ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ
Αυτό εξετάζουν η Ρυθµιστική Αρχή Ενέργειας σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Τη δηµιουργία ενός νέου πλαισίου που θα δυσκολεύει τη µετακίνηση του οφειλέτη από την ΔΕΗ σε έναν άλλο πάροχο ρεύµατος, εξετάζουν η Ρυθµιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προκειμένου να αντιμετωπίζονται πιο αυστηρά οι κακοπληρωτές.
Όπως αναφέρει η "ΗΜΕΡΙΣΙΑ", οι σκέψεις που υπάρχουν είναι να δηµιουργηθεί ένα είδος «Τειρεσία» στον τοµέα του ρεύµατος, οπότε οι πρακτικές ενός καταναλωτή να είναι γνωστές σε όλους τους προµηθευτές ρεύµατος και να τυγχάνουν αντίστοιχης αντιµετώπισης.
Ακόµα ένα στοιχείο που πρέπει να έχουν υπόψη τους οι καταναλωτές, σχετικά µε τις νέες ρυθµίσεις της ∆ΕΗ, είναι ότι από εδώ και πέρα το πλαίσιο θα είναι ευνοϊκό για τους συνεπείς οφειλέτες, όχι όµως και για τους ασυνεπείς.
Συγκεκριµένα, απαραίτητη προϋπόθεση για να ισχύει η ρύθµιση είναι να εξοφλούνται στις καθορισµένες ηµεροµηνίες οι δόσεις και οι τρέχοντες λογαριασµοί (λογαριασµοί που εκδίδονται µετά τη ρύθµιση). Οποιος χάσει τη ρύθµιση, για να ενεργοποιηθεί εκ νέου θα πρέπει να καταβάλει τις ληξιπρόθεσµες δόσεις και τρέχοντες λογαριασµούς που εκδόθηκαν µε τη ρύθµιση. Εφόσον ο πελάτης είναι συνεπής στην εξόφληση του διακανονισµού, δικαιούται και την έκπτωση συνέπειας στους τρέχοντες λογαριασµούς.
Στην πράξη αυτό σηµαίνει ότι όσοι οφειλέτες της ∆ΕΗ ενταχθούν στην ρύθµιση και στην πορεία την αθετήσουν, όπως συνέβαινε κατά κόρον µέχρι σήµερα, δεν θα µπορούν να υπαχθούν ξανά σε αυτή και το επόµενο βήµα θα είναι η διακοπή της ηλεκτροδότησης.
Κατ’ ουσίαν επιχειρείται να µπει ένα τέλος στο γνωστό «µπες-βγες» στις ρυθµίσεις της ∆ΕΗ, καθεστώς που ισχύει εδώ και χρόνια. Αυτό που συνήθως συνέβαινε µέχρι τώρα είναι ότι ο οφειλέτης πληρώνει την προκαταβολή, προκειµένου να ενταχθεί στον τρέχοντα διακανονισµό, και παρότι έπειτα από µία-δύο δόσεις παύει να τον εξυπηρετεί, οπότε χάνει τη ρύθµιση, εντούτοις υποβάλλει εκ νέου αίτηµα και µπαίνει σε νέα ρύθµιση, έστω λιγότερο ευνοϊκή από την προηγούµενη.
ΔΕΗ: Από σήμερα διακανονισμοί και μέσω τηλεφώνου
Τη δυνατότητα να διακανονίσουν τις οφειλές τους προς τη ΔΕΗ τηλεφωνικά θα έχουν από σήμερα οι πελάτες της επιχείρησης. Συγκεκριμένα όσοι πελάτες έχουν οφειλή έως 5 χιλιάδες ευρώ θα μπορούν τηλεφωνώντας στον αριθμό 11770 να ρυθμίσουν αυτόματα την οφειλή τους χωρίς να χρειάζεται να πάνε σε κάποιο υποκατάστημα της επιχείρησης. Το μόνο που χρειάζεται είναι να έχουν διαθέσιμη τον αριθμό της ταυτότητάς τους, το ΑΦΜ και τον αριθμό της παροχής.
Αφού τηλεφωνήσουν στον αριθμό 11770, αμέσως μετά θα τους σταλεί ένα SMS στο οποίο θα αναφέρεται το ποσό της προκαταβολής το οποίο πρέπει να πληρώσουν, ο κωδικός πληρωμής και η ημερομηνία οφειλής. Με τον κωδικό αυτό, ο καταναλωτής θα μπορεί να χρησιμοποιήσει όλες τις διαθέσιμες επιλογές που υπάρχουν για να πληρώσει την προκαταβολή, δηλαδή:
Σημειώνεται ότι οι πληρωμές μπορούν να γίνουν και με τη χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών.
Εφόσον ο καταναλωτής πληρώσει την προκαταβολή που προβλέπεται τότε αυτόματα ενεργοποιείται η ρύθμιση και ο πελάτης θα λάβει σε λίγες ημέρες ταχυδρομικά το αναλυτικό δοσολόγιο που προβλέπεται και το οποίο θα πρέπει να τηρήσει προκειμένου να παραμείνει στη ρύθμιση.
Αυτό εξετάζουν η Ρυθµιστική Αρχή Ενέργειας σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Τη δηµιουργία ενός νέου πλαισίου που θα δυσκολεύει τη µετακίνηση του οφειλέτη από την ΔΕΗ σε έναν άλλο πάροχο ρεύµατος, εξετάζουν η Ρυθµιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προκειμένου να αντιμετωπίζονται πιο αυστηρά οι κακοπληρωτές.
Όπως αναφέρει η "ΗΜΕΡΙΣΙΑ", οι σκέψεις που υπάρχουν είναι να δηµιουργηθεί ένα είδος «Τειρεσία» στον τοµέα του ρεύµατος, οπότε οι πρακτικές ενός καταναλωτή να είναι γνωστές σε όλους τους προµηθευτές ρεύµατος και να τυγχάνουν αντίστοιχης αντιµετώπισης.
Ακόµα ένα στοιχείο που πρέπει να έχουν υπόψη τους οι καταναλωτές, σχετικά µε τις νέες ρυθµίσεις της ∆ΕΗ, είναι ότι από εδώ και πέρα το πλαίσιο θα είναι ευνοϊκό για τους συνεπείς οφειλέτες, όχι όµως και για τους ασυνεπείς.
Συγκεκριµένα, απαραίτητη προϋπόθεση για να ισχύει η ρύθµιση είναι να εξοφλούνται στις καθορισµένες ηµεροµηνίες οι δόσεις και οι τρέχοντες λογαριασµοί (λογαριασµοί που εκδίδονται µετά τη ρύθµιση). Οποιος χάσει τη ρύθµιση, για να ενεργοποιηθεί εκ νέου θα πρέπει να καταβάλει τις ληξιπρόθεσµες δόσεις και τρέχοντες λογαριασµούς που εκδόθηκαν µε τη ρύθµιση. Εφόσον ο πελάτης είναι συνεπής στην εξόφληση του διακανονισµού, δικαιούται και την έκπτωση συνέπειας στους τρέχοντες λογαριασµούς.
Στην πράξη αυτό σηµαίνει ότι όσοι οφειλέτες της ∆ΕΗ ενταχθούν στην ρύθµιση και στην πορεία την αθετήσουν, όπως συνέβαινε κατά κόρον µέχρι σήµερα, δεν θα µπορούν να υπαχθούν ξανά σε αυτή και το επόµενο βήµα θα είναι η διακοπή της ηλεκτροδότησης.
Κατ’ ουσίαν επιχειρείται να µπει ένα τέλος στο γνωστό «µπες-βγες» στις ρυθµίσεις της ∆ΕΗ, καθεστώς που ισχύει εδώ και χρόνια. Αυτό που συνήθως συνέβαινε µέχρι τώρα είναι ότι ο οφειλέτης πληρώνει την προκαταβολή, προκειµένου να ενταχθεί στον τρέχοντα διακανονισµό, και παρότι έπειτα από µία-δύο δόσεις παύει να τον εξυπηρετεί, οπότε χάνει τη ρύθµιση, εντούτοις υποβάλλει εκ νέου αίτηµα και µπαίνει σε νέα ρύθµιση, έστω λιγότερο ευνοϊκή από την προηγούµενη.
Το νέο σύστημα
Όπως αναφέρει η ΔΕΗ σε ανακοίνωση της, από την 1η Οκτωβρίου 2019 εφαρµόζει ένα νέο, απλούστερο και αυτοµατοποιηµένο σύστηµα διακανονισµού οφειλών, που όχι µόνο δίνει δυνατότητα σε εκατοµµύρια οφειλέτες να κάνουν µια νέα αρχή αλλά και δηµιουργεί τις προϋποθέσεις για ταχεία µείωση των συσσωρευµένων ληξιπρόθεσµων οφειλών προς την Επιχείρηση, που αγγίζουν τα 2,7 δισ. ευρώ.
Το νέο σύστηµα προβλέπει χαµηλότερες προκαταβολές σε σχέση µε ό,τι προβλεπόταν έως σήµερα: δεν θα υπερβαίνουν το 20% ή εναλλακτικά το 30% (αν επιλεγούν περισσότερες δόσεις) έναντι 40-50% έως σήµερα.
Ο οφειλέτης θα µπορεί εύκολα και γρήγορα από το σπίτι του να υπολογίσει την προκαταβολή και τη µηνιαία δόση του, µε βάση τον σχετικό πίνακα, ανάλογα µε το ύψος του ποσού που οφείλει.
Όπως αναφέρει η ΔΕΗ σε ανακοίνωση της, από την 1η Οκτωβρίου 2019 εφαρµόζει ένα νέο, απλούστερο και αυτοµατοποιηµένο σύστηµα διακανονισµού οφειλών, που όχι µόνο δίνει δυνατότητα σε εκατοµµύρια οφειλέτες να κάνουν µια νέα αρχή αλλά και δηµιουργεί τις προϋποθέσεις για ταχεία µείωση των συσσωρευµένων ληξιπρόθεσµων οφειλών προς την Επιχείρηση, που αγγίζουν τα 2,7 δισ. ευρώ.
Το νέο σύστηµα προβλέπει χαµηλότερες προκαταβολές σε σχέση µε ό,τι προβλεπόταν έως σήµερα: δεν θα υπερβαίνουν το 20% ή εναλλακτικά το 30% (αν επιλεγούν περισσότερες δόσεις) έναντι 40-50% έως σήµερα.
Ο οφειλέτης θα µπορεί εύκολα και γρήγορα από το σπίτι του να υπολογίσει την προκαταβολή και τη µηνιαία δόση του, µε βάση τον σχετικό πίνακα, ανάλογα µε το ύψος του ποσού που οφείλει.
Τη δυνατότητα να διακανονίσουν τις οφειλές τους προς τη ΔΕΗ τηλεφωνικά θα έχουν από σήμερα οι πελάτες της επιχείρησης. Συγκεκριμένα όσοι πελάτες έχουν οφειλή έως 5 χιλιάδες ευρώ θα μπορούν τηλεφωνώντας στον αριθμό 11770 να ρυθμίσουν αυτόματα την οφειλή τους χωρίς να χρειάζεται να πάνε σε κάποιο υποκατάστημα της επιχείρησης. Το μόνο που χρειάζεται είναι να έχουν διαθέσιμη τον αριθμό της ταυτότητάς τους, το ΑΦΜ και τον αριθμό της παροχής.
Αφού τηλεφωνήσουν στον αριθμό 11770, αμέσως μετά θα τους σταλεί ένα SMS στο οποίο θα αναφέρεται το ποσό της προκαταβολής το οποίο πρέπει να πληρώσουν, ο κωδικός πληρωμής και η ημερομηνία οφειλής. Με τον κωδικό αυτό, ο καταναλωτής θα μπορεί να χρησιμοποιήσει όλες τις διαθέσιμες επιλογές που υπάρχουν για να πληρώσει την προκαταβολή, δηλαδή:
- μέσω της ειδικής εφαρμογής για πληρωμές στο σάιτ της ΔΕΗ, χωρίς προμήθεια
- στα υποκαταστήματα της ΔΕΗ
- μέσω web banking των τραπεζών
- μέσω pay center ή στα ταμεία των τραπεζών
Σημειώνεται ότι οι πληρωμές μπορούν να γίνουν και με τη χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών.
Εφόσον ο καταναλωτής πληρώσει την προκαταβολή που προβλέπεται τότε αυτόματα ενεργοποιείται η ρύθμιση και ο πελάτης θα λάβει σε λίγες ημέρες ταχυδρομικά το αναλυτικό δοσολόγιο που προβλέπεται και το οποίο θα πρέπει να τηρήσει προκειμένου να παραμείνει στη ρύθμιση.
ΠΗΓΕΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου