ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τρίτη 28 Μαΐου 2019

ΠΟΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΦΠΑ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑΣΗ ;;; "ΦΑΓΩΘΗΚΕ" ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΕ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ !!!

ΟΤΑΝ Η ΥΠΕΡΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΠΝΙΓΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΕΣ, ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΟΤΙ ΜΕ "ΑΣΠΙΡΙΝΕΣ" ΔΕΝ ΘΑ ΑΛΛΑΖΕ ΚΑΤΙ
Την ίδια ώρα που νέα έρευνα, αυτή τη φόρα από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, δείχνει ότι η υπερφορολόγηση είναι το Νο1 αντικίνητρο για 
προσέλκυση ξένων επενδύσεων στη χώρα !!!




Κόλπο γκρόσο με τον ΦΠΑ στην εστίαση. Μπορεί ο συντελεστής να μειώθηκε από το 24% στο 13%, ωστόσο σε πολλές περιπτώσεις οι καταναλωτές δεν βλέπουν καμία διαφορά, καθώς οι επιχειρήσεις φρόντισαν να αυξήσουν τις τιμές εξουδετερώνοντας τη μείωση του ΦΠΑ και βάζοντας με αυτόν τον τρόπο τη διαφορά στις τσέπες τους. Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που οι καταναλωτές πέφτουν θέματα αθέμιτων πρακτικών από μερίδα επιχειρηματιών της εστίασης, οι οποίοι όταν αυξάνονται οι φορολογικοί συντελεστές σπεύδουν να περάσουν απευθείας τις αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, ενώ στην αντίθετη περίπτωση με κόλπα, καρπώνονται πολλοί οι ίδιοι τα οφέλη.

Ενδεικτικό είναι ότι μια μερίδα πατάτες σε ταχυφαγείο με τον ΦΠΑ 24% κόστιζε 3 ευρώ. Μετά τη μετάπτωση του ΦΠΑ στο 13% η τιμή θα έπρεπε να πέσει στα 2,58 ευρώ. Ωστόσο παραμένει στα 3 ευρώ με μειωμένο ΦΠΑ. Σε άλλη περίπτωση το σουβλάκι με πίτα και γύρο κόστιζε 2,90 ευρώ με ΦΠΑ 24%. Μετά τη μείωση του ΦΠΑ κοστίζει και πάλι 2,90 ευρώ, αν και θα έπρεπε να μειωθεί στα 2,64 ευρώ,

Δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες οι οποίοι δεν προχώρησαν σε μειώσεις, όπως άλλωστε πολλοί είχαν προειδοποιήσει με τη δικαιολογία ότι στο παρελθόν είχαν απορροφήσει τις αυξήσεις του ΦΠΑ, αλλά και κάθε άλλη επιβάρυνση που έχει προκύψει από τη φορολογία, όπως επίσης και την αύξηση του κατώτατου μισθού. 

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι σε ένα εστιατόριο όπου για μια τετραμελή οικογένεια πριν από τη μείωση του ΦΠΑ το μέσο κόστος ήταν 60 ευρώ, ο λογαριασμός θα έπρεπε μετά την πτώση ΦΠΑ στο 13% να μειωθεί στα 53,23 ευρώ. Όμως αυτό δεν έχει συμβεί στην πράξη. Να σημειωθεί ότι από τη μείωση του ΦΠΑ εξαιρούνται τα κέντρα διασκέδασης, καθώς και η διάθεση ως υπηρεσία εστίασης των αλκοολούχων και μη αλκοολούχων ποτών, χυμών και ροφημάτων τα οποία θα συνεχίσουν να πωλούνται με ΦΠΑ 24%. Αντίθετα στο λιανεμπόριο η μείωση του ΦΠΑ οδήγησε σε χαμηλότερες τιμές στο ράφι περίπου κατά 9% για το ένα στα τρία προϊόντα που πωλούνται στα καταστήματα.

ΠΗΓΗ



Φορολογία και ΦΠΑ εμποδίζουν τις ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα


Δέσμη πέντε προτάσεων για την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων (ΑΞΕ) στην Ελλάδα καταθέτει ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, που πραγματοποίησε έρευνα σε δείγμα 242 πολυεθνικών επιχειρήσεων με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, με θέμα τα κίνητρα για την εισροή κεφαλαίων στη χώρα μας, αλλά και τους παράγοντες που αποτρέπουν τους ξένους επενδυτές απ' το να επενδύσουν επί ελληνικού εδάφους μετά την κρίση.

Με βάση την έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα από την έναρξη του τρίτου τριμήνου του 2018 ώς σήμερα το 2019, με επιστημονικά υπεύθυνο τον καθηγητή Αριστείδη Μπιτζένη, η γεωγραφική εγγύτητα της Ελλάδας με την ΕΕ αποτελεί το βασικό κίνητρο για τους ξένους επενδυτές, ιδίως για όσους επικεντρώνονται σε εξαγωγική δραστηριότητα, ενώ στον αντίποδα, αποτρεπτικά στο να τοποθετήσουν κεφάλαια δρουν η υπερβολική φορολογία, ο υψηλός ΦΠΑ και η διαφθορά.

Τα κίνητρα

Αναλυτικότερα, σε κλίμακα από το ένα (καθόλου σημαντικό) ως το πέντε (πολύ σημαντικό), και με βάση το σύνολο των απαντήσεων για τις επιλογές "τέσσερα" και "πέντε" της κλίμακας, οι ξένοι επενδυτές αναφέρουν ως βασικότερο πλεονέκτημα της Ελλάδας τη γεωγραφική εγγύτητα με την ΕΕ (58,67%), τους συνδέσμους της με άλλες χώρες (49,58%), το κλίμα (49,58%) και την προσδοκία της οικονομικής ανάπτυξης (47,1%).

Τα αντικίνητρα

Στον αντίποδα, ερωτηθέντες ποιο θεωρούν ως το σημαντικότερο αντικίνητρο για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα "δείχνουν" την υπερβολική φορολογία (80,16%), τον υψηλό ΦΠΑ (68,18%), τη διαφθορά (67,76%), τη μακροοικονομική αστάθεια (67,76%), την έλλειψη διαφάνειας (66,94%), το ασταθές νομικό πλαίσιο (66,11%) και τη χαμηλή πιστοληπτική ικανότητα της χώρας (60,74%).

Τη λίστα των αντικινήτρων συμπληρώνουν η πολιτική αστάθεια (57,85%), οι ελλείψεις σε επιχειρηματική υποδομή (57,02%), η γραφειοκρατία (56,19%), η έλλειψη οικονομικών πόρων (55,78%), το μη υγιές τραπεζικό σύστημα (52,47%) και η έλλειψη επιχειρηματικότητας με 51,65% (σ.σ. και σε αυτή την περίπτωση, το ποσοστό ανταποκρίνεται στο σύνολο των απαντήσεων για τις επιλογές 4-5 της κλίμακας, ενώ πολύ σημαντικά θεωρούνται τα αντικίνητρα με ποσοστό άνω του 60%).

Έλλειψη εμπιστοσύνης

Όπως επισημαίνουν οι ερευνητές, η έρευνα στην προκαταρκτική φάση της ανάλυσης των δεδομένων καταδεικνύει ότι η αδυναμία της ελληνικής οικονομίας να προσελκύσει σημαντικά μεγέθη ΑΞΕ συνεχίζεται και σχετίζεται -στην μετά την κρίση εποχή- με την έλλειψη εμπιστοσύνης αφενός στην ανάκαμψη της οικονομίας και αφετέρου στους θεσμούς που ρυθμίζουν την οικονομική δραστηριότητα (δικαιοσύνη, φορολογία, κλπ).

"Η μόνη θεμελιώδης μεταρρύθμιση κατά τη διάρκεια της οικονομικής προσαρμογής ήταν η απορρύθμιση της αγοράς εργασίας που δεν έχει αποδώσει όσον αφορά τον ρυθμό ανάκαμψης της οικονομίας μέχρι σήμερα. Οι ελληνικές κυβερνήσεις πρέπει να εξετάσουν μεταρρυθμίσεις που θα καταστήσουν την ελληνική οικονομία ανταγωνιστική με τις γειτονικές, όπως της Βουλγαρίας, όπου η γεωγραφική εγγύτητα συνιστά απειλή λόγω χαμηλότερου εργατικού κόστους και φορολογικών συντελεστών, αλλά και της Κύπρου, που προσελκύει επενδυτές λόγω πολιτισμικής εγγύτητας και χαμηλότερων φορολογικών συντελεστών" υπογραμμίζουν οι ερευνητές και προσθέτουν ότι ο αντίκτυπος για την προσέλκυση ΑΞΕ πρέπει να είναι ανάλογα ισχυρός με το σοκ που προκάλεσε η κρίση στο εισόδημα, στην εγχώρια ζήτηση και στις επενδυτικές δαπάνες.

Τι προτείνεται


Βάσει των όσων προέκυψαν από την έρευνα, η ερευνητική ομάδα (Βασίλειος Βλάχος, Παναγιώτης Μητράκος, Χρυσάνθη Τσιμπιδά και Αντώνης Τσιτούρας) καταθέτει τις εξής πέντε προτάσεις στο πλαίσιο μιας πολιτικής προσέλκυσης ΑΞΕ:

1.Χαμηλότερο ποσοστό φόρου εισοδήματος στο πλαίσιο των δημοσιονομικών περιθωρίων (χρονικός ορίζοντας και μέγεθος απαλλαγής) για επενδύσεις «εκ του μηδενός» (greenfield): η απασχόληση και το μέγεθος των ασφαλιστικών εισφορών εκτιμάται ότι θα επηρεαστούν θετικά, ενώ το ίδιο πιθανώς θα ισχύσει και για το μέγεθος των φορολογικών εσόδων.

2.Επιδοτήσεις που θα προκύπτουν από κονδύλια της ΕΕ και δεν θα επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό με έργα φυσικών ψηφιακών υποδομών. Οι δεύτερες θα συμβάλουν στη μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών.

3.Ολοκλήρωση των ιδιωτικοποιήσεων με σκοπό, πρώτον, την υψηλότερη προστιθέμενη αξία προϊόντων και υπηρεσιών και, δεύτερον, την προσέλκυση διεθνών στρατηγικών επενδυτών να τοποθετηθούν στις ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες όχι μόνο επέζησαν από την κρίση, αλλά και έχουν περιθώρια βελτίωσης της ανταγωνιστικότητάς τους.

4.Εκκαθάριση του τραπεζικού συστήματος από μη εξυπηρετούμενα δάνεια και της αγοράς από εταιρείες-"ζόμπι", με σκοπό την απελευθέρωση δανειακών κεφαλαίων και παραγωγικών πόρων.

5.Υιοθέτηση σταθερού φορολογικού συστήματος (με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα), τερματισμός της πρακτικής της φορολογικής αμνηστίας, περιορισμός της χρονικής διάρκειας αποπληρωμής των φορολογικών υποχρεώσεων, μείωση του κόστους φορολογικής συμμόρφωσης και δραστική μείωση των μακροχρόνιων οφειλών.

Οι ερευνητές υπενθυμίζουν, επικαλούμενοι στατιστικές των Ηνωμένων Εθνών και της Eurostat, ότι η εισροή ΑΞΕ ως ποσοστό επί του ΑΕΠ στην Ελλάδα είναι σε γενικές γραμμές η χαμηλότερη στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην ευρωζώνη: από 11,8% το 2004 (ΑΕΠ: 99,4 με τιμές 2005=100) σε 16,2% το 2017 (ΑΕΠ: 81,4 με τιμές 2005=100).


ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου