ΚΑΙ ΣΥΝΑΜΑ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ...
Συνεχίζεται η κόντρα Βooking - ξενοδόχων για τις τιμές στα δωμάτια
Παράπονα και δυσαρέσκεια για τους όρους της ηλεκτρονικής πλατφόρμας κρατήσεων Booking.com από ξενοδόχους φαίνεται να προϋπήρχαν. Όμως η κόντρα ανάμεσα στις δύο πλευρές έγινε πιο έντονη εν μέσω της φετινής καλοκαιρινής σεζόν, όταν η πρώτη προανήγγειλε αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική και στους όρους προμηθειών, χρεώνοντας μεταξύ άλλων προμήθεια στην τιμή των δωματίων μετά το ΦΠΑ και όχι επί της καθαρής τιμής, και ενημερώνοντας για ελεύθερη "αλίευση" τιμών, χωρίς η πλατφόρμα να περιορίζεται στις συμφωνίες μεταξύ της Booking.com και των ξενοδοχείων. Κινήσεις που προκάλεσαν αναταραχή και σε άλλες χώρες που δραστηριοποιείται ο διεθνής όμιλος κρατήσεων.
Στις αντιδράσεις στην εγχώρια αγορά συγκαταλέγεται η απόφαση του γνωστού ομίλου Aldemar να διακόψει τη συνεργασία με την Booking.com στα μέσα Ιουλίου, κάνοντας λόγο για πρακτικές που αγνοούν τους νόμους της αγοράς.
Αλλά και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος μιλούσε για όρους στον τρόπο τιμολογιακής πώλησης που δεν μπορούν πλέον να είναι ανεκτοί. "Δεν μπορεί η προμήθεια που παίρνει η Booking από τα ξενοδοχεία να μην είναι επί της καθαρής τιμής. Στην Αμερική οι μεγάλες πλατφόρμες παίρνουν προμήθεια με βάση την καθαρή τιμή και όχι στην τιμή με τους φόρους. Στην Ελλάδα δεν συμβαίνει αυτό, αφού η προμήθεια είναι στην τιμή με τους φόρους, ροκανίζοντας κι άλλο τα έσοδα από τα ξενοδοχεία" ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξή του, εξηγώντας πως μεσοσταθμικά οι απώλειες κυμαίνονται από 3% έως 5% από το κέρδος της επιχείρησης.
Από την πλευρά της, η Booking, που ήδη στην Ελλάδα έχει συμβόλαια με περίπου 55 χιλ. ξενοδοχεία, διατείνεται πως δεν υπάρχει κάποιο δεσμευτικό συμβόλαιο με τις επιχειρήσεις οι οποίες έχουν το δικαίωμα να διακόψουν τη συνεργασία. Εξηγούσε ακόμη ότι οι τιμές όπου βγαίνουν οι προμήθειες καθορίζονται από τους ίδιους τους ξενοδόχους, ενώ το ύψος της προμήθειας αγγίζει μεσοσταθμικά το 15%. Σύμφωνα με τους ξενοδόχους, το ποσοστό αυτό φτάνει έως το 25% αν συμπεριληφθούν και οι υπηρεσίες προβολής. Πρόκειται για μια συνεργασία όμως που, όπως σημειώνουν στελέχη της αγοράς, συμφέρει ξενοδοχεία τα οποία δεν συνεργάζονται με tour operators και κατά μεγάλο μέρος δέχονται κρατήσεις μέσω διάφορων πλατφορμών.
Επί του παρόντος δεν φαίνεται να υπάρχει παρέμβαση για το συγκεκριμένο θέμα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού, αναμένονται ωστόσο συναντήσεις μέσα στον Σεπτέμβριο ανάμεσα στον ολλανδικό όμιλο και Έλληνες ξενοδόχους, προκειμένου να βρεθεί η "χρυσή τομή". Σημειώνεται εξάλλου πως αρχικά η προθεσμία της Booking για την αποδοχή των νέων όρων στα συμβόλαια με τα ξενοδοχεία έληγε στις 31 Ιουλίου. Βασικό αίτημα των ξενοδόχων είναι η τιμή του καταλύματος από την οποία παίρνει προμήθεια η Booking να είναι η καθαρή τιμή, χωρίς να περιλαμβάνονται οι φόροι.
Νέα... χουνέρια στους ξενοδόχους από τη Βooking
Μόνιμη θέση στις συζητήσεις των ξενοδόχων έχει κατοχυρώσει, πλέον, η γνωστή ηλεκτρονική πλατφόρμα κρατήσεων διακοπών Booking.com.
Κι αυτό καθώς οι περισσότεροι έχουν να διηγηθούν ένα νέο «ανδραγάθημα» της πλατφόρμας. Από την οποία είναι εξαρτημένοι αλλά, ταυτόχρονα «φορτώνουν» ολοένα περισσότερο, καθώς κυλούν οι μέρες.
Ένα από τα τελευταία περιστατικά που μεταφέρθηκε στο Euro2day.gr αφορά ξενοδοχείο στα νότια προάστια της Αθήνας του οποίου τα δωμάτια βρέθηκαν να προσφέρονται μέσω Booking σε τιμή 30% χαμηλότερη από εκείνη που τα διέθετε ο ίδιος ο ξενοδόχος!
Τι είχε συμβεί; Ο ξενοδόχος είχε υπογράψει συμβόλαιο με ξένο ταξιδιωτικό οργανισμό, προσφέροντας δωμάτια σε ειδική τιμή για τη διοργάνωση συνεδρίου στην Αθήνα.
Η συγκεκριμένη τιμή δωματίου, για κάποιο λόγο αναρτήθηκε στο διαδίκτυο (προφανώς από τον ξένο ταξιδιωτικό οργανισμό), την εντόπισε η meta search engine της Booking.com και την… κρέμασε στη βιτρίνα της πλατφόρμας ως χαμηλότερη διαθέσιμη τιμή δωματίου. Παρ’ ότι ο ξενοδόχος είχε προσφέρει την συγκεκριμένη τιμή σε συγκεκριμένη συνεργαζόμενη εταιρεία, με συγκεκριμένους όρους και αφορούσε μόνο την συγκεκριμένη αγορά και όχι… ολόκληρο τον πλανήτη.
Έτσι, τα δωμάτια του ξενοδοχείου βρέθηκαν (εν αγνοία του ξενοδόχου) στο μεγάλο πανέρι προσφορών της Booking. Το οποίο είναι τόσο μεγάλο που χωράει τους πάντες. Μικρούς και ισχυρούς ξενοδόχους, αδιακρίτως.
Είναι ένα μόνο από τα αναρίθμητα, ανάλογα περιστατικά που διηγούνται καθημερινά οι ξενοδόχοι. Περιστατικά τα οποία αναδεικνύουν το διάτρητο πλαίσιο συμφωνιών μεταξύ τουριστικών επιχειρήσεων και των... δεινόσαυρων της παγκόσμιας αγοράς online κρατήσεων.
Κι αν είναι κάτι που επισημαίνουν με έμφαση οι ξενοδόχοι, είναι πως αυτή η πρακτική δεν αποτελεί γενικό κανόνα για τις ψηφιακές πλατφόρμες, αλλά πολιτική της Booking.
Αν μη τι άλλο η Booking φαίνεται πως θα πρωταγωνιστήσει στα μελλοντικά βιβλία που θα γραφτούν με αντικείμενο τα νέα «Business Ethics» του καιρού μας…
Το υπουργείο Τουρισμού τι κάνει ;;;
Συνεχίζεται η κόντρα Βooking - ξενοδόχων για τις τιμές στα δωμάτια
Παράπονα και δυσαρέσκεια για τους όρους της ηλεκτρονικής πλατφόρμας κρατήσεων Booking.com από ξενοδόχους φαίνεται να προϋπήρχαν. Όμως η κόντρα ανάμεσα στις δύο πλευρές έγινε πιο έντονη εν μέσω της φετινής καλοκαιρινής σεζόν, όταν η πρώτη προανήγγειλε αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική και στους όρους προμηθειών, χρεώνοντας μεταξύ άλλων προμήθεια στην τιμή των δωματίων μετά το ΦΠΑ και όχι επί της καθαρής τιμής, και ενημερώνοντας για ελεύθερη "αλίευση" τιμών, χωρίς η πλατφόρμα να περιορίζεται στις συμφωνίες μεταξύ της Booking.com και των ξενοδοχείων. Κινήσεις που προκάλεσαν αναταραχή και σε άλλες χώρες που δραστηριοποιείται ο διεθνής όμιλος κρατήσεων.
Στις αντιδράσεις στην εγχώρια αγορά συγκαταλέγεται η απόφαση του γνωστού ομίλου Aldemar να διακόψει τη συνεργασία με την Booking.com στα μέσα Ιουλίου, κάνοντας λόγο για πρακτικές που αγνοούν τους νόμους της αγοράς.
Αλλά και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος μιλούσε για όρους στον τρόπο τιμολογιακής πώλησης που δεν μπορούν πλέον να είναι ανεκτοί. "Δεν μπορεί η προμήθεια που παίρνει η Booking από τα ξενοδοχεία να μην είναι επί της καθαρής τιμής. Στην Αμερική οι μεγάλες πλατφόρμες παίρνουν προμήθεια με βάση την καθαρή τιμή και όχι στην τιμή με τους φόρους. Στην Ελλάδα δεν συμβαίνει αυτό, αφού η προμήθεια είναι στην τιμή με τους φόρους, ροκανίζοντας κι άλλο τα έσοδα από τα ξενοδοχεία" ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξή του, εξηγώντας πως μεσοσταθμικά οι απώλειες κυμαίνονται από 3% έως 5% από το κέρδος της επιχείρησης.
Από την πλευρά της, η Booking, που ήδη στην Ελλάδα έχει συμβόλαια με περίπου 55 χιλ. ξενοδοχεία, διατείνεται πως δεν υπάρχει κάποιο δεσμευτικό συμβόλαιο με τις επιχειρήσεις οι οποίες έχουν το δικαίωμα να διακόψουν τη συνεργασία. Εξηγούσε ακόμη ότι οι τιμές όπου βγαίνουν οι προμήθειες καθορίζονται από τους ίδιους τους ξενοδόχους, ενώ το ύψος της προμήθειας αγγίζει μεσοσταθμικά το 15%. Σύμφωνα με τους ξενοδόχους, το ποσοστό αυτό φτάνει έως το 25% αν συμπεριληφθούν και οι υπηρεσίες προβολής. Πρόκειται για μια συνεργασία όμως που, όπως σημειώνουν στελέχη της αγοράς, συμφέρει ξενοδοχεία τα οποία δεν συνεργάζονται με tour operators και κατά μεγάλο μέρος δέχονται κρατήσεις μέσω διάφορων πλατφορμών.
Επί του παρόντος δεν φαίνεται να υπάρχει παρέμβαση για το συγκεκριμένο θέμα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού, αναμένονται ωστόσο συναντήσεις μέσα στον Σεπτέμβριο ανάμεσα στον ολλανδικό όμιλο και Έλληνες ξενοδόχους, προκειμένου να βρεθεί η "χρυσή τομή". Σημειώνεται εξάλλου πως αρχικά η προθεσμία της Booking για την αποδοχή των νέων όρων στα συμβόλαια με τα ξενοδοχεία έληγε στις 31 Ιουλίου. Βασικό αίτημα των ξενοδόχων είναι η τιμή του καταλύματος από την οποία παίρνει προμήθεια η Booking να είναι η καθαρή τιμή, χωρίς να περιλαμβάνονται οι φόροι.
Νέα... χουνέρια στους ξενοδόχους από τη Βooking
Μόνιμη θέση στις συζητήσεις των ξενοδόχων έχει κατοχυρώσει, πλέον, η γνωστή ηλεκτρονική πλατφόρμα κρατήσεων διακοπών Booking.com.
Κι αυτό καθώς οι περισσότεροι έχουν να διηγηθούν ένα νέο «ανδραγάθημα» της πλατφόρμας. Από την οποία είναι εξαρτημένοι αλλά, ταυτόχρονα «φορτώνουν» ολοένα περισσότερο, καθώς κυλούν οι μέρες.
Ένα από τα τελευταία περιστατικά που μεταφέρθηκε στο Euro2day.gr αφορά ξενοδοχείο στα νότια προάστια της Αθήνας του οποίου τα δωμάτια βρέθηκαν να προσφέρονται μέσω Booking σε τιμή 30% χαμηλότερη από εκείνη που τα διέθετε ο ίδιος ο ξενοδόχος!
Τι είχε συμβεί; Ο ξενοδόχος είχε υπογράψει συμβόλαιο με ξένο ταξιδιωτικό οργανισμό, προσφέροντας δωμάτια σε ειδική τιμή για τη διοργάνωση συνεδρίου στην Αθήνα.
Η συγκεκριμένη τιμή δωματίου, για κάποιο λόγο αναρτήθηκε στο διαδίκτυο (προφανώς από τον ξένο ταξιδιωτικό οργανισμό), την εντόπισε η meta search engine της Booking.com και την… κρέμασε στη βιτρίνα της πλατφόρμας ως χαμηλότερη διαθέσιμη τιμή δωματίου. Παρ’ ότι ο ξενοδόχος είχε προσφέρει την συγκεκριμένη τιμή σε συγκεκριμένη συνεργαζόμενη εταιρεία, με συγκεκριμένους όρους και αφορούσε μόνο την συγκεκριμένη αγορά και όχι… ολόκληρο τον πλανήτη.
Έτσι, τα δωμάτια του ξενοδοχείου βρέθηκαν (εν αγνοία του ξενοδόχου) στο μεγάλο πανέρι προσφορών της Booking. Το οποίο είναι τόσο μεγάλο που χωράει τους πάντες. Μικρούς και ισχυρούς ξενοδόχους, αδιακρίτως.
Είναι ένα μόνο από τα αναρίθμητα, ανάλογα περιστατικά που διηγούνται καθημερινά οι ξενοδόχοι. Περιστατικά τα οποία αναδεικνύουν το διάτρητο πλαίσιο συμφωνιών μεταξύ τουριστικών επιχειρήσεων και των... δεινόσαυρων της παγκόσμιας αγοράς online κρατήσεων.
Κι αν είναι κάτι που επισημαίνουν με έμφαση οι ξενοδόχοι, είναι πως αυτή η πρακτική δεν αποτελεί γενικό κανόνα για τις ψηφιακές πλατφόρμες, αλλά πολιτική της Booking.
Αν μη τι άλλο η Booking φαίνεται πως θα πρωταγωνιστήσει στα μελλοντικά βιβλία που θα γραφτούν με αντικείμενο τα νέα «Business Ethics» του καιρού μας…
ΠΗΓΕΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου