολογικού έτους, υπολογίζεται με βάση την ακόλουθη κλίμακα ως ποσοστό της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) του οχήματος ως εξής:
α) για ΛΤΠΦ από 0 έως 14.000 ευρώ ως ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
β) για ΛΤΠΦ από 14.001 έως 17.000 ευρώ ως ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
γ) για ΛΤΠΦ από 17.001 έως 20.000 ευρώ ως ποσοστό τριάντα τρία τοις εκατό (33%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
δ) για ΛΤΠΦ από 20.001 έως 25.000 ευρώ ως ποσοστό τριάντα πέντε τοις εκατό (35%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
ε) για ΛΤΠΦ από 25.001έως 30.000 ευρώ ως ποσοστό τριάντα επτά τοις εκατό (37%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
στ) για ΛΤΠΦ πλέον των 30.001 ευρώ, ως ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα, ανεξάρτητα αν το όχημα ανήκει στην επιχείρηση ή είναι μισθωμένο με οποιονδήποτε τρόπο στα ανωτέρω πρόσωπα.
Το ανωτέρω ποσοστό καθενός οχήματος δεν επιμερίζεται σε περισσότερα του ενός πρόσωπα.
Η αξία της παραχώρησης του οχήματος μειώνεται βάσει παλαιότητας ως εξής:
ί) 0-2 έτη καμία μείωση
ii) 3-5 έτη μείωση δέκα τοις εκατό (10%)
iii) 6-9 έτη μείωση είκοσι πέντε τοις εκατό (25%)
ίν) Από 10 έτη και μετά μείωση πενήντα τοις εκατό (50%).
Από τις διατάξεις του παρόντος εξαιρούνται τα οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς και έχουν Λιανική Τιμή Πώλησης προ Φόρων έως 17.000 ευρώ.
Άρθρο 14
Τροποποίηση άρθρου 24 ΚφΕ για φορολογικές αποσβέσεις στα μη ρυπογόνα μέσα μεταφοράς
1. Η περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 αντικαθίσταται ως εξής:
β) τον μισθωτή, σε περίπτωση χρηματοδοτικής μίσθωσης κατά την έννοια των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς, όπως αυτά έχουν υιοθετηθεί από την Ε.Ε. δυνάμει του Κανονισμού 1606/2002 (Δ.Π.Χ.Α. – υποχρεωτική εφαρμογή Δ.Π.Χ.Α.) ή κατά την έννοια των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων (Ε.Λ.Π.) του ν. 4308/2014.
2. α. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013, η κατηγορία «Μέσα μεταφοράς ατόμων» αντικαθίσταται από τις λέξεις «Μέσα μεταφοράς ατόμων εκτός από τα μέσα μεταφοράς μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 g C02/km»
β. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 προστίθεται νέα κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης με τίτλο «Μέσα μεταφοράς ατόμων μηδενικών ρύπων» και στην αντίστοιχη στήλη «Συντελεστής φορολογικής απόσβεσης (% ανά φορολογικό έτος)» τίθεται: «25%».
γ. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 προστίθεται νέα κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης με τίτλο «Μέσα μεταφοράς ατόμων χαμηλών ρύπων έως 50 g CC^/km » και στην αντίστοιχη στήλη «Συντελεστής φορολογικής απόσβεσης (% ανά φορολογικό έτος)» τίθεται: «20%».
δ. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013, η κατηγορία «Μέσα Μεταφοράς Εμπορευμάτων» αντικαθίσταται από τις λέξεις «Μέσα μεταφοράς εμπορευμάτων εκτός από μέσα μεταφοράς εμπορευμάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 g CCh/km»
ε. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013, προστίθεται νέα κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης με τίτλο «Μέσα μεταφοράς εμπορευμάτων μηδενικών ρύπων», και στην αντίστοιχη στήλη «Συντελεστής φορολογικής απόσβεσης (% ανά φορολογικό έτος)» τίθεται: «20%».
στ. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 προστίθεται νέα κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης με τίτλο «Μέσα μεταφοράς εμπορευμάτων χαμηλών ρύπων έως 50 g C02/km», και στην αντίστοιχη στήλη «Συντελεστής φορολογικής απόσβεσης (% ανά φορολογικό έτος)» τίθεται: «15%».
ζ. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 προστίθεται νέα κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης με τίτλο «Μέσα μαζικής μεταφοράς ατόμων μηδενικών ρύπων» και στην αντίστοιχη στήλη «Συντελεστής φορολογικής απόσβεσης (% ανά φορολογικό έτος)» τίθεται: «15%».
η. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 προστίθεται νέα κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης με τίτλο «Μέσα μαζικής μεταφοράς ατόμων χαμηλών ρύπων έως 50 g C02/km» και στην αντίστοιχη στήλη «Συντελεστής φορολογικής απόσβεσης (% ανά φορολογικό έτος)» τίθεται: «10%».
Τέλος στο «χαράτσι» 0,6%
Καταργείται η εισφορά 0,6% του ν. 128/1975 στις πιστώσεις factoring και leasing με στόχο τη μείωση του κόστους χρηματοδότησης και συνεπώς λειτουργίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων καθώς περιλαμβάνεται σε σχετικό άρθρο στο φορολογικό νομοσχέδιο.
Να υπενθυμίσουμε πως οι συμβάσεις Leasing απαλλάσσονταν της εισφοράς ωστόσο με τροπολογία που δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο του 2019 άλλαξαν τα δεδομένα.
Ειδικότερα στο νόμο 4607/2019 (ΦΕΚ 65 Α / 24.04.2019) επεκτάθηκε η επιβολή της εισφοράς του άρθρου 1 του Ν.128/1975 στις εταιρείες Leasing, επιβαρύνοντας χιλιάδες επιχειρήσεις που είχαν συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) με 0,6% φόρο (επιβάλλεται από τον Ιούνιο). Όσες επιχειρήσεις επέλεξαν αυτή τη μορφή χρηματοδότησης, είδαν το κόστος τους να ανεβαίνει σημαντικά και τα σχέδιά τους να βγαίνουν εκτός πλάνων.
Αυτή η διάταξη καταργείται στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο ώστε να μη επιβαρύνονται οι επιχειρήσεις…
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου