ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τρίτη 14 Μαΐου 2019

ΤΕΛΟΣ ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΦΟΡΙΕΣ: ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΛΗΞΙΑΡΧΙΚΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ !!!




Δημοσιεύθηκε η απόφαση με την οποία επέρχονται αλλαγές για τον ΑΦΜ και την έκδοση του αλλά και την αυτόματη διασύνδεση του με αλλαγές ληξιαρχικών στοιχείων, όπως ο γάμος ο θάνατος και το διαζύγιο.


Όπως αναφέρει η απόφαση της ΑΑΔΕ για το ΑΦΜ το Φορολογικό Μητρώο ενημερώνεται οίκοθεν, χωρίς την υποβολή δήλωσης του φορολογούμενου, μέσω διασύνδεσης με το Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών για μεταβολές στα στοιχεία φορολογουμένων που αφορούν τα ληξιαρχικά γεγονότα του γάμου, της λύσης αυτού, της σύναψης και της λύσης συμφώνου συμβίωσης και του θανάτου. Με την άντληση των στοιχείων των ληξιαρχικών γεγονότων γάμου, λύσης γάμου, σύναψης ή λύσης συμφώνου συμβίωσης και θανάτου από το Μητρώο Πολιτών ενημερώνονται τα στοιχεία του Φορολογικού Μητρώου που αφορούν στην οικογενειακή κατάσταση του φορολογουμένου, στα στοιχεία σχέσης του (είδος σχέσης, ημερομηνία γάμου, λύσης γάμου, σύναψης ή λύσης συμφώνου συμβίωσης, κατά περίπτωση), στην ημερομηνία θανάτου και στα στοιχεία του σχετικού δικαιολογητικού (αποδεικτικό έγγραφο, αριθμός εγγράφου, ημερομηνία εγγράφου, εκδούσα Αρχή), κατά περίπτωση και όπου απαιτείται και στα στοιχεία των σχετιζομένων με αυτόν προσώπων.

Σε περιπτώσεις που έχουν καταχωρηθεί στο Φορολογικό Μητρώο μεταβολές ως προς τα στοιχεία του αποβιώσαντος σε χρόνο μεταγενέστερο του θανάτου του, η Φορολογική Διοίκηση ενημερώνει την αρμόδια Δ.Ο.Υ. για τη διακρίβωση των πραγματικών περιστατικών και για τις τυχόν επιμέρους ενέργειες ενημέρωσης. Με την ενημέρωση του Φορολογικού Μητρώου, οίκοθεν, με τα στοιχεία της ληξιαρχικής πράξης θανάτου η Φορολογική Διοίκηση προβαίνει στις ενέργειες που ορίζονται .

Το Φορολογικό Μητρώο ενημερώνεται οίκοθεν, χωρίς την υποβολή δήλωσης του φορολογούμενου, μέσω διασύνδεσης με το Μητρώο ταυτοτήτων της Ελληνικής Αστυνομίας για μεταβολές που αφορούν στα στοιχεία ταυτότητας των φυσικών προσώπων και αναγράφονται στα δελτία αστυνομικής ταυτότητας των Ελλήνων πολιτών και του αστυνομικού προσωπικού. Επιπλέον, η Φορολογική Διοίκηση ενημερώνεται από το Μητρώο ταυτοτήτων της Ελληνικής Αστυνομίας και με τα δελτία των ακυρωμένων και απολεσθέντων ταυτοτήτων. Περαιτέρω, μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, η Φορολογική Διοίκηση δύναται να υποβάλει στην Ελληνική Αστυνομία ερώτημα σχετικά με την ύπαρξη ενεργού δελτίου ταυτότητας ή/και για το ιστορικό των μεταβολών αυτών, για σκοπούς πρόληψης παραβατικότητας κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων της.

Η οίκοθεν ενημέρωση του Φορολογικού Μητρώου με στοιχεία του Μητρώου Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών και με τα στοιχεία του Μητρώου ταυτοτήτων της Ελληνικής Αστυνομίας, συντελείται μόνο για φορολογούμενους που ο Α.Φ.Μ. τους έχει ταυτοποιηθεί από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Φορολογικής Διοίκησης. Ο φορολογούμενος ενημερώνεται με μήνυμα μέσω TAXISnet για τις μεταβολές που καταχωρήθηκαν οίκοθεν στα στοιχεία του. Σε περίπτωση μη ενημέρωσης του Φορολογικού Μητρώου ως προς τα στοιχεία των δύο προηγούμενων παραγράφων οίκοθεν, ο φορολογούμενος υποβάλλει τη σχετική δήλωση και τα κατά περίπτωση δικαιολογητικά στη Δ.Ο.Υ., εφόσον δεν έχει ενημερωθεί με μήνυμα μέσω TAXISnet, για οίκοθεν μεταβολή των στοιχείων του στο Φορολογικό Μητρώο, μετά το πέρας δεκαημέρου από τη δήλωση του γεγονότος στην κατά περίπτωση αρμόδια αρχή.


ΠΗΓΗ-ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου