ΓΙΑ ΚΑΡΤΕΛ
Oι τρεις γερμανικοί όμιλοι κατηγορούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ότι συνεννοήθηκαν, για να μην εφοδιάσουν τα μοντέλα τους με δαπανηρά συστήματα αντιρρύπανσης.
Με δρακόντεια πρόστιμα ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ κινδυνεύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, VW και Daimler. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης κατηγορεί τους τρεις ομίλους για παράνομη συνεννόηση μεταξύ τους, ώστε να μην εφοδιάσουν τα βενζινοκίνητα μοντέλα τους με ειδικά φίλτρα – παγίδες των μικροσωματιδίων.
Oι τρεις γερμανικοί όμιλοι κατηγορούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ότι συνεννοήθηκαν, για να μην εφοδιάσουν τα μοντέλα τους με δαπανηρά συστήματα αντιρρύπανσης.
Με δρακόντεια πρόστιμα ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ κινδυνεύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, VW και Daimler. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης κατηγορεί τους τρεις ομίλους για παράνομη συνεννόηση μεταξύ τους, ώστε να μην εφοδιάσουν τα βενζινοκίνητα μοντέλα τους με ειδικά φίλτρα – παγίδες των μικροσωματιδίων.
Η Ε.Ε. ξεκίνησε τις προκαταρκτικές έρευνες ήδη το 2017 και τον Σεπτέμβριο του 2018 άρχισε επίσημη έρευνα με αντικείμενο τη δημιουργία καρτέλ κατά των τριών εταιρειών. Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό ‘’Spiegel’’, τα πρόστιμα ενδέχεται να ανακοινωθούν τις επόμενες εβδομάδες, αν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνήθηκε να σχολιάσει το σχετικό δημοσίευμα.
Εκπρόσωπος της Daimler δήλωσε, ότι η εταιρεία του συνεργάζεται απόλυτα με τις ευρωπαϊκές Αρχές, υπογράμμισε ότι οι κατηγορίες δεν αναφέρονται σε χειραγώγηση των τιμών των αυτοκινήτων και αποκάλυψε, ότι η Daimler αιτήθηκε τον ρόλο του προστατευόμενου μάρτυρα, όπως έχει πράξει για την ίδια υπόθεση και η Volkswagen. Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο, ο πρώτος προστατευόμενος μάρτυρας σε μία υπόθεση δημιουργίας καρτέλ, δικαιούται πολύ ελαφρύτερης ποινής και χαμηλότερου προστίμου ή ακόμη και απαλλαγής, εφόσον συμβάλλει καθοριστικά στη διαλεύκανσή της.
Το περιοδικό ‘’Spiegel’’ είχε δημοσιεύσει το 2017 ένα ρεπορτάζ περί της ύπαρξης εδώ και πάνω από 20 χρόνια ενός καλά οργανωμένου καρτέλ μεταξύ γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, συνεννοούνταν οι εκπρόσωποι των VW, BMW, Daimler, Audi και Porsche μεταξύ τους και προκαθόριζαν παράνομα τις τιμές και τα κόστη των αυτοκινήτων τους, τη στάση τους απέναντι στους προμηθευτές τους και τα μέτρα μείωσης των εκπομπών ρύπων από τους ντιζελοκινητήρες των οχημάτων τους. Το ρεπορτάζ ανέφερε, ότι πάνω από 200 συνεργάτες των συγκεκριμένων επιχειρήσεων διαβουλεύονταν και ψήφιζαν μυστικά από τη δεκαετία του ’90 για αυτά τα θέματα, που περιελάμβαναν όλες τις πτυχές εξέλιξης και παραγωγής των αυτοκινήτων. Ωστόσο, οι επίσημες έρευνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιορίζονται μόνον στο κεφάλαιο των ρύπων.
Εκπρόσωπος της Daimler δήλωσε, ότι η εταιρεία του συνεργάζεται απόλυτα με τις ευρωπαϊκές Αρχές, υπογράμμισε ότι οι κατηγορίες δεν αναφέρονται σε χειραγώγηση των τιμών των αυτοκινήτων και αποκάλυψε, ότι η Daimler αιτήθηκε τον ρόλο του προστατευόμενου μάρτυρα, όπως έχει πράξει για την ίδια υπόθεση και η Volkswagen. Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο, ο πρώτος προστατευόμενος μάρτυρας σε μία υπόθεση δημιουργίας καρτέλ, δικαιούται πολύ ελαφρύτερης ποινής και χαμηλότερου προστίμου ή ακόμη και απαλλαγής, εφόσον συμβάλλει καθοριστικά στη διαλεύκανσή της.
Το περιοδικό ‘’Spiegel’’ είχε δημοσιεύσει το 2017 ένα ρεπορτάζ περί της ύπαρξης εδώ και πάνω από 20 χρόνια ενός καλά οργανωμένου καρτέλ μεταξύ γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, συνεννοούνταν οι εκπρόσωποι των VW, BMW, Daimler, Audi και Porsche μεταξύ τους και προκαθόριζαν παράνομα τις τιμές και τα κόστη των αυτοκινήτων τους, τη στάση τους απέναντι στους προμηθευτές τους και τα μέτρα μείωσης των εκπομπών ρύπων από τους ντιζελοκινητήρες των οχημάτων τους. Το ρεπορτάζ ανέφερε, ότι πάνω από 200 συνεργάτες των συγκεκριμένων επιχειρήσεων διαβουλεύονταν και ψήφιζαν μυστικά από τη δεκαετία του ’90 για αυτά τα θέματα, που περιελάμβαναν όλες τις πτυχές εξέλιξης και παραγωγής των αυτοκινήτων. Ωστόσο, οι επίσημες έρευνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιορίζονται μόνον στο κεφάλαιο των ρύπων.
Από το insider.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου