ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2019

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ...ΝΕΑ ΘΑΛΑΣΣΟΔΑΝΕΙΑ !!!

ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΩΡΑ ΠΟΥ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΕΧΟΥΝ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΙΣ ΚΑΝΟΥΛΕΣ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΑΙ ΠΛΑΚΑ ΔΗΛΩΝΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ !!!
Πάντως για αναδιαρθρώσεις θαλασσοδανείων έχουν πάντοτε χρήμα και διάθεση...Μην ξεχνάμε ότι ο δανεισμός του Ομίλου Ελλάκτωρ ξεπερνάει κατά πολύ τα 500.000.000€ ενώ οι ζημίες ξεπέρασαν τα 95.000.000€ το 2018 !!!



Το κόλπο με την αύξηση των διοδίων στην Αττική Οδό αποσκοπούσε στη διασφάλιση από την εταιρεία ΕΛΛΑΚΤΩΡ ενός θαλασσοδανείου - μαμούθ εκατό εκατομμυρίων ευρώ από γνωστό τραπεζικό Όμιλο.

Το τεράστιο αυτό ποσό είναι απαραίτητο για την αναδιάρθρωση των δανείων της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη συνέχιση της λειτουργίας του κατασκευαστικού ομίλου.

Για να μπορέσουν οι τραπεζίτες να δικαιολογήσουν το τεράστιο ποσό των εκατό εκατομμυρίων ευρώ που θα χορηγούσαν στον ΕΛΛΑΚΤΩΡΑ, είχαν ζητήσει μία σειρά διασφαλίσεων. Στην κατεύθυνση αυτή, ο κατασκευαστικός όμιλος θα έπρεπε να αυξήσει τα έσοδα από την Αττική Οδό ή να επιμηκύνει τον χρόνο της σύμβασης παραχώρησης.

Η διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, χρησιμοποιώντας τη γνωστή μέθοδο της υπερτιμολόγησης των έργων συντήρησης και επισκευής, έριξε την απόδοση των επενδυμένων κεφαλαίων από το 11,8% που προβλέπει η σύμβαση στο 8,3%. Στη συνέχεια έβαλε μπροστά το αίτημα για αύξηση στα διόδια, ή επιμήκυνση της χρονικής διάρκειας εκμετάλλευσης του έργου.

Η εξέλιξη αυτή ενεργοποίησε τα αντανακλαστικά του Υπουργού Μεταφορών και Δημοσίων Έργων Χρ. Σπίρτζη, ο οποίος έπραξε το αυτονόητο για να προστατεύσει το δημόσιο συμφέρον.

Ακύρωσε την αύξηση των διοδίων και προκάλεσε εισαγγελική έρευνα προκειμένου να ελεγχθούν τα οικονομικά στοιχεία της Κοινοπραξίας που εκμεταλλεύεται την Αττική Οδό. Γιατί μέχρι τώρα δεν είχε γίνει κανένας απολύτως έλεγχος για το κόστος της συντήρησης, το οποίο έχει αναλάβει εταιρεία που είναι θυγατρική της Κοινοπραξίας.

Με άλλα λόγια, Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει, αφού η θυγατρική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ χρεώνει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για έργα συντήρησης της Αττικής Οδού, χωρίς το Δημόσιο να μπορεί να ελέγξει αν οι συμβάσεις αυτές είναι εικονικές.

Με το κόλπο αυτό, η Κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται την Αττική Οδό μπορεί να αυξάνει τα διόδια ή να επιμηκύνει τον χρόνο εκμετάλλευσης. Πρόκειται για ένα καραμπινάτο σκάνδαλο, για το οποίο έχει βουίξει η εργολαβική πιάτσα.

Αυτοί που γνωρίζουν λεπτομέρειες από τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού θεωρούν βέβαιο ότι ένας εμπεριστατωμένος έλεγχος στα οικονομικά της Κοινοπραξίας θα αποκαλύψει σημεία και τέρατα. Δεν αποκλείεται μάλιστα να οδηγήσει στη λύση της σύμβασης πολύ πριν από το 2024.

Στην κατεύθυνση αυτή αναμένεται οι οικονομικοί εισαγγελείς και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του κράτους να επιστρατεύσουν εμπειρογνώμονες, οι οποίοι θα γνωματεύσουν για το κόστος συντήρησης της Αττικής Οδού. Είναι αυτό που τρέμει η Κοινοπραξία, γιατί θα δει το φως της δημοσιότητας το πραγματικό κόστος των έργων συντήρησης.

Στη συνέχεια θα γίνει σύγκριση με τα τιμολόγια που έκοψε η θυγατρική εταιρεία και η διαφορά που θα προκύψει θα διεκδικηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο.

Οι εξελίξεις στο μεγάλο σκάνδαλο είναι καταιγιστικές. Γι’ αυτό ο τραπεζικός όμιλος που επρόκειτο να δώσει τα εκατό εκατομμύρια ευρώ στον ΕΛΛΑΚΤΩΡ έκανε πίσω, γιατί οι τραπεζίτες τρέμουν τις συνέπειες που συνεπάγεται ένα ακόμα θαλασσοδάνειο.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου