ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΘΕΛΟΥΝ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ ΟΙ ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ, ΑΦΟΥ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΙΕΤΙΑ(2017-2018) ΞΕΠΕΡΝΟΥΝ ΤΑ 1,2 ΔΙΣ ΕΥΡΩ
Όπως καταλαβαίνεις είναι πολλά τα λεφτά...
Στον αέρα ο διαγωνισμός για τα δορυφορικά διόδια - Διαφωνούν οι παραχωρησιούχοι
Στον αέρα βρίσκεται ο διαγωνισμός για την κατασκευή δορυφορικών διοδίων ένας διαγωνισμός συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ.
Το έργο, στο οποίο προσωρινός ανάδοχος αναδείχτηκε η κοινοπραξία Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl- Autostrade Tech (Ιταλία), είναι αμφίβολο αν τελικά προχωρήσει όπως υποστηρίζουν παράγοντες της κατασκευαστικής αγοράς.
«Δεν υπάρχει περίπτωση να προχωρήσει το έργο των ηλεκτρονικών διοδίων, είναι ανέφικτο.
Δεν υπάρχει συναίνεση των παραχωρησιούχων των οδικών αξόνων», υποστηρίζει στο bankingnews.gr, επικεφαλής εταιρείας παραχώρησης.
Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός αφορά την «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση» σε όλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:
- Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
- Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).
Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση. Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.α).
Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
Διαφωνούν οι παραχωρησιούχοι
Το έργο είναι αρχικού προϋπολογισμού 400,5 εκατ. ευρώ και, σύμφωνα με τα όσα έχει εξαγγείλει το υπουργείο Μεταφορών, το υπάρχον σύστημα θα αντικατασταθεί από πλήρες «Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων», με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας-Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.
Ένα από τα σημαντικά αγκάθια του έργου είναι ο ποιος τελικά θα έχει το δικαίωμα είσπραξης των διοδίων, καθώς μέχρι τώρα το έχει ο παραχωρησιούχος, ενώ με τα ηλεκτρονικά διόδια θα το έχει το Δημόσιο.
Επίσης ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα είναι ότι όλοι οι οδικοί άξονες δεν έχουν την ίδια τιμολογιακή πολιτική, ως εκ τούτου θα απαιτείται για έναν οδηγό πλήθος πομποδεκτών.
Όπως καταλαβαίνεις είναι πολλά τα λεφτά...
Στον αέρα ο διαγωνισμός για τα δορυφορικά διόδια - Διαφωνούν οι παραχωρησιούχοι
Στον αέρα βρίσκεται ο διαγωνισμός για την κατασκευή δορυφορικών διοδίων ένας διαγωνισμός συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ.
Το έργο, στο οποίο προσωρινός ανάδοχος αναδείχτηκε η κοινοπραξία Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl- Autostrade Tech (Ιταλία), είναι αμφίβολο αν τελικά προχωρήσει όπως υποστηρίζουν παράγοντες της κατασκευαστικής αγοράς.
«Δεν υπάρχει περίπτωση να προχωρήσει το έργο των ηλεκτρονικών διοδίων, είναι ανέφικτο.
Δεν υπάρχει συναίνεση των παραχωρησιούχων των οδικών αξόνων», υποστηρίζει στο bankingnews.gr, επικεφαλής εταιρείας παραχώρησης.
Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός αφορά την «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση» σε όλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Σύμφωνα με το συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.
Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:
- Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
- Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).
Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση. Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.α).
Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
Διαφωνούν οι παραχωρησιούχοι
Το έργο είναι αρχικού προϋπολογισμού 400,5 εκατ. ευρώ και, σύμφωνα με τα όσα έχει εξαγγείλει το υπουργείο Μεταφορών, το υπάρχον σύστημα θα αντικατασταθεί από πλήρες «Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων», με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας-Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.
Ένα από τα σημαντικά αγκάθια του έργου είναι ο ποιος τελικά θα έχει το δικαίωμα είσπραξης των διοδίων, καθώς μέχρι τώρα το έχει ο παραχωρησιούχος, ενώ με τα ηλεκτρονικά διόδια θα το έχει το Δημόσιο.
Επίσης ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα είναι ότι όλοι οι οδικοί άξονες δεν έχουν την ίδια τιμολογιακή πολιτική, ως εκ τούτου θα απαιτείται για έναν οδηγό πλήθος πομποδεκτών.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου